Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu Jak przenieść sprzedaż do Internetu? Przeniesienie sprzedaży stacjonarnej online

Jak przenieść sprzedaż do Internetu? Przeniesienie sprzedaży stacjonarnej online

Sklep internetowy
11 min

Prowadzisz sklep stacjonarny i chcesz przenieść sprzedaż do sieci? To doskonała decyzja! Przeniesienie sprzedaży online przyniesie Ci wiele korzyści biznesowych. Zapoznaj się z artykułem, z którego treści dowiesz się, dlaczego warto postawić na e-handel oraz jak przenieść sprzedaż do Internetu ze sklepu stacjonarnego. Gotowy na podbój e-commerce?

  • Zobacz, dlaczego warto zastąpić handel stacjonarny sprzedażą online, sprzedawać hybrydowo i wielokanałowo.
  • Sprawdź, jak rozpocząć sprzedaż internetową w oparciu o gotowy e-sklep w mniej niż 24h!
  • Dowiedz się, jak zachęcić dotychczasowych klientów do zakupów w sklepie internetowym.

Spis treści

  1. 5️ powodów, dla których warto zmienić sklep stacjonarny w internetowy
  2. Sprzedaż hybrydowa i wielokanałowa
  3. Jak przenieść sprzedaż do Internetu
    1. Fundament już masz!
    2. Nazwa i domena
    3. Sklep internetowy
  4. Jak przenieść sprzedaż ze sklepu stacjonarnego do sieci
    1. Mała kampania informacyjna
    2. Pierwsze kroki w e-marketingu
    3. Rozwianie wątpliwości klientów

Przewaga handlu online nad tradycyjnym

Zastanawiasz się, czy przeniesienie sprzedaży stacjonarnej do sieci będzie dla Ciebie korzystne? Poznaj 5️ powodów, dla których warto zmienić sklep stacjonarny w internetowy tak szybko, jak to tylko możliwe.

1. Żaden wirus Cię nie zaskoczy!

Pandemia CoVid-19 z pewnością postawiła przed Tobą nieznane dotąd wyzwania biznesowe. W nowej sytuacji, musiałeś dostosować się do:

  • zaleceń Sanepidu (zachowywania odległości, ograniczania liczby osób w sklepie, zapewniania środków ochrony indywidualnej);
  • licznych nieobecności pracowników (przebywających na kwarantannach / w izolacjach lub opiekujących się dziećmi w domach);
  • znacznego spadku przychodów (spowodowanego zmniejszonym zainteresowaniem klasycznymi zakupami).

Prowadząc sklep internetowy, nie musisz się tym wszystkim martwić. 🙂 Możesz zarabiać dokładnie tak samo, jak przed pandemią, a nawet lepiej. W końcu Twój sklep online będzie czynny 24h na dobę 7 dni w tygodniu!

2. Zmniejszysz koszty!

Prowadzenie działalności handlowej w trybie stacjonarnym prawdopodobnie sporo Cię kosztuje. Czynsz, odstępne (w przypadku, gdy wynajmujesz lokal), rachunki za media i pensje pracowników, to tylko niektóre koszty, jakie generuje miesiąc w miesiąc Twój biznes. Sklep internetowy jest znacznie tańszy w utrzymaniu, dzięki czemu więcej pieniędzy zostaje w Twojej kieszeni.

Sklep internetowy na platformiekosztuje od 99zł netto miesięcznie! Zobacz cennik.

3. Zwiększysz zasięg!

W sklepie stacjonarnym obsługiwałeś głównie klientów z najbliższej okolicy. Rozpoczynając działalność w e-commerce, dotrzesz do dużo szerszego grona odbiorców niż dotychczas. Nie spodziewałeś się, że może być ich tak wielu! 🙂 Gdy przeniesiesz sprzedaż do Internetu, zdobędziesz nowych klientów z całej Polski, a nawet Europy czy krajów mieszczących się na innych kontynentach!

4. Zyskasz czas dla siebie!

Zatrudniasz pracowników? Co jakiś czas musisz pojawiać się w sklepie, by monitorować ich pracę. Masz własny lokal lub budynek? Prawdopodobnie sam dbasz o jego stan techniczny i wizualny. Wynajmujesz lokal bądź stoisko? Pewnie pilnujesz kwestii związanych z formalnościami i rozliczeniami. Sklep online jest znacznie bardziej wygodny – dzięki niemu zyskasz czas dla siebie.

5. Zwiększysz zyski!

Na koniec korzyść, która spodoba Ci się najbardziej. 😉 Przenosząc sprzedaż ze sklepu stacjonarnego do Internetu, zwiększysz zyski z działalności gospodarczej! Zarobione pieniądze wykorzystasz na co tylko chcesz – np. rozwój swojej działalności, edukację czy spełnianie marzeń.

Większy zasięg + mniejsze koszty = większe zyski! 

Sprzedaż hybrydowa i wielokanałowa

Połącz sklep stacjonarny z internetowym i sprzedawaj hybrydowo! 🙂 Klientów miejscowych zachęcaj do dalszych zakupów online (np. kodami rabatowymi do Twojego e-sklepu), a tych internetowych, do stacjonarnych (np. zapraszając ich na pokazy produktów na żywo). Dzięki połączeniu sprzedaży stacjonarnej z internetową będziesz sprzedawać częściej i więcej!

Jeszcze lepsze efekty może przynieść Ci sprzedaż wielokanałowa. W Internecie masz do dyspozycji różne kanały sprzedaży, w których czekają na Ciebie tysiące nowych odbiorców! 🙂 Mowa o miejscach takich jak:

  • portale aukcyjne (Allegro, Amazon, eBay);
  • serwisy zakupowe (Facebook marketplace, Empik marketplace, Morele);
  • porównywarki cen (Skąpiec, Ceneo, Nokaut, Okazje);
  • portale ogłoszeniowe (OLX, Gumtree, Gratka)
  • media społecznościowe (Facebook, Instagram, TikTok).

Sprawdź portale aukcyjne i porównywarki zintegrowane z oprogramowaniem

Jak przenieść sprzedaż do Internetu?

Zastanawiasz się, jak przenieść sprzedaż do Internetu? Sprawdź, jak otworzyć sklep internetowy i rozpocznij sprzedaż internetową w kilku prostych krokach.

Fundament już masz!

Jesteś lepiej przygotowany, niż Ci się wydaje! 😉 W przeciwieństwie do innych osób, które chcą zacząć przygodę z e-commerce, możesz pochwalić się:

  • aktywną działalnością gospodarczą;
  • bazą lojalnych klientów;
  • ekspercką wiedzą o oferowanych produktach;
  • ustabilizowanymi relacjami z dostawcami;
  • własnym zapleczem magazynowym.

Nie dotyczą Ciebie rozterki, z jakimi zmagają się osoby, które chcą założyć sklep internetowy na etacie lub porzucić dotychczasowe zajęcie zarobkowe na rzecz e-commerce. Nic tylko to wykorzystać!

Zacznij od nazwy i domeny

Dotychczas nie przejmowałeś się nazwą swojego sklepu? Teraz już powinieneś! 😉 Nazwa będzie Ci potrzebna do zakupu domeny, czyli adresu url Twojego sklepu, z którym kojarzona będzie Twoja marka online. Jaką nazwę dla e-sklepu wybrać?

👉 Poznaj wskazówki dotyczące wyboru domeny dla e-sklepu i wybierz jedną z 3️⃣ opcji:

1. Nazwa z szyldu

Sprawdź, czy możesz kupić domenę odpowiadającą nazwie widniejącej na szyldzie Twojego sklepu stacjonarnego. Jeżeli tak, z powodzeniem możesz jej użyć! 😉 To doskonały pomysł szczególnie, jeśli zamierzasz sprzedawać zarówno stacjonarnie, jak i w sieci. Wybierając domenę odpowiadającą nazwie z szyldu, uzyskasz ważną z perspektywy Twoich klientów spójność.

2. Nazwa Twojej nowej marki

Jeśli prowadzisz salon o wąskiej specjalizacji (np. rowerowy, wędkarski, zoologiczny czy odzieżowy), wybierz nazwę z potencjałem brandowym. Powinna być jednocześnie unikalna (niezastrzeżona), krótka oraz chwytliwa, czyli łatwa do zapamiętania, wymówienia i zapisania. Koniecznie sprawdź, czy znajdziesz odpowiadającą jej wolną domenę! 

3. Nazwa lokalna

Jeżeli zaś prowadzisz typowy sklep wielobranżowy (np. spożywczo-przemysłowy), a niewielka skala działalności w zupełności Ci wystarcza, możesz pokusić się o wybór nazwy, która przyjęła się wśród Twoich klientów.

