Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 23 sposoby

Katarzyna Kwartnik
Marketing i promocja

Bardzo prawdopodobne, że każdego dnia pracujesz nad zwiększeniem sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Inwestujesz w marketing, szukasz nowych sposobów dotarcia do klientów i analizujesz trendy.

Sama reklama to jednak nie wszystko. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, musisz przede wszystkim dostosować swój sklep do wymagań współczesnych internautów – a dopiero później zająć się jego promocją.

Poznaj 23 skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie 👇

Sklep internetowy a zwiększanie sprzedaży

Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym to przede wszystkim optymalizacja istniejących rozwiązań. W pierwszej kolejności zastanów się, jak możesz zachęcić do zakupu osoby, które trafiają na Twoją stronę.

Warto w tym celu zadbać przede wszystkim o następujące kwestie:

Estetyka sklepu internetowego

Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami. Warstwa wizualna jest tym, co w pierwszej kolejności zauważą Twoi klienci. Jeśli grafika Twojego sklepu nie będzie spełniać współczesnych standardów, mogą oni zniechęcić się do zakupów.

Pamiętaj, że wygląd może również wpływać na zaufanie do Twojego sklepu. Jeśli jest on archaiczny czy niechlujny, klienci nie będą chcieli wydawać w nim swoich pieniędzy.

przyklad-sklepu

👉 Jeżeli prowadzisz sklep na platformie Sky-Shop i zależy Ci na jego ponadprzeciętnej estetyce, możesz wybrać jedną z gotowych skórek lub zamówić indywidualny projekt graficzny.

Szybkość ładowania sklepu internetowego

Strony ładujące się kilkadziesiąt sekund były akceptowalne, ale 20 lat temu. Dziś użytkownicy nie mają tyle cierpliwości. Jeśli Twój sklep będzie wczytywał się zbyt długo, po prostu zrezygnują oni z jego odwiedzenia – wg badań zrobi tak aż 40% internautów.

Tempo wczytywania strony możesz przyspieszyć dzięki zmniejszeniu rozmiarów grafik, a także usunięciu zbędnych wtyczek czy narzędzi.

Sklepy działające na Sky-Shop są oparte na technologii działają na szybkiej infrastrukturze serwerowej z wysoką dostępnością usług High Availability. Dzięki temu zasoby serwerowe posiadają odpowiednie i skalowane zapasy przestrzeni i mocy obliczeniowej tak, aby sprostać każdemu obciążeniu, a przede wszystkim pikom sezonowym i wzmożonemu ruchowi świątecznemu.

szybkosc-ladowania-strony-cx

dane z Google Page Insight dotyczące prędkości ładowania strony sklepów na Sky-Shop

Wersja mobilna sklepu internetowego

Już 40% wszystkich transakcji w sieci odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych.  Według najnowszego raportu E-commerce w Polsce 2020, 69% e-kupujących robi zakupy za pośrednictwem smartfona, a 24% – tabletu. Jeśli projekt Twojego sklepu nie będzie dostosowywać się do różnych ekranów, możesz pożegnać się więc ze sporą grupą potencjalnych klientów.

raport-customer-experience

Sklepy tworzone na platformie Sky-Shop są zaprojektowane w technologii RWD, co oznacza, że dostosowują się do każdego rodzaju urządzenia.

Stawiaj klienta na pierwszym miejscu

Robienie zakupów w Twoim sklepie musi być przede wszystkim łatwe i wygodne. Dlatego Twój sklep powinien być zaprojektowany w zgodzie z wytycznymi user experience.

Pamiętaj również, by oferować klientom rozwiązania, których nie znajdą u Twojej konkurencji.

Prosty proces składania zamówienia

W branży e-commerce wiele mówi się o tym, że klienta od złożenia zamówienia powinny dzielić maksymalnie 3 kliknięcia.

Kluczowe w tej kwestii jest to, by nie wymagać rejestracji. Jasne, że powinieneś dać swoim klientom taką możliwość – jednak nie powinien to być obowiązek.

etapy-koszyk-cxSzybkie odpowiedzi na pytania Klientów

Jeżeli w trakcie zakupów w Twoim sklepie u klienta pojawią się jakieś wątpliwości, powinien on otrzymać odpowiedź praktycznie od razu. Jeśli tak się nie stanie, może szukać jej u Twojej konkurencji.

