Sky-Shop Blog Sklep internetowy Zwiększanie sprzedaży Sprzedaż internetowa. Jak i gdzie sprzedawać w Internecie w 2024? 

Sprzedaż internetowa. Jak i gdzie sprzedawać w Internecie w 2024? 

Sklep internetowy
10 min

Zainteresowanie sprzedażą w Internecie rośnie z roku na rok. Branża e-commerce stwarza dziś ogromne możliwości zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak i tych, którzy od lat prowadzą sklepy stacjonarne.

Jak jednak je wykorzystać i skutecznie realizować sprzedaż w Internecie? Czy sklep internetowy to jedyny przepis na sukces?

Gdzie możesz prowadzić sprzedaż przez Internet?

Często odpowiedź na pytanie o to, jak zacząć sprzedawać w Internecie, sprowadza się tak naprawdę do tego, gdzie to robić. Sieć stwarza bowiem wiele możliwości – a każda z nich przedstawia inne szanse i wyzwania.

Sprzedaż możesz prowadzić za pośrednictwem:

  • własnego sklepu,
  • polskich portali aukcyjnych i platform zakupowych, jak Allegro,
  • zagranicznych portali,
  • porównywarek cen,
  • a nawet mediów społecznościowych (pośrednio).

Poniżej szczegółowo omówimy każdy z wymienionych sposobów. Owocnej lektury!

Sprzedaż we własnym sklepie internetowym

Jak zacząć sprzedaż w Internecie? Zakładając sklep internetowy! To oczywiste rozwiązanie w przeważającej większości przypadków będzie najlepszą opcją.

Sklep internetowy daje Ci niepowtarzalną możliwość tworzenia własnej marki, a w konsekwencji zdobycia lojalnych klientów, którzy chętnie będą wracać po kolejne zakupy.

Ogromną zaletą płynącą ze sprzedawania za pośrednictwem własnej strony internetowej, jest fakt, że to Ty decydujesz o wszystkich najważniejszych kwestiach. Oznacza to, że:

  • samodzielnie ustalasz ceny produktów i marżę,
  • nie musisz płacić żadnej prowizji od sprzedaży,
  • możesz korzystać z dowolnych kanałów marketingowych,
  • wybierasz kierunek rozwoju swojej firmy – np. rozszerzasz sprzedaż o kolejne kraje.
Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Empik Place, OLX i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak założyć sklep internetowy?

Wynajmij programistów, zleć wykonanie projektu graficznego, poczekaj kilka miesięcy… Nie! Oczywiście, możesz pójść tą drogą – istnieją jednak inne, znacznie krótsze i bardziej opłacalne finansowo.

Stworzenie sklepu w Internecie na platformie działającej w modelu abonamentowym, jak Sky-Shop, pozwoli Ci błyskawicznie rozpocząć sprzedaż w Internecie – bez konieczności kodowania i zajmowania się jakimikolwiek technicznymi zawiłościami.

Po założeniu konta otrzymasz dostęp do praktycznie gotowego sklepu, który dostosujesz do swoich potrzeb i preferencji, uzupełniając dane, wgrywając produkty i modyfikując jego wygląd.

Sam kreator wyglądu, infrastruktura serwerowa i silnik sklepu to jednak nie wszystko. Największą zaletą oporgamowań typu SaaS jest dostęp do setek integracji z hurtowniami, systemami płatności, kurierami, narzędziami marketingowymi czy systemami ERP. To wszystko, czego potrzebujesz, by prowadzić wygodnie prowadzić sklep internetowy. A jeśli jakieś kwestie budzą Twoje wątpliwości, możesz korzystać z bezpłatnej pomocy technicznej.

Przekonaj się, jakie to proste 👇


👉 A jeżeli wolisz słowo pisane, przejdź do szczegółowej instrukcji, jak założyć sklep internetowy.

Sprzedaż w Internecie w dropshippingu

Jeżeli przed rozpoczęciem handlu elektronicznego powstrzymuje Cię wizja konieczności posiadania magazynu, a także zajmowania się wysyłką produktów i w ogóle całą logistyką, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – nie musisz tego robić, by prowadzić handel w sieci.

Dropshipping to model, w którym Ty, jako sprzedawca, odpowiadasz jedynie za prowadzenie sklepu, pozyskiwanie nowych klientów i ich obsługę. Z kolei wyżej wspomnianymi kwestiami logistycznymi zajmują się hurtownie, z którymi współpracujesz.

dropshipping schemat

Oprogramowanie Sky-Shop daje Ci dostęp do około 295 gotowych integracji z hurtowniami dropshipping. Jeżeli nie znajdziesz interesującego Cię dostawcy na naszej liście, możemy wykonać dla Ciebie taką integrację – wystarczy, że przekażesz nam plik zawierający dane produktowe w formacie XML lub CSV.

👉 Dowiedz się więcej: Wszystko, co musisz wiedzieć o dropshippingu

Platformy zakupowe i portale aukcyjne

Najpopularniejszą platformą zakupową w Polsce od wielu lat pozostaje Allegro. Portal co miesiąc odwiedza 18 milionów użytkowników.

