Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Alfabet e-commerce: A jak Allegro

Allegro na dobre wpisało się w polski e-commerce. Niezwykle rozpoznawalna platforma cieszy się zarówno uznaniem kupujących, jak i sprzedających korzystających z jej usług. Portal aukcyjny stanowi dodatkowy kanał sprzedaży dla sklepu internetowego, którego nie powinniśmy pomijać. Przekonaj się dlaczego warto sprzedawać na Allegro!

Dlaczego opłaca się sprzedawać na Allegro?

Ostatnie zmiany na Allegro przyniosły nam nie tylko możliwość darmowego wystawiania aukcji, które popycha sprzedających w kierunku płatnego promowania swojej oferty, ale także burzliwą dyskusję na temat tego, czy nadal opłaca się sprzedawać na Allegro. Podczas gdy jedni zastanawiają się nad rozpoczęciem sprzedaży z pomocą aukcji, a drudzy nad rezygnacją z niej, Ty możesz poznać możliwości serwisu bliżej i podjąć świadomą decyzję o wykorzystaniu go w swoim e-sklepie.

Dyskusję należy rozpocząć od ogromnej popularności serwisu, która stanowi o jego sile:

  • Allegro jest najbardziej rozpoznawalnym portalem do zakupów on-line.
  • Sprzedając na Allegro korzystasz więc z zaufania klientów budowanego przez lata działalności.
  • Zyskujesz możliwość dotarcia do kilku milionów potencjalnych kupujących. Co więcej, jest to grupa docelowa dostosowana właśnie do Ciebie, bowiem większość osób zapoznających się z Twoją aukcją to osoby zdecydowane na konkretny towar. Prócz nich, dasz się poznać osobom przeglądającym poszczególne kategorie.
  • Masz możliwość korzystania z serwisu dostosowanego do urządzeń mobilnych, dzięki czemu proces zakupowy przebiega szybko i sprawnie.
  • Coraz większa dbałość o jakość opisów i zdjęć asortymentu sprawia, że oferta prezentowana na Allegro jest profesjonalna i przejrzysta, co skłania do podjęcia szybszej decyzji zakupowej.

 

Choć niektórzy wskazują, że duża ilość ofert zamieszczanych na Allegro stanowi jego ogromną wadę, należy spojrzeć na ten fakt z innej strony. Czy może Cię zabraknąć tam, gdzie sprzedaje Twoja konkurencja? Czy możesz pozwolić sobie na pominięcie tak dużej ilości klientów potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą? Każde z miejsc dających Ci dużą szansę na podniesienie sprzedaży będzie związane z koniecznością wyróżnienia się spośród innych sprzedających – tak jest i na Allegro.

Allegro dodatkowym kanałem sprzedaży dla sklepu internetowego

Dywersyfikacja kanałów sprzedaży powinna być jednym z Twoich priorytetowych założeń. Jest nie tylko zgodna z ideą omnichannel pozwalającą zwiększyć sprzedaż, ale także sposobem na zapewnienie stabilności finansowej. Niestety, wciąż wiele osób ignoruje konieczność sprzedaży w różnych miejscach. W rezultacie muszą borykać się z całkowitą utratą dochodu w przypadku zamknięcia któregoś z serwisów. Dokładnie taka sytuacja spotkała sprzedawców w pełni skupiających swoją uwagę na serwisie DaWanda, który zakończył swoją działalność z dniem 30 sierpnia 2018 roku.

Korzystając z wielu miejsc sprzedaży nie tylko docierasz ze swoim asortymentem do większej ilości klientów, ale przede wszystkim zapewniasz sobie zabezpieczenie finansowe. W przypadku awarii, upadku bądź zmniejszonego zainteresowania Twoją propozycją w jednym z nich, możesz skupić się na działalności w pozostałych miejscach.

Ważną funkcją dla sklepów internetowych sprzedających na Allegro jest stworzenie konta firmowego. Sprzedaż prowadzona przy jego pomocy korzystnie wpływa na wiarygodność oferty i dostarcza kupującym wszelkich możliwych informacji o sprzedawcy. Stanowi też jednoznaczną informację o tym, że zakup od firmy ułatwi korzystanie z praw kupującego w tym: zwrotu, wymiany czy gwarancji.

Promocja produktów na Allegro

Kompleksowe podejście do sprzedaży sprawia, że promocja produktów na Allegro jest możliwa. Możemy korzystać nie tylko z form reklamowania się poprzez wyczerpujące opisy produktów, wyraźne zdjęcia i konkurencyjne ceny, ale także używając przygotowanych do tego narzędzi i pakietów. Płatne możliwości reklamy na Allegro obejmują:

  • Okazje dnia prezentowane na stronie głównej, które posiadają licznik czasowy wzmagający poczucie ekskluzywności oferty. Jednocześnie wpływają na przyśpieszenie podjęcia decyzji o zakupie danego produktu.

 

okazje dnia allegro

https://allegro.pl/

  • Oferty sponsorowane przy wyświetlaniu listy produktów.
  • Strefa okazji, w której prezentowane są najkorzystniejsze oferty.

 

okazje allegro strona główna

https://allegro.pl/

  • Możliwość uruchomienia kampanii Allegro Ads.

 

Lista możliwości promocji asortymentu na Allegro jest dłuższa i warto zapoznać się z nią dokładniej. Wyróżnienie poszczególnych towarów może korzystnie wpłynąć nie tylko na ich sprzedaż, ale także zwiększyć zainteresowanie pozostałymi produktami z Twojej oferty. W końcu niejednokrotnie to sprzedaż akcesoriów do produktów głównych stanowi znaczącą część zysków.

Jak wygodnie sprzedawać na Allegro?

Prowadzenie sprzedaży na Allegro przez sklep internetowy wymaga wygodnych, automatycznych rozwiązań, które ułatwią codzienne wystawianie aukcji oraz ich obsługę. Sky-Shop przygotował dla swoich klientów dwukierunkową integrację z Allegro, która umożliwia eksportowanie parametrów produktów ze sklepu internetowego wprost do przygotowywanej aukcji. Co więcej, szybkie i liczne wystawianie ofert to nie jedyne możliwości wpływające na usprawnienie sprzedaży.

Docenianym przez klientów rozwiązaniem jest przekazywania zamówienia złożonego na Allegro wprost do panelu administratora w sklepie internetowym, dzięki czemu sprzedaż jest obsługiwana z jednego miejsca. W celu zapewnienia najwyższej jakości swoich usług, samodzielnie ustawisz ilość produktów w magazynie, przy których aukcja zostanie zamknięta, co zapobiegnie zakupowi produktu, którego nie masz aktualnie na stanie.

Sprzedaż na Allegro jest jednym z filarów e-commerce, z którego warto korzystać. Ilość kupowanych przez platformę produktów najlepiej potwierdza jej potencjał, a sklepy, które swoją sprzedaż oparły właśnie o Allegro to najlepszy przykład na dobre wykorzystanie szerokich możliwości.

Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!

darmowy sklep internetowy

5.00 avg. rating (99% score) - 7 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu