Jak otworzyć sklep internetowy z zabawkami?

Kinga Tobała
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Otwarcie sklepu internetowego z zabawkami i innymi artykułami dziecięcymi jest jednym z lepszych pomysłów na biznes online. Za dobrą perspektywą zarobku stoi ogromny potencjał sprzedażowy drzemiący w branży dziecięcej. W końcu to rodzice są konsumentami, którzy każdorazowo chcą zapewnić swoim pociechom wszystko, co najlepsze. I choć sklep z produktami dla dzieci postrzegany jest jako biznes całoroczny, nie można zapominać o wyraźnych pikach sprzedażowych w okresie świątecznym i wakacyjnym – zwłaszcza poprzedzającym Dzień Dziecka.

  • Osoby otwierające sklep internetowy z zabawkami powinny zwrócić szczególną uwagę na obecność integracji z hurtowniami oferującymi asortyment dziecięcy.
  • Jeśli wahasz się, czy handel online jest dla Ciebie, możesz skorzystać z działalności nierejestrowanej i rozkręcać sprzedaż bez konieczności opłacania składek ZUS.
  • Marketing sklepu z zabawkami warto oprzeć o treści poradnikowe kierowane do rodziców.

Czy sklep z artykułami dziecięcymi się opłaca?

Prowadzenie sklepu z artykułami dziecięcymi jest opłacalne nie dlatego, że marże na zabawkach są oszałamiająco wysokie, a dlatego, że specyfika branży pozwala na generowanie dochodów cały rok, a także ich sezonowe zwiększanie. Podczas gdy jesteśmy w stanie odmówić sobie nowych gadżetów, nadal chętnie wydajemy na własne dzieci. Co więcej, jako wujek, ciocia lub przyjaciel rodziny nie pomijamy urodzin najmłodszych, świąt, a także innych okazji. Tymczasem dzieci szybko wyrastają z modeli przystosowanych do ich wieku, a ich serca szybko przejmowane są przez nowości zabawkarskiego rynku. Siłą rzeczy generowana jest sprzedaż, w której udział możesz mieć zakładając sklep z zabawkami! 

Jak zatowarować sklep z zabawkami?

Jednym z pierwszych pytań nasuwających się początkującym sprzedawcom jest to, skąd brać towar do sklepu internetowego. Podczas gdy stacjonarni sprzedawcy są zmuszeni do prowadzenia negocjacji z licznymi partnerami oraz uzgadniania dostaw, Ty możesz skorzystać z automatycznych rozwiązań gwarantowanych przez platformę sklepów internetowych Sky-Shop!

sklep z zabawkami online

Zatowarowanie sklepu z zabawkami może odbywać się w trojaki sposób:

1. Własne produkty wprowadzone do oferty sklepu internetowego. Jeśli dysponujesz autorskim asortymentem, z poziomu panelu administracyjnego sklepu wprowadzisz każdy z produktów do sprzedaży. Możliwość konfigurowania opisów, tytułów produktów, zdjęć oraz innych parametrów jest narzędziem, które w możliwie najlepszy sposób pozwoli oddać charakter Twoich produktów!

2. Produkty kupowane w hurtowni i składowane we własnym magazynie. Kiedy wybierzesz hurtownię oferującą artykuły dziecięce z listy integracji, pozostaje Ci wybrać produkty, którymi będziesz handlował. Po wcześniejszych ustaleniach z wybranym partnerem będziesz mógł szybko i sprawnie zimportować dane o produktach wprost do Twojego sklepu. Dzięki temu zaoszczędzisz czas na ręczne wprowadzanie zabawek, a co za tym idzie – zaczniesz wcześniej zarabiać.

3. Produkty sprzedawane w dropshippingu – bez konieczności posiadania przestrzeni magazynowej i wcześniejszego zakupu wielu artykułów. Mechanizm jest niezwykle prosty! Zakładasz sklep, importujesz produkty z hurtowni i skupiasz się na reklamie oferowanego asortymentu. Nie musisz martwić się o zarządzanie magazynem i zatowarowanie, bowiem wysyłka złożonych w Twoim sklepie zamówień realizowana jest przez partnera, z którym współpracujesz. Poznaj listę hurtowni z zabawkami w dropshippingu!

sprzedaz zabawek w dropshippingu

Wybór oprogramowania dla sklepu z zabawkami

Wybierając oprogramowanie dla sklepu z zabawkami powinieneś zwrócić uwagę na aspekty takie jak:

  • Łatwa konfiguracja sklepu poprzez układanie poszczególnych elementów w formie klocków.
  • Dostępność licznych integracji z hurtowniami oferującymi produkty dla dzieci.
  • Możliwość prowadzenia bloga sklepu internetowego, który będzie stanowił zarówno zaplecze marketingowe i jeden z filarów SEO.
  • Przyjazne linki, wysoka szybkość ładowania strony oraz certyfikat SSL wpływające zarówno na wygodę użytkowania, jak i pozycję Twoich produktów w wyszukiwarce.
  • Dwukierunkowa integracja z Allegro, umożliwiająca wygodną sprzedaż na portalu aukcyjnym. Dzięki mechanizmowi zamówienia z Allegro będą importowane do panelu administracyjnego sklepu internetowego, a stany magazynowe i inne informacje o produktach aktualizowane na bieżąco.
  • Integracja sklepu z porównywarkami cen i opinii, bowiem gromadzą liczne grono klientów szukających najkorzystniejszej oferty.
  • Możliwość sprzedaży w marketplace’ach.
  • Mobilny sklep internetowy w technologii RWD.

Optymalnym rozwiązaniem dla osób nieposiadających wiedzy z zakresu IT jest skorzystanie z oprogramowania w systemie abonamentowym Sky-Shop. Autorskie systemy oraz udogodnienia pozwolą Ci rozpocząć sprzedaż niemalże natychmiast – bez zmartwień o aspekty techniczne i konieczności zatrudniania dodatkowych osób!

Jak reklamować sklep internetowy z zabawkami?

Nie sposób ukryć, że popyt na produkty jednoznacznie wiąże się z podażą. Naturalną odpowiedzią na potrzeby klientów jest więc zakładanie sklepów internetowych z zabawkami, które będą ze sobą konkurowały. Jednak świadomość alternatyw, z których mogą skorzystać Twoi potencjalni kupujący nie powinna Cię zniechęcić do działania, a stanowić siłę napędową do dobrego rozpoznania rynku.

Reklama sklepu internetowego z artykułami dziecięcymi nie musi opierać się o autorskie produkty, których nie można kupić w żadnym innym miejscu! Branża parentingowa poradami stoi! To w nich należy doszukiwać się wartości dodanej dla klientów.

Sposób na reklamę sklepu z zabawkami jest prosty! Nim przejdziesz do działania odpowiedz sobie na pytania:

  • Czego szukają rodzice?
  • Czego nie wiedzą rodzice?
  • Czego brakuje konkurencji?

Na sporządzonej przez Ciebie liście z pewnością znajdzie się kilka punktów obejmujących: wiedzę ekspercką, porady z zakresu rozwoju dziecka, odpowiedzi na pytania związane z wychowaniem i rozmaitymi zachowaniami pociechy. To te obszary są w stanie najsilniej wpłynąć na sprzedaż, a prócz niej także na pozycjonowanie sklepu internetowego. Warto mieć to na uwadze, bowiem optymalizowane treści pojawiające się w sklepie mają szansę polubić się z algorytmami rządzącymi kolejnością wyświetlających się w wyszukiwarce produktów. Opierając swoją reklamę na wiedzy przekazywanej klientom nie możesz pominąć trzech obszarów:

1. Dobrze napisane opisy produktów. Strzałem w dziesiątkę będzie zwrócenie uwagi nie tylko na trwałość, bezpieczeństwo oraz piękny design zabawki, ale przede wszystkim jej wartości rozwojowe. Dzisiejsi rodzice zdają sobie coraz większą sprawę z tego, jak zabawa wpływa na ich dzieci. Wykorzystaj to wskazując na konkretne umiejętności ćwiczone przez malucha podczas zabawy wybranym modelem! Tego, jak powinien wyglądać dobry opis dowiesz się z przygotowanego przez nas filmu.

2. Content, jaki tworzysz na blogu sklepowym. Tu warto skupić swoją uwagę na publikacji poradników oraz testów produktów, odpowiadaniu na pytania, które często wpisywane są przez rodziców w wyszukiwarkę. Zawierane w ten sposób frazy skierują potencjalnych klientów na Twojego bloga, a z niego wprost do sklepu (jeśli ułatwisz im znajdowanie produktów przez zamieszczenie linku np. pod nazwą fotelika).

3. Jeśli Twoich czytelników będzie przybywało, nie możesz zapomnieć o stworzeniu grupy na Facebooku. To tam matki i ojcowie będą mogli wymieniać się wiedzą, poradami oraz własnymi spostrzeżeniami.

Otworzenie sklepu z zabawkami jest prostsze niż mogłoby Ci się zdawać! Jeśli nie jesteś pewien, czy jest to biznes dla Ciebie, skorzystaj z działalności nierejestrowanej. Dzięki niej poprowadzisz sklep internetowy bez zakładania firmy i składek ZUS!

5.00 avg. rating (99% score) - 7 votes 5
Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Powiązane posty