Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
M jak Multistore w e-commerce

Alfabet e-commerce: M jak MultiStore

MultiStore w e-commerce jest rozwiązaniem docenianym przez coraz szersze grono właścicieli sklepów internetowych. Nie sposób ukryć, że posiadanie kilku e-sklepów nie jest już rzadkością, a sprawne realizowanie zamówień stanowi nie lada wyzwanie. Moduł umożliwiający zarządzanie sprzedażą z poziomu jednego panelu administracyjnego jest więc rozwiązaniem wszelkich bolączek związanych z koniecznością wielokrotnego przełączania się pomiędzy zróżnicowanymi systemami.

Co to jest MultiStore?

Dotychczas prowadzenie kilku sklepów internetowych było niemałym wyzwaniem logistycznym. Każdy z nich posiadał swój panel, z poziomu którego obsługiwałeś zamówienia. Duża ilość zamówień niejednokrotnie powodowała zamieszanie. Remedium na problemy organizacji pracy jest moduł MultiStore, czyli zintegrowanie wszystkich sklepów internetowych w jednym panelu administracyjnym. Działanie opracowanego modułu można opisać w kilku prostych zdaniach:

  • W MultiStore wyróżniamy pojęcie sklepu matki (głównego) oraz sklepów dzieci (sklepów satelitarnych).
  • Wszystkie zamówienia, jakie będziesz musiał obsłużyć będą importowane do panelu administracyjnego sklepu głównego.
  • Przy każdym zamówieniu pojawią się nie tylko dane klienta, ale także właściwy dla jego zakupów sklep.
  • Przesyłane do klientów powiadomienia będą wysyłane z adresu sklepu właściwego dla danej transakcji.
  • MultiStore nie wprowadza żadnych zmian z punktu widzenia kupującego, ale znacznie usprawnia Twoją pracę.

 

Odczuwalnym udogodnieniem będzie możliwość zintegrowania systemu magazynowego pomiędzy wieloma sklepami, co stanowi znaczne usprawnienie obsługi zamówień realizowanych w jednym magazynie. Warto zaznaczyć, że MultiStore pozwala zarówno na prowadzenie sklepów ze zbliżonymi produktami, jak i całkowicie odmiennym asortymentem. Z powodzeniem obsłużysz więc zamówienia obejmujące wyłącznie buty sportowe, a także te, w których bielizna będzie przeplatała się z akcesoriami samochodowymi.

Kiedy warto prowadzić kilka sklepów internetowych?

Poszerzanie asortymentu i wchodzenie na rynki zagraniczne to tylko niektóre z możliwości rozwoju sklepu internetowego. Coraz większy udział rynku e-commerce w handlu otwiera przed Tobą nowe perspektywy na zwiększenie sprzedaży. Moment, w którym korzystanie z jednego sklepu internetowego staje się ograniczeniem powinien stanowić impuls do utworzenia kolejnego e-sklepu. Istnieją sytuacje, w których równoczesne prowadzenie kilku sklepów internetowych jest szczególnie korzystne – nie tylko z punktu widzenia logistycznego, ale i finansowego.

 

1. Sprzedaż na rynkach zagranicznych

Polskie sklepy internetowe coraz wyraźniej dostrzegają zagraniczny potencjał sprzedażowy. Pojawiają się nie tylko u najbliższych sąsiadów, ale także nieco dalej. I choć oprogramowanie Sky-Shop pozwala dopasować zarówno język, jak i walutę sprzedaży, nie zawsze jest to wystarczająca modyfikacja. Specyfika branży często sprawia, że sklep poza granicami kraju pojawia się pod inną marką. Towarzyszy temu zmiana identyfikacji wizualnej, a niejednokrotnie nawet nazwy sklepu. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest wtedy założenie kolejnego sklepu.

Sklep internetowy w Anglii.
Sklep internetowy w Czechach.
Sklep internetowy w Niemczech.

