Jak zmniejszyć koszt prowadzenia sklepu internetowego?


Rynek E-commerce

O zmniejszeniu kosztów prowadzenia sklepu internetowego należy myśleć już w fazie jego projektowania. Wybrane oprogramowanie, używane technologie oraz dodatkowe usługi bezpośrednio wpłyną na koszty comiesięcznego utrzymania Twojego e-sklepu. Poznaj rozwiązania, które pomogą zminimalizować wkład finansowy w firmę i znacząco obniżyć opłaty na przestrzeni lat.

  • Abonamentowe oprogramowanie sklepu internetowego typu SaaS np. Sky-Shop pozwoli zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych już na starcie.
  • E-sklep wykorzystujący dropshipping uniknie opłat za magazyn.
  • Skorzystaj z prowadzenia działalności nierejestrowanej i nie płać składek ZUS!

Spis treści artykułu

  1. Wybierz dobre i tanie oprogramowanie sklepu internetowego
  2. Sprzedawaj więcej i szybciej
  3. Prowadź sklep internetowy zaraz po jego otwarciu

1. Wybierz dobre i tanie oprogramowanie sklepu internetowego


Niezbędnym elementem każdego sklepu internetowego jest oprogramowanie umożliwiające jego działanie. Wybór bezpośrednio wpłynie nie tylko na koszty utrzymania, ale przede wszystkim na czas, jaki zostanie poświęcony na przygotowanie sklepu do sprzedaży, uzupełnianie asortymentu, a także samą obsługę każdego z klientów.

Optymalnym rozwiązaniem łączącym wysoką jakość usług i intuicyjny panel obsługi, dający szerokie możliwości z niską ceną jest oprogramowanie Sky-Shop typu SaaS w systemie abonamentowym. Comiesięczny abonament w kwocie rozpoczynającej się już od 12 zł miesięcznie da Ci pełny dostęp do wszystkich niezbędnych do prowadzenia e-sklepu funkcji. Co więcej, to dostawca usług będzie odpowiedzialny za wszystkie kwestie techniczne i ewentualne usterki, a Ty nie będziesz się niczym martwić.
Częstym błędem popełnianym przy zakładaniu sklepu internetowego jest wybór kosztownego oprogramowania dedykowanego, które w zdecydowanej większości przypadków jest zupełnie zbędne i niepotrzebnie generuje dodatkowe koszty.

Więcej o tym, dlaczego samodzielna licencja sklepu kosztuje więcej, dowiesz się z wpisu na blogu.

Platforma Sky-Shop to brak dodatkowych opłat za obsługę techniczną

Nie sposób ukryć, że największe koszty w sklepie internetowym wygeneruje praca programisty i administratora. Należy do nich włączyć zarówno samo przygotowanie sklepu do pracy, jak i jego codzienną obsługę oraz naprawę usterek i wprowadzanie licznych aktualizacji. Korzystając z oprogramowania Sky-Shop, po uiszczeniu opłaty abonamentowej, wszystkie usługi otrzymujesz w pakiecie. Tym sposobem omijasz wydatki związane z:

  • uruchomieniem i konfiguracją sklepu internetowego (od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy),
  • wprowadzaniem aktualizacji systemów bezpieczeństwa, modernizacją serwerów, przygotowaniem szablonów do trendów rynku e-commerce np. przez wykorzystanie technologii RWD,
  • usuwaniem usterek technicznych i błędów – podczas gdy inni będą poszukiwać programisty bądź płacić za jego pracę na etacie, Twoimi nieprawidłowościami kompleksowo i szybko zajmą się eksperci. Wydatki zostaną zmniejszone nie tylko o koszty pracy programisty, ale też o ewentualną przerwę w sprzedaży podczas awarii.

2. Sprzedawaj więcej i szybciej


Jednym z kluczowych aspektów sklepu internetowego jest możliwość obsłużenia dużej ilości zamówień w jak najkrótszym czasie. Sky-Shop pozwala na niezwykle szybkie i sprawne zarządzanie procesem obsługi zamówień, dzięki którym Twoi klienci będą usatysfakcjonowani szybkością obsługi, a Ty poczynisz oszczędność zatrudniając mniej osób do realizacji zamówień.

  • druk listów przewozowych i faktur po dokonaniu kilku kliknięć,
  • szybka i wygodna edycja danych,
  • brak zbędnych kroków w panelu administratora,
  • automatyczne podsumowania danych,
  • integracja z hurtowniami pozwalająca na wprowadzenie dużej ilości produktów w krótkim czasie, co jest kosztowne i długotrwałe przy wprowadzaniu ręcznym,
  • dwukierunkowa integracja z Allegro pozwalająca na sprawne wystawianie aukcji na podstawie danych ze sklepu oraz stałe monitorowanie stanu magazynowego. Zamówienia z aukcji będą automatycznie spływać do sklepu, a Ty obsłużysz je jak wszystkie inne zakupy, bez dodatkowych procedur.

3. Prowadź sklep internetowy zaraz po jego otwarciu


Ogromną zaletą sklepów tworzonych na platformie Sky-Shop jest możliwość ich natychmiastowego uruchomienia. System pozwala rozpocząć sprzedaż niemalże natychmiast – zaraz po uzupełnieniu wszystkich formalności związanych z współpracą z hurtowniami, podpięciem domeny i innymi standardowymi procedurami. Intuicyjny Kreator Szablonu Sklepu Internetowego pozwoli Ci wybrać rozwiązania odpowiadające Twojej wizji sprzedaży i przejść do działania. Ominie Cię wielomiesięczna konfiguracja.

Oszczędzaj czas i inwestuj w promocję e-sklepu

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego jak żmudne i kosztowne może być dodawanie produktów do sklepu internetowego. By asortyment pojawił się na wirtualnych półkach, konieczne jest dodanie zdjęć, uzupełnienie parametrów technicznych i dodanie opisów. Bez nich sprzedaż się nie odbędzie. Nieodpowiedni wybór oprogramowania, które nie będzie posiadało integracji z hurtowniami zmusi Cię do ręcznego dodawania produktów. W e-sklepach pojawia się zazwyczaj około 10 000 produktów. Określa się, że minimalny czas dodania jednego z nich wynosi około 15 minut, co pozwala na dodanie 640 produktów podczas całego miesiąca roboczego (bez uwzględnienia jakichkolwiek przerw i spadku wydajności pracownika).

Integracja z przeszło 400 hurtowniami dostępna w Sky-Shop pozwala pobierać wszystkie informacje w sposób automatyczny. W rezultacie jesteś w stanie rozpocząć prowadzenie sprzedaży zaraz po zakończeniu ściągania zdjęć i opisów z wybranej hurtowni. Rekomendujemy wykonywanie autorskich opisów produktów, które zachęcą klienta do zakupu właśnie u Ciebie, ale dzięki integracji możesz robić to stopniowo i już prowadzić swój e-sklep. Ogromna oszczędność czasu i pieniędzy jest na wagę złota!

Rabaty na dodatkowe usługi e-commerce

Płacąc abonament masz pewność, że o poprawne działanie Twojego sklepu internetowego zadbają profesjonaliści. Jednak samo oprogramowanie to nie wszystko. Sky-Shop przygotował liczne rabaty od swoich partnerów. Dzięki nim zminimalizujesz koszty stworzenia profesjonalnego regulaminu sklepu internetowego, wysyłania newslettera do swoich klientów, a także monitoringu firmy w sieci. Zebranie wszystkich usług w jednym miejscu i autorskie rozwiązania i systemy opracowane przez Sky-Shop pozwolą Ci na kompleksową obsługę e-sklepu w niższej cenie!

Obniż koszt prowadzenia sklepu internetowego na starcie

Od prowadzenia firm odciągają nas wysokie opłaty z tytułu składek ZUS. Sprawa wygląda podobnie w przypadku otwierania sklepu internetowego. Jednak nowe przepisy wprowadzając działalność nierejestrowaną dają zielone światło młodym przedsiębiorcom. Dzięki regulacjom prawnym masz szansę na zarabianie kwoty równej maksymalnie połowie ustalonego wynagrodzenia minimalnego na dany rok. W 2020 roku jest to 1300 zł brutto, które możesz uzyskiwać ze sprzedaży w sklepie internetowym bez konieczności opłacania jakichkolwiek składek ZUS i rejestrowania firmy. Jest to doskonała okazja do tego by spróbować swoich sił na rynku e-commerce, a także wykorzystać ten czas na rozwój i promocję wymarzonego sklepu. Co więcej, obniżenie kosztów prowadzenia e-sklepu przez wybór działalności nieewidencjonowanej pozwala na jego prowadzenie poza godzinami pracy – w ramach hobby, co korzystnie wpłynie na domowy budżet bez generowania wysokich kosztów stałych na ZUS.

Dropshipping – oszczędność na najmie magazynu

Dropshipping jest modelem logistycznym, który pozwala rozpocząć prowadzenie sklepu bez inwestowania w zakup wielu sztuk towaru i wynajem dużej powierzchni magazynowej. System polega na bezpośredniej wysyłce towaru z hurtowni do klienta. W rezultacie masz szansę zająć się jedynie sprzedażą, bez magazynowania i poświęcania czasu na wysyłanie poszczególnych towarów. Największymi zaletami dropshippingu są:

  • brak konieczności posiadania magazynu,
  • brak kosztów związanych z zakupem towarów,
  • brak pakowania przesyłek, a co za tym idzie możliwość zatrudnienia mniejszej ilości osób,
  • możliwość wygodnego badania rynku.

Dropshipping możesz wykorzystywać w działającym od dłuższego czasu sklepie! Integracja z hurtownią dropshippingową pozwoli Ci poszerzyć asortyment. Dzięki nawiązaniu współpracy zbadasz rynek i dowiesz się, które z produktów warto zakupić w większej ilości i magazynować u siebie ze względu na duży popyt. Pozostałe z nich nadal będą mogły być wysyłane bezpośrednio do klienta. Nic nie stracisz, nie poniesiesz dodatkowych kosztów, a konsumenci będą w stanie znaleźć w Twoim sklepie internetowym wszystko, czego potrzebują. Zobacz na czym polega sprzedaż bez magazynu i zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami o dropshipping!

Rozważne zaprojektowanie Twojego sklepu internetowego obniży koszty prowadzenia nawet o kilkaset tysięcy złotych na przestrzeni lat. Wybór dopracowanych rozwiązań automatycznych pozwoli zatrudniać mniejszą ilość osób i sprawnie obsługiwać sprzedaż, co przyczyni się zarówno do zadowolenia klientów, jak i Twojego – ze wzrastających zysków.

5.00 avg. rating (99% score) - 10 votes 5

Senior Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.