Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
jak zarabiac na dropshippingu

Co zrobić, by dropshipping się opłacał?

Dropshipping cieszy się ogromnym uznaniem wśród sprzedawców. Jednak wygoda związana z brakiem konieczności posiadania własnego magazynu, niskim progiem wejścia w biznes i niewielkim ryzykiem inwestycyjnym okazuje się niewystarczająca dla każdego. Osoby kwestionujące opłacalność dropshippingu wskazują na dużą ilość sklepów internetowych korzystających z tych samych hurtowni dropshippingowych, co przekłada się na posiadanie zbliżonego asortymentu. Sprawdź, co zrobić, by dropshipping się opłacał, a Twoja oferta była unikalna!

Czy dropshipping się opłaca?

Opłacalność dropshippingu, tak jak każdego innego biznesu, związana jest z pracą włożoną w jego rozwój. Skorzystanie z modelu logistycznego, jakim jest dropshipping nie definiuje Twojego sukcesu ani porażki. I choć wybór rozwiązania nie będzie ściśle związany z uzyskiwanym wynikiem sprzedażowym, wpłynie na zasobność portfela – zwłaszcza w początkowej fazie rozwoju e-sklepu poprzez:

  • brak konieczności inwestowania dużych kwot w towary, które będziesz oferował,
  • oszczędności poczynione na najmie powierzchni magazynowej,
  • zredukowanie kosztu licencji programów magazynowych i ich obsługi,
  • zmniejszenie ilości osób obsługujących sklep internetowy (głównie w okresach zmniejszonej sprzedaży, kiedy przesyłek jest niewiele, a comiesięczne pensje pozostają niezmienne).

 

Zmniejszenie kosztów prowadzenia sklepu internetowego jest niezwykle istotne, bowiem początkowe miesiące działalności nie będą przynosić spektakularnych zysków. Jeśli na starcie obciążysz się zbyt dużą ilością kosztów stałych, może okazać się, że zakładana początkowo wysokość inwestycji jest niewystarczająca.

Od czego zależy opłacalność dropshippingu?

Pomimo tego, że integracja z hurtowniami dropshippingowymi pozwala Ci na szybkie i sprawne rozpoczęcie sprzedaży, nie należy traktować jej jako całości pracy, jaką przyjdzie nam wykonać. Automatyczne pobieranie danych do sklepu internetowego jest jedynie solidną podstawą do dalszej, systematycznej pracy nad własną ofertą. Na opłacalność prowadzenia e-sklepu kluczowy wpływ ma:

1. Wybrany asortyment

Solidnie przeprowadzone rozpoznanie rynku pozwoli Ci określić asortyment, na który aktualnie jest popyt. Kolejną z decyzji, jakie przyjdzie Ci podjąć jest zastanowienie nad tym, czy chcesz sprzedawać mniejszą ilość produktów z większą marżą, czy większą ilość produktów z mniejszą marżą. To od wybranego asortymentu będą zależały wykorzystywane kanały sprzedaży oraz stosowana strategia marketingowa.

2. Unikalność oferty

Nie ulega wątpliwości, że klienci poszukują nie tylko najniższych cen, ale także informacji o artykułach, które chcą kupować. Jako że sprzedajesz produkty szeroko dostępne na rynku, postaraj się o to, by Twoja oferta jak najbardziej wyróżniała się spośród innych. Pomoże Ci w tym:

  • content obejmujący doradztwo w wyborze i użytkowaniu sprzętu,
  • sprzedaż artykułów dodatkowych,
  • oryginalny sposób przedstawienia każdego z artykułów,
  • atrakcyjna grafika sklepu.

 

3. Działania marketingowe

Sprzedaż w sklepie internetowym w znaczącym stopniu napędzana jest przez reklamę. Działania marketingowe powinny zostać ukierunkowane zarówno na konkretne produkty z Twojej oferty, jak i kategorie oraz stronę główną. Od samego początku warto skupić się na pozycjonowaniu sklepu internetowego. Jest to długotrwały proces i im szybciej zaczniesz dbać o Twoją obecność w sieci, tym szybciej będziesz cieszył się klientami trafiającymi do Ciebie wprost z wyszukiwarki.

Co zrobić, żeby dropshipping się opłacał?

Oparcie działania e-sklepu na informacjach pobranych wprost z hurtowni niesie za sobą ryzyko, że klienci poszukujący konkretnych artykułów będą mieli wrażenie, że wciąż przeglądają te same oferty. Praca nad opłacalnością dropshippingu będzie skupiona wokół:

  • Autorskich opisów produktów w sklepie internetowym. Zawarte w nich informacje dadzą klientowi odpowiedzi na pytania, a frazy kluczowe zapewnią wyższą pozycję w wyszukiwarce. Natomiast język korzyści przekona do zakupu.
  • Autorskich zdjęć produktów. To one pozwolą pokazać większą ilość szczegółów, zaproponują sposoby wykorzystania konkretnego artykułu i dadzą się znaleźć w Google Grafika, co przysporzy Ci potencjalnych kupujących. Jeśli decydujesz się na korzystanie ze zdjęć dostarczonych przez hurtownię, postaraj się o ustawienie innego zdjęcia głównego niż domyślne.
  • Udoskonalenia drzewa kategorii. Zadbaj o to, by wyszukiwanie poszczególnych produktów było szybkie i wygodne. Nie każ klientowi błądzić w ofercie. W wyszukiwaniu konkretnych produktów pomoże także wyszukiwarka z podpowiedziami, którą możesz włączyć w swoim e-sklepie.

 

Opłacalność dropshippingu wzrasta wraz z czasem prowadzenia sklepu. Długofalowa współpraca z hurtownią, podczas której ilość spływających z Twojego sklepu zamówień będzie rosła, pozwoli Ci wynegocjować niższe ceny poszczególnych artykułów. Przełoży się to na możliwość zwiększenia własnych zarobków bez podnoszenia cen dla klientów.

 

sklep internetowy sky shop

5.00 avg. rating (99% score) - 6 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu