Sky-Shop Blog Sklep internetowy Zwiększanie sprzedaży Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? – 34 sposoby

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? – 34 sposoby

Sklep internetowy
17 min

Bardzo prawdopodobne, że każdego dnia pracujesz nad zwiększeniem sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Inwestujesz w marketing, szukasz nowych sposobów dotarcia do klientów i analizujesz trendy.

Sama reklama to jednak nie wszystko. Jeśli chcesz zwiększać sprzedaż i zyski w sklepie, musisz przede wszystkim dostosować swój sklep do wymagań współczesnych internautów – a dopiero później zająć się jego promocją.

  • Zanim przejdziesz do działań marketingowych, które mają za zadanie zwiększenie sprzedaży, upewnij się, że jest on w 100% dopracowany i gotowy na przyjęcie klientów.
  • Marketing internetowy stwarza wiele możliwości w zakresie sprzedaży. Wybierz te, które sprawdzą się w przypadku Twojego asortymentu i grupy docelowej. Zwiększanie sprzedaży to także stosowanie odpowiednich technik. Nie zapominaj o cross-sellingu, upsellingu i języku korzyści.
  • Oprogramowanie Sky-Shop oferuje wiele funkcji, które pomogą Ci osiagnąć zamierzone cele. Wykorzystaj je wszystkie!

Poznaj 34 skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie!

Od czego zacząć?

Zwiększanie sprzedaży  to przede wszystkim optymalizacja istniejących rozwiązań. Nie powinieneś zaczynać tego procesu od wzmożonych działań marketingowych.

W pierwszej kolejności zastanów się, jak możesz zachęcić do zakupu osoby, które trafiają na Twoją stronę. To, że tam zawędrowali nie oznacza, że sfinalizują transakcję.

Na ich drodze może pojawić się wiele przeszkód, które musisz wyeliminować. Istnieje również wiele taktyk, które sprawią, że kupią więcej.

Lista 34 sposobów na zwiększanie sprzedaży

Niestety nie ma jednego uniwersalnego sposobu, który pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Będzie to raczej wynik złożonej strategii. O tym, co powinno się na nią składać, piszemy poniżej.

1. Skup się na dotychczasowych klientach

Skoro chcesz zwiększać sprzedaż w swoim sklepie, prawdopodobnie jacyś klienci już do niego docierają. Zanim podejmiesz działania mające na celu pozyskanie nowych, wykorzystaj więc potencjał obecnych.

Zadbaj o to, aby Twój sklep był dopracowany w 100%. Tak, aby bez problemu mogli oni znaleźć w nim to, czego potrzebują, i maksymalnie szybko i łatwo sfinalizować transakcję. Robienie zakupów w Twoim sklepie musi być przede wszystkim łatwe i wygodne. Dlatego Twój sklep powinien być zaprojektowany w zgodzie z wytycznymi user experience.

Pamiętaj również, by oferować klientom rozwiązania, których nie znajdą u Twojej konkurencji.

Wykorzystaj również różne mechanizmy, które sprawią, że wrócą oni po kolejne zakupy. Więcej na ich temat dowiesz się z kolejnych punktów.

2. Przeanalizuj i śledź konkurencję

Wyniki osiągane przez Twój sklep nie zależą wyłącznie od Twoich działań. Ogromne znaczenie ma tutaj również aktywność konkurencji.

Poczynania konkurentów mogą być dla Ciebie wskazówką odnośnie taktyk, które skutecznie zwiększają sprzedaż w Twojej branży. Powinieneś także przeanalizować ich działania w celu odnalezienia możliwości zbudowania przewagi konkurencyjnej.

Aby znaleźć swoich konkurentów, użyj wyszukiwarki Google i sprawdzić, jakie sklepy wyświetlają się na zapytania związane z Twoją branżą. Możesz także skorzystać z darmowego narzędzia SimilarWeb.

3. Zadbaj o profesjonalne podejście do klienta

Obsługa klienta wpływa na wiele aspektów funkcjonowania sklepu internetowego. Skuteczna – może zwiększać sprzedaż i wpływać na lojalność klientów, którzy będą wracać po kolejne zakupy. Nieprofesjonalna – może być poważną przeszkodą na drodze do zakupu.

Jej jakość powinna być więc jednym z Twoich priorytetów – również w kontekście maksymalizacji zysku.

Dowiedz się, jak dbać o customer experience w sklepie internetowym.

4. Buduj świadomość marki

Zwiększanie rozpoznawalności Twojej marki jest kluczowe w zwiększaniu sprzedaży. Czy znasz kogoś, kto nie słyszał o McDonald’s, Starbucksie czy Apple? Zastanawiałeś się może kiedyś, co przyciąga ludzi do wspomnianych firm? Jest to właśnie siła marki.

W przypadku sklepów internetowych wygląda to podobnie. Na pewno możesz wymienić firmy, które w pierwszej kolejności przychodzą Ci na myśl, gdy mowa o sprzedaży konkretnego asortymentu. Właśnie do takiej pozycji na rynku powinieneś dążyć.

Dowiedz się więcej o brandingu w e-commerce.

5. Zadbaj o estetykę sklepu internetowego

Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami. Warstwa wizualna jest tym, co w pierwszej kolejności zauważą Twoi klienci. Jeśli grafika Twojego sklepu nie będzie spełniać współczesnych standardów, mogą oni zniechęcić się do zakupów.

Pamiętaj, że wygląd może również wpływać na zaufanie do Twojego sklepu. Jeśli jest on archaiczny czy niechlujny, klienci nie będą chcieli wydawać w nim swoich pieniędzy.

przyklad-sklepu

Jeżeli prowadzisz sklep na platformie Sky-Shop i zależy Ci na jego ponadprzeciętnej estetyce, możesz wybrać jedną z gotowych skórek lub zamówić indywidualny projekt graficzny.

6. Sprawdź szybkość ładowania sklepu internetowego

Strony ładujące się kilkadziesiąt sekund były akceptowalne, ale 20 lat temu. Dziś użytkownicy nie mają tyle cierpliwości. Jeśli Twój sklep będzie wczytywał się zbyt długo, po prostu zrezygnują oni z jego odwiedzenia – wg badań zrobi tak aż 40% internautów.

Tempo wczytywania strony możesz przyspieszyć dzięki zmniejszeniu rozmiarów grafik, a także usunięciu zbędnych wtyczek czy narzędzi.

Sklepy działające na Sky-Shop są oparte na technologii działają na szybkiej infrastrukturze serwerowej z wysoką dostępnością usług High Availability. Dzięki temu zasoby serwerowe posiadają odpowiednie i skalowane zapasy przestrzeni i mocy obliczeniowej tak, aby sprostać każdemu obciążeniu, a przede wszystkim pikom sezonowym i wzmożonemu ruchowi świątecznemu.

szybkosc-ladowania-strony-cx

dane z Google Page Insight dotyczące prędkości ładowania strony sklepów na Sky-Shop

7. Upewnij się, że sklep internetowy posiada wersję mobilną

Już 40% wszystkich transakcji w sieci odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych.  Według najnowszego raportu E-commerce w Polsce 2020, 69% e-kupujących robi zakupy za pośrednictwem smartfona, a 24% – tabletu. Jeśli projekt Twojego sklepu nie będzie dostosowywać się do różnych ekranów, możesz pożegnać się więc ze sporą grupą potencjalnych klientów.

raport-customer-experience

Sklepy tworzone na platformie Sky-Shop są zaprojektowane w technologii RWD, co oznacza, że dostosowują się do każdego rodzaju urządzenia.

8. Uprość proces składania zamówienia

W branży e-commerce wiele mówi się o tym, że klienta od złożenia zamówienia powinny dzielić maksymalnie 3 kliknięcia.

