Porównywarki cenowe produktów towarzyszą klientom sklepów internetowych niemalże wszędzie. Nieważne, czy szukasz telefonu czy książki – jednymi z pierwszych ofert, które zobaczysz będą te prezentowane w agregatorze ofert. Wykorzystaj popularność, jaką się cieszą i docieraj do nowych grup odbiorców. Sprawdzamy, dzięki nim sprzedawać więcej!
- W porównywarkach cen takich jak: Ceneo, Skąpiec i podobnych pojawiają się wyłącznie sklepy, które prześlą do nich swoje oferty.
- Rozliczenie z porównywarką w większości przypadków przebiega w modelu CPC.
- Chcesz, żeby Twoja oferta była zawsze na pierwszej pozycji w porównywarce? Postaw na automatyczne zarządzanie polityką cen dzięki narzędziu do monitoringu cen LivePrice.
Spis treści artykułu
Czym są porównywarki cenowe?
Porównywarka jest agregatorem ofert, który umożliwia porównanie cen danego produktu w różnych sklepach internetowych. Co ważne, oferty w niej zawarte obejmują wyłącznie partnerów, którzy zdecydowali się zamieścić swoje produkty w serwisie. Konsumenci trafiający na takie strony mogą szybko i sprawnie, w jednym miejscu, porównać dostępne w różnych e-sklepach warunki zakupu.
Co zyskują sklepy obecne w porównywarce cen?
- Dostęp do zdecydowanych na zakup klientów;
- możliwość konkurowania całą charakterystyką oferty;
- wyższą pozycję w Google, którą może zagwarantować rozpoznawalna porównywarka cenowa;
- dodatkowe możliwości promowania udostępniane w serwisie
Jak działają porównywarki cenowe w Polsce?
Działanie porównywarek w większości przypadków opiera się o przekierowania do sklepów internetowych, prezentujących swoje oferty w serwisie. Oznacza to, że klient przegląda produkty, a po wyborze interesującej go oferty przy pomocy jednego kliknięcia przechodzi na stronę danego sklepu i finalizuje transakcję.
Drugim z dostępnych rozwiązań działających w tego typu serwisach jest finalizacja transakcji bezpośrednio w porównywarce. Przykładem jest tu funkcja Kup Teraz na Ceneo. Nie wykorzystuje ona przekierowania na stronę sklepu, dzięki czemu minimalizuje liczbę kroków i znacząco przyśpiesza cały proces zakupowy. Zmniejsza też liczbę porzuconych koszyków.
Porównywarki cenowe – korzyści dla sprzedawców
Nie bez przyczyny agregatory ofert są dla wielu sprzedawców jednym z najbardziej istotnych miejsc prezentacji swojego asortymentu. Mają one ogromny potencjał reklamowy i jednocześnie sprzedażowy.
Oto ich największe zalety:
- Dodatkowy kanał sprzedaży.
- Źródło zainteresowanych zakupem konkretnego produktu klientów. Porównywarki pozyskują konwertujący ruch.
- Budowanie rozpoznawalności marki.
- Bezpieczeństwo transakcji dokonywanych bezpośrednio w witrynie porównywarki.
- Możliwość automatyzacji cen w porównywarkach dzięki użyciu narzędzia LivePrice.
- Optymalizacja kosztu pozyskania klienta poprzez uiszczenie opłaty tylko wtedy, gdy zostanie przekierowany do e-sklepu.
- Zwiększenie konwersji i możliwość wykorzystania remarketingu dla użytkowników, którzy odwiedzili sklep, ale nie sfinalizowali transakcji.
- Dostęp do szczegółowej oferty innych sprzedawców, co ułatwia monitoring cen konkurencji i przeprowadzenie jej analizy.
- Obsługa wszystkich zamówień z wielu kanałów sprzedaży w jednym panelu administracyjnym Sky-Shop.
Oczywiście, są to jedynie wybrane zalety. Porównywarki dla każdego ze sklepów będą pełniły inną rolę. Podejmowane przez Ciebie działania powinny zostać dostosowane do ruchów konkurencji, tak by zwracały uwagę na USP, którym się wyróżniasz.
Rozliczenie z porównywarkami w e-commerce
Dobrą wiadomością dla osób chcących włączyć porównywarki cen do swoich kanałów sprzedaży produktów jest fakt, że w zdecydowanej większości przypadków samo opublikowanie oferty jest bezpłatne. Zapłacimy dopiero wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z wyświetlaną ofertą. Rozliczenie może przebiegać na dwa sposoby:
- W modelu CPC, czyli cost per click, sprzedawca płaci za każde kliknięcie produktu, czyli przekierowanie do jego sklepu.
- Za każdy sfinalizowany przy pomocy porównywarki zakup.