PRZYKŁAD: Załóżmy, że prowadzisz działalność w małym miasteczku, a Twój sklep nazywany jest przez mieszkańców „sklepem za skwerem”. Przenosząc sprzedaż do Internetu, dobrze zrobisz, gdy nazwiesz swój sklep online wg. schematu Sklep za skwerem nazwa miejscowości i taką też domenę wykupisz. Będzie to korzystne zarówno pod kątem marketingu, jak i pozycjonowania. 

Dla sklepu internetowego, który ma potencjał na ogólnopolskie zasięgi, wybierz domenę z rozszerzeniem .pl/.com, zaś dla sklepu, którego działalność ogranicza się do określonego obszaru – rozszerzenie regionalne.

Otwórz sklep internetowy!

Zastanawiasz się, jak przenieść sprzedaż do sieci szybko i niedrogo? Wybierz gotowy sklep internetowy w abonamencie! Stawiając na platformę e-commerce SaaS, zyskujesz:

  • gotowy sklep internetowy wyposażony we wszystkie niezbędne w e-handlu funkcje;
  • intuicyjny panel administracyjny, dzięki któremu samodzielnie skonfigurujesz witrynę sklepu;
  • regularne aktualizacje, bezpłatne wsparcie techniczne i pomoc w przypadku wystąpienia problemów;

👉 Sprawdź wszystkie zalety oprogramowania dla sklepów internetowych SaaS.

Otwieranie sklepu internetowego w oparciu o oprogramowanie typu SaaS to bułka z masłem. Rejestrujesz konto, potwierdzasz adres e-mail, logujesz się w serwisie i… masz gotowy sklep! 🙂 Zanim zaczniesz sprzedawać, musisz go jednak odpowiednio skonfigurować. Bez obaw – pomoc programisty czy grafika nie będzie Ci potrzebna. Podstawowych modyfikacji (układu, treści, grafik, menu, nagłówka i stopki) dokonasz całkowicie samodzielnie w prostym w obsłudze panelu administracyjnym. To łatwiejsze niż myślisz!

Zrób to z nami!

Przenieś sprzedaż do Internetu ze Sky-Shop i ciesz się:

  • Gotowym sklepem internetowym w cenie od 99zł netto miesięcznie;
  • Wszystkimi funkcjami niezbędnymi we współczesnym e-commerce;
  • Bezpłatnym wsparciem technicznym i dwoma tygodniami okresu testowego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak przenieść sprzedaż ze sklepu stacjonarnego do sieci?

Wiesz już, jak przenieść sprzedaż do Internetu i o co zadbać na samym początku przygody z e-commerce. Pora na odpowiedź na pytanie jak przekierować klientów salonu stacjonarnego do sklepu internetowego. Sprawdź, w jaki sposób poinformować ich o zmianie profilu działalności i zachęcić do dokonywania zakupów online.

Mała kampania informacyjna

Przeprowadź małą kampanię informacyjną, dzięki której przekierujesz klientów z salonu stacjonarnego do sklepu online. O zmianie sposobu sprzedaży możesz ich poinformować na kilka sposobów:

  • Rozwieś plakaty w najbardziej widocznych miejscach Twojego sklepu (na drzwiach, w witrynie, przy ladzie itp.). Postaraj się również umieścić je w terenie, w promieniu od kilku do kilkunastu kilometrów od Twojej placówki handlowej. Nie musisz inwestować w plakaty graficzne – świetnie sprawdzą się również kartki A4 z estetycznie sformatowanym tekstem!
  • Roznieś ulotki zapraszające do Twojego sklepu online. Rozdaj je w okolicy miejsca, w którym dotychczas działałeś i wręcz każdemu klientowi dokonującemu zakupów w Twoim jeszcze otwartym sklepie stacjonarnym. Graficzne ulotki możesz zastąpić wydrukami lub nowymi wizytówkami z adresem Twojego sklepu online.
  • Wyślij SMSy lub maile wszystkim klientom, których dane kontaktowe posiadasz. Zadbaj o krótki i treściwy przekaz, np. „W związku z przeniesieniem sprzedaży do Internetu, zapraszam do składania zamówień online na www.domenasklepu.pl. W razie jakichkolwiek pytań, pozostaję do dyspozycji …„.
  • Jeśli masz fanpage na Facebooku, publikuj na nim posty informujące o postępach w przenoszeniu sprzedaży do Internetu. Proś klientów o opinie na temat wyglądu czy funkcji strony i rozwiewaj ich wątpliwości dotyczące funkcjonowania sklepu po zakończeniu dokonywania zmian. Możesz podjąć podobne działania na Instagramie.
  • Otwórz lub zaktualizuj profil Google Moja Firma! Uzupełnij dane o link do nowego sklepu internetowego oraz adres placówki stacjonarnej, nawet jeśli planujesz ją zamknąć. Tym sposobem wszyscy, którzy będą szukać Twojego sklepu w Mapach Google, dowiedzą się o Twoim sklepie internetowym. Sprawdź, jak stworzyć wizytówkę firmy w sieci.
  • Mów o zmianach. Informacja słowna jest równie ważna, co pisemna, a newsy rozchodzą się pocztą pantoflową w zawrotnym tempie.

Pierwsze kroki w e-marketingu

Dotychczas nie musiałeś przejmować się e-marketingiem? Teraz, gdy otwierasz sklep internetowy, powinieneś zainteresować się tym tematem. Pomyśl o obecności w mediach społecznościowych, serwisach zakupowych i porównywarkach cen. Zastanów się również nad SEO i prowadzeniem wspierającego marketing i pozycjonowanie bloga. Poniżej znajdziesz linki do artykułów, z których dowiesz się, jak promować sklep internetowy na różne sposoby. Miłej lektury!

👉Marketing w sklepie internetowym – porady

👉Jak zoptymalizować sklep internetowy pod SEO – 5 najczęstszych błędów

👉 Jak promować sklep internetowy na Facebook’u

Jak przenieść sprzedaż do sieci i rozwiać wątpliwości klientów?

Najtrudniejsze w przenoszeniu sprzedaży stacjonarnej do Internetu, jest przekonanie dotychczasowych klientów do zmiany sposobu dokonywania zakupów oraz udowodnienie, że jest to rozwiązanie lepsze od tego, do którego się przyzwyczaili. 😉 Poniżej przedstawiamy typowe problemy i wątpliwości, jakie mogą zgłaszać Twoi klienci wraz z propozycjami ich rozwiązań.

Brak zrozumienia dla motywacji do zmiany

Klienci, którzy przywykli do kupowania w Twoim sklepie stacjonarnym, mogą nie zrozumieć, dlaczego chcesz przenieść sprzedaż online. Na szczęście, w dobie pandemii CoVid-19 możesz łatwo umotywować tę decyzję. 😉 Wystarczy, że powiesz (i napiszesz w materiałach informacyjnych!), że robisz to dla bezpieczeństwa – własnego i wszystkich Twoich sympatyków.

Niechęć do zakupów z wysyłką

W sklepie stacjonarnym klienci otrzymują towar natychmiast, dzięki czemu nie muszą czekać na jego dostawę, ani też za nią płacić. Zagwarantuj im możliwość osobistego odbioru zamówień w placówce stacjonarnej (a w przypadku jej zamknięcia – miejscu znajdującym się w pobliżu) lub bezpłatną dostawę (możesz ją realizować samodzielnie, z zaoszczędzonych na redukcji kosztów środków)!

Na platformie sklepów internetowychmożesz ustawić opcję dostawy lokalnej na podstawie wybranych kodów pocztowych. Zobacz, jak to działa.

Chęć dotknięcia i przetestowania produktu

Handlujesz produktami, które warto przed zakupem obejrzeć, dotknąć, przymierzyć czy przetestować (np. odzieżą, obuwiem, rowerami, kaskami, wózkami dla dzieci itp.)? Nie odbieraj klientom takiej możliwości! 🙂 Zapraszaj do oględzin wyrobów w placówce stacjonarnej (jeśli zamierzasz ją dalej prowadzić) lub zaznaczaj, że mogą umówić się z Tobą na fizyczną prezentację produktów – napisz też o tym na stronie swojego sklepu.

Podsumowanie

Przeniesienie sprzedaży do Internetu przyniesie Ci mnóstwo korzyści. Bezpieczeństwo i stabilność biznesu, zmniejszenie kosztów jego prowadzenia, zwiększenie zasięgu oferty i zysków oraz oszczędność czasu, to tylko część z nich! Mamy nadzieję, że dzięki lekturze tego artykułu, przekonałeś się do zamiany sklepu stacjonarnego na sklep online i wiesz, jak przenieść sprzedaż do Internetu tak, byś nadal mógł czerpać satysfakcję ze swojego biznesu! 🙂

4.81 avg. rating (95% score) - 21 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.