
Model dropshippingu w Polsce z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności. Możliwość sprzedaży towarów bez ich posiadania, niewielki wkład własny w biznes i brak konieczności posiadania magazynu to tylko niektóre z okoliczności składających się na łatwość otworzenia sklepu internetowego i rozpoczęcie działań w dropshippingu.
Przeczytaj nasz poradnik dla początkujących i dowiedz się, jak zacząć sprzedawać w dropshippingu i dowiedz się, na co warto zwrócić uwagę.
- Dropshipping to model, który pozwala na prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu i zatowarowania sklepu.
- Do prowadzenia dropshippingu nie potrzebujesz firmy.
- Automatyczna integracja z hurtowniami to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale i możliwość natychmiastowego prowadzenia sprzedaży oraz szansa na posiadanie bardzo szerokiego asortymentu.
Spis treści artykułu
Czym jest dropshipping i jak działa?
Dropshipping to model sprzedaży online, w którym sprzedawca (czyli właściciel sklepu internetowego) nie posiada fizycznego magazynu ani nie przechowuje towarów, które oferuje. Zamiast tego pełni rolę pośrednika między klientem a dostawcą (hurtownikiem lub producentem).
Kiedy klient składa zamówienie w sklepie, sprzedawca przekazuje to zamówienie do dostawcy, który zajmuje się kompletacją, pakowaniem i wysyłką produktu bezpośrednio do klienta.
Dowiedz się więcej: Co to jest dropshipping?
Jak założyć sklep internetowy w dropshippingu?
Znajomość procesu sprzedaży od podszewki, pozwoli Ci zaplanować czas potrzebny do uruchomienia sklepu internetowego w tym modelu i generowania zysków z dropshippingu.
1. Wybierz asortyment, który chcesz sprzedawać
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia prowadzenia sklepu internetowego w modelu logistycznym jakim jest dropshipping, jest określenie asortymentu, który chcesz sprzedawać. W przypadku sprzedaży w dropshippingu od zera, możliwości zdają się być nieograniczone. Jednak podczas wyboru branży, w której zaczniesz działać powinieneś zwrócić uwagę na kwestie:
- gabarytu sprzedawanych produktów,
- ilości potencjalnych zwrotów towaru od klienta.
Dlaczego mają one tak duże znaczenie skoro wysyłką towarów zajmuje się hurtownia? Choć nie interesuje Cię samo dostarczenie produktu do kupującego, musisz liczyć się z tym, że magazynowaniem wszystkich zwrotów będziesz musiał zająć się samodzielnie. Niektóre z hurtowni zgadzają się na zwracanie towarów wprost do ich magazynu, jednak nie jest to regułą. Przygotowując się na prowadzenie sklepu internetowego opartego o dropshipping, z pewnością nie zapewniłeś sobie obszernych powierzchni magazynowych, toteż duże ilości zwrotów niewielkich produktów lub sporadycznie zwracane, ale duże towary staną się niezwykle uciążliwe.
Co sprzedawać w dropshippingu?
Dropshipping basenów ogrodowych może być opłacalnym interesem, jednak będzie związany z przygotowaniem miejsca na kilka sztuk, które mogą do Ciebie wrócić. Sytuacja będzie wyglądała podobnie w przypadku dropshippingu ubrań, które są jednym z najczęściej zwracanych towarów. Idealny asortyment do dropshippingu to niewielkie produkty, które są rzadko zwracane do sklepu np. zegarki.
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Wybieraj spośród milionów gotowych produktów
- ✔ Sprzedawaj we własnym sklepie, na Allegro i w innych kanałach
- ✔ Korzystaj z nielimitowanego wsparcia ekspertów od pierwszych dni
Wybierając asortyment do sklepu internetowego, który ma działać jako model biznesowy dropshipping, warto kierować się nie tylko jego rozmiarem produktów i przewidywaną częstotliwością zwrotów, ale także aktualnymi trendami na rynku e-commerce. Śledź pojawiające się nowości i staraj się handlować towarami, na które aktualnie jest popyt.
Co więcej, jedną z lepszych praktyk jest wiązanie kilku kategorii produktów ze sobą. Umożliwienie zakupu poszczególnych produktów wraz z akcesoriami do nich, zwiększy Twoją sprzedaż i zatrzyma konsumentów właśnie w Twoim sklepie. Dropshipping jest szansą na posiadanie bardzo szerokiego asortymentu i udostępnianie produktów, których klient nie znajdzie w żadnym innym miejscu.
