Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
dropshipping od podstaw

Dropshipping – od czego zacząć? Dropshipping krok po kroku

Dropshipping w Polsce z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności. Możliwość sprzedaży towarów bez ich posiadania, niewielki wkład własny w biznes i brak konieczności posiadania magazynu to tylko niektóre z okoliczności składających się na łatwość otworzenia sklepu internetowego w dropshippingu. Zobacz, jak zacząć prowadzić dropshipping i dowiedz się, na co warto zwrócić uwagę.

  • Dropshipping pozwala na prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu i zatowarowania sklepu.
  • Do prowadzenia dropshippingu nie potrzebujesz firmy.
  • Automatyczna integracja z hurtowniami to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale i możliwość natychmiastowego prowadzenia sprzedaży oraz szansa na posiadanie bardzo szerokiego asortymentu.

Jak działa dropshipping?

Cechą charakterystyczną dropshippingu jest fakt, że nie musisz posiadać towarów, żeby je sprzedawać. Tym samym eliminujesz koszty wynajęcia powierzchni magazynowej do składowania asortymentu, który oferujesz. Przekłada się to na możliwość otworzenia firmy z niskim wkładem finansowym i niewielkie ryzyko wejścia na rynek. Przesyłanie zakupionego towaru bezpośrednio z hurtowni do klienta sprawia, że oszczędzasz czas i pieniądze poświęcane na pakowanie produktów i ich rozsyłanie. Co więcej, Twoim głównym zadaniem jest skupienie się na zapewnieniu skutecznej reklamy, która zagwarantuje dużą ilość zamówień.

realizacja zamowienia dropshipping

Dropshipping działa w niezwykle prosty sposób. Zamówienie złożone przez klienta w sklepie internetowym trafia do panelu administracyjnego sklepu, z którego należy je przesłać do hurtowni. Współpracująca z e-sklepem hurtownia wysyła w jego imieniu paczkę do klienta. W rezultacie relacje handlowe zachodzą wyłącznie między sklepem internetowym i klientem oraz sklepem internetowym i hurtownią. Wszystkie roszczenia dotyczące nabytego towaru są więc kierowane do właściwego sklepu internetowego.
A na czym zarabia się w dropshippingu? Tak jak w każdym sklepie internetowym, na narzuconej marży. Tę możemy ustalać dowolnie, uwzględniając wewnętrzne regulaminy hurtowni oraz aktualną sytuację na rynku.

Od czego zacząć dropshipping?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia prowadzenia sklepu internetowego w jakimkolwiek modelu logistycznym jest określenie asortymentu, który chcesz sprzedawać. W przypadku dropshippingu możliwości zdają się być nieograniczone. Jednak podczas wyboru branży, w której zaczniesz działać powinieneś zwrócić uwagę na kwestie:

  • gabarytu sprzedawanych produktów,
  • ilości potencjalnych zwrotów towaru od klienta.

 

Dlaczego mają one tak duże znaczenie skoro wysyłką towarów zajmuje się hurtownia? Choć nie interesuje Cię samo dostarczenie produktu do kupującego, musisz liczyć się z tym, że magazynowaniem wszystkich zwrotów będziesz musiał zająć się samodzielnie. Niektóre z hurtowni zgadzają się na zwracanie towarów wprost do ich magazynu, jednak nie jest to regułą. Przygotowując się na prowadzenie dropshippingu z pewnością nie zapewniłeś sobie obszernych powierzchni magazynowych, toteż duże ilości zwrotów niewielkich produktów lub sporadycznie zwracane, ale duże towary staną się niezwykle uciążliwe.

 

Dropshipping basenów ogrodowych może być opłacalnym interesem, jednak będzie związany z przygotowaniem miejsca na kilka sztuk, które mogą do Ciebie wrócić. Sytuacja będzie wyglądała podobnie w przypadku dropshippingu ubrań, które są jednym z najczęściej zwracanych towarów. Idealny asortyment do dropshippingu to niewielkie produkty, które są rzadko zwracane do sklepu np. zegarki.

 

Zdawać by się mogło, że po określeniu obszaru działania Twojego sklepu internetowego przyszedł czas na założenie firmy. Jednak obowiązująca Konstytucja Biznesu pozwoli Ci rozwinąć sklep w dropshippingu bez płacenia składek ZUS i rejestrowania firmy. Działalność nierejestrowana umożliwia uzyskiwanie comiesięcznego zarobku rzędu połowy stawki minimalnej na dany rok, co pozwala na spokojny rozwój interesu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W rezultacie zarejestrowaniem działalności gospodarczej możesz zająć się dopiero wtedy, gdy Twój e-sklep zacznie przynosić większe zyski.

Dropshipping krok po kroku

Przygotuj się do prowadzenia dropshippingu krok po kroku. Znajomość procesu sprzedaży od podszewki, pozwoli Ci zaplanować czas potrzebny do uruchomienia sklepu internetowego i generowania zysków z dropshippingu.

