Konsumenci patrzą na zakupy online przez pryzmat wygody zakupów dokonywanych nie tylko szybko, ale i w dowolnym miejscu, o dowolnej porze. Tymczasem zalety prowadzenia sklepu internetowego nie są dostrzegane jedynie przez kupujących! Przedsiębiorcy wkraczający w rynek e-commerce zyskują przede wszystkim dostęp do milionów klientów kupujących nie tylko w domowych zaciszach, ale także w podróży – korzystając z telefonu.
1. Prowadzenie sklepu internetowego – pomysł na biznes z niskim wkładem początkowym
Niewielu zdaje sobie sprawę z tego, że prowadzenie e-sklepu jest pomysłem na biznes z niskim wkładem początkowym. Podczas gdy inni zakładają, że rozpoczęcie sprzedaży online wymaga inwestycji opiewających na dziesiątki tysięcy złotych, Ty możesz zmniejszyć koszt prowadzenia sklepu internetowego i zacząć budowanie wymarzonej firmy niemalże natychmiast. Do rozwiązań znacząco ułatwiających sprzedaż na starcie należą m.in.:
- Dropshipping – ciesząca się coraz większym uznaniem sprzedaż bez własnego magazynu. Model logistyczny opiera się na wysyłaniu zamówionych towarów do klienta wprost z magazynu hurtowni dropshippingowej. Co ważniejsze, rozwiązanie nie wymusza na Tobie zatowarowania! Za produkty płacisz dopiero wtedy, gdy ktoś je kupi, a tym samym minimalizujesz ryzyko wejścia w biznes. Oszczędzasz wielokrotnie: na początkowym zakupie towaru, personelu do obsługi zamówień i najmie powierzchni magazynowej.
- Oprogramowanie Sky-Shop, które daje Ci dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi w tym: integracji z bramkami płatniczymi, kurierami, porównywarkami cen i płatności, a gdy sklep internetowy to za mało – marketplace’ami i Allegro.
- Działalność nierejestrowana umożliwiająca rozpoczęcie sprzedaży bez płacenia składek ZUS.
2. Dorabiaj do pensji przez Internet prowadząc e-sklep
Wykorzystanie wspomnianego wcześniej dropshippingu jest świetnym sposobem na dorabianie do pensji przez Internet. Prowadzenie e-sklepu oprzesz na swojej pasji np. sportowej, dzięki której zaoferujesz klientom profesjonalną obsługę i doradztwo. Twój własny sklep internetowy w niedługim czasie ma szansę stać się głównym źródłem dochodu.
3. Prowadzenie sklepu w internecie daje dostęp do milionów klientów
Niekwestionowaną zaletą prowadzenia sklepu internetowego jest fakt, że daje on dostęp do milionów klientów surfujących w sieci. Możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, z jak wielu miejsc konsumenci przekierowywani są do Twojej oferty!
- Wyniki organiczne Google, będące skutkiem skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. To stąd pochodzą klienci poszukujący konkretnego produktu w wyszukiwarce.
- Porównywarki cen i opinii, w których zdecydowani na zakup klienci szukają najbardziej korzystnych ofert.
- Allegro będące dla wielu pierwszym miejscem poszukiwania produktów.
- Twój firmowy blog, w którym zamieszczasz odnośniki do karty produktu np. w czasie porównywania dwóch modeli.
- Facebook, na którym sprzedajesz dzięki zakładce sklep na Facebooku.
Pojawienie się w wielu miejscach sprzedażowych – zwłaszcza tych najlepiej sprawdzających się w Twojej branży, znacząco poszerza możliwości sprzedażowe. Im więcej potencjalnych klientów, tym więcej sprzedanych towarów!
4. Rozszerz sprzedaż stacjonarną – prowadź sklep internetowy!
Jako właściciel dobrze prosperującego sklepu z pewnością nie stoisz w miejscu i stale zdobywasz nowych klientów. Rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej przez prowadzenie sklepu internetowego jest najlepszym sposobem na to, by Twoi klienci mogli zamawiać oferowane przez Ciebie towary nie tylko w standardowych godzinach Twojej pracy! Od teraz kupują także w pracy i na wakacjach – nieważne kiedy, nieważne gdzie.