 

2. Poszerzenie asortymentu

Zaczynałeś od sprzedaży zabawek dla dzieci, ale dynamiczny rozwój sklepu sprawił, że w ofercie pojawiły się także ubranka oraz łóżeczka? Szeroki asortyment jest ogromną zaletą, jednak mnogość kategorii może wprowadzić niepotrzebne zamieszanie. Wprowadzane produkty mogą z czasem zacząć odbiegać od pierwotnych założeń Twojej sprzedaży. Zamiast ograniczać własny rozwój, wykorzystaj pojawiające się szanse i pomyśl, które kategorie produktów warto byłoby oddzielić od pozostałych.

 

3. Handel sprzętem specjalistycznym

Wyobraź sobie, że dotychczas handlowałeś asortymentem przydatnym podczas rozmaitych wycieczek. W ofercie pojawiały się podstawowe sprzęty w postaci kurtek i butów, a także dodatki np. kubki i plecaki. Nowe możliwości biznesowe sprawiły, że już wkrótce w Twoim magazynie pojawi się profesjonalny sprzęt wspinaczkowy. Możesz dodać kategorię obejmującą profesjonalny sprzęt, powrzucać produkty do istniejących już zbiorów lub założyć nowy e-sklep. Co będzie najkorzystniejsze?

Decyzję należy przemyśleć z punktu widzenia konsumenta. Jeśli kupujący szuka specjalistycznych, profesjonalnych artykułów chętniej skorzysta z usług eksperckich. Obecność wielu amatorskich pozycji może wprowadzać zamieszanie, a także podważać postrzegane kompetencje sprzedawcy.

 

4. Zróżnicowana jakość oferowanych produktów

Nie od dziś wiadomo, że marka luksusowa nie może być równocześnie marką przeznaczoną dla szerokiej publiczności. Jest to jedna z przyczyn, dla których prestiżowe firmy ograniczają szeroko dostępne, tańsze kolekcje do absolutnego minimum. Być może w Twoim sklepie rozpoczyna się wyraźne rozgraniczenie pomiędzy półką premium, a wersją ekonomiczną? Nie kontrastuj ze sobą jakości oferowanego asortymentu!

Buty za 800 zł kłócą się z wersją wykonaną z niższej jakości materiału w cenie nieprzekraczającej 150 zł, a prezentowanie ich obok siebie nie zachęca do zakupu.

 

5. Chęć monopolizacji branży

Niestandardowym pomysłem na wykorzystanie korzyści płynących z połączenia kilku sklepów modułem MultiStore jest próba monopolizacji branży. Zdecydowana większość przedsiębiorców inwestuje w jeden coraz bardziej rozpoznawalny sklep. Tymczasem zaplecze magazynowe, technologiczne oraz wiedza może pozwala podjąć próbę przejęcia kontroli na rynku. Dwa, trzy, a może nawet cztery sklepy z bardzo zbliżonym asortymentem zwiększą prawdopodobieństwo tego, że kupujący trafi właśnie do Ciebie. Co więcej, duże zapotrzebowanie na produkty umożliwi negocjacje cen u producentów i hurtowników.

Stabilną pozycję na rynku warto wykorzystać do otworzenia nowego sklepu. Przy odrobinie szczęścia sprzedaż zacznie napędzać się sama. Konkurując z samym sobą zawsze jesteś wygranym. Dysponujesz szerokim asortymentem, a także najniższą ceną. Atrakcyjna oferta przyciągnie klientów, a dzięki nim obniżysz ceny, z którymi niewielu będzie w stanie konkurować.

Wiele sklepów, jeden panel administracyjny

MultiStore Sky-Shop pozwala na połączenie ze sobą do 20 sklepów internetowych! Jednocześnie należy pamiętać, że pozostają one odrębnymi podmiotami, wymagającymi wykupienia osobnych pakietów abonamentowych. Na moduł integrujący sklepy warto spojrzeć nie tylko z punktu widzenia wygody, ale także oszczędności. W dyskusji o tym, jak zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu internetowego należy uwzględnić zaoszczędzony codziennie czas, bowiem MultiStore natychmiastowo poinformuje Cię gdy do któregoś ze sklepów wpłynie zamówienie. Dodatkowo, dzięki chronologicznej segregacji pozwoli Ci uniknąć sytuacji, w których niektórzy klienci muszą oczekiwać zdecydowanie dłużej na spakowanie przesyłki niż pozostali.

 

Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!

sklep internetowy sky shop

5.00 avg. rating (99% score) - 8 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu