Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
call to action (CTA)

CTA – jak zwiększyć ilość kliknięć w sklepie internetowym

Pomysłów na zwiększenie współczynnika konwersji jest wiele. Wszystkie poradniki oraz blogi branżowe obfitują w treściach, które mają za zadanie pomóc zarówno początkującym, jak i tym doświadczonym e-przedsiębiorcom. Jednym z nich jest tajemniczo brzmiący przycisk CTA (Call to Action). Jeśli chcesz zgłębić wiedzę na ten temat zapraszamy do lektury. Artykuł pozwoli Tobie poznać, co tak naprawdę oznacza Call To Action (wezwanie do działania), dowiesz się jakie dobre praktyki zastosować przy tworzeniu przycisku, a także propozycje, które – mamy nadzieję – zainspirują Cię.

Co to jest Call To Action?

Za sprawą Call To Action nakłaniamy naszego klienta do jakiegoś konkretnego działania, którego od użytkownika oczekujemy. Może występować w formie wyróżniającego się napisu lub kolorowego przycisku, z pomocą którego nabywca wie, co ma zrobić po przeczytaniu opisu produktu. Warto wspomnieć, że wezwanie do działania zapisane w pierwszej osobie liczby pojedynczej, przykładowo „Wybieram”, znacznie zwiększa szansę na jego kliknięcie.

 

Dobre praktyki stosowania CTA

Jeśli chcesz by Twój przycisk „dobrze się klikał” konieczne jest, by zwracał na siebie uwagę od pierwszych chwil wejścia na stronę lub otwarcia wiadomości.

Dlatego tworząc skuteczne CTA skup się na tym, aby:

  • Od pierwszej chwili nabywca wiedział, że wezwanie do działania jest klikalne. Pomóc Ci w tym może zwiększenie rozmiaru czcionki przyciskupodkreślając tekst, a także zmieniając jego kolor, bądź stosując graficzny button z odpowiednią treścią w środku.
  • Powinien składać się z kontrastujących ze sobą kolorów lub wyraźnie zaznaczoną granicę. Dodatkowo możesz go wyeksponować otaczając jasną, wolną przestrzenią.
  • Zamień zwrot na buttonie na (przykładowo) “Wchodzę” zamiast “Wejdź” – możesz zwiększyć klikalność nawet o 90%!
  • Koniecznie poinformuj odbiorcę, co stanie się po kliknięciu (np. Pobierz darmowy ebook) – taka forma dużo lepiej się sprawdza niż “Kliknij tutaj”.
  • Istotna jest także odpowiednia wielkość przycisku – CTA musi sprawdzić się na różnej wielkości ekranów, na którym będzie się wyświetlać.
  • W przypadku mailingu umieść dwa CTA w treści: na początku oraz na końcu tekstu jako przypomnienie – będzie to bardziej efektywne.

 

Przykłady zastosowania CTA

Gdy wiesz już jakie cechy powinno posiadać konwertujące wezwanie do działania, zobacz jak robią to inni. Poniżej znajdziesz przykłady wykorzystania różnego rodzaju Call To Action.

W pierwszej kolejności chcemy przedstawić Wam propozycje, które możecie wykorzystać na swoich stronach internetowych. Jak wiemy – współcześni konsumenci – są łowcami okazji. Warto więc umieścić na stronie internetowej grafikę z przyciskiem CTA, który przeniesie nas do zakładki z produktami, które są objęte promocją. Dobrym przykładem jest propozycja sklepu FutureSport.pl. Zobaczcie sami:

CTA w sklepie internetowym z obuwiem

Sklep internetowy ze sportowym obuwiem na swojej witrynie także zachęca do sprawdzenia nowości, jakie znalazły się w asortymencie. Grafika jest spójna z poprzednią, informująca o promocjach, co sprzyja atrakcyjności wyglądu sklepu.CTA w sklepie internetowym z butami

Oprócz pokazania możliwości oszczędności czy informacji o nowości, zachęcić do kupna możemy również poprzez zwiększenie zaufania ze strony potencjalnych nabywców. Świetnym przykładem jest pomysł sklepu internetowego Wasze Soczewki, który wyeksponował na swojej witrynie, że posiada certyfikat dbałości o prawa konsumentów. Odwiedzający z pewnością zwróci uwagę na wyróżniający się czerwony przycisk oraz związaną z informacją grafiką. Co istotne, wpłynie to na zwiększenie współczynnika konwersji w e-sklepie.CTA

Hobbyland.pl na stronie głównej swojego sklepu internetowego przedstawił trzy warianty przycisku CTA dla swoich klientów – w zależności od tego, czego szukają bądź potrzebują. Grafika zdecydowanie przyciąga wzrok, a także tworzy całość z pozostałą częścią witryny. Zobaczcie sami:

banner w sklepie internetowym z CTA

Popularnym rozwiązaniem jest również użycie go w celu zapisu do Newslettera. Nabywca korzystając z takiej możliwości zezwala tym samym na wysyłanie treści związanych z e-sklepem. Warto zatem dodać taką funkcję do swojej e-działalności i informować klienta o nadchodzących obniżkach.

zapisz się na newsletter z call to action

Call To Action to także możliwość dodania przedmiotów do koszyka z karty produktów. W przypadku sklepu internetowego jubilersko.pl dostępna jest także funkcja dodania rzeczy do zakładki „ulubione” przedstawiona w formie symbolu serca.

dodaj do ulubionych produkt w sklepie jubilerskim

Powyżej przedstawiłam ciekawe propozycje zastosowania przycisku CTA widocznej na witrynie sklepów internetowych. Teraz chciałabym się skupić na możliwościach jego zastosowania w mailingu. Sam zobacz, jak możesz to zrobić w atrakcyjny sposób.

Pierwsza propozycja należy do Groupona. Popularna firma zastosowała Call To Action, który wzbudza poczucie pilności – promocja trwa do końca dnia. Zainteresowani nabyciem produktu czy usługi z dodatkowym upustem nie będą zwlekać i szybko dokonają zakupu „tu i teraz”.

newsletter z CTA GruponE-obuwie.pl także postawiło na poinformowanie swoich klientów o czasowej zniżce. Grafika, która nawiązuje do oferowanego asortymentu przykuwa wzrok, jednak najbardziej wyróżniającym elementem jest właśnie przycisk „zobacz”.

newsletter z wezwaniem do działania z eobuwie.pl

Interesującą propozycję zaprezentował nam także Pitcher & Piano, który zachęca do celebracji marca z przygotowanymi specjalnie napojami. Adresaci dzięki kliknięciu w przycisk CTA otrzymają go bezpłatnie.

CTA w newsletterze

Podsumowanie

Wskaźnik Call To Action w znaczny sposób wpływa na zwiększenie wskaźnika sprzedaży w sklepie internetowym. Stosując się do dobrych praktyk, wyróżnionych w artykule na pewno zrobisz to poprawnie i osiągniesz zamierzony efekt. Pamiętaj, by wybierać pierwszą formę w przycisku, czyli „wybieram” zamiast „wybierz”. Podzielcie się w komentarzu jakie ciekawe propozycje CTA spotkaliście w sieci.

 

załóż sklep internetowy

5.00 avg. rating (97% score) - 1 vote 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu