Nie od dziś wiadomo, że języki otwierają drzwi nie tylko do kariery, ale i rozwoju Twojej firmy. Udostępnienie kilku wersji językowych w sklepie internetowym jest szansą na zdobycie klientów, którzy dotychczas nie zwracali uwagi na prezentowaną ofertę z uwagi na barierę językową. Ze Sky-Shop rozpoczęcie sprzedaży na rynkach zagranicznych okaże się prostsze niż myślisz!
Spis treści artykułu
Sprzedaż na rynkach zagranicznych poprzez sklep internetowy
Właściciele sklepów internetowych coraz chętniej sprzedają na rynkach zagranicznych. Dostrzeżenie potencjału wynikającego nie tylko z niszy rynkowej, ale także z dużej ilości odbiorców pociąga za sobą szybki rozwój firmy i zwiększenie zysków. Warto zaznaczyć, że Polacy najchętniej sprzedają do krajów ościennych, o czym świadczą nie tylko coroczne raporty, ale i zainteresowanie chociażby VerpackG – ustawą dotyczącą opłaty recyklingowej w Niemczech.
Jednocześnie warto wiedzieć, że sprzedaż na rynkach zagranicznych obejmie nie tylko założenie sklepu internetowego w Anglii i działalność w e-commerce na rynku czeskim. To także wyjście naprzeciw osobom innych narodowości pozostającym w Polsce. Dzięki wprowadzeniu wielojęzykowej oferty w e-sklepie, masz pewność, że każdy z obcokrajowców poszukujących konkretnych produktów, będzie je mógł kupić właśnie u Ciebie.
Ustaw kilka języków w swoim sklepie
Sposób dokonywania zakupu przez obcokrajowców jest niezwykle prosty. Rozpoczyna się od poszukiwania towarów w internecie, bo tak jest wygodnie. Przechodzi przez zapoznanie się z ofertą przedstawioną po angielsku, niemiecku bądź francusku, bo nimi włada kupujący. Kończy się na szybkiej dostawie z magazynu na terenie kraju.
Ustawienie kilku języków w sklepie internetowym to wciąż rzadko spotykane udogodnienie. Wprowadzenie funkcji do e-sklepu wyróżni Cię na tle innych sklepów, w których, z powodu bariery językowej, obcokrajowcy nie sfinalizują transakcji.
Ilość języków, które możesz udostępnić w swoim sklepie internetowym jest uzależniona od pakietu, z którego aktualnie korzystasz. W najwyższej wersji jest to aż 6 wariantów. Jednak nie musisz od razu porywać się na wszystkie dostępne możliwości. Sprzedaż na rynkach zagranicznych warto rozpocząć od udostępnienia oferty w języku angielskim, bowiem pozwoli on dotrzeć do szerokiego grona osób w różnych krajach.
W jaki sposób system dopasuje język do klienta sklepu internetowego?
Sprzedawcy korzystający z oprogramowania Sky-Shop nie muszą martwić się o to, w jaki sposób system dopasuje język do klienta sklepu internetowego. Zastosowany mechanizm działa szybko i sprawnie, analizując dane przeglądarki. Tym samym każdy z użytkowników uzyska dostęp do wersji językowej analogicznej do ustawionego w przeglądarce. Zastosowane rozwiązanie zdaje się znacznie bardziej funkcjonalne niż popularnie stosowana geolokalizacja, ponieważ pozwala przeglądać ofertę w rodzimym języku także w trakcie podróży.
Jednocześnie buttony z flagami zamieszczone w prawym górnym rogu strony umożliwiają szybką i prostą zmianę języka na którykolwiek udostępniony przez właściciela e-sklepu.
Odpowiednia konfiguracja Twojego sklepu z podziałem na języki w sklepie internetowym zagwarantuje kupującym szybką i sprawną nawigację po dostępnych językach i walutach, a wybrane ustawienia pozwolą rozpocząć zakupy już kilka sekund po wizycie na stronie głównej.
Sprzedawaj w różnych walutach
Sprzedaż na rynku zagranicznym to nie tylko wiele wersji językowych, ale także sprzedaż w różnych walutach. W końcu możliwość uiszczenia należności wyłącznie w złotówkach może wzbudzić niepokój u zachodniego bądź wschodniego klienta, który ostatecznie zrezygnuje z dokonania zakupu. Kiedy dostosujesz się do realiów panujących na rynkach innych niż rodzimy i przełamiesz barierę językową, warto udostępnić możliwość płatności w euro, dolarach, a w niektórych branżach nawet w jenach. Klient w prawym górnym rogu wybierze interesującą go walutę i przejdzie do koszyka zakupowego dostosowanego do jego potrzeb.
Warto zaznaczyć, że z tego typu płatności mogą korzystać nie tylko obcokrajowcy, ale także osoby lokujące swoje oszczędności w walutach, a także te, które na co dzień posługują się kontami walutowymi.
Zróżnicowana cena poszczególnych rynkach zagranicznych
Nie dziwi fakt, że sprzedawcy przeznaczający swoje produkty na zagraniczne rynki, chcą różnicować ich ceny. W Sky-Shop możesz zwiększyć ceny towarów sprzedawanych w innych walutach. Funkcja przelicznika waluty pozwala do standardowego kursu dodać swego rodzaju prowizję, którą pobieramy na danym rynku. W rezultacie wszystkie produkty kupowane w euro, dolarach, funtach szwajcarskich bądź innej jednostce monetarnej, będą droższe np. o 0,3% ceny polskiej. Zróżnicowana cena będzie dotyczyła wszystkich produktów – niemożliwe jest ustawianie osobnego przelicznika dla wybranych towarów w sklepie.
Jak widać, prócz przelicznika waluty, wygodnie ustawisz także częstotliwość aktualizacji kursu, a także wybierzesz walutę główną, którą klienci będą posługiwali się domyślnie.
Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!