Nie oznacza to, że niezliczona liczba konsultantów musi być dostępna dla Twoich klientów przez 24 godziny na dobę. Możesz zainwestować np. w chatbota, który świetnie poradzi sobie z odpowiadaniem na powtarzające się pytania użytkowników.

Pamiętaj również, by dawać klientom możliwość kontaktowania się z działem obsługi za pomocą różnych kanałów – infolinii, maili, a także mediów społecznościowych czy czatu.

Stosuj przyjazną politykę zwrotów

Niektórzy konsumenci wciąż nieco sceptycznie podchodzą do zakupów online ze względu na brak możliwości obejrzenia towaru na żywo. Możesz temu zaradzić, oferując przyjazną politykę zwrotów.

Klienci na pewno będą bardziej skłonni do zakupu, jeśli odesłanie towaru będzie się odbywać na Twój koszt. Dobrym pomysłem może się okazać także prawo do np. 30-dniowego zwrotu.

Pamiętaj też, aby zawsze dołączać formularz zwrotu do przesyłki.

👉 Dowiedz się także: Jak unikać zwrotów w e-commerce?

Oferuj darmową dostawę

Z darmowej dostawy bez żadnych dodatkowych warunków słynie chociażby Zalando. To bez wątpienia świetny sposób na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego.

Możesz jednak także oferować bezpłatną dostawę od określonej kwoty – np. 200 zł. Zachęcisz dzięki temu klientów do dodatkowych zakupów – przecież lepiej wydać pieniądze na kolejny produkt, niż pokrywać koszty przesyłki.

Promocje i oferty specjalne

Promocje to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Wyprzedaże, gratisy, przeceny – to wszystko sprawia, że klienci kupują chętniej i częściej.

Pamiętaj o tym, by oferować specjalne rabaty osobom, które dokonały już zakupu w Twoim sklepie. Zachęcisz ich w ten sposób do ponownych transakcji. To znacznie tańsza strategia niż pozyskiwanie nowych klientów.

👉 Przeczytaj także: 12 sposobów, jak poprawić customer experience w sklepie internetowym

Działania reklamowe zwiększające sprzedaż internetową

Jeżeli masz pewność, że Twój sklep działa bez zarzutu i swoim wyglądem zachęca potencjalnych klientów do zakupu, możesz zacząć go promować. Pamiętaj jednak, że jeśli użytkownicy napotkają jakiekolwiek przeszkody na stronie sklepu, marketing może nie przynieść pożądanych rezultatów.

Jakie sposoby reklamy możesz wykorzystać w swoim sklepie internetowym?\

Zainwestuj w SEO, czyli pozycjonowanie stron

68% wszystkich doświadczeń online rozpoczyna się od wyszukiwarki. Sam na pewno z niej korzystasz, by szukać produktów czy usług w sieci. Twoi klienci postępują tak samo.

Strony nie znajdują się jednak na pierwszej stronie Google przypadkiem. Dzieje się tak, ponieważ ktoś o to zadbał – wdrażając odpowiednie działania SEO.

Zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce nie jest łatwo – Google ocenia dziś strony na podstawie ponad 200 czynników rankingowych. Trud mogą wynagrodzić jednak efekty pozycjonowania, które przy odpowiedniej optymalizacji będą się utrzymywać nawet przez długie lata, przyciągając nowych klientów na Twoją stronę.

Co w największym stopniu wpływa na widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce?

  • Kwestie techniczne (poprawna struktura strony, przekierowania, ale też szybkość ładowania i responsywność).
  • Treści i ich optymalizacja pod kątem SEO.
  • Linki prowadzące do Twojego sklepu.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu sklepów internetowych:

Sprawdź również wszystkie funkcje SEO platformy Sky-Shop

Korzystaj z możliwości Google Ads, czyli reklamy płatnej

Google Ads to system reklamowy, który umożliwia umieszczanie różnych rodzajów reklam w wyszukiwarce Google. Wyświetlają się one wyżej niż organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania.

reklama-tekstowa-sklepu-odziezowego

Większość reklam jest rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę.