Kluczowe w tej kwestii jest to, by nie wymagać rejestracji. Jasne, że powinieneś dać swoim klientom taką możliwość – jednak nie powinien to być obowiązek.

etapy-koszyk-cx9. Szybko odpowiadaj na pytania klientów

Jeżeli w trakcie zakupów w Twoim sklepie u klienta pojawią się jakieś wątpliwości, powinien on otrzymać odpowiedź praktycznie od razu. Jeśli tak się nie stanie, może szukać jej u Twojej konkurencji.

Nie oznacza to, że niezliczona liczba konsultantów musi być dostępna dla Twoich klientów przez 24 godziny na dobę. Możesz zainwestować np. w chatbota, który świetnie poradzi sobie z odpowiadaniem na powtarzające się pytania użytkowników.

Pamiętaj również, by dawać klientom możliwość kontaktowania się z działem obsługi za pomocą różnych kanałów – infolinii, maili, a także mediów społecznościowych czy czatu.

10. Stosuj przyjazną politykę zwrotów

Niektórzy konsumenci wciąż nieco sceptycznie podchodzą do zakupów online ze względu na brak możliwości obejrzenia towaru na żywo. Możesz temu zaradzić, oferując przyjazną politykę zwrotów.

Klienci na pewno będą bardziej skłonni do zakupu, jeśli odesłanie towaru będzie się odbywać na Twój koszt. Dobrym pomysłem może się okazać także prawo do np. 30-dniowego zwrotu.

Pamiętaj też, aby zawsze dołączać formularz zwrotu do przesyłki.

11. Oferuj darmową dostawę

Z darmowej dostawy bez żadnych dodatkowych warunków słynie chociażby Zalando. To bez wątpienia świetny sposób na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego.

Możesz jednak także oferować bezpłatną dostawę od określonej kwoty – np. 200 zł. Zachęcisz dzięki temu klientów do dodatkowych zakupów – przecież lepiej wydać pieniądze na kolejny produkt, niż pokrywać koszty przesyłki.

12. Stosuj promocje i oferty specjalne

Promocje to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Wyprzedaże, gratisy, przeceny – to wszystko sprawia, że klienci kupują chętniej i częściej.

Pamiętaj o tym, by oferować specjalne rabaty osobom, które dokonały już zakupu w Twoim sklepie. Zachęcisz ich w ten sposób do ponownych transakcji. To znacznie tańsza strategia niż pozyskiwanie nowych klientów.

Przeczytaj także: 12 sposobów, jak poprawić customer experience w sklepie internetowym

13. Zainwestuj w działania SEO, czyli pozycjonowanie stron

68% wszystkich doświadczeń online rozpoczyna się od wyszukiwarki. Sam na pewno z niej korzystasz, by szukać produktów czy usług w sieci. Twoi klienci postępują tak samo.

Strony nie znajdują się jednak na pierwszej stronie Google przypadkiem. Dzieje się tak, ponieważ ktoś o to zadbał – wdrażając odpowiednie działania SEO.

Zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce nie jest łatwo – Google ocenia dziś strony na podstawie ponad 200 czynników rankingowych. Trud mogą wynagrodzić jednak efekty pozycjonowania, które przy odpowiedniej optymalizacji będą się utrzymywać nawet przez długie lata, przyciągając nowych klientów na Twoją stronę.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu sklepów internetowych:

Sprawdź również wszystkie funkcje SEO platformy Sky-Shop

14. Korzystaj z Google Ads

Google Ads to system reklamowy, który umożliwia umieszczanie różnych rodzajów reklam w wyszukiwarce Google. Wyświetlają się one wyżej niż organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania.

reklama-tekstowa-sklepu-odziezowego

Większość reklam jest rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę.

Sama wyszukiwarka to jednak nie wszystko. Dzięki Google Ads Twoje reklamy mogą wyświetlać się na większości stron internetowych, a także na YouTube.

Dzięki wielu możliwościom kierowania reklam możesz mieć pewność, że trafią one do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoimi produktami.

W Sky-Shop prowadzimy skuteczne kampanie Google Ads dla naszych klientów.

 👉 Sprawdź możliwości Sky-Shop Kampanie Ads!

Chcesz wiedzieć więcej na temat reklam Google Ads? Sprawdź nasz poradnik.

15. Zadbaj o aktywność w Google Zakupy/Google Shopping

Google Shopping to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych. Dzięki niej możesz tworzyć reklamy produktowe, które wyświetlają się na głównej stronie Google.

reklamy-produktowe

Od listopada 2020 roku, możesz prezentować swoje produkty w zakładce Zakupy Google całkowicie bezpłatnie – nawet jeśli nie prowadzisz płatnych kampanii Google Shopping, czy nie posiadasz konta reklamowego Google Ads. Dotyczy to jednak tylko zakładki Zakupy Google.

Jeżeli interesuje Cię taka forma promocji, musisz utworzyć konto w Google Merchant Center.

Dowiedz się więcej: Google Shopping – darmowe promowanie produktów w zakładce Zakupy Google!

16. Reklamuj się w mediach społecznościowych

Własny system reklamowy posiada także Facebook. W menedżerze reklam możesz tworzyć kreacje, które będą się wyświetlać użytkownikom na głównej stronie portalu.

Facebook oferuje wiele rodzajów reklam, a także rozbudowane możliwości ich kierowania – głównie w oparciu o zainteresowania użytkowników, które ten zna przecież doskonale. Warto mieć również na uwadze, że Twoi potencjalni klienci będą widzieć facebookowe reklamy niezależnie od tego, czy korzystają z programów typu AdBlock.

reklama-sklepu-odziezowego-fb

Reklamy możesz tworzyć także na Instagramie i wszystkich innych najpopularniejszych mediach społecznościowych.

17. Pamiętaj o remarketingu

Dzięki remarketingowi możesz dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę. Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś, że po odwiedzeniu jakiegoś sklepu, przez kilka następnych dni wyświetlały Ci się jego reklamy. To właśnie remarketing.

remarketing-reklama-sklepu-interenetowego

Kampanie remarketingowe możesz stworzyć za pomocą wszystkich popularnych systemów reklamowych – w tym oczywiście Google Ads i Facebook Ads.

18. Prowadź bloga w sklepie internetowym

Blog to jedno z podstawowych narzędzi content marketingu w sklepie internetowym. Pomoże Ci w zbudowaniu wokół swojej marki grona lojalnych odbiorców, a także zwiększy widoczność sklepu w wyszukiwarkach.

Jakie rodzaje treści możesz publikować na blogu?

  • artykuły poradnikowe,
  • zestawienia produktów,
  • rankingi,
  • teksty informujące o nowościach, promocjach itd.

Pamiętaj, by skupiać się przede wszystkim na tworzeniu treści evergreen, czyli takich, które zawsze będą aktualne. Branżowe newsy budują Twój wizerunek jako eksperta, ale nie będą generować na stałe ruchu z wyszukiwarek ani przyczyniać się do zwiększania sprzedaży na dużą skalę.

19. Chwal się opiniami klientów

Opinie innych to najlepszy marketing. Daj więc swoim klientom możliwość dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

Opinie powinny być widoczne zarówno na stronie Twojego sklepu, jak i w Google czy na Facebooku. Możesz także wykorzystać możliwości porównywarki Opineo, która osiąga bardzo wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Pamiętaj, by odpisywać na wszystkie opinie – zwłaszcza te negatywne!

Dowiedz się więcej o społecznym dowodzie słuszności w sklepie internetowym.

20. Buduj zaangażowanie dzięki email marketingowi

Email marketing to narzędzie, które prawdopodobnie nigdy się nie zestarzeje. Dzięki niemu możesz utrzymywać relacje z klientami, którzy dokonali już zakupu w Twoim sklepie i zachęcać ich do ponownych odwiedzin.