Krok w stronę sprzedaży internetowej może stanowić zalążek szerokiej ekspansji rynku. Zamówienia spływające do Ciebie z wielu miejsc stanowią impuls do badań rynku i rozważenia otwarcia kolejnego punktu stacjonarnego.
5. Sprzedajesz 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu
Niewątpliwą zaletą prowadzenia sklepu internetowegowego jest brak ograniczenia Twojej działalności do określonej lokalizacji, a także czasu dokonywania zakupu. Z Twoją ofertą klienci zapoznają się o 8 rano, w czasie przerwy w pracy, a także w środku nocy – gdy wszystkie sklepy stacjonarne są już zamknięte. Zakup, którego można dokonać zawsze i wszędzie jest nie tylko udogodnieniem dla kupujących, ale przede wszystkim Twoją szansą na zwiększenie obrotów.
Jeśli będziesz w stanie zaoferować szybką dostawę np. w modelu click and collect, zaskarbisz sobie sympatię osób, które zostawiły zakupy na ostatnią chwilę – zarówno te przed wyjazdem, jak i świąteczne oraz urodzinowe.
Jako że sprzedajesz 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu powinieneś zadbać o to, by obsługa klienta w sklepie internetowym była dostępna nie tylko telefonicznie bądź mailowo, ale także na Facebooku lub Live Chacie, gdzie odpowiesz na najbardziej naglące pytania.
6. E-commerce jest rynkiem z potencjałem
2019 jest rokiem sklepów internetowych, na co jednoznacznie wskazuje znaczący wzrost w handlu online. Z zakupów w Internecie korzystamy nie tylko chętniej, ale i częściej, bowiem rynek daje nam coraz szersze możliwości. Bezpieczeństwo płatności, szybka dostawa oraz rozwój marketplace’ów, w których możemy kupić już niemal wszystko sprawia, że napełnianie koszyka kilkoma kliknięciami jest jeszcze przyjemniejsze. Stale wzrastająca liczba sklepów internetowych jest jasnym znakiem, że e-sklepy wciąż mają potencjał, z którego warto skorzystać.
7. Prowadzenie sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było tak proste!
Jedną z największych zalet prowadzenia sklepu internetowego właśnie teraz jest dostęp do narzędzi umożliwiających rozpoczęcie sprzedaży w ciągu kilku chwil. Właściciele e-sklepów rozpoczynający ich prowadzenie kilka lat temu musieli liczyć się z koniecznością posiadania wiedzy informatycznej bądź kosztami zatrudnienia programisty. Ty korzystasz z gotowego sklepu internetowego Sky-Shop, za który płacisz comiesięczny abonament i nie martwisz się o żadne kwestie związane z obsługą techniczną i aktualizacją oprogramowania!
→ Prowadzenie e-sklepu jeszcze nigdy nie było tak proste! Tylko kilka kliknięć dzieli Cię od założenia własnego sklepu internetowego.
→ Płatność abonamentowa minimalizuje koszty rozpoczęcia sprzedaży. Tysiące, które oszczędzasz korzystając z modelu SaaS przeznaczasz na inwestowanie w rozwój firmy.
→ Tworzysz swój sklep upuszczając poszczególne moduły niczym klocki – szybko i prosto.
→ Szybko i sprawnie wypełniasz sklepowe półki towarami dzięki integracjom z hurtowniami. Oszczędzasz pieniądze i czas poświęcane na ręczne wprowadzenie danych.
→ Korzystasz z dwukierunkowej integracji z Allegro i innymi marketplace’ami, sprzedając wszędzie tam, gdzie chcą kupować klienci.
→ Zyskujesz mini system księgowy, monitoring porzuconych koszyków oraz inne narzędzia przydatne na każdym etapie rozwoju biznesu.
Nieważne, jak dużo sprzedajesz! Kompleksowe rozwiązania sprawdzają się zarówno w małych, jak i wielkich sklepach internetowych. A gdy e-sklep się rozwija – przechodzisz na wyższy pakiet i nadal płacisz jedynie za funkcje, które są Ci potrzebne!