Sama wyszukiwarka to jednak nie wszystko. Dzięki Google Ads Twoje reklamy mogą wyświetlać się na większości stron internetowych, a także na YouTube.

Dzięki wielu możliwościom kierowania reklam możesz mieć pewność, że trafią one do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoimi produktami.

👉 Chcesz wiedzieć więcej na temat reklam Google Ads? Sprawdź nasz poradnik.

Zadbaj o aktywność w Google Zakupy/Google Shopping

Google Shopping to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych. Dzięki niej możesz tworzyć reklamy produktowe, które wyświetlają się na głównej stronie Google.

reklamy-produktowe

Reklama w mediach społecznościowych

Własny system reklamowy posiada także Facebook. W menedżerze reklam możesz tworzyć kreacje, które będą się wyświetlać użytkownikom na głównej stronie portalu.

Facebook oferuje wiele rodzajów reklam, a także rozbudowane możliwości ich kierowania – głównie w oparciu o zainteresowania użytkowników, które ten zna przecież doskonale. Warto mieć również na uwadze, że Twoi potencjalni klienci będą widzieć facebookowe reklamy niezależnie od tego, czy korzystają z programów typu AdBlock.

reklama-sklepu-odziezowego-fb

Reklamy możesz tworzyć także na Instagramie i wszystkich innych najpopularniejszych mediach społecznościowych.

Pamiętaj o remarketingu

Dzięki remarketingowi możesz dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę. Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś, że po odwiedzeniu jakiegoś sklepu, przez kilka następnych dni wyświetlały Ci się jego reklamy. To właśnie remarketing.

remarketing-reklama-sklepu-interenetowego

Kampanie remarketingowe możesz stworzyć za pomocą wszystkich popularnych systemów reklamowych – w tym oczywiście Google Ads i Facebook Ads.

Prowadź bloga w sklepie internetowym

Blog to jedno z podstawowych narzędzi content marketingu w sklepie internetowym. Pomoże Ci w zbudowaniu wokół swojej marki grona lojalnych odbiorców, a także zwiększy widoczność sklepu w wyszukiwarkach.

Jakie rodzaje treści możesz publikować na blogu?

  • artykuły poradnikowe,
  • zestawienia produktów,
  • rankingi,
  • teksty informujące o nowościach, promocjach itd.

Pamiętaj, by skupiać się przede wszystkim na tworzeniu treści evergreen, czyli takich, które zawsze będą aktualne. Branżowe newsy budują Twój wizerunek jako eksperta, ale nie będą generować na stałe ruchu z wyszukiwarek ani przyczyniać się do zwiększania sprzedaży na dużą skalę.

Chwal się opiniami klientów

Opinie innych to najlepszy marketing. Daj więc swoim klientom możliwość dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

Opinie powinny być widoczne zarówno na stronie Twojego sklepu, jak i w Google czy na Facebooku. Możesz także wykorzystać możliwości porównywarki Opineo, która osiąga bardzo wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Pamiętaj, by odpisywać na wszystkie opinie – zwłaszcza te negatywne!

👉 Dowiedz się więcej o społecznym dowodzie słuszności w sklepie internetowym.

Stosuj email marketing

Email marketing to narzędzie, które prawdopodobnie nigdy się nie zestarzeje. Dzięki niemu możesz utrzymywać relacje z klientami, którzy dokonali już zakupu w Twoim sklepie i zachęcać ich do ponownych odwiedzin.

Wysyłaj regularnie newsletter, by informować o zniżkach, wyprzedażach, nowym asortymencie czy artykułach na blogu. Nie daj klientom o sobie zapomnieć, a ruch w Twoim sklepie na pewno się zwiększy.

Inwestuj w influencer marketing

Polecenia innych to jeden z najlepszych sposobów na to, by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. To świetne rozwiązanie zwłaszcza, jeśli sprzedajesz oryginalny asortyment lub wprowadzasz na rynek nowe produkty.

Pamiętaj, że influencer marketing nie polega na angażowaniu do promocji sklepów celebrytów. Chodzi o to, by odnaleźć osoby, cieszące się autorytetem w danym środowisku, i nawiązać z nimi współpracę polegającą na dzieleniu się obiektywnymi przemyśleniami na temat sprzedawanych przez Ciebie produktów.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak zwiększyć sprzedaż – stosowane techniki w sklepie internetowym

Co możesz zrobić w kontekście samego zwiększania sprzedaży, by zwiększać zyski swojego sklepu?

Stosuj cross-selling

Cross-selling polega na oferowaniu klientom produktów komplementarnych, do tych które znajdują się już w ich koszyku lub które przeglądają.

Załóżmy, że klient kupuje buty. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie mu od razu akcesoriów do ich pielęgnacji.

Możesz to robić za pośrednictwem pop-upów, maili, powiadomień web push lub reklam.

Stostuj upselling

Z kolei upselling to proponowanie klientom produktów droższych od tych, którymi aktualnie są zainteresowani.

Cena nie jest tu jednak jedynym kryterium. Ważne, by sugerować klientom towary cechujące się także wyższą jakością czy klasą.

👉 Dowiedz się więcej na temat cross-sellingu i upsellingu!

Prezentuj swoją ofertę w porównywarkach cenowych

Widoczność oferty w porównywarkach cen stwarza realne szanse na zwiększenie sprzedaży. Ich ogromną zaletą jest fakt, że pojawiają się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Bardzo często mogą wygrać na tym polu z Tobą i… Twoją konkurencją.

Pamiętaj, że w porównywarkach znajdują się informacje dotyczące nie tylko ceny produktu. Klienci mogą dowiedzieć się z nich także o darmowej dostawie, dostępności produktu czy możliwych formach płatności.

ceneo-screen

W zależności od branży warto rozważyć obecność na następujących porównywarkach:

  • Ceneo.
  • Nokaut.
  • Skąpiec.
  • Domodi.
  • Allani.

Sky-Shop posiada integracje ze wszystkimi najpopularniejszymi porównywarkami cen w Polsce.

Wykorzystaj dodatkowe kanały sprzedaży

By zwiększyć sprzedaż, należy zwiększyć grono potencjalnych klientów. Możesz to zrobić nie tylko zwiększając intensywność działań marketingowych, ale także uruchamiając sprzedaż w nowych kanałach.

Oprócz sklepu internetowego możesz oferować klientom towary za pośrednictwem:

  • Allegro i innych platform typu marketplace (Empik, eBay, Morele.).
  • Ceneo – dzięki funkcji “Kup teraz” użytkownicy mogą robić zakupy bezpośrednio w serwisie.
  • Sklepu na Facebooku.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy na Sky-Shop, sprzedaż na wszystkich tych platformach możesz obsługiwać z poziomu jednego panelu administracyjnego.

Stosuj język korzyści

Większość opisanych powyżej sposobów zakłada wykorzystanie słów. Charakter komunikacji może być tym, co zaważy na ich skuteczności.

Dlatego pamiętaj, by zawsze stosować język korzyści. Nie rozpisuj się na temat zalet produktów czy Twojego sklepu. Zamiast tego jasno komunikuj, jakie korzyści ich używanie może przynieść Twoim klientom.

Pomoże Ci w tym stworzenie buyer persony i dokładne poznanie Twojej grupy docelowej.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Podsumowanie

Jak widzisz, sposobów na zwiększanie sprzedaży jest wiele. Pośród naszych propozycji na pewno znajdziesz takie, które sprawdzą się w przypadku Twojego sklepu.

Pamiętaj jednak, by w pierwszej kolejności skupić się głównie na optymalizacji funkcjonowania Twojej strony i tych działaniach, które będą motywować klientów do szybkiej finalizacji transakcji, a także większych i powtórnych zakupów.

Dopiero gdy wykorzystasz aktualny potencjał użytkowników odwiedzających Twój sklep, rozszerzaj działania mające na celu przyciągnięcie zupełnie nowych.

Powodzenia!

4.31 avg. rating (86% score) - 39 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.