Filarem dzisiejszego rynku e-commerce jest automatyzacja procesów. Integracja sklepu z hurtownią jest jednym z kluczowych dla automatyzacji sprzedaży mechanizmów. To ona odpowiada za sprawną wymianę danych pomiędzy e-sklepem (dystrybutorem) a hurtownią (dostawcą). Sprawdź, jakie funkcje posiada zaawansowany moduł integracji z hurtowniami od Sky-Shop.pl i dowiedz się, jak wykorzystać każdą z nich!
Spis treści artykułu
Dla kogo jest integracja z hurtowniami?
Integracja sklepu z hurtowniami to podstawowe narzędzie pracy sprzedawców, którzy postawili na dropshipping. W tym modelu to hurtownia odpowiada za magazynowanie towaru dla sklepu internetowego, a zadaniem mechanizmu integracji jest pobieranie i aktualizowanie informacji udostępnianych przez hurtownię. Dzięki temu e-sklep ma dostęp do aktualnych stanów magazynowych, cen oraz szeregu innych informacji.
Co ciekawe, integracja z hurtowniami chętnie wykorzystywana jest także przez sklepy, które do zarządzania własnym magazynem wykorzystują systemy magazynowe. Choć nie potrzebują one aktualizowania stanów magazynowych hurtowni, chętnie sięgają po możliwość pobrania wszystkich danych o produktach kilkoma kliknięciami. Funkcja pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu potrzebnego na ręczne wprowadzenie zdjęć, opisów, cen i szeregu innych informacji produktowych. Tym samym uruchomienie sklepu zostaje znacząco przyśpieszone.
Do kluczowych zalet integracji sklepu z hurtownią należą:
- oszczędność czasu i pieniędzy potrzebnych do ręcznego wprowadzenia informacji,
- automatyzacja i znaczące przyśpieszenie uruchomienia sklepu internetowego,
- aktualizowanie informacji z hurtowni nawet 8 razy na dobę.
Testuj wszystkie funkcje oprogramowania Sky-Shop i integracji z hurtowniami bezpłatnie przez 14 dni!
Gotowe integracje z hurtowniami
w Sky-Shop.pl
Moduł integracji z hurtowniami to jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi łączących sklep internetowy z hurtownią, jakie są dostępne na polskim rynku e-commerce. Gotowe integracje z hurtowniami zostały przygotowane przez zespół profesjonalistów. Ich uruchomienie wymaga jedynie podania danych uzyskanych w hurtowni i konfiguracji integracji zgodnie z indywidualnymi potrzebami!
Sprawdź listę gotowych integracji z hurtowniami z podziałem na branże!
Poznaj kluczowe funkcje autorskiej integracji z hurtowniami od Sky-Shop.pl!
1. Pobieranie produktów z hurtowni od ilości
Chcesz, by w Twoim sklepie pojawiły się wyłącznie produkty o nie mniejszej niż określona przez Ciebie dostępność? Integracja z hurtowniami umożliwia ustawienie minimalnej liczby produktów znajdujących się w magazynie. W pole wpiszesz dowolną liczbę.
Wskazówka 👇
Zwiększając liczbę sztuk, od których produkt pobierany jest do sklepu zmniejszasz ryzyko, że tuż po opracowaniu dla niego opisu, zniknie ze sprzedaży. Równocześnie musisz pamiętać, że w większości przypadków hurtownie uzupełniają zapasy produktów, a ich niedostępność jest przejściowa.
2. Pobieranie produktów z hurtowni od/do ceny
Stworzyłeś buyer personę i wiesz, że klienci Twojego sklepu są zainteresowani towarami w określonym przedziale cenowym? Wykorzystaj funkcję integracji z hurtowniami, która pozwala na filtrowanie pobieranych produktów po cenie. Ustal:
- cenę minimalną, od której pobierane są produkty,
- cenę maksymalną, do której pobierane są produkty.
Oczywiście, nie musisz korzystać z ustawienia. Domyślne wartości sprawiają, że cena nie jest brana pod uwagę podczas importu danych do sklepu.
Wskazówka 👇
Pobieranie produktów od określonej ceny jest szczególnie pomocne przy wykorzystaniu dwukierunkowej integracji z Allegro. Sprzedawcy wystawiający aukcje na popularnym portalu chętnie zamieszczają w swojej ofercie produkty za 40 zł i więcej. Jest to spowodowane udziałem w programie Allegro Smart. Dzięki funkcji dostępnej w gotowej integracji z hurtowniami szybko odrzucisz produkty, które nie spełniają Twoich wymagań cenowych.
3. Blokowanie pobierania produktów bez zdjęć
Jedną z rzeczy, które zniechęcają klientów do zakupów w sklepie internetowym jest brak zdjęć produktów. Obecność produktów bez zdjęć negatywnie wpływa na zaufanie do sprzedawcy i sprawia, że zdecydowanie mniej klientów finalizuje transakcje (nawet jeśli brak zdjęcia dotyczy innego niż kupowany produktu). Właśnie dlatego integracja z hurtowniami od Sky-Shop umożliwia zablokowanie pobierania produktów bez zdjęć jednym kliknięciem.
Wskazówka 👇
Nie blokuj pobierania produktów bez zdjęć jeśli chcesz mieć je w swoim asortymencie. Braki fotografii uzupełnisz na jeden z trzech sposobów:
- korzystając ze zdjęć producenta (jeśli godzi się na ich użycie),
- prosząc o udostępnienie produktu przez hurtownię celem zrobienia zdjęć np. w jej magazynie,
- zamawiając jedną sztukę do siebie – w takich przypadkach warto zrobić nie tylko zdjęcia, ale i test, który wykorzystasz w dalszym marketingu sklepu.
Zobacz: Skąd brać zdjęcia do sklepu internetowego?
4. Pobieranie produktów według kategorii lub producenta
Kolejnym z dostępnych w Sky-Shop filtrów produktów jest możliwość pobrania wyłącznie towarów z wybranych kategorii lub wybranych producentów. Jeśli hurtownia zadbała o dobre przyporządkowanie poszczególnych artykułów, wybór asortymentu zajmie Ci kilka chwil i ograniczy się do kilku kliknięć.
Wskazówka 👇
Skonfigurowana w ten sposób integracja z hurtowniami pozwoli Ci sprawnie importować wybraną część asortymentu dostępnego u Twojego dostawcy. Funkcja dobrze sprawdza się w sklepach, które uzupełniają swoją ofertę o produkty wybranej firmy, a także w sklepach specjalistycznych.
5. Wiązanie kategorii hurtowni z kategoriami w sklepie
Kategorie w Twoim sklepie internetowym mogą, ale nie muszą być identyczne, jak te w hurtowni. Stwórz własne drzewo kategorii i przyporządkuj kategorie z hurtowni. Elastyczność w imporcie produktów pozwoli Ci stworzyć sklep zgodnie z własną wizją.
Wskazówka 👇
Podział produktów w hurtowni jest zbyt szczegółowy? Nic nie stoi na przeszkodzie, by kilka kategorii z hurtowni powiązać z jedną kategorią w sklepie. Tym sposobem zamiast długopisów czarnych, niebieskich i kolorowych, w Twoim sklepie pojawią się długopisy. Zabieg warto zastosować przede wszystkim wtedy, gdy w kategoriach hurtowni znajduje się niewiele produktów, dając złudzenie małego wyboru.
Zobacz, jak powiązać kategorie w sklepie z kategoriami w hurtowni!
6. Pobieranie produktów tylko z powiązanych kategorii
Podczas wiązania kategorii z hurtowni z kategoriami w sklepie wybrałeś zakres towarów, które pojawią się w Twojej ofercie. Funkcja integratora z hurtowniami pozwala pobierać i aktualizować wyłącznie produkty z powiązanych kategorii.
