Sky-Shop Blog Kanały sprzedaży Inne marketplaces Jak założyć sklep na Instagramie?

Jak założyć sklep na Instagramie?

Kanały sprzedaży
5 min

Z Instagrama korzysta aż miliard osób na całym świecie. To jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych – a jednocześnie świetny kanał do tzw. social sellingu. Już od 2018 roku portal udostępnia polskim użytkownikom funkcję “Zakupy”, określaną także mianem sklepu na Instagramie. Czym dokładnie jest to rozwiązanie? I czy warto założyć sklep na Instagramie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. 

Jak działa sklep na Instagramie?

Korzystasz już z funkcji sklepu na Facebooku? Sklep na Instagramie działa bardzo podobnie.  Oznacza to, że użytkownicy nie mogą dokonywać zakupów bezpośrednio z Instagrama. Funkcja „Zakupy” daje Ci w praktyce możliwość oznaczania produktów w postach i relacjach, co jest świetnym sposobem na ich wypromowanie i zwiększenie sprzedaży. 

Co musisz wiedzieć o tej funkcji?

  • Dzięki niej klienci mogą nie tylko obejrzeć zdjęcia produktów, ale także zapoznać się z ich ceną i opisem.
  • Otrzymują również opcję dodania produktu do listy życzeń czy zadania pytania sprzedawcy.
  • Po kliknięciu w produkt oczom użytkownika ukażą się wszystkie informacje na jego temat oraz przycisk, przekierowujący na podstronę z produktem w Twoim sklepie internetowym.
  • Produkty możesz oznaczać zarówno w nowych, jak i tych już opublikowanych postach. 
  • W poście z pojedynczą grafiką możesz oznaczyć maksymalnie 5 produktów, a w przypadku karuzeli – 20. W relacjach możesz oznaczać jeden produkt per plansza.
  • Oznaczenia produktów są widoczne tylko w aplikacji – nie zobaczysz ich, korzystając z desktopowej wersji Instagrama.

Oczywiście nie da się wykluczyć, że w przyszłości dokonywanie zakupów z poziomu Instagrama będzie możliwe. Jest tak w niektórych krajach, np. USA. Być może funkcjonalność za jakiś czas zawita również do Polski.

Czy warto mieć sklep na Instagramie?

Każdy kolejny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami to szansa na zwiększenie Twoich dochodów. Instagram to jednen z najpopularniejszych portali społecznościowych – z całą pewnością bywają tam osoby, które mogą dokonać zakupów w Twoim sklepie. Miej na uwadze, że aktywność na Instagramie nie jest wbrew pozorom zarezerwowana dla branży fashion czy beauty. Tu liczy się przede wszystkim pomysł!

Pamiętaj, że aby profil sklepu na Instagramie przyniósł oczekiwane efekty musisz zadbać o przemyślaną komunikację, atrakcyjne treści i zgromadzenie jak największej liczby obserwujących. Skup się również na tym, aby docierać do przedstawicieli Twojej grupy docelowej – a nie przypadkowych internautów. 

Podsumujmy. Dlaczego warto wykorzystać Instagram w swojej staregii sprzedażowej?

  • Zyskujesz dodatkowy kanał promocji swojej oferty. 
  • Docierasz do większej liczby odbiorców, często takich, którzy są zdecydowani na dokonanie zakupu. 
  • Korzystasz z opcji oznaczania produktów, dzięki której znacznie skracasz ścieżkę zakupową. 

Jakie warunki musisz spełnić by stworzyć sklep na Instagramie? 

Aby móc korzystać z funkcji “Zakupy”, musisz upewnić się, że Twoje konto spełnia podstawowe warunki. Oto one:

1. Dostępność funkcji “Zakupy” 

Funkcja nie jest bowiem dostępna w każdym kraju. Jeżeli jednak planujesz sprzedaż na rynku polskim, możesz z niej oczywiście korzystać.

2. Sprawdź wersję aplikacji Instagram

Upewnij się, że zainstalowana przez Ciebie wersja jest najnowsza.

