Jak założyć sklep na Facebooku? Poradnik

Aleksandra Batko
Marketing i promocja

Obecnie w Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 milionów osób. Ze studenckiego portalu społecznościowego stał się prawdziwym gigantem, którego potencjał reklamowy i sprzedażowy doceniają największe firmy. Jak założenie sklepu na Facebooku może pomóc właścicielom sklepów internetowych w generowaniu przychodów?

  • Sklep na Facebooku może zostać założony przez dowolny fanpage. Wystarczy aktywować dodatkową zakładkę „Sklep”.
  • Produkty do sklepu na Facebooku dodasz ręcznie lub automatycznie – dzięki integracji ze swoim sklepem internetowym na Sky-Shop.pl.
  • Sklep na Facebooku pozwala dodawać produkty do postów reklamowych, informować o promocjach, tworzyć kolekcje. Skraca drogę do finalizacji transakcji poprzez kierowanie klienta bezpośrednio do karty produktu.

Czym jest sklep na Facebooku?

Facebook już dawno przestał pełnić funkcję jedynie rozrywkową. Obecnie jest miejscem ciągłego dialogu pomiędzy markami a konsumentami. Niezależnie od branży w jakiej działasz, powinieneś pojawiać się tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci, a więc również w social mediach. Założenie strony swojej firmy na Facebooku to tylko pierwszy krok, jednak otwiera on ogromne możliwości. Jakie?

  • pozwala na bliższą komunikację z klientami,
  • buduje zaufanie poprzez opinie i komentarze,
  • umożliwia poznanie potrzeb klientów,
  • pozwala dotrzeć do nowych odbiorców, zainteresowanych Twoim produktem,
  • zwiększa zasięg i rozpoznawalności marki.

Sklep jest jedną z najpopularniejszych natywnych funkcji Facebooka wspierających sprzedaż, która pozwala na prezentację produktów w obrębie platformy. Po wejściu na fanpage sklep jest widoczny w formie zakładki na górze strony.

Sklep na Facebooku_Sky-Shop_Homehood

Po uruchomieniu sklepu i dodaniu produktów osoby odwiedzające fanpage będą mogły zobaczyć Twoją ofertę. Obecnie w Polsce niedostępna jest możliwość kupowania bezpośrednio na Facebooku, jednak klienci w łatwy sposób są kierowani do “kasy”, czyli po prostu do karty danego produktu w sklepie internetowym, gdzie mogą dokończyć transakcję. Możliwa jest również finalizacja zakupu przy użyciu bezpośredniej wiadomości w aplikacji Messenger lub WhatsApp, jednak opcja ta nie jest powiązana z konfiguracją żadnej z metod płatności i sam musisz zdecydować w jaki sposób taką płatność przetwarzać.

Poniżej zebraliśmy najważniejsze zalety uruchomienia sklepu na Facebooku zarówno dla odwiedzających stronę, jak i właścicieli sklepu.

Dla klientów:

  • łatwe przeglądanie asortymentu – dostęp do zdjęć, opisów i cen produktów,
  • możliwość dodawania produktów do ulubionych,
  • sortowanie produktów według ceny, daty dodania, trafności,
  • wyświetlanie produktów w określonym zakresie cenowym,
  • wyświetlanie produktów objętych wyprzedażą,
  • łatwa finalizacja transakcji poprzez bezpośrednie przekierowanie do sklepu.

Sklep na Facebooku_prezentacja produktów
Widok sklepu na Facebooku marki Homehood.eu

Dla sprzedawców:

  • dodawanie zdjęć produktów,
  • uzupełnianie tytułów oraz opisów,
  • wprowadzanie czasowych promocji na poszczególne produkty,
  • tworzenie kolekcji, które systematyzują produkty wyświetlane w sklepie,
  • bezpośrednie kierowanie do karty produktu,
  • wyświetlanie statystyk,
  • oznaczanie produktów na zdjęciach.

Karta produktu w sklepie na Facebooku prezentuje się następująco:

Karta produktu w sklepie na Facebooku

Co jest potrzebne do uruchomienia sklepu na Facebooku?

Sprzedaż na Facebooku możesz rozpocząć w łatwy i szybki sposób, jednak istnieje kilka warunków, które powinieneś spełnić zanim założysz sklep. Musisz:

  • posiadać stronę na Facebooku (fanpage) wraz z uprawnieniami do zarządzania nią,
  • być administratorem Menedżera Firmy.

Po pierwsze – fanpage. Dzięki niemu przyciągniesz uwagę odbiorców na Facebooku i będziesz mógł korzystać z wielu narzędzi ułatwiających zarządzanie i analizę aktywności fanów Twojej marki. Ale nie tylko! Własny fanpage umożliwia również m.in.:

  • korzystanie z niestandardowych opcji (niedostępnych dla profili prywatnych),
  • budowanie zaangażowanej społeczności skupionej wokół Twojej marki,
  • precyzyjne docieranie do nowych grup odbiorców,
  • tworzenie tematycznych grup na Facebooku,
  • tworzenie wydarzeń,
  • tworzenie kampanii reklamowych w obrębie platformy.

Aby utworzyć fanpage musisz posiadać profil prywatny, za pomocą którego uzyskasz dostęp do firmowej strony. Przejdź na Facebooku do sekcji Strony, kliknij przycisk Utwórz stronę i uzupełnij wymagane informacje. Przygotuj i dodaj również zdjęcie w tle. Twój fanpage jest gotowy!

Tworzenie fanpage na Facebooku

Teraz zajmijmy się tworzeniem konta w Menedżerze Firmy. Jest ono niezbędne do organizowania i zarządzania Twoim biznesem. Tutaj również będzie Ci potrzebny profil prywatny. Zaloguj się do niego, a następnie przejdź do strony: business.facebook.com/overview. Teraz wystarczy kliknąć Utwórz konto, wypełnić wymagane informacje i potwierdzić, wybierając przycisk Wyślij. Po wykonaniu tego etapu możesz przejść do tworzenia sklepu na Facebooku.

Tworzenie konta Menedżer Firmy Facebook

Jak założyć sklep na Facebooku?

Jak dowiedziałeś się z poprzedniej części artykułu dzięki sklepowi na Facebooku możesz zyskać zupełnie nowe możliwości docierania do potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi produktami. Co ważne – asortyment zaprezentujesz w niezwykle przejrzysty i atrakcyjny dla odbiorców sposób.

tworzenie sklepu na facebooku

Utworzenie Sklepu na Facebooku nie powinno sprawić Ci trudności. Kreator dostępny na Facebooku jest bardzo intuicyjny i krok po kroku przeprowadzi Cię przez konfigurację poszczególnych opcji.

  1. Wejdź na stronę Menadżera Sprzedaży.
  2. Wybierz metodę finalizacji zakupu – zaznacz „finalizacja zakupu w innej witrynie”, dzięki której klienci zostaną przekierowani do Twojego sklepu.
  3. Wybierz fanpage, z którym chcesz połączyć swój sklep na Facebooku.
  4. Wybierz konto w Menadżerze Firmy, które utworzyłeś wcześniej.
  5. Przejdź do dodawania produktów.

Pełną instrukcję tworzenia Sklepu na Facebooku oraz konfiguracji integracji znajdziesz na naszej stronie w sekcji FAQ.

Pewnie zastanawiasz się jak wgrać produkty do sklepu na Facebooku. Ręczne wprowadzanie tytułów, opisów, odnośników i zdjęć może okazać się niezwykle czasochłonne. Szczególnie, kiedy asortyment jest szeroki i wymaga dodania do sklepu kilkudziesięciu lub kilkuset produktów. W takim przypadku gotowa integracja ze sklepem na Facebooku w Sky-Shop okaże się niezastąpiona. Dzięki niej z poziomu panelu administracyjnego Twojego sklepu internetowego dodasz, usuniesz lub zaktualizujesz produkty na Facebooku. Wystarczy kilka kliknięć, aby pojawiły się w zakładce Sklep. Integracja pozwala na automatyczne dodawanie i usuwanie produktów, edycję zdjęć, nazw, opisów, ustalanie dostępności towarów oraz ich cen. Moduł aktywuje również integrację z Facebook ADS, co umożliwi Ci dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów.

Poznaj możliwości integracji ze sklepem na Facebooku w Sky-Shop.pl

W ostatnim kroku upewnij się, że Twój sklep jest widoczny dla klientów. Wejdź w Ustawienia Strony, następnie do zakładki Szablony i karty i włącz przycisk Sklep.

Ustawienia sklepu na Facebooku

Opłaty związane ze sprzedażą na Facebooku.

Obecnie prowadzenie sklepu na Facebooku z przekierowaniem do witryny nie podlega żadnym opłatom. Facebook nie pobiera również prowizji od sprzedaży. Warto zatem wykorzystać potencjał tego narzędzia!

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy i połącz go z Facebookiem!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Prowadź sprzedaż na Facebooku i w innych kanałach.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak wykorzystać Facebooka do sprzedaży?

Pamiętaj, że Facebook, mimo wprowadzania różnorodnych opcji ułatwiających sprzedaż, wciąż pozostaje platformą społecznościową. Odbiorcy zazwyczaj nie logują się do niej, aby szukać produktów, jednak Ty możesz ich do tego zachęcić. Dzięki umiejętnemu prowadzeniu swojej strony firmowej i nienachalnej promocji poszczególnych produktów możesz zyskać niezwykle skuteczny kanał sprzedaży i komunikacji z klientami.

Jak zatem możesz wykorzystać samą platformę, jak i opcję sklep?

  • Zadbaj o atrakcyjną i przejrzystą prezentację produktów w Twoim sklepie. Skup się na dobrych zdjęciach, dostosuj opisy, stwórz kolekcje produktów w swoim sklepie na Facebooku. Poświęć czas, aby poznać dokładnie funkcje proponowane przez portal.
  • Oznaczaj produkty w postach na swoim fanpage’u.
  • Włącz recenzje – często opinia innych osób potrafi skutecznie przekonać potencjalnych klientów do zakupu.
  • Wykorzystaj Messenger do bieżącej obsługi – to szybki sposób na komunikację, który docenią Twoi klienci.
  • Reklamuj się – Facebook ADS to jeden z najpopularniejszych kanałów reklamowych, który pozwoli Ci na dotarcie do zupełnie nowych grup odbiorców i zwiększy Twoją sprzedaż.

Dowiedz się więcej na temat efektywnej promocji sklepu na Facebooku! Przeczytaj:
10 skutecznych sposobów, jak promować sklep internetowy na Facebooku
Jak sprzedawać na Facebooku? 8+ sprawdzonych sposobów

Sprzedaż w sklepie na Facebooku – teraz Twoja kolej!

Jak przekonałeś się z tego wpisu, założenie sklepu na Facebooku wcale nie jest trudne, a może przynieść wymierne korzyści dla Twojego biznesu e-commerce. Zyskasz kolejną drogę dotarcia do potencjalnych klientów, zaprezentujesz asortyment w nowym kanale, ale przede wszystkim będziesz tam, gdzie Twoi odbiorcy!

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji na temat konfiguracji połączenia sklepu internetowego w Sky-Shop.pl ze sklepem na Facebooku zajrzyj do sekcji FAQ na naszej stronie – tam opisaliśmy cały proces krok po kroku.

5.00 avg. rating (99% score) - 12 votes 5
Aleksandra Batko
Specjalista ds. Marketingu i PR

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.