Najlepszy asortyment do sprzedaży w dropshippingu to m.in.:
- meble,
- artykuły wyposażenia wnętrz,
- elektronika,
- artykuły higieniczne i kosmetyki,
- artykuły hobbystyczne,
- zabawki,
- chemia.
Przeczytaj także artykuł: Co sprzedawać w dropshippingu?
2. Wybierz oprogramowanie do dropshippingu
By zacząć zarabiać na dropshippingu krok po kroku, potrzebujesz platformy, która Ci to ułatwi. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z oprogramowania w modelu abonamentowym, które jest w pełni dostosowane do prowadzenia dropshippingu. Automatyczna integracja z hurtowniami oferowana przez Sky-Shop, pełna opieka zespołu specjalistów i niskie koszty korzystania z funkcjonalnego oprogramowania pozwolą Ci się skupić na rozwijaniu sprzedaży, a nie kwestiach technicznych, co stanowi bolączkę osób wybierających droższe oprogramowanie dedykowane.
Platforma oferuje 3 pakiety dropshippingowe, spośród których możesz wybrać ten, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom. Pakiety oferują m.in. pełną integrację z Allegro i innymi kanałami sprzedaży, integracje z hurtowniami dropshipping, możliwość bezpłatnego wykonania integracji ze wskazaną przez Ciebie hurtownią i wiele innych przydatnych funkcji.
3. Uzgodnij warunki współpracy z hurtownią
Każda hurtownia posiada swoją własną politykę sprzedaży. Dodatkowo, cena, jaka zostanie Tobie przedstawiona jest ofertą indywidualną. Pamiętaj, że jako młoda firma nie możesz liczyć na najwyższe rabaty przeznaczone dla sklepów internetowych zapewniających największą ilość zamówień. By korzystać z najniższych cen, skup się na pozyskiwaniu jak największej ilości klientów dzięki narzucaniu niskiej marży.
Przed rozpoczęciem współpracy z hurtownią musisz zapytać o kluczowe kwestie.
4. Wybierz gotową integrację z hurtownią dropshipping
Sky-Shop oferuje integracje z ponad 253 hurtowniami dropshippingowymi, do których masz dostęp. Co daje połączenie e-sklepu z hurtownią? Przede wszystkim umożliwia natychmiastową sprzedaż całego asortymentu, bowiem wszystkie opisy, zdjęcia i tytuły są importowane. Dzięki wysokiej automatyzacji nie musisz wprowadzać towarów ręcznie do sklepu, co oszczędza ogromną ilość czasu i pieniędzy, a także przyśpiesza wejście na rynek e-commerce. Integracja z hurtownią umożliwia także regularne aktualizowanie cen oraz stanów magazynowych, usprawniające zarządzanie sklepem.
W przypadku gdy chcesz współpracować z hurtownią, której nie ma na liście, wykonamy dla Ciebie nową integrację z wybranym podmiotem. Warunkiem jest dostarczenie pliku z danymi produktów przygotowanego przez hurtownię.
5. Zacznij promować swoje produkty i sklep
Najważniejszym zadaniem osoby prowadzącej sprzedaż w Internecie jest promowanie produktu. Dzięki skutecznej promocji e-sklepu dotrzesz do szerokiego grona odbiorców, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży i poprawę rozpoznawalności marki. Każdorazowo powinieneś wykorzystywać wiele kanałów komunikacji, uwzględniając media społecznościowe m.in. Facebooka.
Jednym ze skuteczniejszych kanałów do promocji sklepu internetowego jest pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Choć kanał ten na początku wymaga dużego nakładu pracy, to w przyszłości daje najlepszy zwrot z inwestycji. Jeżeli uda Ci się zdobyć czołowe pozycje w wyszukiwarce na zapytania związane z Twoim asortymentem, zyskasz nowych klientów i zwiększysz swoje zyski.
Daniel Jędrysik, Marketing Manager w Agencji KS
6. Sprzedawaj produkty
Realizacja zamówienia w dropshippingu nieco różni się od klasycznej wysyłki prowadzonej z uwzględnieniem własnego magazynu.
- Klient składa zamówienie i opłaca je w sklepie internetowym.
- Sklep internetowy przesyła je do hurtowni.
- Hurtownia wysyła towar do kupującego.
- Sklep internetowy wysyła paragon lub fakturę na maila klienta.
