Sprzęt elektroniczny towarzyszy nam w codziennym życiu, stanowi jedną z najpopularniejszych propozycji prezentowych, a sklepy posiadające go w asortymencie cieszą się coraz większą popularnością. Sprzedaż online wzrasta, a wraz z nią rozwijają się rozwiązania e-commerce. To one pozwalają założyć sklep internetowy z elektroniką nie tylko szybko i łatwo, ale przede wszystkim bez posiadania wiedzy z zakresu IT.
- W 2018 roku akcesoria GSM kupiło w internecie 32% konsumentów, a sprzęt komputerowy 29%.
- Z innymi podmiotami możesz konkurować nie tylko ceną, ale przede wszystkim wiedzą branżową, której brakuje laikom poszukującym sprzętu spełniającego ich wymagania.
- Sklep internetowy sprzedający telefony komórkowe musi posiadać kasę fiskalną.
Spis treści artykułu
Sprzedaż elektroniki w Internecie – statystyki
W internecie kupujemy nie tylko coraz chętniej, ale i coraz więcej. Szeroko rozumiana elektronika, w której skład wchodzą telefony, komputery, akcesoria GSM cieszy się ogromną popularnością. Szansę na jeszcze większą sprzedaż w branży stanowi odwrócony efekt ROPO polegający na oglądaniu produktów w sklepie stacjonarnym i ich kupowaniu online. Zjawisko podyktowane jest niższą ceną, która przyciąga internautów poszukujących cenowych okazji zarówno na co dzień, jak i podczas akcji cyklicznych takich jak Black Friday.
Duży popyt na produkty elektroniczne sprawia, że szansę bytu mają zarówno specjalistyczne sklepy internetowe z akcesoriami dla graczy, jak i te oferujące podstawowy asortyment dla użytkowników nieposiadających sprecyzowanych wymagań.
Skąd brać towar do sklepu internetowego ze sprzętem elektronicznym?
Nawet najlepiej prezentujący się sklep internetowy nie obejdzie się bez towaru. Jako sprzedawca elektroniki powinieneś poświęcić uwagę popularnym produktom znanych marek, które poszukiwane są przez szerokie grono konsumentów. Pozwolą Ci one pominąć etap budowania zaufania do konkretnego artykułu i w pełni skupić się na jego sprzedaży. To, skąd bierzesz towar do e-sklepu dyktowane jest przez zasoby, jakimi dysponujesz.
Osoby z własnym magazynem mogą korzystać z szerokiej listy zintegrowanych hurtowni z elektroniką.
Dla sprzedawców stawiających na sprzedaż bez magazynu i konieczności mrożenia gotówki w kupionym towarze przygotowane zostały integracje z dropshippingowymi hurtowniami GSM.
Każdorazowo możesz korzystać z oferty kilku dostawców – tak by Twój asortyment najlepiej wpisywał się w potrzeby rynku, a klienci mogli kupić nie tylko komputer, ale także wszystkie niezbędne do jego funkcjonowania elementy na zasadzie cross-sellingu.
Jak zacząć sprzedawać elektronikę w internecie?
Niezależnie od tego w jakiej branży działasz, do uruchomienia sprzedaży będziesz potrzebował nie tylko wspomnianej wcześniej hurtowni, która umożliwi pozyskiwanie towarów, ale także działalności gospodarczej oraz oprogramowania umożliwiającego wygodne prowadzenie sprzedaży. Gdy zapoznasz się z wpisem, jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą, pora wybrać oprogramowanie. Twój system powinien być nie tylko intuicyjny, ale także posiadać:
- wersję mobilną RWD,
- krótki koszyk zakupowy,
- przyjazne linki wspomagające pozycjonowanie e-sklepu,
- możliwość wygodnej edycji szablonu sklepu,
- dwukierunkową integrację z Allegro umożliwiającą automatyzację wystawianie i aktualizację aukcji oraz obsługę zamówień z poziomu panelu administracyjnego,
- integracje z hurtowniami, kurierami oraz szybkimi płatnościami.
Zainteresowanie powinny wzbudzić rozwiązania szczególnie przydatne w branży.
Sky-Shop – oprogramowanie dla e-sklepu z elektroniką
Oprogramowanie Sky-Shop prócz wszystkich wymienionych wyżej możliwości wyróżnia się szeregiem rozwiązań mających zastosowanie w sprzedaży elektroniki:
- integracja z systemami płatności umożliwiającymi klientom zakup na raty,
- wyszukiwarka produktów z podpowiedziami,
- wbudowany moduł bloga,
- integracje z porównywarkami cen i opinii oraz Morele Marketplace,
- możliwość wyróżnienia produktów w promocji na stronie głównej.
Jak reklamować elektroniczny sklep internetowy?
Telefonów, komputerów, a także gadżetów w postaci słuchawek czy wideorejestratorów używa każdy z nas. Mnogość dostępnych na rynku rozwiązań i technologii kryjących się pod tajemniczymi nazwami potrafi niejednego z klientów wprowadzić w konsternację. To moment, w którym jako sprzedawca zacierasz ręce! Content marketing w sklepie internetowym z elektroniką jest najlepszym sposobem na reklamę, dzięki której zaskarbisz sobie sympatię klientów. Co da Ci tworzenie wartościowych treści?
- Szansę na przekazywanie Twoich materiałów dalej – zarówno przez odbiorców przesyłających linki w social mediach, jak i inne strony internetowe związane z branżą. W praktyce oznacza to zupełnie darmowy marketing, któremu nie musisz poświęcać czasu.
- Korzystnie wpłynie na pozycjonowanie e-sklepu.
- Zaufanie, którym internauci darzą ekspertów w branży.
Publikowane przez Ciebie materiały warto opierać o porównania nowych modeli ze starymi, nowości branżowe oraz testy. W sklepach internetowych z elektroniką doskonale sprawdzają się poradniki pomagające w wyborze telefonu do 800 zł, laptopa za 2000 zł, sprzętu dla początkującego gracza itp. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz sprzęt specjalistyczny czy popularne artykuły, odpowiednimi miejscami do dystrybucji Twojej wiedzy będzie:
- blog sklepu internetowego,
- sklepowy kanał na YouTube.
Pamiętaj, że Twoi odbiorcy chcą widzieć różnice i zapoznać się z towarem, którego nie mieli w rękach. Szczególnie cenne okażą się zdjęcia oraz filmiki, a także przedstawienie możliwości sprzętu np. w formie zestawienia zdjęć zrobionych wybranym modelem telefonu. By maksymalizować nie tylko zadowolenie klientów, ale także własne zyski, zadbaj o bezpośrednie odesłania do karty wspominanych produktów, dzięki którym zakup stanie się łatwy i przyjemny. Zwłaszcza, jeśli towarzyszy mu krótki koszyk zakupowy opracowany przez Sky-Shop!