3. Twoje konto na Instagramie musi być firmowe

Aby uruchomić sklep na Instagramie, musisz posiadać konto firmowe. 

4. Sprzedaż produktów fizycznych

Jeżeli świadczysz usługi, nie możesz ich oznaczać w postach na Instagramie. Musisz sprzedawać towary fizyczne.

5. Warunki umowy handlowej i zasad handlowych 

Facebook bardzo rygorystycznie przestrzega zasad swojej polityki handlowej. Upewnij się więc, że produkty, które sprzedajesz, możesz promować na Instagramie (i Facebooku). 

Możesz się z nimi zapoznać pod linkami:

    1. Umowa handlowa: facebook.com/legal/commerce_product_merchant_agreement
    2. Zasady handlowe – facebook.com/policies/commerce

6. Twoje konta firmowe na Instagramie musi być połączone z Facebookiem

Bez tego nie ma mowy o prowadzeniu sklepu na Instagramie. Konta połączysz zarówno z poziomu Instagrama, jak i Business Menedżera na Facebooku. 

7. Połączenie konta z katalogiem na Facebooku

Aby korzystać z funkcji “Zakupy”, musisz połączyć swoje instagramowe z katalogiem produktów na Facebooku. Jeżeli jeszcze go nie posiadasz, konieczne będzie jego utworzenie. Możesz nim zarządzać w Menedżerze firmy na FB lub w Menadżerze katalogów. 

Oprogramowanie Sky-Shop posiada integrację ze sklepem na Facebooku, dzięki której z łatwością utworzysz katalog produktów.

Jak dodać sklep na Instagramie krok po kroku?

Sam proces uruchamiania sklepu, czyli funkcji “Zakupy” na Instagramie jest bardzo prosty i zajmie Ci zaledwie kilka chwil. Oto, co po kolei musisz zrobić:

  1. Przejdź do swojego profilu i wybierz “Menu”.
  2. Otwórz “Ustawienia”.
  3. Przejdź do sekcji “Firma”.
  4. Wybierz “Zakupy”, a następnie “Kontynuuj”.
  5. Wybierz katalog produktów do połączenia z kontem firmowym.
  6. Kliknij przycisk “Gotowe”.

To wszystko – od teraz możesz promować swoje produkty na Instagramie!

Jeżeli nie widzisz jeszcze zakładki “Zakupy” na swoim profilu – uzbrój się w cierpliwość. Prawdopodobnie trwa weryfikacja konta i musisz poczekać, aż zostanie ono zakwalifikowane do Zakupów na Instagramie. Może to potrwać kilka dni.

Dowiedz się także, jak założyć sklep na Facebooku. 

Sprawdź możliwości Modułu Instagram w Sky-Shop

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zdobyć więcej obserwujących na Instagramie? Świetna decyzja – to bardzo dobry sposób na budowanie lojalności wśród klientów i zachęcanie ich do kolejnych zakupów.

Jeżeli prowadzisz sklep na Sky-Shop, wykorzystaj w tym celu Moduł Instagram.

Dzięki niemu:

  • Umieścisz zdjęcia z Instagrama na stronie swojego sklepu. 
  • Zadecydujesz, ile z nich ma się wyświetlać i w jakiej konfiguracji.
  • Określisz, czy mają się wyświetlać również takie elementy, jak liczba polubień czy komentarzy.
  • Zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie internetowym!

modul instagram

Jego uruchomienie jest bardzo proste, sprawdź szczegóły: Jak dodać moduł Instagram do sklepu?

Podsumowanie

Korzystanie z funkcji “Zakupy” na Instagramie potraktuj jako kolejny sposób promocji Twojego sklepu.

Dzięki niej Twoi potencjalni klienci zyskają możliwość zapoznania się z Twoją ofertą – bez konieczności opuszczania portalu. Miej na uwadze, że oznaczanie produktów pomoże Ci także zwiększyć skuteczność płatnych reklam. 

Masz pytania dotyczące sprzedaży na Instagramie ze Sky-Shop? Skomentuj ten artykuł lub skontaktuj się  z nami na info@sky-shop.pl!

4.67 avg. rating (93% score) - 12 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.