Portale aukcyjne. 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie

Kinga Tobała
Ecommerce

Portale aukcyjne gromadzą miliony klientów, będąc łakomym kąskiem dla sprzedawców. Stanowią nieodzowny element skutecznego stosowania strategii omnichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej. Pozwalają docierać do osób poszukujących towarów w różnych miejscach, a co za tym idzie – maksymalizować zysk. Czas postawić kolejny krok w rozwoju biznesu! Poznaj 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie!

  • Pamiętaj, że portale aukcyjne to nie tylko Allegro.
  • Dywersyfikacja kanałów sprzedaży powinna obejmować własny sklep internetowy, w którym nie ogranicza Cię regulamin narzucony przez serwis zewnętrzny.
  • Obsługa zamówień ze wszystkich portali aukcyjnych w jednym miejscu? Dzięki oprogramowaniu Sky-Shop.pl to możliwe!

Portale aukcyjne w Polsce

Według raportu The Rise of the Global Market Places w 2020 roku internetowe portale aukcyjne pomogą wygenerować aż 39% zysku e-commerce w ujęciu globalnym. Dane wskazujące na wzrost popularności dokonywania zakupów w tej formie stanowią jednoznaczną informację dla sprzedawców – na portalach aukcyjnych warto się pojawiać, ponieważ przyciągają klientów. Strony typu Allegro agregujące dużą ilość ofert w jednym miejscu są chętnie wybierane przez kupujących ze względu na:

  • szeroki asortyment,
  • łatwość dokonania porównania oraz filtrowania ofert sprzedażowych,
  • programy lojalnościowe oraz te mające na celu ochronę kupujących,
  • przywiązanie oraz zaufanie, jakim cieszy się konkretny marketplace.

Portale sprzedażowe oferują także dużą ilość udogodnień dla sprzedających, wśród których króluje:

  • łatwość rozpoczęcia sprzedaży na portalu aukcyjnym (założenie konta i dostosowanie oferty do regulaminu serwisu),
  • wykorzystanie działań promocyjnych serwisu, dzięki którym oferta prezentowana jest dużej ilości osób,
  • docieranie do osób zainteresowanych konkretnym produktem (wybranym wcześniej modelem lub kategorią towaru).

Portale aukcyjne w Polsce mają się znakomicie, a sztandarowym przykładem jest tutaj Allegro, które rok do roku notuje znaczące wzrosty, czym przyciąga zarówno sprzedających, jak i kupujących. I Choć niektórym ciężko w to uwierzyć, na Allegro portale aukcyjne działające w Polsce się nie kończą. Zobacz, gdzie warto sprzedawać produkty!

1. Allegro – najlepszy polski portal aukcyjny

W 2020 roku Allegro wkroczyło do grona 10 największych platform e-commerce na świecie. Imponujący wynik polskiego portalu aukcyjnego, bo aż 194 miliony odwiedzających miesięcznie przekłada się na ogromną ilość potencjalnych klientów. Dodatkowo, serwis dzięki ofercie Allegro Smart oraz systemowi Monet, może pochwalić się lojalnością kupujących, o którą zabiegają firmy z każdej branży.

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?

  • Jest to najbardziej rozpoznawalny polski serwis e-commerce.
  • Nowi sprzedawcy korzystają z bezpłatnych wyróżnień aukcji.
  • Szerokie możliwości promowania aukcji (m.in.: Allegro Ads, wyróżnienia, Strefa Marek, Okazje Dnia)

Na co zwrócić uwagę sprzedając na Allegro?

  • Wysokość prowizji od sprzedaży. Teraz prowizja Allegro naliczana  jest także od kosztów wysyłki.
  • Dopłata do kuriera Smart, którą musi pokryć sprzedający udostpęniający w swoim sklepie tę usługę.
  • Obostrzenia dotyczące prezentacji produktów i zdjęć, szczególnie w miniaturach.
  • Wysoka konkurencja w branży i trudność budowania własnej pozycji.
Na skróty

Wszystkie portale aukcyjne w jednym miejscu!

  • Wybierz oprogramowanie Sky-Shop.pl i korzystaj z pomocy supportu
  • Korzystaj z dwukierunkowej integracji z Allegro oraz innych marketplace'ów
  • Oszczędzaj czas i obsługuj wszystkie zamówienia z jednego panelu administracyjnego sklepu!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 20 000 innych osób

Przeczytaj także:

👉 Jak otworzyć sklep internetowy na Allegro?

👉 Dropshipping na Allegro

2. Empik Marketplace

Wartym uwagi serwisem podobnym do Allegro jest Empik Marketplace. Choć ilość wejść nie jest tak pokaźna jak w przypadku Allegro, nadal imponuje. Portal w informacjach dla sprzedających podaje, że jest odwiedzany przez 17 milionów osób miesięcznie. Empik zdecydował się na ciekawy, odmienny od wyglądu aukcji Allegro format. Każdy z produktów posiada swoją zakładkę, w której zgrupowane są wszystkie dostępne oferty. Klient natychmiastowo dostaje informacje o:

  • ocenach i recenzjach wystawionych przez osoby, które kupiły produkt u wszystkich sprzedawców,
  • dostępnych ofertach,
  • cenach, cenie i formie dostawy oraz dostępności u każdego ze sprzedawców.
Karta produktu na portalu Empik Marketplace

Karta produktu w Empik Marketplace

Współpraca sklepu internetowego z Empik Marketplace

Empik Marketplace zastrzega sobie możliwość współpracy jedynie z wybranymi sklepami internetowymi. Ma to przełożenie na utrzymanie wysokiej jakości usług oferowanych klientom giganta. Weryfikacja kontrahenta następuje przez bezpośredni kontakt z doradcami Empik (marketplace@empik.com). W wiadomości należy podać:

  • Stronę sklepu internetowego oraz jego nazwę,
  • przykłady najlepszych produktów,
  • SKU, czyli unikalnych pozycji w magazynie, które mogą zostać wprowadzone do sprzedaży.

Jako sprzedawca w Empik Marketplace ponosisz jedynie koszt prowizji naliczonej od sprzedanego przy pomocy serwisu produktu.

Obsługę zamówień oraz automatyzację procesu sprzedaży zapewnia integracja z Empik Marketplace dostępna bezpłatnie dla wszystkich klientów Sky-Shop.pl

3. Sklep na Facebooku

Choć Facebook nie jest typowym marketplacem, wraz z wprowadzeniem zakładki „Marketplace/Sklep”, wszedł do świata e-commerce. Wielu sprzedawców wciąż ogranicza się jedynie do reklamy na Facebooku i nie wykorzystuje potencjału sprzedażowego, jaki kryje się za bezpośrednimi odnośnikami do karty produktu. W tym miejscu warto zaznaczyć, że polska wersja Facebooka nie umożliwia dokonania zakupu bezpośrednio w witrynie. Właśnie dlatego konieczne jest odesłanie na stronę sklepu internetowego w celu finalizacji transakcji. Jakie korzyści płyną z zamieszczenia produktów w Facebook Marketplace?

  • tworzenie zestawów produktów/kolekcji,
  • wprowadzanie promocji czasowych,
  • oznaczanie konkretnych artykułów w publikowanych postach,
  • maksymalne skrócenie ścieżki zakupowej, dzięki przekierowaniu bezpośrednio na kartę produktu.

Sprawdź, jak połączyć swój sklep internetowy z Facebook Marketplace dzięki
Sky-Shop.pl!

4. Funkcja „Kup Teraz” na Ceneo

Odkąd Ceneo wprowadziło funkcję „Kup Teraz”, stało się wartym uwagi dodatkowym kanałem sprzedaży. Lista prezentowanych przez sklepy internetowe ofert została wzbogacone o możliwość dokonania zakupu, a nie tylko przekierowania na stronę internetową sprzedawcy, jak miało to miejsce dotychczas.

Dlaczego kupujący chętnie korzystają z funkcji „Kup Teraz” na Ceneo?

  • Zakupy w różnych sklepach w ramach jednej transakcji realizowanej bezpośrednio przez Ceneo.
  • Maksymalnie uproszczony proces zakupowy i brak konieczności rejestracji w portalu.
  • Program Ochrony Kupujących dla transakcji do 10 000 zł, który przypomina zabezpieczenie zakupów obecne od dłuższego czasu na Allegro.
Funkcja Kup Teraz w porównywarce Ceneo

Funkcja Kup Teraz w porównywarce Ceneo

Opcja umożliwia pełne wykorzystanie potencjału wystawianych na Ceneo ofert, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży. Wzrost będzie obserwowalny zwłaszcza wśród osób zdecydowanych na zakup produktu, które nie mają potrzeby zapoznawania się z jego dokładną specyfikacją.

Uruchom integrację z „Kup Teraz” na Ceneo i obsługuj zamówienia złożone w ten sposób w panelu sklepu internetowego na Sky-Shop.pl

Zagraniczne portale handlowe

Zagraniczne portale typu Allegro odgrywają coraz większą rolę w polskim e-commerce. Wspomagają sprzedaż zagraniczną i pozwają docierać do szerokiego grona odbiorców – także tych polskich preferujących oferowane przez nie interfejsy.

5. eBay – portal aukcyjny działający w Polsce i za granicą

Jednym z najpopularniejszych portali aukcyjnych działających za granicą jest eBay. Serwis działa w sposób bardzo zbliżony do Allegro, oferując formę zakupu przez licytację bądź przycisk „Kup Teraz”. Ciekawą, dostępną od niedawna, ofertą skierowaną do klientów korzystających z płatności PayPal jest zwrot kosztów odesłania towaru do sprzedawcy.

Zobacz, co to jest eBay i jak na nim sprzedawać.

Sprzedawaj w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii dzięki integracji z eBay!

Internetowe portale aukcyjne a sprzedaż

Przypominamy, że internetowe portale aukcyjne generują aż 39% zysków ze sprzedaży produktów i dane wskazują na to, że trend ten będzie rósł. Wszystko za sprawą prokonsumenckiej polityki poszczególnych serwisów oraz udogodnień w postaci programów lojalnościowych, które zachęcają kupujących do powrotu. Agregatory aukcji cieszą się dużą popularnością, jednak procent zysków z nich pochodzących różni się w poszczególnych branżach. Testuj poszczególne kanały i sprawdź, który internetowy portal aukcyjny przyniesie Ci największe zyski!

4.67 avg. rating (93% score) - 12 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.