Sky-Shop Blog Sklep internetowy Pomysł na sklep internetowy Załóż własny biznes i prowadź sklep internetowy z domu

Załóż własny biznes i prowadź sklep internetowy z domu

Sklep internetowy
8 min

Prowadzeniem sklepu internetowego z domu interesują się nie tylko młodzi rodzice i osoby poszukujące dodatkowego źródła dochodu, ale także wszyscy, którzy cenią sobie elastyczność godzin swojej pracy. Jest to rodzaj biznesu, w którym wyniki sprzedażowe wiążą się z ilością czasu i pracy, jakie poświęcisz na rozwój firmy. Zobacz, jak zdalnie prowadzić sklep internetowy i na co zwrócić uwagę przy jego zakładaniu!

Jak prowadzić sklep internetowy w domu?

Prowadzenie sklepu internetowego może się kojarzyć z dużym przedsięwzięciem, które obejmuje organizację magazynu oraz systemu i personelu do jego obsługi. Tymczasem rozwiązania wypracowane przez wiele lat rozwoju branży e-commerce pozwalają zdjąć z właściciela e-sklepu znaczącą część codziennych obowiązków. Umożliwia mu to prowadzenie sklepu internetowego nie tylko z domu, ale niemalże z każdego z miejsca na świecie. Odpowiednie połączenie dostępnych narzędzi zapewni Ci elastyczność, o której marzysz!

Jakie kroki należy wykonać, aby założyć swój sklep i zająć się sprzedażą online?

1. Działalność gospodarcza lub nierejestrowana

Sklep internetowy, jak każdy inny biznes, wymaga założenia działalności gospodarczej, która będzie stanowiła podstawę wszelkich prowadzonych rozliczeń. Jako początkujący przedsiębiorca powinieneś zainteresować się:

Ostatnia z wymienionych możliwości da Ci szansę na rozwijanie sklepu internetowego we własnym tempie – bez konieczności płacenia składek ZUS. I choć stosunkowo nowe rozwiązanie prawne pozwala na stopniowe dopracowywanie bazy produktowej i prowadzenie sprzedaży bez obaw o wysokie koszty stałe, niesie ze sobą pewne ograniczenia. Kluczowym jest limit miesięcznego przychodu, który może okazać się niewystarczający dla osób zainteresowanych sprzedażą wartościowych towarów. Drugą z kwestii, o których warto pamiętać, jest fakt, że nie każda hurtownia będzie chciała podjąć współpracę z nieposiadającą firmy osobą fizyczną.

2. Dropshipping – własny sklep internetowy bez magazynu

Dropshipping jest idealnym modelem logistycznym dla osób chcących prowadzić sklep internetowy z domu. Redukuje wszelkie obowiązki związane z najmem magazynu, sprowadzaniem do niego towaru oraz kontrolowaniem wysyłki paczek do klientów. W związku z tym, że to hurtownia będzie odpowiedzialna za skompletowanie zamówienia i jego nadanie pod wskazany przez klienta adres, Twoje zadania skupią się na reklamie asortymentu i przesyłaniu (mailowo lub poprzez przygotowany do tego celu panel) zamówień do kontrahenta.

realizacja zamówień w dropshippingu

Prowadzenie dropshippingu ułatwią integracje z hurtowniami dropshippingowymi, dzięki którym dane o artykułach (ceny, opisy i zdjęcia produktów, a przede wszystkim stany magazynowe) zostaną pobrane do nowego sklepu automatycznie, a Ty rozpoczniesz sprzedaż szybciej, niż początkowo zakładałeś!

3. Allegro – dodatkowy kanał sprzedaży w biznesie e-commerce

Sklep internetowy, do którego klienci trafiają wprost z wyszukiwarki, linków czy płatnych reklam, to nie jedyny kanał sprzedaży warty uwagi. Dzisiejszy handel wychodzi naprzeciw klientom i prezentuje im interesujące oferty wszędzie tam, gdzie ich poszukują. Porównywarki cen oraz marketplace’y (w tym Allegro) zawdzięczają swoją popularność ogromnej bazie potencjalnych konsumentów. Prezentacja artykułów w wybranym miejscu jest równoznaczna z uzyskaniem dostępu do osób, które zdecydowały się już na zakup konkretnego produktu. Ogranicza to ilość pracy, jaką należy włożyć w pozyskanie potencjalnego klienta zainteresowanego danym asortymentem.

Sprawdź: Jak otworzyć sklep internetowy na Allegro?

4. Gotowe oprogramowanie do sklepu internetowego

Idealnym narzędziem, aby prowadzić sklep internetowy z domu, jest gotowe oprogramowanie opłacane w systemie abonamentowym. To ono pozwoli Ci otworzyć sklep internetowy bez wiedzy z zakresu IT i rozpocząć sprzedaż w ciągu kilku dni. System został oparty o intuicyjny panel administracyjny oraz Kreator Szablonu Sklepu. Umożliwia on budowanie widoku produktów i menu przez upuszczanie na stronie wybranych elementów w postaci wygodnych kafelków. Rozwiązania Sky-Shop, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę, to:

  • Integracje z hurtowniami (w tym hurtowniami dropshippingowymi), dzięki którym szybko i sprawnie zatowarujesz sklep – bez konieczności ręcznego wprowadzania każdego z produktów do oferty.
  • Dwukierunkowa integracja z Allegro umożliwiająca szybkie importowanie produktów do aukcji, masowe zarządzanie ofertą, aktualizowanie stanów magazynowych oraz cen, a także obsługę zamówień składanych na Allegro z poziomu panelu sklepu.
  • Integracje z systemami płatności chętnie wybieranymi przez kupujących.
  • Struktura sklepu przyjazna SEO. W jej skład wchodzi zarówno sklep w wersji RWD dostosowany do urządzeń mobilnych, jak i szybkość ładowania strony oraz przyjazna struktura linków.

