Jak założyć sklep na Facebooku? Połącz swój sklep internetowy z FB i sprzedawaj więcej!

Aleksandra Batko
Nowości w Sky-Shop

Obecnie w Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 milionów osób. Tego roku mija już 10 lat odkąd stał się dostępny dla użytkowników z naszego kraju i, wbrew regularnie pojawiającym się hipotezom o jego rychłym upadku, wcale nie zapowiada się, żeby popularność Facebooka miała zmaleć. Co więcej – ze studenckiego portalu społecznościowego stał się prawdziwym gigantem Social Media, którego potencjał reklamowy i sprzedażowy doceniają największe firmy. Jak założenie sklepu na Facebooku może pomóc właścicielom sklepów internetowych w generowaniu przychodów?

Jak otworzyć sklep na Facebooku? Instrukcja krok po kroku.

Niezależnie od branży w jakiej działamy, powinniśmy pojawiać się tam, gdzie są nasi potencjalni klienci, a więc również w social mediach. Założenie strony swojej firmy na Facebooku to tylko pierwszy krok, jednak otwiera on ogromne możliwości. Jakie?

  • pozwala na bliższą komunikację z klientami,
  • buduje zaufanie poprzez opinie i komentarze,
  • umożliwia poznanie potrzeb klientów,
  • pozwala dotrzeć do nowych odbiorców, zainteresowanych naszym produktem,
  • zwiększa zasięg i rozpoznawalności marki.

Facebook już dawno przestał pełnić funkcję jedynie rozrywkową. Obecnie jest miejscem ciągłego dialogu pomiędzy markami a konsumentami. Co zrobić, aby był on prowadzony właściwie i w konsekwencji generował przychody? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak istnieją pewne reguły i dobre praktyki, które ułatwią prowadzenie fanpage’u sklepu internetowego na Facebooku. Z tego wpisu dowiecie się na ten temat więcej.
Wróćmy jednak do możliwości samego Sklepu, czyli kolejnej funkcji Facebooka wspierającej e-commerce. Co prawda, w Polsce niedostępna jest obecnie możliwość kupowania bezpośrednio na Facebooku, jednak klienci w łatwy sposób są kierowani do “kasy”, czyli najczęściej karty danego produktu w sklepie internetowym, gdzie mogą dokończyć transakcję.

Jak założyć sklep na Facebooku? To dość intuicyjny proces, który nie wymaga poświęcania dużej ilości czasu. Należy kliknąć w “Ustawienia” na naszym fanpage’u, a następnie przejść do zakładki “Edytuj stronę”.

 

zakładanie sklepu na facebooku

 

Pojawi się lista zakładek, które aktualnie znajdują się na fanpage’u. Wybieramy przycisk “Dodaj kartę”, a następnie “Sklep”.

 

dodawanie sklepu na facebooku do strony

Od tego momentu po lewej stronie fanpage’a będzie widoczna nowa zakładka na liście – Sklep. Możesz dowolnie zarządzać kolejnością wyświetlanych zakładek, przeciągając odpowiednie wiersze na liście w górę lub w dół.

Po kliknięciu w zakładkę Sklep pojawią się trzy komunikaty. Pierwszy, dotyczący akceptacji regulaminu handlowego Facebooka, drugi, w którym ustalisz w jaki sposób klienci mają kupować produkty z Twojego sklepu. Możesz pozwolić wysyłać kupującym bezpośrednią wiadomość z pytaniem o cenę lub odesłać ich do swojej witryny na określoną kartę produktu. Ta druga opcja będzie właściwym wyborem, kiedy posiadasz sklep internetowy.

wybór metody płatności w sklepie na facebooku

Teraz pozostał tylko wybór waluty i możesz dodawać produkty do swojego sklepu.

Moduł Sklep na Facebooku w SkyShop.pl – jakie daje możliwości?

Otwarcie sklepu na Facebooku daje szerokie możliwości – pozwala na:

  • dodawanie zdjęć produktów,
  • uzupełnianie opisów,
  • wprowadzanie czasowych promocji na poszczególne produkty,
  • tworzenie kolekcji, które systematyzują produkty wyświetlane w sklepie,
  • bezpośrednie kierowanie do karty produktu,
  • oznaczanie produktów na zdjęciach.

Ta ostatnia opcja jest szczególnie przydatna, ponieważ oznaczone produkty są dodatkowo eksponowane pod postem, co zwiększa ich widoczność.

dodawanie produktów do postów na facebooku

Należy pamiętać, że opcja kupowania bezpośrednio na Facebooku jest obecnie niedostępna w naszym kraju. Zamiast tego, klient, który zainteresuje się danym produktem, po kliknięciu jest bezpośrednio przenoszony do sklepu internetowego.

produkt w sklepie na facebooku

Ręczne wprowadzanie tytułów, opisów, odnośników i zdjęć może okazać się niezwykle czasochłonne. Szczególnie, kiedy asortyment jest szeroki i wymaga dodania do sklepu kilkudziesięciu lub kilkuset produktów. W takim przypadku integracja ze sklepem na Facebooku w Sky-Shop będzie niezastąpiona. Dzięki niej z poziomu panelu administracyjnego dodasz, usuniesz lub zaktualizujesz  produkty na Facebooku. Wystarczy kilka kliknięć, aby pojawiły się w zakładce Sklep. Integracja pozwala na automatyczne dodawanie i usuwanie produktów, edycję zdjęć, nazw, opisów, ustalanie dostępności towarów oraz ich cen. Moduł aktywuje również integrację z Facebook ADS, co umożliwi Ci dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. Po uzupełnieniu asortymentu, sklep na facebooku będzie prezentował się tak:

sklep na facebooku

Jak przekonałeś się z tego wpisu, założenie sklepu na Facebooku wcale nie jest trudne, a może przynieść wymierne korzyści dla Twojego biznesu e-commerce. Zyskasz kolejną drogę dotarcia do potencjalnych klientów, zaprezentujesz asortyment w nowym kanale, ale przede wszystkim będziesz tam, gdzie Twoi odbiorcy!

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji na temat konfiguracji połączenia sklepu internetowego w Sky-Shop ze sklepem na Facebooku zajrzyj do sekcji FAQ na naszej stronie – tam opisaliśmy cały proces krok po kroku 

Zapoznaj się z możliwościami Modułu Integracji sklepu z Facebookiem i wybierz plan odpowiedni dla siebie!

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5
Aleksandra Batko
Specjalista ds. Marketingu i PR

Powiązane posty