Sukces w branży e-commerce to wypadkowa wielu czynników, jednak wiele zależy od Ciebie. Postaw na aktywne działania, które pomogą przyciągnąć klientów do Twojego sklepu i przełożą się na większe zyski. Czytaj dalej, aby poznać najlepsze techniki sprzedaży dla sklepu internetowego.
Lista 13 sprawdzonych technik sprzedaży w sklepie
- Stosuj łatwy i szybki kontakt z klientem
- Cross-selling i upselling
- Social proof – wzbudzaj zaufanie u klienta
- Stosuj język korzyści
- Stosuj Call To Action (CTA)
- Reguła niedostępności
- Twórz i promuj zestawy produktów
- Promocje i oferty specjalne
- Stwórz program lojalnościowy
- Personalizuj swoją ofertę
- Używaj dodatkowych kanałów sprzedaży
- E-mail marketing
- Stosuj remarketing
1. Stosuj łatwy i szybki kontakt z klientem
Profesjonalna obsługa klienta to podstawa w każdym sklepie internetowym. Nawet najlepsze techniki sprzedażowe nie zastąpią odpowiednio zaprojektowanej komunikacji z kupującymi. Jako sprzedawca powinieneś oferować Twoim odbiorcom wsparcie na każdym etapie procesu zakupowego.
Pamiętaj, że kupujący w sklepie internetowym nie mogą liczyć na fizyczną pomoc obsługi, tak jak ma to miejsce w handlu tradycyjnym. Właśnie dlatego musisz zapewnić im możliwość szybkiego uzyskania odpowiedzi na ich pytania.
Zaproponuj swoim klientom obsługę za pomocą różnych kanałów, takich jak:
- infolinia,
- e-mail,
- media społecznościowe,
- live czat.
W ten sposób zatrzymasz użytkowników w swoim sklepie i skłonisz ich do finalizacji transakcji. Dobra obsługa klienta przekłada się również na zwiększenie liczby powracających klientów.
👉 Przeczytaj więcej na temat obsługi klienta w sklepie internetowym.
2. Cross-selling i upselling
Cross-selling i upselling to techniki sprzedażowe, które pozwolą podnieść wartość koszyków w Twoim sklepie, co przełoży się na większe zyski. Obie te metody mają za zadania zachęcić kupujących do zapoznania się z towarami dopasowanymi do ich potrzeb.
Cross-selling polega na zachęcaniu użytkowników do zakupu produktów uzupełniających. Przykładowo, jeżeli klient zdecydował się na zakup laptopa, zaoferuj mu myszkę lub podstawkę. W przypadku sklepów z kosmetykami możesz z kolei zaproponować artykuły z tej samej linii. Dobrym pomysłem będzie również proponowanie komplementarnych akcesoriów lub części do sprzętów.
Upselling ma zachęcić kupujących do wyboru droższego i bardziej zaawansowanego produktu z oferty. Może to być np. wyższej klasy model telefonu czy płyn do prania o większej pojemności. Dzięki temu klienci mają szansę zapoznać się z alternatywnymi propozycjami i ze względu na większe korzyści wybrać droższą opcję.
Sugestie komplementarnych lub bardziej zaawansowanych towarów warto umieścić już na karcie produktu w formie karuzeli. Dobrym pomysłem będzie również stworzenie tabelki porównującej poszczególne opcje (np. przy modelach smartfonów).
👉 Dowiedz się więcej na temat cross-sellingu i upsellingu w sklepie internetowym.
3. Social proof – wzbudzaj zaufanie u klienta
Aby klient zdecydował się na złożenie zamówienia w Twoim sklepie, musisz wzbudzić jego zaufanie. Jedną z najskuteczniejszych metod jest w tym przypadku powołanie się na opinie innych kupujących. Udostępnij użytkownikom możliwość pozostawiania ocen oraz komentarzy na karcie produktu lub w oddzielnej zakładce w sklepie.
Kolejny sposób to integracja sklepu ze znanymi wyszukiwarkami cen i opinii, dzięki którym klienci będą mogli porównać Twoją ofertę z innymi sprzedawcami. Wielu kupujących korzysta właśnie z takich narzędzi, aby znaleźć najlepsze dla siebie rozwiązanie. Ważnym elementem są tutaj także opinie zostawiane przez innych użytkowników, które wzbudzają zaufanie wśród odbiorców i stanowią najlepszą reklamę sklepu.
Zintegruj Twój sklep z porównywarkami cen i opinii!
Dobrym pomysłem jest również zaprezentowanie na stronie znanych marek znajdujących się w Twoim sklepie. W ten sposób pokażesz, że oferujesz atrakcyjne produkty, które budzą u użytkowników pozytywne emocje.
👉 Dowiedz się więcej na temat social proof marketingu.
4. Stosuj język korzyści
Zwróć uwagę na to, w jaki sposób budujesz komunikaty do odbiorców. Powinny one zachęcać użytkowników do wykonania określonych działań, a w konsekwencji dokonania zakupów. W osiągnięciu Twoich celów pomoże Ci stosowanie języka korzyści.
Kiedy prezentujesz ofertę Twojego sklepu, nie skupiaj się na wypisywaniu zalet produktów, ale kładź nacisk na ich użyteczność. Zwróć przy tym uwagę na potrzeby klienta. Przykładowo, pisząc opis produktu, postaraj się odpowiedzieć na następujące pytania:
- Jakie korzyści daje zakup produktu?
- Jaki problem pomaga rozwiązać?
- Co dają poszczególne cechy produktu?
👉 Przeczytaj więcej na temat tworzenia opisów produktów w sklepie internetowym.
5. Stosuj Call To Action (CTA)
Zachęć użytkowników do działania, umieszczając na swojej stronie boxy z CTA. Call To Action to komunikat, który ma zachęcić użytkownika do wykonania określonego działania. Może występować w różnych formach, np.:
- przycisku tekstowego,
- baneru,
- wyróżniającego się napisu,
- ikony graficznej.
W ten sposób zachęcisz Twoich odbiorców do zapoznania się z najnowszą ofertą, zapisu do newslettera czy dodania dodatkowych produktów do koszyka. Dzięki temu wydłużysz czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie oraz zwiększysz konwersję w Twoim sklepie.
👉 Dowiedz się więcej o zastosowaniu CTA w sklepie internetowym.
6. Reguła niedostępności
Według reguły niedostępności ludzie bardziej pragną rzeczy, do których dostęp jest ograniczony. Wykorzystaj tę prawidłowość w Twoim sklepie internetowym i zachęć Twoich klientów do szybszego podjęcia decyzji zakupowych. Zrobisz to na kilka sposobów.
- Twórz limitowane serie produktów.
- Podawaj informację o małej liczbie towaru na karcie produktu.
- Organizuj promocje ograniczone czasowo.
- Umieść na stronie głównej licznik promocji.
7. Twórz i promuj zestawy produktów
Zestawy produktów to świetny sposób na zwiększenie wartości koszyków w Twoim sklepie. W ten sposób zachęcisz klientów do kupienia kilku artykułów w pakiecie. Możesz także promować inne produkty z Twojej oferty, do których klient nie dotrze samodzielnie.
Użytkownicy chętnie korzystają z podpowiedzi i kupują produkty w pakiecie ze względu na określone korzyści, takie jak:
- niższa cena artykułów w zestawie,
- propozycje gotowych prezentów,
- komplementarność.
8. Promocje i oferty specjalne
Organizowanie promocji to jedna z najpopularniejszych taktyk pozwalających przyciągnąć odbiorców do sklepu. Mogą one przybierać różne formy, np. sezonowych wyprzedaży, rabatów dla stałych klientów, dni darmowej dostawy czy gratisów dodawanych do zamówień od określonej kwoty. Takie techniki sprzedaży w sklepie internetowym sprawią, że odbiorcy będą kupować więcej i częściej.
Zwróć uwagę na to, aby zaplanowane akcje promocyjne poprzedzić działaniami marketingowymi (postami w social mediach czy informacjami w newsletterze). Eksponuj oferty specjalne na stronie sklepu, np. poprzez banery promocyjne, wyróżnienia czy oznaczanie artykułów jako produkty dnia.
👉 Dowiedz się, jak reklamować produkt w sklepie internetowym.
9. Stwórz program lojalnościowy
Program lojalnościowy to jeden z najprostszych sposobów, aby zachęcić odbiorców do ponownych odwiedzin w Twoim sklepie i zyskać grono lojalnych klientów. Dzięki dołączeniu do programu użytkownicy otrzymują punkty za każde zakupy, które następnie wymieniają na rabaty lub nagrody. To z kolei sprawi, że częściej skorzystają z Twojej oferty, aby odebrać bonusy.
W panelu administracyjnym Sky-Shop bez problemu stworzysz program lojalnościowy dla Twoich klientów. Możesz sam określić jego zasady, w tym liczbę punktów przyznawanych za każdą wydaną złotówkę.
👉 Sprawdź, jak program lojalnościowy w sklepie internetowym zwiększa zysk.
10. Personalizuj swoją ofertę
Dzięki personalizacji klienci sklepu poczują, że Twoja oferta jest skrojona pod ich potrzeby. W tradycyjnym sklepie odwiedzający mogą zapytać obsługę o rekomendacje i w ten sposób uzyskać podpowiedź, co warto kupić. Wykorzystaj to również w e-commerce, analizując zachowania użytkowników w Twojej witrynie. W ten sposób zaoferujesz im produkty, których potrzebują.
Sposoby personalizacji w sklepie internetowym to m.in.:
- oferowanie wariantów produktów,
- filtry i parametry,
- zestawy do samodzielnego skomponowania,
- rekomendacje artykułów,
- możliwość zapakowania na prezent.
Możesz również pójść o krok dalej i oferować klientom artykuły kastomizowane (np. dodanie graweru, wiadomości czy przygotowanie produktów z indywidualną grafiką). Oprócz tego pamiętaj o personalizowaniu komunikatów marketingowych np. poprzez użycie imienia odbiorcy w newsletterze.
👉 Dowiedz się więcej na temat personalizacji produktu i sprawdź, jak wykorzystać ją w e-commerce.
11. Używaj dodatkowych kanałów sprzedaży
Sprzedaż wielokanałowa pomoże Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców, co pozwoli zmaksymalizować Twoje zyski. Dzisiaj wielu użytkowników zaczyna swoje poszukiwania produktów bezpośrednio na portalach typu marketplace, aby w łatwy sposób porównać oferty. Właśnie dlatego warto prezentować swój asortyment w kilku kanałach równocześnie.
Sky-Shop pozwala na integrację sklepu internetowego z wieloma popularnymi platformami, które obsłużysz z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dzięki temu sprzedaż wielokanałowa będzie nie tylko skuteczna, ale również duża prostsza i mniej czasochłonna. Do dyspozycji masz m.in.:
- Allegro,
- Empik Place,
- OLX,
- Morele,
- Sklep na Facebooku.
Zintegruj Twój sklep z portalami sprzedażowymi w Sky-Shop!
12. E-mail marketing
Odpowiednio prowadzone działania e-mail marketingowe sprawią, że odbiorcy będą częściej powracać do Twojego sklepu i staną się lojalnymi klientami. Pierwszym krokiem jest stworzenie bazy mailowej – zachęć kupujących do zapisania się do newslettera, oferując im rabaty. Następnie podziel odbiorców na segmenty i zaplanuj działania marketingowe.
Wysyłaj regularnie wiadomości do klientów. Przekazuj w nich informacje o nowościach, wyprzedażach, ofertach specjalnych czy promocjach. Warto również wysyłać maile z linkami do artykułów na blogu czy produktów, które powróciły do oferty. W ten sposób stale utrzymasz zainteresowanie odbiorców.
👉 Sprawdź, jak tworzyć newsletter w sklepie internetowym.
13. Stosuj remarketing
Techniki sprzedaży w Internecie powinny również obejmować użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę. Tacy odbiorcy mogli opuścić Twój sklep internetowy na różnym etapie procesu zakupowego – czasem jedynie zapoznali się pobieżnie z ofertą, a czasem dodali produkty do schowka lub koszyka. Dzięki remarketingowi możesz w łatwy sposób dotrzeć do nich ponownie.
Tworzenie kampanii remarketingowych umożliwiają popularne systemy reklamowe, takie jak Google Ads i Facebook Ads. Pomagają one tworzyć spersonalizowane komunikaty, dzięki którym zwiększysz świadomość marki, odzyskasz porzucone koszyki i wpłyniesz na lojazliację klientów.
👉 Dowiedz się więcej o remarketingu w sklepie internetowym.
Podsumowanie
Odpowiednio dobrane techniki sprzedaży w sklepie internetowym pomogą Ci przyciągnąć nowych klientów, zatrzymać ich na dłużej w witrynie i skłonić do ponownej wizyty. Nie musisz wprowadzać wszystkich metod od razu. Testuj działania i zobacz, które najlepiej sprawdzają się w przypadku Twojego biznesu online.
👉 Zobacz też pozostałe sposoby, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Ważny jest również wybór odpowiedniego oprogramowania, które pozwali Ci skutecznie stosować techniki sprzedaży w Internecie. Postaw na kompleksową platformę Sky-Shop, dzięki której szybko otworzysz własny e-biznes. Załóż darmowe konto testowe i sprawdź wszystkie możliwości oprogramowania.