Najczęściej spotykaną formą rozliczenia jest pierwszy z wymienionych modeli, czyli CPC. Przy liczeniu rentowności działań w porównywarce cen należy porównywać liczbę osób, które zostały przekierowane na stronę z liczbą opłaconych transakcji. W przypadku, gdy znacząca liczba kupujących opuszcza sklep, warto poświęcić czas na to, by znaleźć przyczynę porzuconych koszyków.
Jak zwiększyć sprzedaż dzięki porównywarkom cen produktów?
Do porównywarki trafia użytkownik zainteresowany konkretnym artykułem. To tam ma okazję na bezpośrednią, szybką i sprawną konfrontację Twojej oferty z propozycjami innych sprzedawców. Automatyczne zarządzanie polityką cenową produktu umożliwi Ci LivePrice. System samodzielnie dostosuje ceny towarów na podstawie wprowadzonych do niego wytycznych, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i zmaksymalizować sprzedaż. Jednak informacje o cenie to nie jedyne elementy, na które klienci zwracają uwagę. Co zobaczymy w porównywarce cen?
- Cenę produktu;
- darmową wysyłkę;
- dostępność produktu w magazynie wraz z szacowanym czasem jego pozyskania;
- dostępne bonusy np. 50 zł przy wydaniu 500 zł w sklepie;
- honorowane formy płatności np. BLIK bądź raty;
- objęcie transakcji Programem Ochrony Kupujących;
- dostępność przesyłek Smart w przypadku ofert z Allegro;
- szereg informacji dodatkowych widocznych po rozwinięciu szczegółów oferty.
Porównywarka może zostać użyta do szukania dostawcy, który najszybciej wyśle produkt bądź posiada formę płatności/wysyłki, z której chce skorzystać potencjalny klient.
Warto pamiętać, że oferta wyświetlająca się na pierwszym miejscu w porównywarce może, ale nie musi być najtańszą/najbardziej korzystną propozycją w całym Internecie. W końcu algorytm porównywarki umożliwia zestawienie cen tego samego produktu pochodzącego wyłącznie ze sklepów, które zdecydowały się do niej dołączyć.
Jak sprzedawać dzięki porównywarkom? To proste! Wystarczy, że:
- zarejestrujesz się w wybranym portalu,
- wygenerujesz plik XML zawierający informacje o produktach z Twojego sklepu, na podstawie którego porównywarki będą pobierać dane,
- skonfigurujesz integrację,
- rozpoczniesz sprzedaż.
👉 Zobacz, jak uruchomić porównywarkę cen w Twoim sklepie!
Jakie są najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce?
Potencjalnie największe zyski przyniosą Ci najpopularniejsze porównywarki, które zyskują dostęp do ogromnej liczby klientów. Równocześnie musisz wziąć pod uwagę fakt, że przyjdzie Ci konkurować z większą liczbą dostawców. Szukając idealnej porównywarki, weź pod uwagę nie tylko rozpoznawalność serwisu, ale także dostęp do Twojej grupy docelowej. Być może lepszym rozwiązaniem okażą się mniejsze agregatory ofert specjalizujące się w wybranej branży.
Do popularnych porównywarek w Polsce należą:
Sprawdź pełną listę integracji z porównywarkami cen i wybierz portal, z którym chcesz współpracować!
Czym są porównywarki opinii?
Parą dla porównywarek cen w e-commerce są porównywarki opinii np. platforma Opineo. Jak sama nazwa wskazuje, są to serwisy skupiające się na gromadzeniu obiektywnych ocen różnych produktów oraz opinii o sklepach, które je oferują. Zobacz, jakie korzyści niesie za sobą wykorzystanie agregatora ocen na rynku e-commerce w Polsce!
- Zwiększenie wiarygodności ocen swojego sklepu w oczach klientów.
- Budowa rozpoznawalności marki poprzez obecność w znanym portalu.
- Pomoc w pozycjonowaniu sklepu internetowego i generowaniu przekierować na stronę.
- Szansa na pojawienie się w licznych raportach przygotowywanych z użyciem danych porównywarek opinii.
Co ważne, moduły recenzji ukierunkowane na oceny towarów posiadają także porównywarki cen. Jednak w przypadku gromadzenia komentarzy na temat sklepu internetowego i jego obsługi, zdecydowanie lepiej sprawdzą się porównywarki opinii.
👉 Dowiedz się, jak wykorzystać społeczny dowód słuszności w Twoim sklepie internetowym!
Porównywarki cen dla sprzedających. Podsumowanie
Obecność w porównywarkach cen to kolejny sposób, który pozwala Ci maksymalnie wykorzystać potencjał e-commerce i sprzedawać jeszcze więcej. Dzięki nim dotrzesz ze swoją ofertą do szerszego grona klientów, a także będziesz wygodnie monitorować strategie Twojej konkurencji.
Powodzenia!