Oczywiście, funkcji usprawniających prowadzenie e-sklepu jest zdecydowanie więcej! Oprogramowanie zostało stworzone z myślą o wygodzie zarówno kupujących, jak i sprzedających. Podczas gdy ci pierwsi dokonają zakupu szybko i sprawnie dzięki zastosowaniu krótkiego koszyka zakupowego czy dobrze zaprojektowanej karty produktowej, drudzy zminimalizują czas obsługi poszczególnych klientów, zwiększając wydajność swojej pracy.

Sprawdź, jak założyć sklep internetowy, i postaw pierwsze kroki w e-handlu!

Odpowiednia manipulacja pakietem abonamentowym oraz modułami dodatkowymi da Ci szansę na korzystanie z oprogramowania idealnie dostosowanego do Twoich potrzeb. Rozwój sklepu będzie szedł w parze z poszerzaniem możliwości, jakie daje oprogramowanie, a Ty zapłacisz dokładnie za to, z czego korzystasz!

5. Samodzielna obsługa sklepu internetowego z domu

Jedną z najczęstszych barier uniemożliwiających założenie sklepu internetowego jest wizja wysokich kosztów stałych. Korzystając z przytoczonych wyżej rozwiązań, zmniejszysz comiesięczne rachunki do absolutnego minimum!

  • Dzięki działalności nierejestrowanej: zaoszczędzisz na składkach ZUS.
  • Dzięki dropshippingowi: nie zamrozisz dużej ilości gotówki w produktach, zaoszczędzisz na magazynie, systemie magazynowym oraz pracownikach niezbędnych do jego obsługi.
  • Dzięki oprogramowaniu w systemie abonamentowym: zyskasz dostęp do wszystkich funkcji koniecznych do prowadzenia sprzedaży w niskiej cenie. Przekonaj się, dlaczego samodzielna licencja sklepu kosztuje więcej, niż Ci się wydaje!

W rezultacie będziesz samodzielnie prowadzić sklep internetowy w domu – bez konieczności korzystania z usług firm zewnętrznych, posiadania wiedzy z zakresu IT i podpisywania licznych umów z kurierami!

Jak pracować nad marketingiem sklepu internetowego?

Kiedy uruchomisz już własny sklep internetowy, będziesz musiał zająć się jego marketingiem. Twoje działania powinny prowadzić do tego, aby jak najwięcej osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie produktami trafiło na stronę i złożyło zamówienia. Konkretna strategia marketingowa będzie oczywiście zależała od Twojej grupy docelowej oraz specyfiki marki, ale kluczowe metody i narzędzia reklamowe powinny obejmować:

  • SEO – to po prostu pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce. Wybierając odpowiednie słowa kluczowe, sprawisz, że prowadzona przez Ciebie strona będzie pojawiała się wśród wyników na określone zapytania konsumentów. W tym celu warto skupić się zarówno na odpowiednich treściach – m.in. opisach produktów i artykułach blogowych – jak i na technicznej optymalizacji SEO. Bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu strony odgrywa też pozyskiwanie linków zwrotnych z wysokiej jakości serwisów internetowych.
  • PPC – płatne kampanie reklamowe realizowane w systemach Google Ads i Facebook Ads pozwolą Ci szybko pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Swoje reklamy będziesz mógł skierować do ściśle określonej grupy docelowej. Inwestując w kampanie PPC, nie musisz się też obawiać ewentualnych strat finansowych – płacisz bowiem tylko za efekty swoich reklam, a nie za samą ich emisję.
  • Social media – na platformach społecznościowych postaraj się prowadzić nie tylko płatne kampanie PPC, ale też działania organiczne. Dzięki nim ułatwisz sobie budowę lojalnej społeczności wokół marki i proces kreowania wizerunku eksperta. W zależności od wybranego profilu odbiorców i branży, w której działasz, możesz skupić się na takich mediach społecznościowych jak Facebook czy Instagram, ale też TikTok lub YouTube.
  • Content marketing – to działania, które wspierają proces SEO, ale mają też ogromne znaczenie wizerunkowe. Polegają na tworzeniu i dystrybucji wysokiej jakości treści, które odpowiadają na pytania i potrzeby potencjalnych klientów, a przy okazji zachęcają ich do zakupów na stronie sklepu. Warto pamiętać, że bardzo ważną rolę w content marketingu odgrywają współcześnie materiały wideo.

Korzystając z rozwiązań zaliczających się do powyższych kategorii, z łatwością wypromujesz swój sklep w sieci. Pomogą Ci w tym liczne wtyczki, z którymi możesz zintegrować wybrane oprogramowanie e-commerce.

Jak założyć sklep internetowy w domu? Podsumowanie

Chcesz zacząć sprzedaż online, żeby dorobić do etatu? Nic łatwiejszego! Nie musisz nawet w tym celu wychodzić z domu. Postaw po prostu na abonament w Sky-Shop.pl, dzięki któremu błyskawicznie stworzysz sklep internetowy i wejdziesz na rynek e-commerce. Popularna platforma SaaS to gotowe rozwiązanie dla początkujących sprzedawców, którym zależy na szybkim rozwoju własnego biznesu!

5.00 avg. rating (99% score) - 13 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.