Wskazówka 👇
Włącz pobieranie produktów tylko z powiązanych kategorii zawsze wtedy, gdy wszystkie interesujące Cię produkty do sprzedaży zostały już wybrane. Jeśli nie skorzystasz z funkcji, produkty z kategorii, które nie zostały powiązane trafią do ukrytej kategorii w Twoim sklepie.
7. Dodawanie nazwy producenta do nazwy produktu
W trakcie integracji sklepu z hurtownią możliwe jest automatyczne dodanie nazwy producenta do nazwy produktu. Dostępne warianty obejmują:
- brak nazwy producenta w nazwie produktu,
- dodanie nazwy producenta przez nazwą produktu,
- dodanie nazwy producenta po nazwie produktu.
Wskazówka 👇
Pamiętaj, że przy zbyt długich nazwach produktów, nazwa producenta może nie być wyświetlana ze względu na limit znaków stosowany m.in. przez wyszukiwarkę Google. Nazwę producenta warto zamieścić zwłaszcza wtedy, gdy jest on rozpoznawalny, a Twoim klientom zależy na kupnie produktu wybranej marki.
8. Automatyczny narzut procentowy na towary
Pobrałeś z hurtowni setki bądź tysiące artykułów i nie chcesz wprowadzać każdej z cen ręcznie? Skorzystaj z możliwości ustawienia procentowego narzutu. Automatyczny narzut ustawisz dla:
- wszystkich towarów,
- kategorii,
- producentów.
Co ważne, integracja z hurtowniami daje Ci dostęp do logów zmian marży w ustawieniach hurtowni.
Wskazówka 👇
Pamiętaj, że Twój sklep internetowy powinien być rentowny. Poznaj różnice między marżą a narzutem i skorzystaj z kalkulatora, który został zamieszczony w artykule. Wyliczenia pomogą Ci w ustaleniu cen, które powinny znaleźć się w sklepie.
9. Priorytety narzutów
Po ustawieniu różnych narzutów czas przejść do ustalenia ich priorytetu. Priorytet narzutu decyduje o tym, która z ustawionych wartości traktowana jest jako najważniejsza. Narzut ogólny na towary traktowany jest zawsze jako ten z najniższym priorytetem. Ustalenie priorytetu narzutu jest możliwe dla:
- kategorii,
- producentów,
- reguł narzutów.
Wskazówka 👇
Priorytety narzutów warto ustawić już na samym początku. W przeciwnym razie ceny w sklepie mogą zostać ustalone według innej reguły niż zamierzona przez Ciebie.
10. Reguły narzutów w integracji z hurtowniami
Reguły narzutów pozwalają na stworzenie przedziałów cenowych i przypisanie do nich określonego procentu narzutu. Przykładowo:
- dla produktów kupionych w hurtowni za 35 zł – 60 zł narzut wyniesie 30%,
- dla produktów kupionych w hurtowni za 61 zł – 200 zł narzut wyniesie 22 %.
Dodatkową funkcją jest możliwość doliczenia określonej kwoty np. 5 zł do każdego produktu, który został objęty skonfigurowaną regułą.
Wskazówka 👇
Ustawione reguły narzutów przetestujesz bezpośrednio w panelu administracyjnym sklepu jeszcze przed udostępnieniem oferty cenowej Twoim klientom.
11. Zaokrąglanie cen
Zaokrąglanie widocznych dla klientów cen pomaga w utrzymaniu estetycznego wyglądu sklepu. Funkcja zaokrągla ceny do pełnych wartości. Przykładowo:
- zamiast ceny 15,02 zł wyświetlona zostanie cena 15,00 zł,
- zamiast ceny 15,87 zł wyświetlona zostanie cena 16,00 zł.
Co ważne, ceny poniżej 1 zł nie zostaną zaokrąglone w dół.
Wskazówka 👇
Jednym ze sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym może być manipulowanie ceną. Sprawdź, czy wyświetlane kwoty mają istotny wpływ na decyzje zakupowe klientów.
12. Akcja dla nowych produktów
Hurtownia dodaje nowe produkty do swojej oferty, ale to Ty decydujesz czy i kiedy mają pojawić się w Twoim sklepie. Mechanizm integracji sklepu z hurtowniami wykrywa nowe produkty i postępuje zgodnie z ustawieniami. Akcje dostępne dla nowych produktów obejmują:
- Pobranie nowych produktów i ich natychmiastowe udostępnienie w sklepie.
- Pobranie nowych produktów i ich ukrycie w sklepie. Dla klientów staną się dostępne dopiero po ręcznej zmianie widoczności.
- Brak automatycznego pobierania nowych produktów z hurtowni.
Zapoznaj się z instrukcją ustawienia akcji dla nowych produktów w hurtowni.
Wskazówka 👇
Akcje dla nowych produktów powinieneś dostosować do Twojej polityki. Jeśli starannie selekcjonujesz produkty w ofercie bądź dopracowujesz każdy z nich, warto skorzystać z możliwości ukrycia produktu.
13. Powiadomienie o nowych produktach
Nowy produkt, który hurtownia dodała do oferty może umknąć wśród setek, a często tysięcy innych towarów. Powiadomienie o nowych produktach wysyłane na maila sprawi, że zawsze będziesz na bieżąco, co przełoży się na jeszcze lepsze dostosowanie oferty do wymagań kupujących.
Wskazówka 👇
Powiadomienie o nowych produktach warto ustawić zawsze wtedy, gdy chcesz, by były jak najlepiej przygotowane do sprzedaży. Informacja o pojawieniu się nowości pozwoli Ci zweryfikować jej potencjał sprzedażowy, uzupełnić informacje oraz przygotować uniklany opis. Jest szczególnie pomocna, gdy w Twoim sklepie uwaga klientów kierowana jest na nowe produkty poprzez oznaczenie ich jako „nowość”.
14. Oznaczanie produktów jako nowość
Nowe produkty zostaną automatycznie oznaczone jako nowość w Twoim sklepie. Wyróżnienie jest jasnym znakiem dla klienta, że warto zapoznać się z produktem. Co ważne, system automatycznie będzie zastępował nieco starsze nowości tymi, które zostały dodane w ostatnim czasie.
Wskazówka 👇
Integracja sklepu z hurtowniami pozwala na ustawienie liczby produktów, które mają być oznaczane jako nowość. Nie nadużywaj oznaczenia, ponieważ przestanie ono przykuwać uwagę klientów. Wystarczy kilka nowości wyróżnionych na stronie głównej.
15. Aktualizacja danych do 12 razy na dobę
Integracja sklepu z hurtowniami została przygotowana tak, byś w pełni dopasował ją do swoich potrzeb. Częstotliwość, z jaką dane z hurtowni będą aktualizowane w Twoim sklepie zależy od Ciebie. Mechanizm umożliwia aktualizację danych wykonywaną:
- 1 raz na dobę,
- 2 razy na dobę,
- 4 razy na dobę,
- 8 razy na dobę,
- 12 razy na dobę.
Częste aktualizowanie danych (szczególnie stanów magazynowych) zmniejsza ryzyko pojawienia się w sklepie nieaktualnych informacji. Chroni m.in. przed sprzedażą produktu, którego nie ma już w magazynie hurtowni, ponieważ został zamówiony przez innego sprzedawcę.
Wskazówka 👇
Jednak nie zawsze częściej znaczy lepiej. Przed wyborem częstotliwości aktualizacji danych w sklepie, skontaktuj się z hurtownią i zapytaj, jak często wprowadzane są zmiany w pliku produktowym. Do podanej wartości dostosuj ustawienia w Twoim sklepie. W końcu aktualizacja wykonywana 12 razy na dobę nie przyniesie Ci żadnych dodatkowych korzyści jeśli hurtownia wprowadza zmiany 2 razy dziennie.
16. Wybór aktualizowanych pól
Integracja z hurtowniami daje Ci możliwość wyboru aktualizowanych pól. Co ważne, aktualizowane pola wybierane są dla każdej hurtowni z osobna podczas konfigurowania integracji sklepu z hurtownią. Z hurtowni pobierane są:
- ilość,
- nazwa produktu,
- waga,
- opis,
- kategoria,
- cena zakupu,
- aktualna cena,
- przekreślona cena,
- symbol,
- widoczność,
- status,
- zdjęcia.
Zakres aktualizowanych danych może być inny dla każdej hurtowni. Jest uzależniony od tego, jakie dane zostały przekazane w pliku produktowym. Informacje, których nie udostępnia wybrana przez Ciebie hurtownia wyświetlają się na szaro.
Zobacz, jak zmienić zakres aktualizacji danych z hurtowni!
Wskazówka 👇
Funkcja modułu integracji z hurtowniami szczególnie doceniana jest przez sprzedawców, którzy modyfikują dane pobrane z hurtowni. Po stworzeniu opisów produktów należy wyłączyć ich aktualizacjię. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której autorski opis zostanie zmieniony na ogólnodostępny. Równocześnie wszystkie pozostałe dane nadal będą aktualizowane.
17. Kończenie sprzedaży gdy produkt osiągnie określoną ilość
Domyślnie sprzedaż produktu kończy się, gdy stan magazynowy wynosi 0 sztuk. Sky-Shop pozwala zakończyć sprzedaż na aukcjach Allegro, gdy produkt osiągnie określoną przez Ciebie ilość sztuk. Może to być 0, 1, 2, 5 lub inna liczba – sam zdecydujesz. Jest to jedna z funkcji, jaką musi posiadać dobry system do dropshippingu.
Wskazówka 👇
Funkcja jest jedną z największych zalet integracji sklepu z hurtownią, ponieważ zapobiega sytuacji, w której klient kupuje produkt niedostępny w hurtowni. Pozwala stworzyć bufor bezpieczeństwa. Warto z niej skorzystać zawsze wtedy, gdy:
- jest wysoki sezon sprzedażowy i towary szybko się wyprzedają,
- hurtownia aktualizuje plik produktowy niewystarczająco często.
18. Akcja dla produktów usuniętych z hurtowni
Jako sprzedawca każdorazowo musisz reagować na usunięcie produktu z hurtowni. Moduł integracji z hurtowniami zlokalizuje usunięte produkty i automatycznie wykona ustawioną przez Ciebie akcję, co zmniejszy ilość wykonywanej przez Ciebie pracy. Zdecyduj, co ma się stać z produktami usuniętymi z hurtowni:
- Wyzerowanie produktu, czyli stan magazynowy 0. W ustawieniach sklepu określ, że klient nie może kupić produktów, których nie ma w magazynie. Zyskasz pewność, że w żadnym z zamówień nie pojawi się towar, którego nie ma już w ofercie hurtowni.
- Ukrywanie produktu. Produkt wycofany z oferty hurtowni zostanie ukryty, a gdy do niej wróci – ponownie pojawi się w sklepie.
- Usunięcie produktu. Produkt usunięty z hurtowni zostanie usunięty ze sklepu, a gdy znów się pojawi – zostanie ponownie do niego dodany.
Wskazówka 👇
Przed podjęciem decyzji o tym, co powinno stać się z produktem, który usunięto z oferty hurtowni, skontaktuj się z osobą odpowiadającą za SEO w sklepie. Usunięcie i ukrycie produktu może mieć wpływ na pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarce.
Pamiętaj, że jako klient Sky-Shop skorzystać z bezpłatnego audytu SEO od grupy iCEA!
19. Ignorowanie VAT-u z hurtowni
Kolejna z funkcji integracji z hurtowniami pozwala na ignorowanie stawki VAT podanej przez hurtownię i przypisanie wartości procentowej, która została wybrana samodzielnie. Domyślny VAT zmienisz na VAT o wartościach:
- 0%,
- 5%,
- 8%,
- 23%,
- zw (zwolniony),
- np (nie podlega).
Wskazówka 👇
W przypadku zdecydowanej większości hurtowni nie ma potrzeby manipulowania stawkami VAT, ponieważ te, które zostały podane w pliku produktowym są prawidłowe i dostosowane do obowiązującego prawa podatkowego.
UWAGA! Jeśli nie jesteś czynnym płatnikiem VAT, nadal kupujesz towary z hurtowni w cenie brutto (netto+VAT). Nie zmieniaj stawki VAT w integracji z hurtowniami na 0%!
20. Podłączenie wielu hurtowni do jednego sklepu
Asortyment jednej hurtowni jest dla Ciebie niewystarczający? Korzystaj z oferty wielu dostawców jednocześnie. Integracja sklepu internetowego z hurtwoniami konfigurowana jest dla każdej hurtowni z osobna.
Wybierz moduł integracji z hurtowniami w wersji bez limitu podłączonych hurtowni!
Wskazówka 👇
Cały asortyment ze wszystkich podłączonych hurtowni nie musi wyświetlać się w Twoim sklepie. Wystarczy, że pobierzesz tylko wybrany zakres produktów. Co więcej, po ukryciu niektórych kategorii możesz sprzedawać na Allegro bądź w innym kanale produkty, które nie będą widoczne w sklepie.
21. Akcje dla kosztów dostawy w zamówieniach z kilku hurtowni
Współpracujesz z kilkoma hurtowniami, a w Twoim sklepie wyświetlają się produkty od 2-3 dostawców? Jedno zamówienie może zawierać produkty od różnych hurtowników. Oznacza to, że klient otrzyma więcej niż jedną paczkę. Integracja z hurtowniami pozwala manipulować ceną wysyłki. Co możesz zrobić?
- zsumować wszystkie koszty wysyłki,
- wybrać wyższą cenę wysyłki,
- zaoferować całkowicie darmową dostawę np. po przekroczeniu progu cenowego.
Wskazówka 👇
Pamiętaj, że cena wysyłki to jeden z elementów, na które klienci zwracają uwagę. Zanim zdecydujesz się na sposób obliczania ceny dostawy w Twoim sklepie, sprawdź, jak dużo zamówień posiada elementy od różnych dostawców. Prawdopodobnie będzie ich mniej niż się spodziewasz.
Sprawdź: Jak radzić sobie z zamówieniami z kilku hurtowni jednocześnie?
Jak zintegrować sklep z hurtownią?
Dzięki gotowym integracjom z hurtowniami od Sky-Shop.pl samodzielnie zintegrujesz swój sklep z wybraną hurtownią. Wystraczy, że postąpisz zgodnie z poniższymi krokami:
- Zapoznaj się z listą gotowych integracji z hurtowniami.
- Wybierz kontrahenta. W znalezieniu odpowiedniego dostawcy pomoże Ci lista pytań do hurtowni przed rozpoczęciem współpracy.
- Skontaktuj się z hurtownią i uzyskaj dane dostępowe. W niektórych przypadkach wystarczy rejestracja na stronie hurtownika.
- Postępuj zgodnie z instrukcją uruchomienia integracji z hurtowniami w sklepie internetowym.
- Skonfiguruj wszystkie funkcje integracji zgodnie ze swoimi potrzebami.
Na liście gotowych integracji nie ma hurtowni, z którą chcesz współpracować? Nic straconego! Dla klientów Sky-Shop.pl integrujemy nowe hurtownie zupełnie bezpłatnie. Wystarczy, że napiszesz na info@sky-shop.pl i dostarczysz dane niezbędne do wykonania nowej integracji z hurtownią.
Masz pytania? Zostaw komentarz lub skontaktuj się z naszymi doradcami 🙂