Jak założyć sklep z wyposażeniem ogrodu?

Aleksandra Batko
Case Study

Wiosną i latem nasze przydomowe ogrody rozkwitają, tarasy wypełniają się ozdobnymi roślinami, a balkony stają małymi oazami spokoju dla mieszkańców miast. To również czas, w którym sklepy z wyposażeniem ogrodu cieszą się ogromną popularnością i notują największe zyski. Dziś opowiemy o tym, czy internetowy sklep z akcesoriami ogrodniczymi się opłaca i podpowiemy jakie są najważniejsze korzyści płynące z jego prowadzenia. Oczywiście nie zabraknie też inspiracji! Dowiedz się jak załozyć sklep z wyposażeniem ogrodu. Zapraszamy do lektury.

Internetowy sklep ogrodniczy – niech Twój biznes rozkwitnie!

Rynek handlu online w Polsce rozrasta się z roku na rok. Według raportu E-commerce w Polsce, przeprowadzonego przez Gemius wynika, że ponad połowa internautów dokonuje zakupów w sieci, podkreślając ich wygodę, szeroki wybór produktów i atrakcyjne ceny. O ile branża fashion, beauty czy zabawkarska cieszą się niesłabnącą popularnością, tak wyposażenie ogrodów może okazać wartą wypełnienia niszą. Szczególnie, jeśli zadbasz o ciekawy asortyment, wysoką jakość produktów i funkcjonalność sklepu.

W ostatnim czasie można zauważyć, że zainteresowanie ogrodnictwem i urządzaniem przydomowej przestrzeni staje się popularne nie tylko wśród mieszkańców wsi czy okolic podmiejskich. Deweloperzy coraz większą uwagę przywiązują do tworzenia przyjaznych, zielonych terenów oraz placów zabaw w obrębie miejskich osiedli. Również mieszkania posiadają własne balkony, tarasy czy prywatne ogrody, pozwalające na kontakt z naturą nawet w wielkim mieście. Jeśli zatem interesujesz się tą tematyką – sklep z wyposażeniem ogrodu może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę!

Dla kogo sklep ogrodniczy online?

  • dla pasjonatów ogrodnictwa i zainteresowanych urządzaniem ogrodów,
  • dla ludzi związanych z branżą projektowania krajobrazu,
  • dla właścicieli stacjonarnych sklepów ogrodniczych, chcących uruchomić kolejny kanał sprzedaży lub rozszerzyć swoją ofertę.

Zainspiruj się i przeczytaj jak założyć sklepy internetowe w innych branżach!

Co sprzedawać w sklepie internetowym z wyposażeniem ogrodu?

Wbrew pozorom możliwości dobrania asortymentu do tego rodzaju sklepu są bardzo szerokie. Ze względu na zmieniające się trendy i wciąż rosnące zapotrzebowanie na akcesoria, sprzęty czy dekoracje ogrodowe możesz obrać różnorodne strategie – postawić na produkty popularne lub wejść w niszę. Jakie towary sprzedawać?

  • nasiona i sadzonki,
  • środki ochrony roślin i nawozy,
  • narzędzia ogrodnicze i akcesoria do uprawy roślin,
  • palisady, płotki, obrzeża,
  • odstraszacze szkodników,
  • meble ogrodowe,
  • grille i akcesoria,
  • oświetlenie ogrodowe,
  • altany oraz domki narzędziowe,
  • zabawki ogrodowe dla dzieci – domki, trampoliny, zjeżdżalnie, huśtawki,
  • baseny,
  • ozdoby – rzeźby, donice,
  • nawierzchnie ogrodowe,
  • …i wiele innych

Jak sam widzisz, możliwości jest całe mnóstwo! Warto zatem zacząć od stworzenia dokładnego biznesplanu swojej działalności, w którym zawrzesz planowany asortyment oraz analizę rynku i konkurencji, ustalisz budżet a także opracujesz strategię marketingową. Dzięki temu unikniesz błędów na starcie i sporządzisz jasny plan działania, który krok po kroku będziesz realizował.

Czy wiesz, że nie posiadając własnego magazynu nadal możesz prowadzić sklep internetowy? Poznaj dropshipping!

Oprogramowanie dla sklepu ogrodniczego – na co zwrócić uwagę?

Sklep z akcesoriami ogrodowymi – tak, jak każdy sklep internetowy – wymaga odpowiedniego oprogramowania. Model SaaS jest wygodnym rozwiązaniem, które łączy niskie koszty utrzymania z szerokimi możliwościami rozwoju biznesu. Platforma Sky-Shop.pl to kompletne narzędzie, które pozwoli Ci przygotować sklep do sprzedaży i obsługiwać zamówienia z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego. Co będzie Ci szczególnie potrzebne?

  • Moduł integracji z hurtowniami posiadającymi w ofercie wybrany przez Ciebie asortyment. Dzięki niemu w kilka chwil pobierzesz do swojego sklepu produkty wraz z nazwami, opisami czy stanami magazynowymi, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. Masz do wyboru ponad 220 gotowych integracji. A jeśli na liście nie znajdziesz interesującej Cię hurtowni – bez obaw! Zintegrujemy ją na Twoje życzenie.
  • Przejrzysta karta produktu z szerokimi możliwościami modyfikacji, na której w czytelny sposób przedstawisz wszystkie niezbędne parametry sprzedawanego towaru. Możesz dodawać zdjęcia, ustalać okresowe promocje, proponować klientom różnorodne warianty kolorystyczne produktu, a nawet sprzedawać w dowolnych jednostkach miar!
  • Sklep w technologii RWD. Zakupy na urządzeniach mobilnych stały się już codziennością. W Sky-Shop.pl Twój sklep będzie wyglądał perfekcyjnie niezależnie od tego na jakim urządzeniu klient go przegląda.
  • Zaawansowany panel administracyjny sklepu, pozwalający na intuicyjne zarządzanie całą sprzedażą.
  • Integracje z marketplace’ami i porównywarkami cen, które umożliwią Ci dotarcie do jeszcze większej liczby klientów.

Rośnij, inspiruj, sprzedawaj!

Branża ogrodnicza to dość specyficzna dziedzina, która wymaga od właściciela sklepu zarówno specjalistycznej wiedzy, jak i umiejętności zaciekawienia oraz inspirowania swoich odbiorców. Masz zatem całkiem duże pole do popisu jeśli chodzi o promocję sklepu w Internecie. Świetnie sprawdzą się:

  • blog, na którym będziesz dzielił się wiedzą,
  • Instagram, który będzie wręcz doskonałym miejscem do dzielenia się inspiracjami np. na zagospodarowanie ogrodu czy balkonu,
  • kanał na YouTube, gdzie możesz zamieszczać filmy pokazujące produkty „w akcji”, chwalić się efektami metamorfoz przestrzeni czy prezentować nowości w asortymencie,
  • Facebook, który wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów. Utwórz fanpage sklepu oraz grupę, która skupiać będzie pasjonatów ogrodnictwa. Stworzysz idealną przestrzeń do wymiany opinii i doświadczeń.

Na koniec zapraszamy Cię do odwiedzenia sklepów opartych o oprogramowanie Sky-Shop, które z powodzeniem sprzedają akcesoria do ogrodu. Mamy nadzieję, że zainspirują Cię do otwarcia własnego sklepu!
mojatrampolina.pl
– woodandplay.pl
– domogrodimy.pl
– dobrebaseny.pl

5.00 avg. rating (98% score) - 2 votes 5
Aleksandra Batko
Specjalista ds. Marketingu i PR

Powiązane posty