Jak założyć internetowy sklep zoologiczny?

Kinga Tobała
Case Study

Raport Kantar Public o zwierzętach w polskich domach z 2017 roku wskazuje, że ponad połowa z nas posiada w swoim domu zwierzę. Dla sklepów z artykułami dla zwierząt szczególnie ciekawy okaże się fakt, że wzrasta nie tylko ilość pupili, ale poprawiają się także ich warunki życia. Coraz chętniej sięgamy po lepiej zbilansowane karmy, wysokiej jakości akcesoria i zabawki. Założenie zoologicznego sklepu internetowego może okazać się strzałem w dziesiątkę – zwłaszcza teraz, gdy nisza nie została jeszcze zapełniona! Jak otworzyć zoologiczny sklep internetowy? O tym poniżej!

Kiedy warto założyć zoologiczny sklep internetowy?

Otwarcie sklepu zoologicznego online powinni rozważyć przede wszystkim właściciele istniejących już sklepów stacjonarnych. Poszerzenie zakresu działalności pozwoli niskim kosztem dotrzeć do zdecydowanie większej grupy odbiorców niż dotychczas. Wprowadzając nowy kanał dystrybucji zwróć uwagę na:

  • możliwość znacznego poszerzenia asortymentu, który dotychczas nie mieścił się na sklepowych punktach,
  • szansę na wprowadzenie modelu click&collect docenianego przez kupujących,
  • zwiększenie liczby kupujących o osoby znacząco oddalone od Twojej siedziby,
  • większą ilość sprzedawanych produktów, co jest kartą przetargową w negocjacji ceny w hurtowni lub u producenta.

Drugą grupą osób, której rekomendujemy rozpoczęcie własnej działalności są pasjonaci zwierząt posiadający wiedzę związaną z wybranymi gatunkami. Zamienienie pasji w zarobki jest najlepszym rozwiązaniem nie tylko dla osób, które są już rozpoznawalne w środowisku. Choć możesz rozpocząć prowadzenie sklepu internetowego od bloga, korzystne będzie wykorzystanie swoich kompetencji w późniejszych działaniach marketingowych wspomagających pozycjonowanie e-sklepu.

Warto pamiętać, że choć psy i koty goszczą najczęściej w naszych domach, dobrym pomysłem może okazać się wejście w niszę. Specjalizacja pomoże Ci zaskarbić sympatię pasjonatów – zwłaszcza gdy zdołasz wejść z nimi w dialog.

Początkujących sprzedawców ucieszy fakt, że w branży zoologicznej nie obserwujemy jeszcze dominacji rynku, do której przyzwyczaiło nas Zalando, Media Markt czy Empik. Brak serwisu zagarniającego większą część klientów niesie za sobą możliwość stworzenia konkurencyjnej oferty, która nie zginie w wyszukiwarce.

Forma działalności dla internetowego sklepu zoologicznego

Sklepy zoologiczne mogą korzystać z szeregu form działalności. Prawo dopuszcza:

Rejestrację sklepu zoologicznego w CEIDG:

  • jednoosobowa działalność gospodarcza,
  • spółka cywilna.

Rejestrację sklepu zoologicznego w KRS:

  • spółka jawna,
  • spółka komandytowa,
  • spółka komandytowo-akcyjna,
  • spółka akcyjna,
  • spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Reasumując, jedyną formą prawną, z której nie mogą korzystać sklepy zoologiczne jest spółka partnerska. Jednym z kluczowych zagadnień dla założenia firmy jest wybór numeru PKD. W przypadku internetowego sklepu zoologicznego, który nie sprzedaje żywych zwierząt będzie to 47.91.Z.

Asortyment do sklepu

Pierwszym krokiem do skutecznej sprzedaży jest zaopatrzenie sklepu internetowego. Jeśli korzystałeś dotychczas z usług hurtowni stacjonarnych, dowiedz się, czy prowadzą one sprzedaż internetową. Jeśli tak, zintegrujesz swój sklep z wybranym kontrahentem i zaoszczędzisz znaczącą ilość czasu przeznaczaną na ręczne wprowadzanie produktów i ich aktualizację.

Jako sprzedawca masz do dyspozycji gotowe integracje z hurtowniami zoologicznymi. Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na możliwość sprzedaży w dropshippingu. Rozwiązanie polega na bezpośredniej wysyłce towarów wprost z hurtowni do Twoich klientów. Model logistyczny pozwala więc prowadzić e-sklep bez mrożenia znaczących ilości gotówki w produktach, a także bez posiadania przestrzeni magazynowej.

Wybierając asortyment do sklepu zoologicznego powinieneś odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Co sprzedaje się najlepiej? I to tymi artykułami handlować w pierwszej kolejności, na ich promocji się skupić.
  • Do kogo kierujesz asortyment? Szersze grono potencjalnych odbiorców da Ci większe możliwości sprzedażowe, ale prawdopodobnie będzie wiązało się z większą konkurencją na rynku.

Pamiętaj, że jako sprzedawca dystrybuujący produkty znanych marek możesz skorzystać z ich rozpoznawalności. Dobrym pomysłem może okazać się zamieszczenie slidera, w którym pochwalisz się wysoką jakością asortymentu.

Oprogramowanie do sklepu zoologicznego online

Sklep zoologiczny, jak każdy sklep internetowy, wymaga oprogramowania, które pozwoli zarówno na sprawną obsługę zamówień, jak i ich wygodne składanie przez klientów. Jako że sprzedawane w nim produkty nie wymagają specjalistycznych rozwiązań, z powodzeniem możesz zmniejszyć koszty stałe prowadzenia e-sklepu poprzez wybór oprogramowania w systemie abonamentowym. Poszukując platformy odpowiedniej dla siebie zwróć szczególną uwagę na:

  • wersję RWD sklepu, bowiem coraz więcej klientów kupuje przy pomocy smartfona, a i Google zwraca uwagę na jej obecność,
  • sklep SEO friendly, bo bez dobrej struktury linków nie uda Ci się uzyskać satysfakcjonującej widoczności w wyszukiwarkach,
  • obecność dwustronnej integracji z Allegro pozwalającej na szybkie wystawianie i obsługę aukcji, a także dostęp do innych kanałów sprzedaży np. Sklepu na Facebooku,
  • krótki koszyk zakupowy zmniejszający ilość porzuconych koszyków i usprawniający zakupy z poziomu mobilnego,
  • możliwość dopasowania systemu do aktualnych potrzeb np. przez wybór modułów dodatkowych i różnych pakietów abonamentowych.

Niezależnie od wybranego przez Ciebie rozwiązania, każdorazowo warto skorzystać z 14 darmowych dni testów sklepu internetowego i zapoznać się z dostępnymi funkcjami.

Zobacz, jak sprzedaje sklep zoologiczny Twój Zwierzak korzystający z oprogramowania Sky-Shop.pl!

Jak reklamować własny sklep w Internecie?

Internet pokochał urocze szczeniaki i śmieszne koty. Jako właściciel sklepu internetowego masz naprawdę szerokie pole do popisu! Swój marketing warto oprzeć zarówno o obrazki, które wszyscy będą chcieli oglądać w wolnym czasie, jak i merytoryczne informacje poszukiwane przez właścicieli poszczególnych gatunków. W reklamie internetowego sklepu zoologicznego warto korzystać przede wszystkim z:

  • Instagrama,
  • Facebooka, na którym posty (choćby z drobnymi rabatami) opatrzone zostaną tematycznymi zdjęciami,
  • bloga sklepowego bezpośrednio związanego z opieką nad zwierzętami, wyborem akcesoriów i innymi informacjami poszukiwanymi przez Twoich odbiorców.

Ponadto, szczególną uwagę warto zwrócić na tworzenie wartościowego contentu, który wyróżni sklep i przyda się Twoim odbiorcom nie tylko teraz, ale i kilkanaście miesięcy po publikacji.

5.00 avg. rating (99% score) - 9 votes 5
Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Powiązane posty