- Sklep internetowy rozlicza się z hurtownią przed lub po wysyłce zamówienia.
- Zwroty przyjmowane są przez sklep internetowy, a reklamacje przez hurtownie, chyba że współpracujesz z hurtownią dropshippingową przyjmującą zwroty.
Model rozliczeń jest znacznym udogodnieniem dla osób, które nie chcą inwestować kapitału w zakup produktu do sklepu. Dropshipping umożliwia uiszczanie opłat jedynie za towary, które zostały sprzedane. W rezultacie nie ma ryzyka, że oferowany asortyment będzie zalegał w magazynie jeśli klienci nie będą nim zainteresowani.
7. Rozliczaj się poprawnie z Urzędem Skarbowym
Twój dochód, z którego przyjdzie Ci się rozliczyć w Urzędzie Skarbowym stanowi narzucona na poszczególne produkty marża. W przypadku gdy w hurtowni płacisz za produkt 400 zł, a klient kupuje go w Twoim sklepie internetowym za 480 zł, podstawę opodatkowania stanowi 80 zł, a nie jakby się mogło wydawać 480 zł. Na blogu znajdziesz także informację jak rozliczać dropshipping.
Poznaj odpowiedzi na 30 najczęściej zadawanych pytań o dropshipping!
Marketing a sprzedaż w modelu dropshipping
W dropshippingu nie zajmujesz się obsługą zamówień. Masz zatem znacznie więcej czasu, by zająć się rozwojem swojego biznesu i marketingiem niż wielu innych sprzedawców – co warto wykorzystać. Zwłaszcza, że w dropshippingu panuje niemała konkurencja.
Jak zaplanować działania marketingowe w dropshippingu?
- Zdefiniuj swoją grupę docelową. Zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i jakie są ich potrzeby. To pozwoli Ci dobrze zaplanować komunikację marketingową.
- Przeanalizuj konkurencję. Zwróć uwagę na to, jakie produkty promują i jakie działania marketingowe podejmują Twoi konkurenci. Postaraj się znaleźć pole do budowania nad nimi przewagi.
- Zoptymalizuj stronę sklepu i zadbaj o doświadczenia klientów. Estetyka i intuicyjna nawigacja przyczynią się do zwiększenia konwersji. Zadbaj też o szybkie ładowanie strony, a także wygodne wyszukiwanie i filtrowanie produktów.
- Dobierz kanały marketingowe. Nie musisz być obecny wszędzie – skup się na kanałach, które najlepiej pasują do Twojej grupy docelowej. Mogą to być np. media społecznościowe, płatne reklamy czy e-mail marketing.
- Dbaj o widoczność w wyszukiwarce. Znajdź frazy powiązane z Twoją ofertą i dąż do tego, by znaleźć się na nie na jak najwyższych pozycjach w Google. Dzięki temu przyciągniesz darmowy ruch organiczny do swojego sklepu.
- Twórz wartościowy content. Treści wspierają proces pozycjonowania i budują zaufanie wśród potencjalnych klientów. Pisz artykuły związane z Twoją niszą i produktami, np. poradniki, recenzje czy rankingi. Zadbaj też o oryginalne opisy produktów i kategorii.
- Promuj oferty specjalne i rabaty. To skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie klientów. Oferuj zniżki na pierwsze zakupy czy darmową wysyłkę przy zamówieniach powyżej określonej kwoty (np. 200 zł).
- Testuj i mierz efektywność działań. Regularnie analizuj skuteczność swoich działań marketingowych. Pomoże Ci w tym np. Google Analytics. Testuj też różne formy reklam, treści i strategii, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej.
Dowiedz się więcej o marketingu sklepu internetowego.
Czy potrzebujesz założyć działalność gospodarczą, aby sprzedawać w dropshippingu?
Zdawać by się mogło, że po określeniu obszaru działania Twojego sklepu internetowego przyszedł czas na założenie firmy. Jednak obowiązująca Konstytucja Biznesu pozwoli Ci rozwinąć sklep w dropshippingu bez płacenia składek ZUS i rejestrowania firmy.
Działalność nierejestrowana umożliwia uzyskiwanie comiesięcznego zarobku rzędu połowy stawki minimalnej na dany rok, co pozwala na spokojny rozwój interesu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W rezultacie zarejestrowaniem działalności gospodarczej możesz zająć się dopiero wtedy, gdy Twój e-sklep zacznie przynosić większe zyski.
Dowiedz się więcej 👇