 

  • Wybór asortymentu, który chcesz sprzedawać

Wybierając asortyment do sklepu internetowego warto kierować się nie tylko jego rozmiarem produktów i przewidywaną częstotliwością zwrotów, ale także aktualnymi trendami na rynku e-commerce. Śledź pojawiające się nowości i staraj się handlować towarami, na które aktualnie jest popyt. Co więcej, jedną z lepszych praktyk jest wiązanie kilku kategorii produktów ze sobą. Umożliwienie zakupu poszczególnych produktów wraz z akcesoriami do nich, zwiększy Twoją sprzedaż i zatrzyma konsumentów właśnie w Twoim sklepie. Dropshipping jest szansą na posiadanie bardzo szerokiego asortymentu i udostępnianie produktów, których klient nie znajdzie w żadnym innym miejscu.

 

By zacząć zarabiać na dropshippingu musisz posiadać sklep internetowy. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z oprogramowania w modelu abonamentowym, które jest w pełni dostosowane do prowadzenia dropshippingu. Automatyczna integracja oferowana przez Sky-Shop, pełna opieka zespołu specjalistów i niskie koszty korzystania z funkcjonalnego oprogramowania pozwolą Ci się skupić na rozwijaniu sprzedaży, a nie kwestiach technicznych, co stanowi bolączkę osób wybierających droższe oprogramowanie dedykowane.

 

  • Uzgodnienie warunków współpracy z hurtownią

Każda hurtownia posiada swoją własną politykę sprzedaży. Dodatkowo, cena, jaka zostanie Tobie przedstawiona jest ofertą indywidualną. Pamiętaj, że jako młoda firma nie możesz liczyć na najwyższe rabaty przeznaczone dla sklepów internetowych zapewniających największą ilość zamówień. By korzystać z najniższych cen, skup się na pozyskiwaniu jak największej ilości klientów dzięki narzucaniu niskiej marży. Przed rozpoczęciem współpracy z hurtownią musisz zapytać o kluczowe kwestie.

 

  • Wybór gotowej integracji z hurtownią dropshipping lub przeprowadzenie nowej

Sky-Shop oferuje integracje z ponad 50 hurtowniami dropshippingowymi, do których masz dostęp. Co daje połączenie e-sklepu z hurtownią? Przede wszystkim umożliwia natychmiastową sprzedaż całego asortymentu, bowiem wszystkie opisy, zdjęcia i tytuły są importowane. Dzięki wysokiej automatyzacji nie musisz wprowadzać towarów ręcznie do sklepu, co oszczędza ogromną ilość czasu i pieniędzy, a także przyśpiesza wejście na rynek e-commerce. Integracja z hurtownią umożliwia także regularne aktualizowanie cen oraz stanów magazynowych, usprawniające zarządzanie sklepem.

W przypadku gdy chcesz współpracować z hurtownią, której nie ma na liście, możemy wykonać dla Ciebie nową integrację z wybranym podmiotem. Warunkiem jest dostarczenie pliku z danymi produktów przygotowanego przez hurtownię.

 

  • Promocja sklepu

Najważniejszym zadaniem osoby prowadzącej sprzedaż w internecie jest promowanie produktu. Dzięki skutecznej promocji e-sklepu dotrzesz do szerokiego grona odbiorców, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży i poprawę rozpoznawalności marki. Każdorazowo powinieneś wykorzystywać wiele kanałów komunikacji, uwzględniając media społecznościowe m.in. Facebooka.

 

  • Sprzedaż produktów

Sprzedaż produktów w dropshippingu nieco różni się od klasycznej wysyłki prowadzonej z uwzględnieniem własnego magazynu.

  1. Klient składa zamówienie i opłaca je w sklepie internetowym.
  2. Sklep internetowy przesyła je do hurtowni.
  3. Hurtownia wysyła towar do kupującego.
  4. Sklep internetowy wysyła paragon lub fakturę na maila klienta.
  5. Sklep internetowy rozlicza się z hurtownią przed lub po wysyłce zamówienia.
  6. Zwroty przyjmowane są przez sklep internetowy, a reklamacje przez hurtownie.

faktury i paragony dropshipping

Model rozliczeń jest znacznym udogodnieniem dla osób, które nie chcą inwestować kapitału w zakup produktu do sklepu. Dropshipping umożliwia uiszczanie opłat jedynie za towary, które zostały sprzedane. W rezultacie nie ma ryzyka, że oferowany asortyment będzie zalegał w magazynie jeśli klienci nie będą nim zainteresowani.

 

  • Rozliczenie z Urzędem Skarbowym

Twój dochód, z którego przyjdzie Ci się rozliczyć w Urzędzie Skarbowym stanowi narzucona na poszczególne produkty marża. W przypadku gdy w hurtowni płacisz za produkt 400 zł, a klient kupuje go w Twoim sklepie internetowym za 480 zł, podstawę opodatkowania stanowi 80 zł, a nie jakby się mogło wydawać 480 zł. Na blogu znajdziesz także informację jak rozliczać dropshipping.

sklep internetowy saas

5.00 avg. rating (99% score) - 6 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu