Sky-Shop Blog Inspiracje Pomysły na biznes Jak założyć sklep internetowy w Czechach? Co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży na rynek czeski?

Jak założyć sklep internetowy w Czechach? Co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży na rynek czeski?

Jak założyć sklep internetowy w Czechach? Co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży na rynek czeski?
Pomysły na biznes
6 min

Rynek polski staje się dla Ciebie za ciasny? A może po prostu chcesz poszerzyć grono swoich klientów o odbiorców z innego kraju?

Czechy mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Nie tylko ze względu na geografię, ale także podobne preferencje czeskich konsumentów i narzędzia, które ułatwiają prowadzenie działań na tamtejszym rynku.

Jak sprzedawać do Czech skutecznie? Opcje są dwie: sprzedaż za pośrednictwem własnego sklepu internetowego i różnego rodzaju platform, z których najlepszą opcją dla polskich sprzedawców jest Allegro.

Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży? Jak się przygotować do tego przedsięwzięcia? Poznaj szczegóły!

Rynek e-commerce w Czechach

Czesi kupują online, a wartość czeskiego rynku e-commerce rośnie z roku na rok. Aktualnie mamy do czynienia z 14% wzrostem. Zgodnie z prognozami jego wartość do końca 2023 miała wynieść 222 786 000 000 czeskich koron, co w przeliczeniu wynosi około 40 miliardów złotych.

Działa tam ponad 50 tysięcy sklepów, co przy ponad 10 milionach ludności jest znaczącą liczbą. Co więcej, dane wskazują, że siła nabywcza Czechów jest nawet 40% większa niż Polaków. Jest to więc zdecydowanie kierunek warty rozważenia, jeśli planujesz ekspansję swojej sprzedaży internetowej.

Najpopularniejszy asortyment czeskich e-sklepów to:

  • Odzież i akcesoria – 19%,
  • Dom i ogród – 13%,
  • Żywność – 8%,
  • Artykuły dziecięce – 6%,
  • Elektronika – 5%
  • Pozostałe – 47%.

najpopularniejszy asortyment w czechach

Z kolei najlepiej sprzedające się produkty online to:

  1. Telefony
  2. Gadżety
  3. Baseny

A jak Czesi płacą za zakupy internetowe? Do najczęściej wybieranych metod płatności należą:

  • płatność kartą online (29%),
  • płatność gotówką przy odbiorze (31%),
  • przelew bankowy (34%),
  • osobiście (6%).

Najchętniej wybierani przez naszych południowych sąsiadów dostawcy produktów to z kolei:

  • Zásilkovna, najpopularniejszy czeski przewoźnik (42%),
  • Česká pošta (18%),
  • PPL (12%),
  • DPD (7%),
  • GSL (6%),
  • odbiór osobisty (6%).

źródło: ceska-ecommerce.cz/

E-sklep działający na rynku czeskim. O czym warto pamiętać?

Sklep internetowy to pierwsza myśl, która przychodzi do głowy wielu osobom rozważającym rozpoczęcie sprzedaży w Internecie. W końcu bez przeszkód możesz go prowadzić z każdego miejsca na świecie (z dostępem do Internetu) – sprzedając na dowolnych rynkach.

Jest to oczywiście bardzo dobry pomysł – pod warunkiem, że odpowiednio przemyślisz specyfikę jego działania i sposób promocji na zagranicznym rynku. Kluczowy jest wybór odpowiedniej platformy, asortymentu, który będzie cieszył się zainteresowaniem, i prowadzenie działań marketingowych, które pomogą podbić serca czeskich klientów.

Jak założyć sklep internetowy w Czechach?

Tak jak w każdym innym miejscu na świecie:

  1. Wybierz asortyment i zweryfikuj jego potencjał na czeskim rynku. W przypadku e-sklepu najlepszą opcją jest oczywiście znalezienie swojej niszy. Najpopularniejsze produkty mogą okazać się lepszym wyborem w przypadku różnego rodzaju marketplaces.
  2. Uruchom swój sklep internetowy na oprogramowaniu, które jest dostosowane do sprzedaży na rynkach zagranicznych. Przykładem jest Sky-Shop.
  3. Wybierz metody wysyłki towarów i metody płatności, chętnie wybierane przez Czechów podczas zakupów online i wzbudzające wiarygodność. Pamiętaj zarówno o kurierach, jak i punktach odbioru.
  4. Opracuj strategię marketingową i promuj swój biznes. Klienci muszą się przecież skądś dowiedzieć o Twoim sklepie. Sprawdź potrzeby i oczekiwania Twojej grupy docelowej na rynku czeskim i dobierz komunikację marketingową i narzędzia, które pomogą Ci ich przyciągnąć. Nie zapominaj również o SEO i buduj widoczność w popularnych w Czechach wyszukiwarkach.
  5. Zadbaj o obsługę klienta. Wielu Czechów zna język angielski, ale to nie jego będą oczekiwać, kontaktując się z Twoim sklepem. Zatroszcz się o ich doświadczenia i zapewnij obsługę w ich rodzimym języku.
  6. Rozwijaj kolejne kanały sprzedaży. Może to być np. Allegro.cz, o którym więcej przeczytasz poniżej. Wykorzystaj także potencjał popularnych w Czechach porównywarek cenowych, by zwiększać widoczność Twojego sklepu internetowego.

👉Dowiedz się więcej o uruchomieniu własnego sklepu internetowego, w którym będziesz sprzedawać na rynek czeski.

Funkcje platformy Sky-Shop, które ułatwią Ci sprzedaż w Czechach

Sprzedaż na rynku czeskim nie jest możliwa bez odpowiedniego oprogramowania. Sky-Shop to platforma dostosowana do sprzedaży na rynkach zagranicznych.

Najważniejsze funkcje pod tym kątem to:

  • Możliwość przetłumaczenia strony sklepu aż na 5 języków (w tym oczywiście język czeski). Panel działa w języku polskim – nie będziesz mieć więc trudności w obsłudze sprzedaży.
  • Możliwość oferowania sprzedaży w nawet 6 walutach (w tym czeskich koronach).
  • Integracje z popularnymi w Czechach firmami kurierskimi – DPD, DHL, GSL czy UPS.
  • Integracje z systemami płatności PayPal i PayU – dostępnymi w Czechach.
  • Dostęp do API. Dzięki temu możesz na własną rękę zintegrować swój sklep z różnymi narzędziami czy platformami, popularnymi w Czechach.
  • Bezpłatne, nielimitowane wsparcie techniczne.

👉 Dowiedz się więcej o sprzedaży zagranicznej ze Sky-Shop.

Jak sprzedawać na czeskim rynku e-commerce? Na Allegro

Sklep internetowy to całkowita niezależność i możliwość budowania własnej marki od 0 – na swoich zasadach. Zdobycie rozpoznawalności to bez wątpienia proces opłacalny, ale także czasochłonny. Nie będziemy Cię oszukiwać – na zagranicznych rynkach jest to większe wyzwanie, niż na polskim.

Dlatego dobrym pomysłem może się okazać sprzedaż w Czechach za pośrednictwem jednej z popularnych platform. W takim przypadku kwestiami związanymi z marketingiem musisz zajmować się w znacznie mniejszym zakresie – tutaj tzw. czarną robotę wykonuje za Ciebie platforma.

Którą z nich wybrać? Najlepiej tę, którą dobrze już znasz.

W maju 2023 roku Allegro, którego raczej nie trzeba Ci przedstawiać, uruchomiło nową odsłonę swojego portalu – Allegro.cz. Jak się domyślasz, jest ona w pełni dostosowana do potrzeb czeskich konsumentów – zarówno pod kątem języka i projektu, jak i form dostawy czy płatności, które im oferuje.

Co ważne, żeby sprzedawać na Allegro.cz nie musisz zakładać nowego konta. Za pomocą kilku kliknięć wystawisz swoje oferty na nowym rynku.

Obsługuj sprzedaż na Allegro.cz ze Sky-Shop i wygodnie prowadź zagraniczny biznes

Sky-Shop daje Ci nie tylko możliwość uruchomienia i prowadzenia własnego e-sklepu. To także rozwiązania ułatwiające prowadzenie sprzedaży w innych kanałach – w tym właśnie na doskonale znanej w Polsce platformie sprzedażowej Allegro.

Z panelu administracyjnego wygodnie wystawisz ofertę na Allegro.cz i edytujesz jej elementy. Ustalisz także osobną cenę dla ofert wystawianych na rynku czeskim.

👉 Informacje na temat funkcji znajdziesz w artykule: Obsługa Allegro.cz w Sky-Shop

Cały czas pracujemy nad rozwojem integracji o kolejne możliwości – w przyszłości pojawią się kolejne funkcje.

👉 Sprawdź, jak wystawić ofertę na Allegro.cz z poziomu Sky-Shop.

Mieszkasz w Czechach? Rozważ dropshipping

Otworzenie sklepu internetowego w Czechach to dobry pomysł. Ale tylko jeden z możliwych. Nie musisz prowadzić e-sklepu w Czechach by zarabiać w e-commerce.

Wielu przedsiębiorców z branży e-commerce wybiera w Twojej sytuacji dropshipping. Czym jest dropshipping i co musisz wiedzieć na jego temat?

Dzięki temu modelowi możesz będąc za granicą sprzedawać na terenie Polski – bez jakiegokolwiek kontaktu ze sprzedawanymi towarami. Wszystkim zajmują się hurtownie – od magazynowania, przez kompletowanie zamówień, po ich wysyłkę do klientów.

Brzmi dobrze? Poznaj więcej szczegółów 👇

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.