Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
F jak Facebook

Alfabet e-commerce: F jak Facebook

Liczba użytkowników portalu Facebook w Polsce przekroczyła już 16 mln osób. Dynamiczny rozwój najpopularniejszego serwisu społecznościowego sprawił, że dziś wykorzystujemy go nie tylko do komunikacji ze znajomymi, ale także jako narzędzie marketingowe oraz dodatkowy kanał sprzedaży. Zobacz, jak wykorzystać Facebooka do zwiększania sprzedaży w Twoim sklepie internetowym!

Jak sprzedawać na Facebooku?

Możliwości Facebooka pozwalają wpływać na sprzedaż wielopłaszczyznowo. Podczas gdy prowadzenie fanpage’a sklepu internetowego pozwala przedstawiać oferowany asortyment i budować wizerunek firmy, grupa na Facebooku tworzy długotrwałe więzi, które przekładają się na lojalność wobec marki. Rekomendacje, opinie i komentarze stanowią kolejną z szans na zwiększenie rozpoznawalności i wzmocnienie zdobytej pozycji. Promocję wybranych artykułów warto oprzeć o przedstawianie ich w swoich mediach społecznościowych. Zdjęcia lub filmiki obejmujące propozycje wykorzystania produktów bądź sposób ich działania są w stanie wzbudzić potrzebę zakupową, którą należy wykorzystać. W związku z tym, każdy z postów przedstawiających towary powinien zostać wzbogacony o bezpośredni link umożliwiający uzyskanie większej ilości informacji i zakup.

 

Facebook Shop

Jednak największe zainteresowanie powinna wzbudzić dostępna od jakiegoś czasu zakładka Facebook Shop. Aktywny moduł Sklepu na Facebooku czyni z niego miejsce profesjonalnej prezentacji produktów. Specjalnie dopracowane kafelki obejmujące zdjęcia, opisy oraz dodatkowe parametry (w tym czasowe promocje) pozwolą w szybki i intuicyjny sposób zapoznać się z ofertą. Klient zainteresowany oznaczonym w poście towarem bądź ten, który zdecydował się na przejrzenie pełnej oferty, po jednym kliknięciu zostanie skierowany do karty produktu, gdzie może dokonać zakupu. Zobacz, jak założyć sklep na Facebooku!

sklep na facebooku

To, jak sprzedajesz na Facebooku zależy od Ciebie, jednak planując swoje działania warto wziąć pod uwagę wykorzystanie jak największej ilości dostępnych możliwości.

 

Sklep na Facebooku – opłaty

Dobrą wiadomością dla każdego sprzedawcy jest fakt, że opłaty za Sklep na portalu Facebook nie zostały wprowadzone. W rezultacie koszt prowadzenia Sklepu na Facebooku wynosi 0 zł. Sklepy internetowe oferujące dużą ilość produktów powinny wziąć jednak pod uwagę fakt, że ręczne wprowadzanie wszelkich danych oraz ich aktualizowanie okaże się bardzo czasochłonne. W takim przypadku warto wykorzystać integrację ze Sklepem na Facebooku opracowaną przez Sky-Shop. Automatyczne importowanie danych wprost z panelu administracyjnego znacznie usprawni pracę i pozwoli zaoszczędzić znaczącą ilość czasu, którą będziesz mógł przeznaczyć na dalszy rozwój swojej firmy.

Płatna reklama na portalu Facebook

Dostęp do milionów użytkowników oraz ich upodobań czyni z Facebooka niezwykle cenne narzędzie marketingowe. Z pomocą Facebook Ads i Pixela Facebooka jesteś w stanie zawężać grono swoich odbiorców. Liczne parametry pomogą kierować treści do osób, które są nimi potencjalnie zainteresowanie. Jak wykorzystać płatną reklamę na Facebooku do zwiększania swojej konwersji?

  • Zainteresuj się tak zwanymi product ads, dzięki którym wyświetlisz klientom do 5 proponowanych towarów. Te zazwyczaj warto prezentować osobom, które już lubią Twój fanpage. Wygodny sposób zapoznawania się z Twoją ofertą w postaci tzw. karuzeli pozwoli szybko i sprawnie sprawdzić, co masz do zaoferowania, a CTA wezwie do zakupu. Jednym ze sposobów wykorzystania tego sposobu prezentacji jest komunikowanie promocji i nowości.
  • Płatna promocja postu zawierającego konkretną promocję bądź ciekawe informacje, które mogą zainteresować nowych klientów.
  • Posty ukierunkowane na interakcję np. w postaci ankiety, pytania o upodobania, krótkiej gry w formie GIFa, którego należy zatrzymać – pozwolą zdobyć większą ilość fanów i interakcji.

 

W praktyce działania powinny zostać ukierunkowane zarówno na zdobywanie nowych klientów, jak i przypominanie o sobie tym, którzy polubili fanpage już jakiś czas temu. Do drugiego z działań wykorzystujemy remarketing, pozwalający wyświetlać każdej z osób dopasowane do jej wcześniejszych wyszukiwań treści. W rezultacie osobie poszukującej butów na zimę, zostaną pokazane modele z Twojego sklepu.

Promocja sklepu internetowego na Facebooku

Nie ulega wątpliwości, że promocja sklepu internetowego na Facebooku jest skuteczna. Jako że jest to miejsce, w którym Twoi klienci spędzają dużą ilość czasu, warto zabiegać o ich uwagę. W początkowej fazie rozwoju działalności Twojego sklepu w social media, warto korzystać z darmowych możliwości, które pozwolą na zapoznanie się z mechanizmami działającymi w serwisie. Późniejsze przeplatanie się darmowych i płatnych sposobów promocji wpłynie na zdobywanie zainteresowania nowych użytkowników oraz utrzymanie lojalności tych, którzy już kiedyś korzystali z Twoich usług.

Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!

darmowy sklep internetowy

4.88 avg. rating (97% score) - 8 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu