7 zalet prowadzenia sklepu internetowego

Kinga Tobała
Ecommerce

Konsumenci patrzą na zakupy online przez pryzmat wygody zakupów dokonywanych nie tylko szybko, ale i w dowolnym miejscu, o dowolnej porze. Tymczasem zalety prowadzenia sklepu internetowego nie są dostrzegane jedynie przez kupujących! Przedsiębiorcy wkraczający w rynek e-commerce zyskują przede wszystkim dostęp do milionów klientów kupujących nie tylko w domowych zaciszach, ale także w podróży – korzystając z telefonu.

1. Prowadzenie sklepu internetowego – pomysł na biznes z niskim wkładem początkowym

Niewielu zdaje sobie sprawę z tego, że prowadzenie e-sklepu jest pomysłem na biznes z niskim wkładem początkowym. Podczas gdy inni zakładają, że rozpoczęcie sprzedaży online wymaga inwestycji opiewających na dziesiątki tysięcy złotych, Ty możesz zmniejszyć koszt prowadzenia sklepu internetowego i zacząć budowanie wymarzonej firmy niemalże natychmiast. Do rozwiązań znacząco ułatwiających sprzedaż na starcie należą m.in.:

  • Dropshipping – ciesząca się coraz większym uznaniem sprzedaż bez własnego magazynu. Model logistyczny opiera się na wysyłaniu zamówionych towarów do klienta wprost z magazynu hurtowni dropshippingowej. Co ważniejsze, rozwiązanie nie wymusza na Tobie zatowarowania! Za produkty płacisz dopiero wtedy, gdy ktoś je kupi, a tym samym minimalizujesz ryzyko wejścia w biznes. Oszczędzasz wielokrotnie: na początkowym zakupie towaru, personelu do obsługi zamówień i najmie powierzchni magazynowej.
  • Oprogramowanie Sky-Shop, które daje Ci dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi w tym: integracji z bramkami płatniczymi, kurierami, porównywarkami cen i płatności, a gdy sklep internetowy to za mało – marketplace’ami i Allegro.
  • Działalność nierejestrowana umożliwiająca rozpoczęcie sprzedaży bez płacenia składek ZUS.

2. Dorabiaj do pensji przez Internet prowadząc e-sklep

Wykorzystanie wspomnianego wcześniej dropshippingu jest świetnym sposobem na dorabianie do pensji przez Internet. Prowadzenie e-sklepu oprzesz na swojej pasji np. sportowej, dzięki której zaoferujesz klientom profesjonalną obsługę i doradztwo. Twój własny sklep internetowy w niedługim czasie ma szansę stać się głównym źródłem dochodu.

3. Prowadzenie sklepu w internecie daje dostęp do milionów klientów

Niekwestionowaną zaletą prowadzenia sklepu internetowego jest fakt, że daje on dostęp do milionów klientów surfujących w sieci. Możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, z jak wielu miejsc konsumenci przekierowywani są do Twojej oferty!

  • Wyniki organiczne Google, będące skutkiem skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. To stąd pochodzą klienci poszukujący konkretnego produktu w wyszukiwarce.
  • Porównywarki cen i opinii, w których zdecydowani na zakup klienci szukają najbardziej korzystnych ofert.
  • Allegro będące dla wielu pierwszym miejscem poszukiwania produktów.
  • Twój firmowy blog, w którym zamieszczasz odnośniki do karty produktu np. w czasie porównywania dwóch modeli.
  • Facebook, na którym sprzedajesz dzięki zakładce sklep na Facebooku.

Pojawienie się w wielu miejscach sprzedażowych – zwłaszcza tych najlepiej sprawdzających się w Twojej branży, znacząco poszerza możliwości sprzedażowe. Im więcej potencjalnych klientów, tym więcej sprzedanych towarów!

4. Rozszerz sprzedaż stacjonarną – prowadź sklep internetowy!

Jako właściciel dobrze prosperującego sklepu z pewnością nie stoisz w miejscu i stale zdobywasz nowych klientów. Rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej przez prowadzenie sklepu internetowego jest najlepszym sposobem na to, by Twoi klienci mogli zamawiać oferowane przez Ciebie towary nie tylko w standardowych godzinach Twojej pracy! Od teraz kupują także w pracy i na wakacjach – nieważne kiedy, nieważne gdzie.

Krok w stronę sprzedaży internetowej może stanowić zalążek szerokiej ekspansji rynku. Zamówienia spływające do Ciebie z wielu miejsc stanowią impuls do badań rynku i rozważenia otwarcia kolejnego punktu stacjonarnego.

5. Sprzedajesz 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu

Niewątpliwą zaletą prowadzenia sklepu internetowegowego jest brak ograniczenia Twojej działalności do określonej lokalizacji, a także czasu dokonywania zakupu. Z Twoją ofertą klienci zapoznają się o 8 rano, w czasie przerwy w pracy, a także w środku nocy – gdy wszystkie sklepy stacjonarne są już zamknięte. Zakup, którego można dokonać zawsze i wszędzie jest nie tylko udogodnieniem dla kupujących, ale przede wszystkim Twoją szansą na zwiększenie obrotów.

Jeśli będziesz w stanie zaoferować szybką dostawę np. w modelu click and collect, zaskarbisz sobie sympatię osób, które zostawiły zakupy na ostatnią chwilę – zarówno te przed wyjazdem, jak i świąteczne oraz urodzinowe.

Jako że sprzedajesz 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu powinieneś zadbać o to, by obsługa klienta w sklepie internetowym była dostępna nie tylko telefonicznie bądź mailowo, ale także na Facebooku lub Live Chacie, gdzie odpowiesz na najbardziej naglące pytania.

6. E-commerce jest rynkiem z potencjałem

2019 jest rokiem sklepów internetowych, na co jednoznacznie wskazuje znaczący wzrost w handlu online. Z zakupów w Internecie korzystamy nie tylko chętniej, ale i częściej, bowiem rynek daje nam coraz szersze możliwości. Bezpieczeństwo płatności, szybka dostawa oraz rozwój marketplace’ów, w których możemy kupić już niemal wszystko sprawia, że napełnianie koszyka kilkoma kliknięciami jest jeszcze przyjemniejsze. Stale wzrastająca liczba sklepów internetowych jest jasnym znakiem, że e-sklepy wciąż mają potencjał, z którego warto skorzystać.

7. Prowadzenie sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było tak proste!

Jedną z największych zalet prowadzenia sklepu internetowego właśnie teraz jest dostęp do narzędzi umożliwiających rozpoczęcie sprzedaży w ciągu kilku chwil. Właściciele e-sklepów rozpoczynający ich prowadzenie kilka lat temu musieli liczyć się z koniecznością posiadania wiedzy informatycznej bądź kosztami zatrudnienia programisty. Ty korzystasz z gotowego sklepu internetowego Sky-Shop, za który płacisz comiesięczny abonament i nie martwisz się o żadne kwestie związane z obsługą techniczną i aktualizacją oprogramowania!

→ Prowadzenie e-sklepu jeszcze nigdy nie było tak proste! Tylko kilka kliknięć dzieli Cię od założenia własnego sklepu internetowego.

Płatność abonamentowa minimalizuje koszty rozpoczęcia sprzedaży. Tysiące, które oszczędzasz korzystając z modelu SaaS przeznaczasz na inwestowanie w rozwój firmy.

→ Tworzysz swój sklep upuszczając poszczególne moduły niczym klocki – szybko i prosto.

→ Szybko i sprawnie wypełniasz sklepowe półki towarami dzięki integracjom z hurtowniami. Oszczędzasz pieniądze i czas poświęcane na ręczne wprowadzenie danych.

→ Korzystasz z dwukierunkowej integracji z Allegro i innymi marketplace’ami, sprzedając wszędzie tam, gdzie chcą kupować klienci.

Zyskujesz mini system księgowy, monitoring porzuconych koszyków oraz inne narzędzia przydatne na każdym etapie rozwoju biznesu.

Nieważne, jak dużo sprzedajesz! Kompleksowe rozwiązania sprawdzają się zarówno w małych, jak i wielkich sklepach internetowych. A gdy e-sklep się rozwija – przechodzisz na wyższy pakiet i nadal płacisz jedynie za funkcje, które są Ci potrzebne!

5.00 avg. rating (99% score) - 13 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.