Sky-Shop Blog Inspiracje E-commerce Funkcja sklepu znika z Facebooka. Jak przygotować się na zmiany?

Funkcja sklepu znika z Facebooka. Jak przygotować się na zmiany?

E-commerce
5 min

10 sierpnia 2023 Meta zakończy obsługę sklepów bez włączonej finalizacji zakupu na Facebooku lub Instagramie. W Polsce nie będzie zatem możliwości korzystania ze sklepu na Facebooku. Co to oznacza dla Twojego biznesu i jak przygotować się na zmiany? Dowiedz się z naszego artykułu!

Jakie zmiany na Facebooku zapowiedziała Meta?

Facebook odchodzi od rozwijania funkcji sprzedażowych, czego konsekwencją jest wyłączenie opcji prowadzenie sklepu na platformie. W Centrum pomocy dla firm w Meta można znaleźć komunikat oraz szczegóły dotyczące wycofania funkcjonalności. wycofanie-sklepu-na-facebooku

Jakie funkcje sprzedażowe znikną z Facebooka oraz Instagrama?

  • Firmy nie będą mogły prowadzić sklepu na Facebooku oraz Instagramie, jeśli nie mają włączonej funkcji Finalizacji zakupu na Facebooku lub Instagramie w Stanach Zjednoczonych (lokalizacja sklepu zostanie określona na podstawie lokalizacji powiązanego z nim konta handlowego).
  • Po utracie dostępu do sklepu na Facebooku lub koncie na Instagramie firmy nie będą już miały możliwości wykorzystywania funkcji związanych ze sklepami. Dotyczy to oznaczania produktów w postach, rolkach lub relacjach, a także tworzenia grup na podstawie osób, które odwiedziły sklep.

Jak zapowiada Meta, reklamy z oznaczeniami produktów na Instagramie będą nadal dostępne, niezależnie od sklepów.

Konsekwencje wycofania funkcji sklepu na Facebooku

Jeżeli do tej pory aktywnie korzystałeś ze sklepu na Facebooku, decyzja o wycofaniu funkcjonalności z pewnością wpłynie na Twój e-commerce. Najważniejsze konsekwencje zmian wprowadzanych przez Meta to:

  • utrata kanału sprzedaży – w większości przypadków sklep na Facebooku funkcjonował jako dodatkowe miejsce sprzedaży, dlatego po wycofaniu tego rozwiązania firmy będą musiały poszukać innych kanałów;
  • brak możliwości oznaczania produktów w postach – oznaczanie towarów w publikowanych treściach (postach, rolkach i relacjach) pozwalało na większe możliwości eksponowania i promowania oferty;
  • brak możliwości tworzenia niestandardowych grup odbiorców – do tej pory właściciele sklepów na Facebooku mogli korzystać z opcji tworzenia grup użytkowników na podstawie ich aktywności w sklepach, co dawało większe możliwości personalizacji;
  • większe znaczenie funkcji promocyjnych – obecnie Meta skupia się na rozwijaniu systemu reklamowego. Po wycofaniu funkcji sprzedażowych to właśnie w ten sposób firmy będą mogły prezentować swoje produkty i zachęcać do przechodzenia do sklepu.

W jaki sposób możesz promować produkty na Facebooku?

Wycofanie sklepu na Facebooku nie oznacza, że nie możesz korzystać z innych funkcji, które pomogą Ci pozyskać klientów. Na jakie narzędzia promocyjne warto postawić?

  • Spersonalizowane reklamy: dzięki kampaniom na Facebooku możesz tworzyć reklamy dopasowane do odbiorców na podstawie ich zainteresowań.
  • Rolki: krótkie treści wideo są najszybciej rozwijającym się formatem na Facebooku i Instagramie. Pomagają przyciągnąć uwagę klientów, którzy jeszcze nie obserwują Twojej marki, a w połączeniu z innymi narzędziami (takimi jak Aktualności czy Relacje) umożliwiają nawiązywanie i rozwój relacji z odbiorcami.
  • Wiadomości: WhatsApp, Facebook i Instagram pozwalają emitować reklamy z kliknięciem prowadzącym do wiadomości, co ułatwia bezpośredni kontakt z klientami. Obsługa wiadomości umożliwia komunikację, sprzedaż oraz promowanie Twoich produktów bez konieczności opuszczania czatu.

Co zamiast sklepu na Facebooku?

Zmiany dotyczące sklepów na Facebooku wejdą w życie 10 sierpnia 2023, dlatego masz jeszcze czas, aby przystosować Twój e-commerce do nowych warunków. To dobry czas, aby pomyśleć o innych kanałach sprzedaży, do których przekierujesz ruch z Facebooka. Na jakie warto się zdecydować?

Własny sklep internetowy

Sklep internetowy ma szansę stać się fundamentem Twojej sprzedaży, do którego przekierować użytkowników pozyskanych przez Facebooka czy Instagrama. To także gwarancja niezależności – dzięki temu nie jesteś zdany na platformę, która może zmienić swoją politykę. Co więcej, możesz samodzielnie kształtować swoją wizję na biznes poprzez dostosowanie wyglądu sklepu czy korzystanie z szerokich możliwości promocji.

Nie musisz obawiać się, że nie poradzisz sobie z konfiguracją i obsługą sklepu. Korzystając z platformy SaaS, takiej jak Sky-Shop, bez problemu samodzielnie stworzysz swój własny sklep internetowy. Integracje z systemami płatności, kurierami oraz narzędziami e-commerce pozwolą Ci szybko rozpocząć sprzedaż.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Allegro

Allegro to lider wśród portali sprzedażowych w Polsce. Platforma da Ci możliwość zaprezentowania swojej oferty milionon użytkowników, którzy każdego miesiąca korzystają z jej usług.

W Sky-Shop możesz skorzystać z wygodnej integracji z Allegro, dzięki której zautomatyzujesz swoje działania na portalu. A jeżeli nie prowadzisz jeszcze sprzedaży na tej platformie, mamy dla Ciebie ofertę specjalną obejmującą:

  • 0% prowizji na start,
  • 100 wyróżnień ofert gratis,
  • abonament profesjonalny za darmo,
  • 500 zł do wydania na zakupy na Allegro.

Zobacz ofertę specjalną dla klientów Sky-Shop!

Inne platformy sprzedażowe

Poza Allegro warto również zwrócić uwagę na inne platformy typu marketplace, które możesz wykorzystać jako dodatkowe kanały sprzedaży. W Polsce masz do wyboru wiele portali oferujących dostęp do dużej bazy użytkowników. Są to przede wszystkim:

Przy sprzedaży wielokanałowej ważne jest odpowiednie wsparcie. Sky-Shop pomoże Ci automatyzować Twoje działania i zarządzać wszystkimi kanałami sprzedaży z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dzięki temu w łatwy sposób skoordynujesz sprzedaż na kilka platformach jednocześnie.

Załóż darmowe konto i testuj możliwości oprogramowania przez 14 dni bez ograniczeń!

5.00 avg. rating (98% score) - 6 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.