Jak założyć sklep internetowy? Pierwsze kroki w e-handlu


Sklep internetowy

Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz od czego zacząć? Jesteś przekonany, że sprzedaż online stanowi ogromną szansę na rozwój sklepów stacjonarnych, a także świetny pomysł na biznes? Dowiedz się, jak założyć własny sklep internetowy i postaw z nami swoje pierwsze kroki w e-handlu. Poznaj dostępne na rynku e-commerce rozwiązania. Podpowiadamy, jakie narzędzia pozwolą Ci zautomatyzować sprzedaż i zaoszczędzić cenny czas. Dowiedz się od czego zacząć sklep internetowy – krok po kroku!

Czego potrzebujesz do założenia sklepu internetowego?

Założenie sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było tak proste! Rozwój rynku e-commerce to nie tylko coraz większa ilość konsumentów zainteresowanych różnorakimi towarami. To także dostęp do intuicyjnych, prostych w obsłudze narzędzi, dzięki którym rozpoczniesz sprzedawać prościej niż kiedykolwiek. Zobacz, czego potrzebujesz do otworzenia sklepu internetowego!

Jak otworzyć sklep internetowy – oprogramowanie SaaS na start

Przed założeniem sklepu internetowego powstrzymuje Cię brak wiedzy informatycznej i wizja wysokich kosztów jego utrzymania? Chcesz skupiać się na sprzedaży i korzystać z rozwiązań odpowiadających na branżowe trendy i wymagania klientów? Oprogramowanie sklepu internetowego w systemie abonamentowym (SaaS), takie jak Sky-Shop.pl, jest najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie! Wykorzystanie dostosowanego do sprzedaży artykułów z wielu branż narzędzia jest niezwykle proste. Zakładasz sklep za darmo, a w ramach comiesięcznego abonamentu otrzymujesz nie tylko dostęp do funkcjonalnego oprogramowania na którym będzie działał Twój gotowy sklep internetowy, ale także:

  • wsparcie techniczne za darmo,
  • możliwość podpięcia własnej domeny (adresu www sklepu internetowego),
  • skrzynkę mailową zakończoną nazwą sklepu, dzięki której budujesz zaufanie klientów.

Oprogramowanie typu SaaS jest optymalnym, niedrogim rozwiązaniem, które nie wymaga od Ciebie wiedzy specjalistycznej.


Towar do sklepu internetowego

Wiesz już, jak otworzyć sklep internetowy. Nim rozpoczniesz sprzedaż, musisz zdecydować skąd brać towar do sklepu internetowego. Rozwiązania są dwa:

  • Sprzedajesz własne produkty, co wiąże się z ręcznym wprowadzeniem danych do oprogramowania, z którego korzystasz.
  • Handlujesz towarami dostępnymi w hurtowniach, co pozwala wykorzystać mechanizm integracji do automatycznego pobrania danych z hurtowni do Twojego sklepu.

Zakładanie sklepu internetowego a firma

Jak założyć sklep internetowy bez firmy? Konstytucja Biznesu pozwala Ci prowadzić sklep internetowy bez firmy, o czym warto pamiętać szczególnie podczas sprzedaży autorskiego asortymentu. Skorzystanie z możliwości prawnej pozwoli Ci rozwinąć skrzydła i lepiej zgłębić branżę, w której działasz – prowadząc działalność gospodarczą nierejestrowaną bez ponoszenia kosztów związanych ze składkami ZUS.

W przypadku handlu ogólnodostępnymi towarami zalecane jest założenie firmy. Wiąże się to z tym, że zdecydowana większość hurtowni (szczególnie tych dużych) chce podjąć współpracę wyłącznie z firmami.

Sky-Shop – więcej niż sklep internetowy

Stawiając pierwsze kroki w e-handlu, możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, że dzisiejszy e-commerce to zdecydowanie więcej niż sklep internetowy. Oprogramowanie Sky-Shop jest gotowym narzędziem, które umożliwi Ci otworzenie sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży w ciągu kilku chwil. Co więcej, proste w obsłudze, zaawansowane mechanizmy pozwolą zautomatyzować znaczącą część procesów wykonywanych ręcznie przez innych sprzedawców. Korzystając z oprogramowania m.in.:

  • automatycznie pobierasz towary z wybranej hurtowni i aktualizujesz ich dane (np. ceny, stany magazynowe, parametry),
  • kilkoma kliknięciami importujesz produkty do innych kanałów sprzedaży np. Allegro,
  • obsługujesz wszystkie zamówienia z poziomu panelu administracyjnego sklepu, nie zawracając sobie głowy wielokrotnym sprawdzaniem stanu zamówień w miejscach, w których sprzedajesz.

Oszczędność czasu i pieniędzy wynikająca z użycia przygotowanych dla Ciebie funkcji to nie wszystko! Jako że założenie sklepu internetowego i sprzedaż to dopiero początek, udostępniliśmy integracje z licznymi firmami kurierskimi, bramkami płatności i systemami magazynowymi. Dzięki nim zapewnisz swoim klientom preferowane szybkie płatności i zróżnicowane formy dostawy dopasowane do Twojej branży.

Jak pobrać towar do sklepu internetowego?

Zastanawiasz się, jak pobrać towar do sklepu internetowego? Sprzedajesz towar dostępny w hurtowni? Nic prostszego! Moduł integracji z hurtowniami zrobi to za Ciebie! Działanie mechanizmu obejmuje:

  • Pobranie zdjęć, opisów, parametrów, cen oraz stanów magazynowych, dzięki czemu możesz natychmiastowo rozpocząć sprzedaż.
  • Możliwość przeniesienia do sklepu drzewa kategorii udostępnianego przez hurtownię.
  • Możliwość ustalenia marży na artykuły.
  • Ustawienia dotyczące częstotliwości aktualizowania danych.
  • Zaawansowane opcje np. możliwość pobrania produktów od określonego stanu magazynowego (w celu niepobierania produktów, które mogą się szybko skończyć), akcja wykonywana gdy hurtownia usunie produkt ze swojej oferty itp.

Użycie przygotowanej automatyzacji jest naprawdę proste! Wystarczy, że:

Jak sprzedawać bez magazynu?

Wiedziałeś, że możesz sprzedawać bez magazynu, a nawet bez konieczności inwestowania w towar? Dropshipping jest modelem logistycznym opierającym się na wysyłce produktów wprost z hurtowni do klientów.

realizacja zamowienia dropshipping w sklepie internetowym

Jego stosowanie wiąże się z szeregiem korzyści:

  • Nie mrozisz gotówki w towarze i nie ryzykujesz, że czegoś nie sprzedasz.
  • Płacisz za produkty dopiero wtedy, gdy ktoś je kupi, dzięki czemu obniżasz próg wejścia w biznes.
  • Wyróżniasz się szeroką ofertą, bowiem możesz sprzedawać poszczególne towary w niewielkich ilościach.
  • Minimalizujesz ilość personelu, ponieważ zajmujesz się jedynie swoim sklepem (za cały proces wysyłki odpowiada hurtownia).

30 najczęściej zadawanych pytań o dropshipping pozwoli Ci rozwiać wszelkie wątpliwości związane ze sprzedażą bez magazynu!

Jak wystawiać aukcje na Allegro?

Chcesz sprzedawać na Allegro, ale przeraża Cię wizja wystawiania dziesiątek, a nawet setek aukcji? Nie musisz robić tego ręcznie! Dwukierunkowa integracja z Allegro jest mechanizmem, który importuje produkty ze sklepu internetowego na Allegro, a w razie potrzeby – z Allegro do sklepu internetowego. Właśnie dlatego nie musisz wielokrotnie uzupełniać tych samych danych. Integracja sklepu internetowego z Allegro w Sky-Shop oferuje więcej niż inne mechanizmy!

