Sky-Shop Blog Sklep internetowy Dostawy Jak pakować produkty w sklepie internetowym?

Jak pakować produkty w sklepie internetowym?

Jak pakować produkty w sklepie internetowym?
Sklep internetowy
7 min

Pakowanie paczek w e-commerce to przede wszystkim kwestia odpowiedniego zabezpieczenia wysyłanych towarów. Uszkodzenie produktu podczas transportu naraziłoby Cię na niepotrzebne straty i skutecznie zniechęciło klienta do kolejnych zakupów w Twoim sklepie.

Dzięki opakowaniom możesz jednak także wyróżnić się na tle konkurencji i zaistnieć w świadomości klientów.

Jak zatem pakować przesyłki, by towary bezpiecznie docierały na miejsce, a klienci zapamiętali Twoją markę? O co zadbać, by budować pozywtyny wizerunek i lojalność konsumencką? Sprawdź!

Jak zapakować paczkę w sklepie internetowym?

Wbrew pozorom, pakowanie paczek w sklepie nie polega jedynie na włożeniu produktu do pierwszego lepszego pudełka i wręczeniu przesyłki kurierowi. Czynników, o które musisz się zatroszczyć, jest znacznie więcej.

1. Wybierz odpowiednie pudełko

Czyli jakie? Na tym etapie musisz uwzględnić przede wszystkim dwa czynniki:

Właściwy rozmiar

Najważniejszą kwestią jest wybór kartonu we właściwym rozmiarze. Jeżeli będzie on za duży, stracisz pieniądze na wypełniacze i narazisz się na rozczarowanie klienta, który będzie oczekiwał większego produktu.

Z kolei umieszczanie przesyłki w zbyt małym pudełkumoże spowodować zarysowania, wgniecenia czy inne uszkodzenia produktu.

Rozwiązanie? Sprawdź wymiary towarów, które oferujesz, i wyposaż się w pudełka, które umożliwią im bezpieczny transport.

Rodzaj kartonu

Istnieje kilka rodzajów kartonów. Najpopularniejsze są dwa – klapowe i fasonowe. Te pierwsze są wykorzystywane najczęściej – to po prostu zwykłe pudełka, które trzeba zakleić taśmą.

Te drugie charakteryzują się estetyką na wyższym poziomie, ale są nieco droższe. Na ich korzyść przemawia jednak fakt, że dużo łatwiej się je składa, a co za tym idzie- rozpakowuje i nie wymagają używania dużych ilości taśmy.

Pamiętaj, że nie zawsze musisz pakować towar do kartonów. W przypadku niewielkich przedmiotów, jak na przykład części garderoby, świetnie sprawdzą się foliowe koperty lub koperty bąbelkowe, w których wyślesz np. niewielką elektronikę.

2. Zabezpiecz przesyłkę

Produkty nie mogą swobodnie przemieszczać się w pudełku. By tego uniknąć, użyj folii bąbelkowej lub wypełniaczy – papierowych, z tektury lub z gąbki. Każda pusta przestrzeń kartonu powinna być wypełniona.

Pamiętaj również o dokładnym zaklejeniu paczki za pomocą solidnej taśmy. Zaklej karton nie tylko w miejscu zamknięcia, ale owiń solidną taśmą pakową dookoła. Jeżeli chcesz, możesz również wykorzystać w tym celu folię stretch.

3. Naklej etykiety

Etykieta przewozowa musi się znajdować w widocznym miejscu na paczce. Pamiętaj, by nie przyklejać jej na zagięciach kartonu – dane powinny być czytelne.

By przesyłka dotarła do klienta w stanie idealnym, możesz przykleić na niej również naklejki, informujące o jej zawartości. Warto stosować tę praktykę zwłaszcza, jeśli sprzedajesz delikatne produkty, wykonane np. ze szkła.

4. Ubezpiecz paczkę

Ubezpieczenie może okazać się przydatne zwłaszcza, jeśli sprzedajesz asortyment o dużej wartości. Pokryje ono wszelkie ewentualne szkody powstałe podczas transportu paczki – wynikające zarówno z jej uszkodzenia, jak i zaginięcia. 

👉 Przeczytaj także: Wysyłka towaru w sklepie internetowym – formy i koszty dostawy

Jak pakować produkty do Paczkomatu?

Paczkomaty to dziś jedna z najchętniej wybieranych form dostawy wśród e-kupujących. Sprawia to, że sprzedający często zastanawiają się, jakie wymogi muszą spełniać przesyłki wysyłane w ten sposób.

Istotny jest przede wszystkim rozmiar paczek. InPost wyróżnia 3 gabaryty przesyłek, które możesz umieszczać w Paczkomatach. Są one uszeregowane w kolejności od najmniejszego do największego.

Gabaryt A

  • Maksymalne wymiary przesyłki: 80 x 380 x 640 mm.
  • Maksymalna waga: 25 kg.

Gabaryt B

  • Maksymalne wymiary paczki: 190 x 380 x 640 mm.
  • Maksymalna waga: 25 kg.

Gabaryt C

  • Maksymalne wymiary: 410 x 380 x 640 mm.
  • Maksymalna waga: 25 kg.

Wiele firm na rynku oferuje gotowe kartony przystosowane do wymogów Paczkomatów. Jeśli zdecydujesz się na ich zakup, nie będziesz musiał martwić się o to, czy paczka zmieści się do skrytki.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Empik Place, OLX i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak zapakować towar, by Twoi klienci to zapamiętali?

Nudne, szare kartony nie pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Tak, proces pakowania produktów ma potencjał marketingowy. Jeżeli chcesz zapewnić swoim klientom ciekawsze doznania, musisz wykazać się kreatywnością i oryginalnością.

Zapewniamy, że warto – klienci chętnie dzielą się zdjęciami przesyłek w sieci, a także nagrywają proces unboxingu, czyli otwierania paczek. Zyskujesz dzięki temu dodatkowy rozgłos, a Twoja marka staje się rozpoznawalna.

Pamiętaj tylko, by wszystkie elementy, za pomocą których zdecydujesz się wyróżniać swoje przesyłki, były spójne z wizerunkiem Twojej marki.

1. Postaw na oryginalny nadruk

Nadruk to prawdopodobnie najlepszy sposób na wyróżnienie paczki. Dzięki niemu możesz umieścić na przesyłce logo sklepu internetowego, slogan lub inne estetyczne grafiki, które nie tylko ją ozdobią, ale także zapadną w pamięć Twoim klientom.

Nadruk możesz umieszczać jednak nie tylko na kartonie. Pokryć oryginalnymi wzorami możesz również taśmę, którą zabezpieczasz przesyłkę.

2. Zabezpiecz paczki, używając wypełniaczy

Jeżeli nie jesteś fanem folii bąbelkowej – nic straconego. W przesyłce może znaleźć się znacznie więcej rzeczy, które uchronią jej zawartość przed wstrząsami, a przy okazji zaintrygują Twoich klientów.

Zamiast tradycyjnych, nudnych wypełniaczy możesz użyć np. świeżych gałązek czy kwiatów. Świetnie sprawdzą się także wypełniacze w oryginalnym kolorze.

Taka strategia ma zastosowanie zwłaszcza w branży beauty i wszystkich innych, w których estetyka odgrywa ważną rolę.

3. Wykorzystaj dodatkowe elementy

Rozpakowywanie paczki powinno przypominać otwieranie prezentu. Możesz nawet pokusić się o to, by rzeczywiście umieścić w przesyłce drobne upominki czy gratisy. Może być to na przykład kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy.

Inna opcja to umieszczenie w paczce zwykłej kartki z podziękowaniem za zakupy. To mały gest, ale klienci poczują się dzięki temu ważni i zapamiętają Twój sklep.

4. Pamiętaj o ekologii

Jako sprzedawca możesz wyróżnić swoje przesyłki także za pomocą podkreślania wartości, które wyznaje Twoja firma i klienci. Pakowanie paczek może odbywać się w trosce o dobro naszej planety. Klienci na pewno to docenią!

Wystarczy, że zamiast folii bąbelkowej użyjesz papieru pakowego. Zamiast wypełniaczy z gąbki również możesz użyć ich papierowych bądź tekturowych odpowiedników. Możesz również zastąpić tradycyjną taśmę klejącą jej papierową wersją.

Świetnie sprawdzą się także naturalne wypełniacze, o których pisaliśmy powyżej.

Pakowanie przesyłek – tych błędów się wystrzegaj

Na koniec zostawiamy jeszcze kilka wskazówek na temat tego, czego unikać w procesie pakowania i wysyłki paczek w e-commerce:

  • Nie wysyłaj produktów w używanych kartonach – zwłaszcza, jeśli daleko im do stanu idealnego. Jeżeli zależy Ci na środowisku, możesz wykorzystać je chociażby do organizacji magazynu czy biura. Przesyłki do klientów dostarczaj jednak w nowych, estetycznych kartonach.
  • Nie przesadzaj z taśmą klejącą. Solidne zabezpieczenie jest bardzo ważne. Klienci nie mogą jednak spędzać długich godzin na otwieraniu paczek.
  • Nie dopuszczaj do sytuacji, w której zabraknie Ci opakowań. Zawsze dbaj o to, by mieć zapas akcesoriów do pakowania – zwłaszcza w okresach wzmożonego zainteresowania zakupami online.
  • Nie możesz zapomnieć o zwrotach. Do przesyłek dołączaj zawsze formularze zwrotu. Nie sprawi to, że zwrotów będzie więcej. Klienci poczują się zaopiekowani, co sprawi, że w przyszłości będą zamawiać więcej.
  • Nie dostarczaj pomiętych kartek. Wszystkie formularze, gwarancje i inne dokumenty powinny znaleźć się w koszulkach lub kopertach.

Powodzenia!

4.62 avg. rating (92% score) - 21 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.