White i private label w e-commerce

Sylwia Łysak
Rynek E-commerce

Marzysz o własnej marce bez doświadczenia i zaplecza produkcyjnego? Wiesz, jakie towary chcesz oferować, ale nie masz fizycznych lub finansowych możliwości ich wytwarzania? Postaw na produkty white label lub markę własną private label – rozwiązania, dzięki którym możesz mieć własny brand stosunkowo niskim kosztem i nakładem pracy! Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to jest white label i private label oraz dlaczego warto postawić na te opcje w e-commerce.
  • Czym różni się white label od private label i które rozwiązanie sprawdzi się lepiej w Twoim przypadku.
  • Którzy producenci zintegrowani ze Sky-Shop deklarują, że interesuje ich współpraca white label i private label.

White label – co to jest?

White label to taki sposób produkcji towarów, w którym pomija się proces opatrywania ich marką wytwórcy. Produkty white label pozbawione są logotypów, metek, opakowań i etykiet producentów. Są dzięki temu tańsze w nabyciu od produktów gotowych, w których koszt produkcji wlicza się konfekcjonowanie, czyli przygotowywanie ich do sprzedaży bez zmieniania cech fizycznych.

Te same towary white label mogą trafiać do kilku czy nawet kilkudziesięciu różnych dystrybutorów jednocześnie, po których stronie podlegają:

  • konfekcjonowaniu w autorskie opakowania (np. różnego typu słoiczki, butelki, torebki, kartony i folie);
  • indywidualnemu etykietowaniu (np. przy pomocy naklejek, taśm itp.);
  • opatrywaniu logotypami (np. poprzez ich nadruk, wtłaczanie czy doszywanie metek);

Innymi słowy, produkty white label modyfikuje się w taki sposób, aby sprzedawać je jako przedmioty własnej marki. Można też handlować nimi bez wcześniejszego opatrywania ich brandem, w obniżonych cenach – co chętnie wykorzystywane jest m.in. przez sieci supermarketów.

👉 Dowiedz się, czym jest tożsamość marki i jak budować silną markę.

Firmy oferujące produkty white label działają szczególnie w sektorze FMCG (produktów szybko zbywalnych) oraz branżach:

  • spożywczej;
  • kosmetycznej;
  • odzieżowej.

Private label, czyli marka własna od zaraz

Przy okazji dokonywania codziennych zakupów, z pewnością widziałeś artykuły brandowe Lidla (np. Cien), Rossmanna (np. 4YourBeauty) czy Biedronki – są to produkty marek własnych private label. Towary sygnowane logotypami dystrybutorów, a nie producentów, nie są oczywiście wytwarzane przez wspomniane sieci handlowe. Ich produkcją zajmują się w rzeczywistości firmy, które posiadają odpowiednie do tego celu zaplecze i doświadczenie.

Mogłoby się wydawać, że private label to rozwiązanie, na które mogą sobie pozwolić tylko dysponujące ogromnymi budżetami przedsiębiorstwa, takie jak wspomniane sieci dyskontów czy drogerii. Nic bardziej mylnego – na private label można postawić także w biznesie e-commerce, również tym bardzo małym. Na rynku działa bowiem coraz więcej wytwórców otwartych na oferowanie produktów white label czy współpracę private label.

Stwórz własną markę – private label w oparciu o wcześniej opisane produkty bez etykiet czy logotypów (white label)! 🙂 

  • Nie musisz mieć doświadczenia w wytwarzaniu towarów, które chcesz oferować.
  • Nie poświęcasz środków na zaplecze produkcyjne, jego wyposażenie i pracowników.
  • Masz wpływ na ostateczny wygląd towarów oraz sposoby ich promocji.
  • Nie musisz walczyć z konkurencją, proponujesz wyjątkowe w skali rynkowej produkty.

Masz dobry pomysł na markę i podejrzewasz, że możesz odnieść sukces w e-biznesie poprzez odpowiednio poprowadzony branding? Postaw na private label e-commerce!

👉 Sprawdź, co to jest branding i jak prowadzić brand marketing w e-commerce.

Stwórz własną markę ze Sky-Shop!

Wybierz nasze oprogramowanie e-commerce:

  • Kompletny system do sprzedaży internetowej w sklepie internetowym i innych kanałach (na Allegro, Facebooku, w porównywarkach cen i marketplace'ach);
  • Współpracę z bramkami i systemami płatności, kurierami, narzędziami marketingowymi, systemami księgowymi i ERP;
  • Gotowe integracje z ponad 360 producentami i hurtowniami + możliwość bezpłatnej integracji z dowolnym kontrahentem white/private label!
Oferujemy Ci 14 dni darmowego okresu testowego!