  • Aktualizowanie stanów magazynowych i automatyczne zamykanie aukcji, gdy kończą się produkty w Twoim magazynie. Zapomnij o strachu związanym z ryzykiem sprzedania artykułu, który już się wyprzedał!
  • Pobieranie zamówień oraz ich statusów wprost do panelu administracyjnego, byś wygodnie obsługiwał całą swoją sprzedaż.
  • Możliwość wykonywania masowych operacji np. ponowne wystawianie aukcji, wystawianie podobnych aukcji, zmiana ilości dostępnych artykułów oraz ich cen.
  • Łączenie zakupów na wielu aukcjach w jedno zamówienie.
  • Możliwość zdefiniowania stałej marży na aukcje.

dwustronna integracja sklepu internetowego z Allegro

Wykorzystanie gotowego mechanizmu jest najlepszym sposobem na usprawnienie wystawiania i obsługi aukcji na Allegro, a co za tym idzie – zminimalizowania czasu poświęcanego na ich realizację oraz zwiększenie ilości zakupów finalizowanych każdego dnia.

Jak wysyłać paczki do klientów sklepu internetowego?

Sposób wysyłania paczek do klientów sklepu internetowego uzależniony jest od modeli logistycznych, z których korzystasz. Jeśli decydujesz się na sprzedaż z własnego magazynu, wybierasz spośród integracji z kurierami i brokerami.

1. Współpraca z brokerem
Wybór brokera kurierskiego rekomendowany jest początkującym sprzedawcom, którzy nie są jeszcze w stanie zadeklarować dużej liczby wysyłanych każdego miesiąca paczek. Portale łączące w jednym miejscu oferty wielu kurierów są w stanie zapewnić Ci niższą cenę niż kurierzy.

2. Współpraca z firmą kurierską
Z czasem korzystanie z usług brokera przestaje się opłacać. Wraz ze wzrostem ilości wysyłanych paczek powinieneś szukać oferty najlepiej spełniającej Twoje wymagania. Weź pod uwagę nie tylko cenę, ale także dostępne gabaryty i sposoby odbioru przesyłek oraz wysyłane do klienta statusy o kolejnych etapach doręczenia.

Wszelkie dokumenty przewozowe wygenerujesz kilkoma kliknięciami w panelu administracyjnym sklepu!

Co zrobić, żeby mój sklep wyświetlał się w Ceneo?

Podczas zakupów porównujesz oferty na Ceneo lub Opineo? Chcesz, żeby Twój sklep też się tam pojawił? Nic prostszego! Korzystając z oprogramowania Sky-Shop, możesz zintegrować swój sklep z porównywarkami cen i opinii, trafiając do szerszego grona konsumentów. Podobnie, jak w przypadku każdej innej integracji, przed zintegrowaniem sklepu musisz uzgodnić warunki współpracy z wybranym partnerem.

Jak założyć sklep internetowy ze wsparciem technicznym

Jedną z najważniejszych kwestii – zarówno podczas zakładania sklepu, jak i jego rozwijania – jest profesjonalne wsparcie techniczne. Niezależnie od tego, na jakim etapie rozwoju swojego biznesu jesteś, nie zostawimy Cię bez pomocy! Nasi doradcy chętnie odpowiedzą na pytania związane z obsługą sklepu i pomogą wybrać rozwiązania dopasowane do Twoich aktualnych potrzeb. Porady znajdziesz także na:

Wiesz już, jak zrobić sklep internetowy. Wybierz własny sklep internetowy ze wsparciem technicznym i korzystaj z nowoczesnych rozwiązań e-commerce! Zyskaj dostęp do wszystkich narzędzi w jednym miejscu i nie martw się. Dzięki temu prowadzenie sklepu internetowego będzie o wiele prostsze.

Jeśli jesteś z Krakowa, to sprawdź też dedykowaną ofertę tworzenia sklepów internetowych w Krakowie.

4.59 avg. rating (91% score) - 17 votes 5

Senior Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.