Nie można wykluczyć, że jakaś część z nich nie odwiedza żadnych innych stron, by zrobić zakupy w sieci. Bo po co, skoro na Allegro można znaleźć prawie wszystko? Zadbaj więc o to, by użytkownicy trafiali tam również na Twoje produkty.

Do zalet portalu należy także:

  • Możliwość łatwego i szybkiego rozpoczęcia sprzedaży.
  • Dobre pozycjonowanie ofert.
  • Dostęp do wielu wewnętrznych narzędzi, za pomocą których możesz dodatkowo promować swoje aukcje.

Musisz jednak liczyć się z tym, że:

  • Na Allegro nie zbudujesz własnej marki – a przynajmniej nie w takim stopniu, jak za pośrednictwem e-sklepu.
  • Allegro pobiera prowizje od sprzedaży, a także od wysyłki.
  • Koszty promowania ofert są stosunkowo wysokie.
  • Na portalu panuje wojna cenowa, trudno Ci będzie więc wprowadzić własną strategię.

Dzięki dwukierunkowej integracji Sky-Shop z Allegro możesz obsługiwać sprzedaż z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Nie musisz się więc martwić o potencjalny chaos czy konieczność obsługi kilku różnych systemów.

Na Allegro możliwości jednak się nie wyczerpują. Warto rozważyć również handel przez Internet na innych portalach marketplace, jak na przykład Empik Place czy OLX

Jeżeli interesuje Cię sprzedaż zagraniczna, możesz również uruchomić handel na Amazon czy eBay.

Porównywarki cenowe

Na strony porównywarek trafiają klienci zainteresowani konkretnym produktem. Oferty, które są w nich prezentowane, obejmują wyłącznie partnerów, którzy zdecydowali się promować swoje produkty w serwisie. Oznacza to, że możesz w ten sposób rozszerzyć sprzedaż, a często także wygrać z konkurencją.

Ogromną zaletą porównywarek cenowych jest również fakt, że prezentowane tam propozycje produktów osiągają bardzo wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Może się okazać, że na zapytanie dotyczące danego towaru porównywarka będzie wyświetlać się wyżej niż Twój sklep – nie możesz zmarnować takiej okazji!

Na polskim rynku działa wiele porównywarek. Najpopularniejsze z nich to:

Wszystkie z nich są oczywiście zintegrowane ze Sky-Shop.

A którą wybrać? Wszystko zależy od Twoich potencjalnych klientów – którą z nich najczęściej odwiedzają? Musisz uwzględnić także asortyment sklepu – część porównywarek działa tylko w określonych branżach.

Warto wspomnieć również o porównywarkach opinii, jak Opineo. Są to serwisy gromadzące oceny produktów oraz sklepów internetowych, które je oferują. Jeśli klienci będą zadowoleni z zakupów w Twoim sklepie, powinieneś to wykorzystać.

Sprzedaż internetowa w wielu kanałach

Wymieniliśmy wiele miejsc do prowadzenia handlu internetowego nie po to, byś wybrał z nich jedno. Wręcz przeciwnie! Tylko sprzedaż prowadzona w różnych kanałach pozwoli Ci dotrzeć do maksymalnie dużej liczby klientów.

Gdy mowa o zakupach w sieci, dziś 52% internautów wybiera sklepy internetowe, a 38% platformy zakupowe. Nie ma zatem sensu się ograniczać – tylko połączenie obu tych kanałów pozwoli Ci dotrzeć do obu tych grup. Nawet najwięksi gracze prowadzą dziś sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego, Allegro i porównywarek. Choć, jak już wiesz, możliwości jest znacznie więcej.

Nie bój się próbować sprzedaży w różnych kanałach – nawet z założeniem, że szybko możesz z niej zrezygnować. Tylko testy dadzą Ci pewną odpowiedź na pytanie, które z nich będą najbardziej opłacalne w Twoim przypadku.

Statystyki w e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce i na całym świecie rośnie z roku na rok. Zakupy online zyskują coraz większą popularność, co znajduje odzwierciedlenie w liczbach.

Sprzedający za pośrednictwem platformy Sky-Shop wykorzystują wiele możliwości sprzedaży produktów w Internecie. 76% naszych klientów sprzedaje na Allegro, 9% na eBay, a 28% – Ceneo.

Zgodnie z danymi z raportu E-commerce w Polsce 2023 w Internecie kupuje dziś 79% internautów. 52% z nich wybiera sklepy internetowe, a 38% platformy zakupowe.