Wysyłaj regularnie newsletter, by informować o zniżkach, wyprzedażach, nowym asortymencie czy artykułach na blogu. Nie daj klientom o sobie zapomnieć, a ruch w Twoim sklepie na pewno się zwiększy.

21. Zainwestuj w influencer marketing

Polecenia innych to jeden z najlepszych sposobów na to, by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. To świetne rozwiązanie zwłaszcza, jeśli sprzedajesz oryginalny asortyment lub wprowadzasz na rynek nowe produkty.

Pamiętaj, że influencer marketing nie polega na angażowaniu do promocji sklepów celebrytów. Chodzi o to, by odnaleźć osoby, cieszące się autorytetem w danym środowisku, i nawiązać z nimi współpracę polegającą na dzieleniu się obiektywnymi przemyśleniami na temat sprzedawanych przez Ciebie produktów.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy dostosowany pod SEO.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Skorzystaj z kampanii Sky-Shop Ads!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

22. Stosuj cross-selling

Cross-selling polega na oferowaniu klientom produktów komplementarnych, do tych które znajdują się już w ich koszyku lub które przeglądają.

sprzedaż krzyżowa

Załóżmy, że klient kupuje buty. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie mu od razu akcesoriów do ich pielęgnacji.

W oprogramowaniu Sky-Shop możesz proponować klientom komplementarne produkty np. w zakładce akcesoria. Możesz prowadzić kampanie cross-sellingowe również za pośrednictwem pop-upów, maili, powiadomień web push lub reklam.

Pamiętaj, że cross-selling nie musi dotyczyć wyłącznie produktów. Możesz oferować swoim klientom także ubezpieczenie, montaż czy wniesienie towaru.

23. Stosuj upselling

Z kolei upselling to proponowanie klientom produktów droższych od tych, którymi aktualnie są zainteresowani.

up selling

Cena nie jest tu jednak jedynym kryterium. Ważne, by sugerować klientom towary cechujące się także wyższą jakością czy klasą.

Jeżeli dany klient jest zainteresowany kupnem laptopa, możesz zaproponować mu taki sam model – ale z lepszym procesorem czy większą pamięcią RAM.

Upselling, podobnie jak cross-selling, możesz realizować za pomocą płatnych reklam, ale także wykorzystując dodatkowe zakładki w kartach produktów w Sky-Shop.

Dowiedz się więcej na temat cross-sellingu i upsellingu!

24. Prezentuj swoją ofertę w porównywarkach cenowych

Widoczność oferty w porównywarkach cen stwarza realne szanse na zwiększenie sprzedaży. Ich ogromną zaletą jest fakt, że pojawiają się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Bardzo często mogą wygrać na tym polu z Tobą i… Twoją konkurencją.

Pamiętaj, że w porównywarkach znajdują się informacje dotyczące nie tylko ceny produktu. Klienci mogą dowiedzieć się z nich także o darmowej dostawie, dostępności produktu czy możliwych formach płatności.

ceneo-screen

W zależności od branży warto rozważyć obecność na następujących porównywarkach:

  • Ceneo.
  • Nokaut.
  • Skąpiec.
  • Domodi.
  • Allani.

Sky-Shop posiada integracje ze wszystkimi najpopularniejszymi porównywarkami cen w Polsce.

25. Wykorzystaj dodatkowe kanały sprzedaży

By zwiększyć sprzedaż, należy zwiększyć grono potencjalnych klientów. Możesz to zrobić nie tylko zwiększając intensywność działań marketingowych, ale także uruchamiając sprzedaż w nowych kanałach.

