Zarobki w dropshippingu – wszystko, co musisz wiedzieć

Katarzyna Kwartnik
Dropshipping

Dropshipping to model logistyczny, w którym sprzedawca odpowiada za rozwój sklepu internetowego i obsługę klientów, zaś magazynowaniem i wysyłką produktów zajmują się hurtownie.

Jest on przedmiotem wielu burzliwych dyskusji na forach czy facebookowych grupach. Jedni twierdzą, że dropshipping to wręcz idealny przepis na zarabianie pieniędzy w Internecie. Drudzy – że jest to jedynie sposób na dorobienie do etatu czy postawienie pierwszych kroków w biznesie. A jeszcze inni są zdania, iż jest to kompletnie nieopłacalny model sprzedaży.

Jak jest naprawdę? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

  • Zarobki w dropshippingu zależą od wielu czynników. Składają się na nie przede wszystkim warunki współpracy z hurtownią, ale także popyt na dany asortyment i skuteczność działań marketingowych.
  • Wysokość marży różni się w zależności od konkretnych produktów, ale także branż. Ustala ją sprzedawca.
  • Istnieje co najmniej kilka sposobów, by zwiększyć zarobki w dropshippingu.

Zarobki w dropshippingu – co na nie wpływa?

Jeżeli usłyszysz czy przeczytasz kiedyś, że na dropshippingu zarabia się np. 5 lub 50 tysięcy miesięcznie, nie będzie to uniwersalne stwierdzenie. Twoje zarobki będą zależeć bowiem od wielu czynników, a oto one:

1. Wysokość marży w dropshippingu

Marża to najważniejszy czynnik, wpływający na zarobki w dropshippingu. Jest to innymi słowy zysk ze sprzedaży danego produktu.

Marżę ustalasz oczywiście samodzielnie – po wcześniejszym określeniu warunków współpracy (w tym cen produktów) z hurtownią. Sam więc decydujesz, ile będziesz zarabiać na sprzedaży konkretnego produktu.

Standardowa marża w dropshippingu wynosi 20-35% i właśnie tymi liczbami warto się kierować podczas obliczania początkowych zarobków. Pamiętaj jednak, że jej wysokość różni się w zależności od produktów, ale także od samej branży.

marża dropshipping

👉 Dowiedz się, jak obliczyć marżę i pobierz kalkulator.

Co ważne, niektóre hurtownie stosują politykę blokowania cen na ustalonym poziomie. Oznacza to, że zobowiązujesz się do sprzedaży produktów w określonym przedziale cenowym, co nieco ogranicza możliwości w zakresie ustalania marży.

Sprawdź listę ponad 162 hurtowni dropshipping zintegrowanych ze Sky-Shop.

2. Popyt na oferowane produkty

Załóżmy, że udało Ci się znaleźć świetne produkty. Ustaliłeś też wyjątkowo korzystne warunki współpracy z hurtownią. Nikt ich jednak nie kupuje – bo zwyczajnie nikt ich nie szuka.

Zasada jest prosta – im większy popyt na wybrane przez Ciebie towary, tym więcej zarobisz na dropshippingu.

Zainteresowanie konkretnym asortymentem możesz weryfikować chociażby za pomocą narzędzia Google Trends.

3. Konkurencja

Aktywność konkurencji wpływa zarówno na wysokość marży w danej branży, jak i możliwości w zakresie dotarcia do klientów.

Pamiętaj więc, aby przed wyborem asortymentu przeanalizować działania potencjalnych konkurentów. Największą wagę powinieneś przyłożyć do sprzedawców handlującymi towarem z hurtowni, z którymi planujesz nawiązać współpracę.

4. Koszty, jakie ponosisz w dropshippingu

Prowadząc sprzedaż w dropshippingu, musisz liczyć się z pewnymi wydatkami. Będą to przede wszystkim:

  • Miesięczne opłaty za oprogramowanie sklepu internetowego. Te, w przypadku dostosowanej do sprzedaży w dropshippingu platformy Sky-Shop, zaczynają się już od 99 zł miesięcznie.
  • Prowizje, pobierane np. przez bramki płatności, ale także portale typu marketplace (Allegro, Empik Marketplace, eBay).
  • Podatek dochodowy. Dowiedz się więcej o formach rozliczenia dropshippingu.

5. Skuteczność działań marketingowych

Założenie sklepu internetowego i nawiązanie współpracy z hurtownią nie wystarczy, by dropshipping się opłacał. Musisz przecież dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.

Dlatego to właśnie od skuteczności strategii marketingowej w ogromnej mierze będzie zależał Twój zarobek. Ogromne znaczenie będzie miał również dobór kanałów sprzedaży.

👉 Dowiedz się więcej na temat marketingu sklepu internetowego.

Ile można zarobić na dropshippingu?

Nie ma uniwersalnej kwoty, którą możemy w tym miejscu przytoczyć. Wiesz już, że wpływ na ostateczny zysk ma wiele czynników.

Na dropshippingu zdecydowanie da się zarobić. Na początkowym etapie nie będą to jednak raczej sumy wynoszące kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.

Musisz mieć jednak na uwadze, że z czasem Twoje zarobki będą rosnąć. Im dłuższa współpraca z hurtowniami, tym więcej możliwości negocjacyjnych się przed Tobą otworzy.

Na skróty

Złóż sklep w dropshippingu już teraz!

  • Wybierz oprogramowanie Sky-Shop.pl z pełnym wsparciem technicznym
  • Wybierz hurtownię dropshippingową do współpracy
  • Korzystaj z systemu w pełni przystosowanego do dropshippingu i sprzedawaj!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak zarabiać na dropshippingu?

Aby uwolnić potencjał drzemiący w dropshippingu, czyli zarobić na nim jak najwięcej, zadbaj o:

1. Wybór produktów o wysokiej marży

Odnalezienie takich produktów umożliwi Ci oczywiście tylko rzetelna analiza rynku. Zadbaj więc o to, aby przeprowadzić ją jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu.

Z naszych obserwacji wynika, że produkty, na których możesz osiągnąć najwyższą marżę, to:

  • akcesoria do telefonów – zwłaszcza etui,
  • artykuły z branży erotycznej,
  • meble i elementy wyposażenia domu.

2. Oryginalne opisy produktów i autorskie zdjęcia

Potencjalni klienci muszą znaleźć na Twojej stronie czy aukcjach wszystkie niezbędne informacje na temat danego produktu. W innym przypadku mogą szukać ich u konkurencji. Postaraj się zawrzeć w opisie coś więcej niż specyfikacja od hurtowni – postaw na język korzyści.

Zadbaj również o profesjonalne zdjęcia, prezentujące produkty z różnych perspektyw.

Ograniczysz dzięki temu ryzyko zwrotów.

3. Unikanie często zwracanych towarów

Zwroty w dropshippingu to dość newralgiczna kwestia. Nie wszystkie hurtownie zajmują się bowiem ich obsługą – w praktyce ten obowiązek często spoczywa na barkach sprzedawców. Co więcej, zwroty skutkują zamrożeniem gotówki – bez względu na to, kto je obsługuje.

Jeżeli zależy Ci więc na osiągnięciu jak najwyższych zarobków w dropshippingu, zrezygnuj z branż, które charakteryzują się najwyższą częstotliwością zwrotów. Jest to na przykład odzież czy obuwie.

4. Progi rabatowe w hurtowniach

Niektóre z hurtowni oferują rabaty, dzięki którym możesz zarobić więcej na dropshippingu. Polegają one na tym, że po przekroczeniu określonego obrotu możesz liczyć na lepsze ceny u dostawców. W takiej sytuacji warto zrealizować wskazaną liczbę zamówień – nawet jeżeli na początku marża nie jest wysoka.

👉 Przeczytaj także: O co pytać przed rozpoczęciem współpracy z hurtownią dropshipping?

5. Łączenie sprzedaży w dropshippingu z własnym magazynem

Nie da się ukryć, że dropshipping jest najbardziej opłacalny, jeśli łączysz go z tradycyjną sprzedażą internetową (z magazynem). Chodzi tu o to, by zainwestować w produkty cieszące się największym popytem.

Taka strategia pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję, gdy w hurtowniach zabraknie danych towarów. Co więcej, będziesz mógł wtedy podnieść ceny i zarabiać jeszcze więcej.

Czy dropshipping się w ogóle opłaca?

Opłacalność Twojego biznesu nie zależy tylko od wybranego modelu logistycznego. Dropshipping umożliwia Ci prowadzenie sprzedaży internetowej, na której bezsprzecznie da się zarobić. Jednak to, ile dokładnie zarobisz, będzie zależeć od podjętych przez Ciebie kroków i obranych kierunków rozwoju Twojej firmy.

Pamiętaj, że dropshipping oznacza wiele oszczędności w porównaniu do prowadzenia tradycyjnego sklepu internetowego wynikające z:

  • braku konieczności inwestowania dużych kwot w oferowane towary,
  • braku konieczności wynajmu powierzchni magazynowej, a także opłacaniem programów koniecznych do ich obsługi,
  • zmniejszenia liczby osób obsługujących sklep internetowy.

Jeżeli masz pytania związane z rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu zachęcamy do kontaktu lub komentowania tego artykułu!

4.00 avg. rating (81% score) - 6 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.