Sky-Shop Blog Inspiracje E-commerce White label a private label – czym różni się produkcja obu typów?

White label a private label – czym różni się produkcja obu typów?

E-commerce
6 min

Marzysz o własnej marce bez doświadczenia i zaplecza produkcyjnego? Wiesz, jakie towary chcesz oferować, ale nie masz fizycznych lub finansowych możliwości ich wytwarzania? Postaw na produkty white label lub markę własną private label – rozwiązania, dzięki którym stworzysz własny brand stosunkowo niskim kosztem i nakładem pracy! Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to jest white label i private label oraz dlaczego warto postawić na te opcje w e-commerce.
  • Czym różni się white label od private label i które rozwiązanie sprawdzi się lepiej w Twoim sklepie internetowym.
  • Którzy producenci zintegrowani ze Sky-Shop oferują współpracę w oparciu o model white label i private label.

Czym jest white label?

White label to model biznesowy, w którym proces produkcji pomija opatrywanie artykułów marką wytwórcy. Towary white label nie posiadają więc logo, metek, opakowań i etykiet producentów. Są dzięki temu tańsze w nabyciu od artykułów gotowych, których koszt produkcji obejmuje konfekcjonowanie, czyli przygotowywanie ich do sprzedaży bez zmieniania cech fizycznych.

Te same towary white label mogą trafiać do kilku czy nawet kilkudziesięciu różnych dystrybutorów jednocześnie. Sprzedawane są przez różne firmy pod różnymi markami. Po ich stronie podlegają:

  • konfekcjonowaniu w autorskie opakowania (np. różnego typu słoiczki, butelki, torebki, kartony i folie);
  • indywidualnemu etykietowaniu (np. przy pomocy naklejek, taśm itp.);
  • opatrywaniu logotypami (np. poprzez ich nadruk, wtłaczanie czy doszywanie metek);

Innymi słowy, dzięki white label nowe produkty modyfikuje się w taki sposób, aby sprzedawać je swoim klientom jako przedmioty własnej marki. Można też handlować nimi bez wcześniejszego opatrywania ich brandem, w obniżonych cenach – co chętnie wykorzystywane jest m.in. przez sieci supermarketów.

👉 Dowiedz się, czym jest tożsamość marki i jak budować silną markę.

Firmy oferujące produkty white label działają szczególnie w sektorze FMCG (produktów szybkozbywalnych) oraz branżach:

  • spożywczej;
  • kosmetycznej;
  • odzieżowej.

Produkcja private label, czyli marka własna od zaraz

Przy okazji codziennych zakupów, z pewnością widziałeś artykuły brandowe Lidla (np. Cien), Rossmanna (np. 4YourBeauty) czy Biedronki – są to produkty marek własnych private labelTowary sygnowane logotypami dystrybutorów, a nie producentów, nie są oczywiście wytwarzane przez wspomniane sieci handlowe. Ich produkcją zajmują się w rzeczywistości firmy, które posiadają odpowiednie do tego celu zaplecze i doświadczenie.

Mogłoby się wydawać, że model private label to rozwiązanie, na które mogą sobie pozwolić tylko dysponujące ogromnymi budżetami przedsiębiorstwa, takie jak wspomniane już duże sieci dyskontów czy drogerii. Nic bardziej mylnego – na private label można postawić także w biznesie e-commerce, również tym bardzo małym. Na rynku działa bowiem coraz więcej wytwórców oferujących dystrybucję na zasadach private label, a także white label.

Stwórz własną markę – private label w oparciu o wcześniej opisane produkty bez etykiet i oznaczeń firmowych (white label)! 🙂 

  • Nie musisz mieć doświadczenia w wytwarzaniu produktów, które chcesz oferować.
  • Nie poświęcasz środków na własną linię produkcyjną, wyposażenie i pracowników.
  • Masz wpływ na ostateczny wygląd towarów oraz sposoby ich promocji.
  • Nie musisz walczyć z bezpośrednią konkurencją, proponujesz wyjątkowe w skali rynkowej produkty.

Masz dobry pomysł na markę i podejrzewasz, że możesz odnieść sukces w e-biznesie dzięki odpowiednim działaniom marketingowym? Postaw na private label e-commerce!

👉 Sprawdź, co to jest branding i jak prowadzić brand marketing w e-commerce.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Empik Place, OLX i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Model white label czy gotowe produkty?

White label i private label to rozwiązania, które różnią się od siebie kilkoma aspektami.

W przypadku współpracy white label otrzymujesz od producenta towary, które musisz samodzielnie opatrzyć swoim brandem. Możesz też zlecić to zadanie innemu podmiotowi.

Współpraca private label daje nieco inne możliwości – dostajesz od producenta towary od razu gotowe do sprzedaży, sygnowane logotypem Twojej marki na opakowaniu czy etykiecie.

Private label a white label – który model współpracy jest lepszy? Porównaj zalety i wady obu rozwiązań:

White label a private label – czym różni się produkcja obu typów

White label Private label
Zalety + niski koszt nabycia towarów
+ autonomia w zakresie wyboru sposobów konfekcji produktów
+ możliwość sprzedaży wyrobów w ramach kilku marek czy linii produktowych bez zmian warunków współpracy z wytwórcą
+ dowolność w kontekście pakowania i etykietowania produktów
+ możliwość natychmiastowej sprzedaży gotowych towarów
+ niskie ryzyko błędów w konfekcjonowaniu produktów (zlecanie produkcji doświadczonemu podmiotowi)
+ profesjonalne doradztwo projektowe
+ brak konieczności organizacji zaplecza i sprzętu oraz zatrudniania pracowników
+ brak konieczności angażowania czasu i środków
Wady  konieczność organizacji zaplecza i sprzętu niezbędnego do konfekcjonowania czy etykietowania towarów
 większe ryzyko błędów w trakcie opatrywania produktów swoją marką
 dłuższy czas przygotowywania towarów do sprzedaży
 konieczność ponoszenia kosztów projektowych i zatrudniania pracowników
 wyższy koszt nabycia produktów
 konieczność akceptacji metod konfekcji, etykietowania i pakowania stosowanych przez producenta
 utrudniony proces wprowadzania zmian w projektach etykiet i opakowań
 skomplikowane warunki współpracy i trudność ich negocjacji

Jeśli zależy Ci na większej autonomii w działaniu, posiadasz dużo środków do zainwestowania i nie boisz się uczyć metodą prób i błędów – postaw na produkty bez etykiet, czyli white label.

Jeżeli zaś największe znaczenie ma dla Ciebie wygoda prowadzenia biznesu, chcesz skorzystać z doświadczenia wytwórcy lub nie dysponujesz znacznymi środkami do zainwestowania – wybierz współpracę private label.

W bazie producentów i hurtowni Sky-Shop znajdziesz kontrahentów oferujących oba modele współpracy!  🙂

Producenci i hurtownie w modelu biznesowym white label lub private label

Podoba Ci się możliwość stworzenia własnej marki bez konieczności inwestowania w samodzielne wytwarzanie towarów? Znajdź kontrahenta, który zaoferuje Ci produkty white label lub współpracę typu private label!

W bazie Sky-Shop znajdują się różne firmy, które są otwarte na ten typ kooperacji. Należą do nich między innymi:

Możesz też wybrać się na coroczne targi Private Label Show w Lublinie, podczas których pozyskasz mnóstwo cennych kontaktów biznesowych.

Oprogramowanie e-commerce Sky-Shop posiada wbudowane integracje z systemami różnych producentów i hurtowni. Jeśli Twojego kontrahenta nie ma w naszej bazie, zintegrujemy jego oprogramowanie z naszym bezpłatnie! 😉

Rozwijaj swoją firmę e-commerce, sprzedając produkty white label lub private label!

Chcesz stworzyć nowy brand przy wykorzystaniu produktów white label? Twoja własna marka – private label, jest w zasięgu ręki! Wystarczy, że wybierzesz kontrahenta otwartego na kooperację w oparciu o opisane w artykule założenia i podejmiesz z nim współpracę, dzięki której będziesz mógł sprzedawać wcześniej wytworzone produkty jako własne. 🙂 W bazie Sky-Shop znajdziesz kilku producentów deklarujących możliwość negocjacji w tym zakresie. Masz jakieś pytania dotyczące sprzedaży internetowej produktów bez etykiet (white label) i marki własnej (private label)? Skontaktuj się z nami lub skomentuj artykuł!

5.00 avg. rating (99% score) - 10 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.