Oprócz sklepu internetowego możesz oferować klientom towary za pośrednictwem:

  • Allegro i innych platform typu marketplace (Empik, eBay, Morele.).
  • Ceneo – dzięki funkcji “Kup teraz” użytkownicy mogą robić zakupy bezpośrednio w serwisie.
  • Sklepu na Facebooku.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy na Sky-Shop, sprzedaż na wszystkich tych platformach możesz obsługiwać z poziomu jednego panelu administracyjnego.

26. Stosuj język korzyści

Większość opisanych powyżej sposobów zakłada wykorzystanie słów. Charakter komunikacji może być tym, co zaważy na ich skuteczności.

Dlatego pamiętaj, by zawsze stosować język korzyści. Nie rozpisuj się na temat zalet produktów czy Twojego sklepu. Zamiast tego jasno komunikuj, jakie korzyści ich używanie może przynieść Twoim klientom.

Pomoże Ci w tym stworzenie buyer persony i dokładne poznanie Twojej grupy docelowej.

27. Oznaczaj produkty jako bestsellery, nowości, produkt dnia

Dzięki temu pojawią się one w specjalnym miejscu na stronie głównej Twojego sklepu. Będziesz mieć więc gwarancję, że zobaczy je więcej osób.

nowosci bestsellery sky-shop

28. Używaj ramki promocja z licznikiem

Funkcja ta pozwoli Ci zaprezentować najważniejszą promocję na stronie głównej sklepu – w sposób, który trudno będzie przeoczyć. Licznik z kolei wywoła u odwiedzających uczucie pilności.

ramka z promocja sky-shop

29. Wyróżniaj promocje

Sky-Shop daje wiele możliwości w zakresie wyróżniania promocji. Możesz skorzystać np. z przekreślenia nieaktualnej ceny, zmiany koloru nowej ceny, a także podania wartości procentowej obniżki.

promocje sky-shop

30. Udostępniaj kody rabatowe

W Sky-Shop możesz tworzyć kody rabatowe, które następnie możesz udostępniać wybranym lub wszystkim klientom. To świetny sposób na zachęcenie do pierwszych czy kolejnych zakupów, a tym samym – na zwiększanie sprzedaży.

kody rabatowe sky-shop

32. Opracuj program lojalnościowy

Dzięki Sky-Shop bardzo łatwo uruchomisz program lojalnościowy. Klienci będą otrzymywać określoną liczbę punktów za każde zakupy, które będą mogli wydać przy okazji kolejnych wizyt. Będziesz miał oczywiście możliwość zdefiniowania wartości punktów.

program lojalnosciowy sky-shop

To jeden z najlepszych sposobów na zachęcanie ich do ponownych zakupów w Twoim sklepie internetowym.

33. Informuj o dostępności produktów

W kontekście zwiększania sprzedaży ma tu znaczenie zwłaszcza mała dostępność produktów. Jeżeli poinformujesz klientów, że pozostało niewiele sztuk interesujących ich produktów, istnieje duże prawdopodobieństwo, że szybciej sfinalizują oni transakcję.

mala dostepnosc sky-shop

34. Stosuj pop-upy

Pop-upy to wyskakujące okna, dzięki którym możesz informować użytkowników o promocjach, wyprzedażach czy nowych kolekcjach. To również świetne narzędzie do udostępniania kodów rabatowych.

popup sky-shop

Przetestuj Sky-Shop – bezpłatnie!

Podsumowanie

Jak widzisz, sposobów na zwiększanie sprzedaży jest wiele. Pośród naszych propozycji na pewno znajdziesz takie, które sprawdzą się w przypadku Twojego sklepu.

Pamiętaj jednak, by w pierwszej kolejności skupić się głównie na optymalizacji funkcjonowania Twojej strony i tych działaniach, które będą motywować klientów do szybkiej finalizacji transakcji, a także większych i powtórnych zakupów.

Dopiero gdy wykorzystasz aktualny potencjał użytkowników odwiedzających Twój sklep, rozszerzaj działania mające na celu przyciągnięcie zupełnie nowych.

Powodzenia!

4.46 avg. rating (89% score) - 52 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.