Produkty white label czy gotowe do sprzedaży?

White label i private label to rozwiązania, które różnią się od siebie kilkoma aspektami. 👇

W przypadku współpracy white label – otrzymujesz od producenta towary, które musisz samodzielnie opatrzyć swoją marką. Możesz też zlecić to zadanie innemu podmiotowi.

Współpraca private label polega na czymś innym – dostajesz od producenta już gotowe do sprzedaży produkty, sygnowane logotypem Twojej marki na opakowaniu czy etykiecie.

Który model współpracy jest lepszy? Porównaj zalety i wady obu rozwiązań:

Współpraca white label i private label - porównanie wad i zalet

 White labelPrivate label
Zalety + niski koszt nabycia towarów
+ autonomia w zakresie wyboru sposobów konfekcji produktów
+ możliwość sprzedaży wyrobów w ramach więcej niż jednej marki czy linii produktowej bez zmian warunków współpracy z wytwórcą
+ dowolność w kontekście zmian projektów etykiet i opakowań
+ możliwość natychmiastowej sprzedaży gotowych towarów
+ niskie ryzyko błędów w konfekcjonowaniu produktów (korzystanie z doświadczenia producenta)
+ profesjonalne doradztwo projektowe
+ brak konieczności organizacji zaplecza i sprzętu oraz zatrudniania pracowników
+ brak inwestycji w ww. zasoby
Wady - konieczność organizacji zaplecza i sprzętu niezbędnego do konfekcjonowania czy etykietowania towarów
- większe prawdopodobieństwo popełniania błędów w trakcie opatrywania produktów własną marką
- dłuższy czas przygotowywania towarów do sprzedaży
- konieczność ponoszenia kosztów projektowych i zatrudniania pracowników
- wyższy koszt nabycia produktów
- konieczność akceptacji metod konfekcji, etykietowania i pakowania stosowanych przez producenta
- utrudniony proces wprowadzania zmian w projektach etykiet i opakowań
- skomplikowane warunki współpracy i trudność ich negocjacji

Jeśli zależy Ci na większej autonomii w działaniu, posiadasz dużo środków do zainwestowania i nie boisz się uczyć metodą prób i błędów – postaw na produkty bez etykiet, czyli white label.

Jeżeli zaś największe znaczenie ma dla Ciebie wygoda prowadzenia biznesu, chcesz skorzystać z doświadczenia wytwórcy lub nie dysponujesz zasobami, które mógłbyś swobodnie zainwestować – wybierz współpracę private label.

W bazie producentów i hurtowni Sky-Shop znajdziesz kontrahentów oferujących oba modele współpracy!  🙂

Producenci i hurtownie private label i white label

Podoba Ci się możliwość stworzenia własnej marki bez konieczności inwestowania w samodzielne wytwarzanie towarów? Znajdź kontrahenta, który zaoferuje Ci produkty white label lub współpracę typu private label!

W bazie Sky-Shop znajdują się różne firmy, które są otwarte na ten typ kooperacji. Należą do nich między innymi:

  • LegalWeed – producent suszu CBD;
  • FlowRolls – hurtownia CBD i waporyzatorów;
  • Vivio – producent żywności.

Możesz też wybrać się na rokroczne targi Private Label Show w Lublinie, podczas których pozyskasz mnóstwo cennych kontaktów biznesowych.

Oprogramowanie e-commerce Sky-Shop posiada wbudowane integracje z systemami różnych producentów i hurtowni. Jeśli Twojego kontrahenta nie ma w naszej bazie, zintegrujemy jego oprogramowanie z naszym bezpłatnie! 😉

Podsumowanie

Chcesz stworzyć nowy brand przy wykorzystaniu produktów white label? Twoja własna marka – private label, jest w zasięgu ręki! Wystarczy, że znajdziesz kontrahenta otwartego na kooperację w oparciu o opisane w artykule założenia i podejmiesz z nim współpracę, dzięki której będziesz mógł sprzedawać wcześniej wytworzone produkty jako własne. 🙂 W bazie Sky-Shop znajdziesz kilku producentów deklarujących możliwość negocjacji w tym zakresie. Masz jakieś pytania dotyczące sprzedaży internetowej produktów bez etykiet (white label) i marki własnej (private label)? Skontaktuj się z nami lub skomentuj artykuł!

5.00 avg. rating (99% score) - 9 votes 5
Sylwia Łysak

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.