Klienci e-sklepów doceniają zwłaszcza:

  • Dostępność sklepów całą dobę (76%).
  • Brak konieczności jechania do sklepu (76%).
  • Atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach stacjonarnych (70%).

czynniki motywujące do zakupu online

A jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród kupujących w Internecie? To przede wszystkim:

  •  akcesoria i dodatki, po które sięga 80% e-kupujących,
  • obuwie (67%),
  • i kosmetyki i perfumy (65%).

najczęściej kupowane kategorie

Kwestie formalne, o których musisz pamiętać, jeśli sprzedajesz przez Internet

By założyć sklep na Sky-Shop nie musisz prowadzić działalności gospodarczej. Teoretycznie nie jest ona również wymagana, by sprzedawać w Internecie – można prowadzić sprzedaż za pośrednictwem działalności nierejestrowanej. Twoje przychody nie mogą jednak przekraczać 75% wartości pensji minimalnej brutto w danym roku. W momencie pisania artykułu daje to 3181,5 zł miesięcznie.

Trzeba się jednak liczyć z tym, że sporo firm (hurtowni, bramek płatności) może odmówić współpracy z osobami fizycznymi. W praktyce prowadzenie sklepu w ramach działalności nierejestrowanej opłaca się najbardziej, jeżeli sprzedajesz własne towary lub produkty cyfrowe, jak zdjęcia czy e-booki.

👉 Dowiedz się: Co sprzedawać bez działalności gospodarczej?

Założenie własnej działalności nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać, a w dłuższej perspektywie jej prowadzenie może ułatwić sporo kwestii.

👉 Sprawdź: Jak założyć działalność gospodarczą?

Jeżeli nie chcesz jej zakładać ze względu na koszty, pamiętaj, że łącznie przez 2,5 roku możesz skorzystać ze zniżek na ZUS.

Dowiedz się więcej o sprzedaży bez działalności 👇

👉 Sprawdź także: Czy sklep internetowy musi posiadać kasę fiskalną?

Bardzo istotną kwestią jest także regulamin, który zabezpiecza interesy zarówno sprzedawców, jak i kupujących. Musi być on dostosowany do aktualnych przepisów prawnych i nie pozostawiać wątpliwości co do żadnych aspektów dokonywania zakupów w Twoim sklepie.

Sprzedaż online a podatki

Zarabiasz na e-handlu? W takim razie ciąży na Tobie obowiązek podatkowy. Musisz liczyć się z koniecznością opłacania podatków – dochodowego, a często także VAT-u.

Jako przedsiębiorca możesz wybrać formę opodatkowania, która najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojej działalności. Masz możliwość rozliczania się na zasadach ogólnych, gdzie stawka podatku wynosi 12% lub po przekroczeniu progu dochodów 32%, w ramach podatku liniowego (19%) lub ryczałtu (3%).

Każda z tych form rozliczenia ma swoje wady i zalety. Przeczytasz o nich tutaj: Sprzedaż internetowa a podatki. 

Pozostaje jeszcze kwestia podatku VAT. Jego podstawowa stawka wynosi 23%. Możesz jednak skorzystać ze zwolnienia z VAT-u. Na jakich warunkach? Sprawdź: Sprzedaż internetowa a VAT.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Dodatkowe wskazówki

  • Zanim zaczniesz sprzedawać, stwórz buyer personę. Pozwoli Ci to dobrać kanały sprzedaży, które w przypadku Twojej grupy docelowej będą najbardziej skuteczne.
  • Pamiętaj, że aby sklep internetowy sprzedawał, klienci muszą się dowiedzieć o jego istnieniu. Już od pierwszego dnia wdrażaj skuteczny marketing. Absolutna podstawa to wysokiej jakości treści, SEO, reklamy Google Ads i aktywność w social media.
  • Nie rozpoczynaj sprzedaży online we wszystkich kanałach od razu. Stopniowo rozwijaj swój biznes, zaczynając od własnego sklepu internetowego.
  • Pamiętaj, że klienci lubią mieć wybór. Udostępnij im różne opcje dostawy i wysyłki produktów.
  • Zbieraj opinie od swoich klientów, by poznawać ich doświadczenia i wprowadzać niezbędne ulepszenia.
  • Nie masz pewności, czy dany asortyment wzbudzi zainteresowanie wśród konsumentów? Przetestuj go, sprzedając w dropshippingu. Dzięki temu zweryfikujesz popyt bez konieczności zakupu produktów.
  • Analizuj skuteczność podejmowanych działań i wprowadzaj niezbędne optymalizacje. Na początek wystarczy Ci do tego panel sklepu i Google Analytics.

👉 Dowiedz się więcej: Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie online?

Jak sprzedawać w Internecie? Podsumowanie

Decyzja o tym, jak prowadzić handel w Internecie zależy w dużej mierze od specyfiki sprzedawanych przez Ciebie towarów i oczekiwań, a także nawyków zakupowych potencjalnych klientów. Pamiętaj, że masz wiele opcji – dobieraj kanały tak, by dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Powodzenia!

Pamiętaj, że Sky-Shop możesz testować bezpłatnie przez 14 dni – i na podstawie własnych doświadczeń zadecydować, czy to narzędzie do sprzedaży sprawdzi się w Twoim przypadku. 

Masz jakieś pytania lub wątpliwości? Zachęcamy do kontaktu!

4.43 avg. rating (88% score) - 30 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.