Program partnerski w sklepie internetowym. Afiliacja w e-commerce

Kinga Tobała
Marketing i promocja

Do 2020 roku wartość światowego rynku afiliacyjnego wzrośnie do niemal 7 miliardów dolarów, co czyni go obszarem reklamowym, którego właściciele sklepów internetowych nie mogą pomijać. Podczas gdy rodzime e-sklepy nieśmiało sięgają po linki polecające, w Stanach Zjednoczonych aż 16% wszystkich transakcji finalizowana jest dzięki formom afiliacji. Zobacz, na czym polega program partnerski w sklepie internetowym i dlaczego afiliacja w e-commerce ma sens.

Na czym polega marketing afiliacyjny?

Idea marketingu afiliacyjnego opiera się na poleceniach konkretnych produktów bądź usług. Do zwiększania wyników sprzedażowych używane są linki odsyłające użytkownika bezpośrednio do oferty. Z marketingiem afiliacyjnym stykasz się za każdym razem, gdy ulubiony bloger podpowiada, gdzie kupić buty, które nosi, a także wskazuje, gdzie znaleźć sprzęt sportowy w promocyjnej cenie.

Marketing efektywnościowy, jakim jest afiliacja stanowi strategię win-win-win.

  • Sklep internetowy płaci jedynie za rezultat kampanii np. zakup produktu, minimalizując ryzyko związane z prowadzonymi działaniami marketingowymi.
  • Zarobki influencera rosną wprost proporcjonalnie do efektów jego pracy.
  • Czytelnicy zyskują łatwy dostęp do produktów, którymi są zainteresowani.

Dobrą wiadomością zarówno dla influencerów, jak i e-sklepów mierzących skuteczność poszczególnych partnerów jest fakt, że transakcja nie musi zostać zakończona tuż po zapoznaniu się z ofertą. Dzięki plikom cookies osoby, które zdecydowały się na zakup wychwytywane są nawet do 30 dni po pierwszym kliknięciu w link partnerski.

Dla sklepów internetowych korzystających z oprogramowania Sky-Shop, przygotowaliśmy 12 miesięcy bez abonamentu w webePartners!

Rejestracja w sieci partnerskiej znacząco ułatwia nawiązywanie współpracy i daje dostęp do licznych obszarów publikacji. Jako reklamodawca możesz pojawiać się m.in. w serwisach takich jak:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Pinterest,
  • YouTube,
  • blogi,
  • serwisy zakupowe i rabatowe.

Szerokie możliwości wyboru dają Ci szansę skupienia się na mediach, które wyróżnią się największa skutecznością w Twojej branży.

Modele rozliczeń dostępne w programie partnerskim

Choć marketing afiliacyjny jest bardzo bezpiecznym narzędziem reklamowym umożliwiającym płacenie jedynie za efekty, funkcjonuje w nim kilka modeli rozliczeń, z którymi warto się zapoznać. Do najbardziej popularnych form należą:

  • CPC, czyli koszt za kliknięcie np. w baner reklamowy Twojego sklepu zamieszczony u partnera.
  • CPM, czyli koszt za każdy 1000 wyświetleń przygotowanej przez Ciebie reklamy.
  • CPL, czyli koszt za pozyskany lead np. pozostawione dane, zapis do newslettera.
  • CPS, czyli koszt za sfinalizowaną transakcję np. zakup polecanego telefonu.

Wybór odpowiedniej formy rozliczenia uzależniony jest od efektów, na których Ci zależy. Podjęta przez Ciebie decyzja będzie miała bezpośredni związek z jak najlepszym wykorzystaniem przygotowanego budżetu reklamowego.

Program partnerski dla sklepu internetowego

Rekomendowanym dla sklepów internetowych modelem rozliczenia w programie partnerskim jest CPS. Branża e-commerce coraz chętniej korzysta z rozwiązania, bowiem tylko ono pozwala płacić jedynie za realne zakupy zrobione w e-sklepie. Zdecydowana większość sprzedawców wybierających tę formę reklamy ustala procent wartości transakcji trafiający do osoby publikującej link na podstawie własnej marży. Z tego względu masz pełną kontrolę nad wydawanymi środkami.

Pamiętaj, że wyższe stawki dla influencerów wiążą się z większą starannością przygotowywanych materiałów, których rolą jest zachęcenie do zakupu, a więc i zwiększeniem Twojej sprzedaży.

Dlaczego afiliacja w e-commerce się opłaca?

E-commerce jest rynkiem wymagającym od Ciebie jak największego dostosowania się do konsumenta. Jako że social media na dobre wpisały się nie tylko w codzienność, ale i marketing, nie może Cię w nich zabraknąć. Udostępniając linki partnerskie do swojego sklepu zyskujesz wielokrotnie:

  • płacisz jedynie za skuteczną reklamę,
  • zupełnie bezpłatnie pojawiasz się w wielu miejscach, a świadomość marki wzrasta nawet wtedy, gdy klient nie dokona zakupu. To z kolei zwiększa szansę na finalizację transakcji w przyszłości,
  • w prosty sposób monitorujesz skuteczność poszczególnych miejsc reklamowych,
  • wykorzystujesz społeczny dowód słuszności w sprzedaży. W dobie ogromnego wyboru, internauci coraz chętniej sięgają po polecane i sprawdzone rozwiązania – zwłaszcza jeśli prezentuje je osoba darzona przez nich sympatią.

Ogromny udział programów afiliacyjnych w zakupach dokonywanych w USA dowodzi, że jej wykorzystanie jest obok personalizowanych ofert jedną z metod przyszłości.

5.00 avg. rating (99% score) - 8 votes 5
Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Powiązane posty