Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu

Jak tworzyć E-maile w sklepie internetowym, które generują więcej kliknięć?

Prowadzenie sprzedaży w kanale internetowym stanowi wyzwanie dla każdego e-przedsiębiorcy, ale także satysfakcję z odniesionych sukcesów. To właśnie za pomocą narzędzi online można zbudować trwałą relację z klientem. Dlaczego elektroniczny handel ma przewagę nad tradycyjnym? Współczesna technologia daje nam tysiące możliwości, które doskonale sprawdzają się w nawiązywaniu i utrzymywaniu stałych relacji z nabywcami. Jednym ze wariantów jest prowadzenie E-mail Marketingu. To właśnie E-mail pozostaje jednym z najcenniejszych cyfrowych kanałów marketingowych dla sklepów internetowych każdej wielkości. Jak zatem wykorzystać potencjał tego narzędzia?

 

Jeśli chcesz zbudować udany program do e-mail marketingu, będziesz potrzebować:

  • Zaangażowana i rozwijającej się listy e-mail
  • Pięknych projektów e-maili
  • Potężnych linii tematycznych, które otwierają e-maile
  • Cennych treści e-mail, które zachęcą użytkowników do kliknięcia
  • Zaplanowania kampanii e-mailowej w czasie ważnych świąt i podróży kupującego

 

Projektowanie idealnej poczty e-mail wymaga planowania, a także kreatywnego myślenia. To także wiedza, czego klienci oczekują na każdym etapie cyklu zakupów. Jakie elementy tworzą wiadomość e-mail? Zwykle podzielona jest na 3 części:

  • Nagłówek
  • Główna treść (oferta)
  • Stopka

 

Dlaczego nagłówek wiadomości e-mail jest ważny?

Nagłówek w wiadomości e-mail zajmuje najważniejszy element. To pierwsza rzecz, którą ktoś widzi po otwarciu wiadomości e-mail. Istnieją 3 powody, dla których warto poświęcić większą uwagę tej składowej wiadomości e-mail:

  • Branding
  • Komunikowanie się z Twoją ofertą
  • Upraszczanie zakupów

Jak zaprojektować nagłówek wiadomości e-mail?

Dobrze skonstruowany nagłówek wiadomości e-mail powinien zawierać 5 elementów:

Logo pomaga w budowaniu marki i budowaniu zaufania.

Menu – przypomina subskrybentom, co sprzedajesz, i szybko udostępniać szybkie linki do przeglądania Twojego sklepu internetowego

Podgląd linii – podkreśla kilka szczegółów na temat tego, czego można oczekiwać w wiadomości e-mail.

Promocja – to świetny sposób na wyróżnienie konkretnej oferty, która zachęci klientów do działania. Może być również używany do komunikowania inicjatywy w Twoim stronie internetowej, takiej jak impreza lub szeroka oferta (darmowa dostawa powyżej x zł).

Łącza użytkownika – linki użytkownika mają na celu pomóc subskrybentom uzyskać dostęp do określonych obszarów witryny, takich jak ich konta lub pomóc w poprawie widoczności e-maili.

 

Czy należy uwzględnić wszystkie te elementy w swoim projekcie? To naprawdę zależy od Twoich celów. Moja rada to przetestować wszystko, aby zobaczyć, co działa najlepiej (znajdź elementy, które przyciągają uwagę i zwiększają liczbę kliknięć).

 

10 sposobów, na stworzenie idealnego nagłówka wiadomości E-mail

Aby pomóc Ci w stworzeniu lub poprawieniu projektu nagłówka wiadomości e-mail, przedstawiam kilka przykładów z rzeczywistych kampanii e-mailowych wysyłanych przez firmy handlu elektronicznego we wszystkich rozmiarach. Powinno to pomóc Ci dowiedzieć się, co przetestować, łącząc różne elementy nagłówka wiadomości e-mail.

1. Nagłówek wiadomości e-mail + LOGO
Niektórzy sprzedawcy lubią prostotę i usuwają wszelkie zakłócenia, wyświetlając tylko swoje logo. Czasami logo może być również wyświetlane wraz z hasłem.

 

2. Nagłówek wiadomości e-mail z LOGO + MENU (przycisk)
Osobiście uważam, że sprzedawcy detaliczni powinni uwzględnić menu. To świetny sposób na przyciągnięcie ruchu do Twojego sklepu internetowego w przypadku, gdy promocja e-mail nie jest interesująca dla klienta. Przypomina także kupującym o rodzajach sprzedawanych produktów. Zgodzicie się ze mną?

Dodając menu, rozważ testowanie różnych linków oraz personalizowanie ich do adresata wiadomości e-mail. Na przykład, jeśli klient jest kobietą to zaprezentuj linki menu, które odnoszą się do kategorii produktów dla kobiet.

3. Nagłówek wiadomości e-mail z LOGO + MENU (strona)
Możesz również wyświetlić menu po prawej stronie logo. Pomoże to zaoszczędzić trochę miejsca w e-mailu, ale pamiętaj, aby przetestować go na urządzeniach mobilnych. Ekran smartphone’a posiada mniejsze wymiary,  co może przyczynić się do zniszczenia układu linków menu. Zadbaj więc o responsywność wiadomości.

4. Nagłówek e-maila z promocją + LOGO
Jeśli masz agresywną promocję lub chcesz się upewnić, że ludzie są tego świadomi, możesz ją wyświetlić przed swoim logo (u góry).

5. Nagłówek wiadomości e-mail z LOGO + promocja (strona) + MENU (dół)
Możesz również umieścić promocję na prawy bok, a menu przesunąć na dół.

 

6. Nagłówek e-maila z PREVIEW LINE + LOGO + MENU (na dole)
Użyj podglądu, aby podświetlić dodatkowe informacje o sprzedaży, a nawet wyróżnić osobną ofertę, która jest zawarta na dole wiadomości e-mail. To świetny element, dlatego użyj go z głową!

7. Nagłówek wiadomości e-mail z LOGO + USER LINKS + MENU (na dole)
Wyświetlanie linków użytkownika jest szczególnie przydatne, gdy wysyłasz wiadomości do klientów. Podaj im linki do swojego konta, a także zaktualizuj preferencje.

8. Nagłówek e-maila z PROMO + LOGO + MENU (na dole)
Linię podglądu można czasami zastąpić ofertą promocyjną. Zachęcam, aby linia podglądu była napisana w tekście i unikać używania obrazu. Linia podglądu w tekście zostanie wyświetlona w podglądzie skrzynki odbiorczej wraz z wierszem tematu i informacją nadawcy.

 

9. Nagłówek e-maila z PREVIEW LINE + LOGO + LINKI UŻYTKOWNIKA + MENU (na dole)
Jeśli zdecydujesz się użyć większości elementów, upewnij się, że efekt wizualny jest atrakcyjny i posiada prostą formę. Nie chcesz przytłoczyć użytkowników zbyt dużą liczbą linków do kliknięcia lub zbyt wielu słów do przeczytania.

10. Nagłówek e-maila z PREVIEW LINE + LINKI UŻYTKOWNIKA + LOGO + MENU (strona)

Jak widać, prostota zawsze jest w cenie 😉

 

Mam nadzieję, że powyższe przykłady zainspirowały Ciebie do zaprojektowania własnej kampanii e-mailingowej. Daj się ponieść fantazji i stwórz coś niesamowicie kreatywnego. Do dzieła! 🙂

 

 

5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu