Sky-Shop Blog Inspiracje Pomysły na biznes Pomysł na własną działalność – co się opłaca? 20 propozycji

Pomysł na własną działalność – co się opłaca? 20 propozycji

Pomysły na biznes
16 min

Przepis na sukces w życiu zawodowym to połączenie satysfakcjonujących zarobków z przyjemnością z codziennej pracy. Praca na etacie nie zawsze pozwala to osiągnać. Warto zastanowić się wtedy nad założeniem własnej firmy. Co otworzyć, aby własna działalność była opłacalna? W tym artykule podpowiemy Ci, jak szukać pomysłu na własną firmę oraz podamy gotowe przykłady, którymi warto się zainspirować.

Jak znaleźć pomysł na własną działalność? Sprawdź te 4 sposoby


Jeśli chciałbyś założyć własną działalność, ale nie masz na nią pomysłu, skorzystaj z naszych wskazówek. Zobacz, na co zwrócić uwagę przy wyborze branży i jak szukać inspiracji do stworzenia biznesu.

1. Wykorzystaj swoje pasje i umiejętności

Chciałbyś zarabiać na swojej pasji? Jednym ze sposobów jest założenie własnej działalność. Przy planowaniu biznesu wykorzystaj Twoje mocne strony – pomyśl, w czym jesteś dobry i co sprawia Ci przyjemność, a następnie spróbuj przekuć swoją pasję w biznes. Możesz zrobić listę swoich umiejętności i wybrać te, które mogłyby Ci pomóc w założeniu dobrze prosperującego biznesu.

2. Odpowiadaj na potrzeby innych

Dobry pomysł na biznes powinien odpowiadać na potrzeby innych ludzi i pomóc im w rozwiązywaniu codziennych problemów. Dzięki temu masz pewność, że znajdziesz popyt na Twoje usługi. Zrób solidny research i sprawdź, jaką niszę możesz zagospodarować. Być może Ty lub Twoi znajomy doświadczacie na co dzień problemów, z którymi mogłaby sobie poradzić np. aplikacja. A może brakuje Ci sklepu oferującego produkty, których poszukujesz? Nic nie szkodzi na przeszkodzie, żebyś to właśnie Ty go założył!

3. Obserwuj rynek i wyłapuj trendy

Zobacz, jakie usługi i produkty cieszą się dużym popytem. Obserwuj także trendy i tematy, które cieszą się zainteresowaniem. Być może uda Ci się wyłapać pomysł na biznes z potencjałem. Warto wykorzystywać trendy w początkowej fazie, kiedy konkurencja nie jest jeszcze zbyt duża, ale najważniejsze jest to, żeby wyróżnić się na tle innych biznesów.

4. Ulepszaj już istniejące rozwiązania

Podoba Ci się jakiś pomysł na firmę, ale myślisz, że mógłbyś go robić lepiej? Masz konkretne pomysły na własną działalność i na to jak usprawnić pewne działania? Świetnie! To może być okazja do stworzenia własnej działalności. Już na starcie będziesz mógł liczyć na przewagę w postaci konkurencyjnej oferty.

20 pomysłów na własną działalność w Internecie


Jednym z najprostszych sposobów na wystartowanie z własnym biznesem jest założenie działalności w Internecie. Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie i daje Ci wiele możliwości. Zobacz gotowe pomysły na własną działalność, które świetnie sprawdzą się w przypadku początkujących przedsiębiorców.

1. Sklep internetowy

Jeśli chciałbyś zdecydować się na sprzedaż, warto postawić na sklep internetowy. Według raportu Gemius Polska w internecie kupuje już 77% Polaków. Biznes e-commerce staje się coraz bardziej popularny, ale wciąż możesz liczyć na dużą liczbę potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą.

👉 Sprawdź, co sprzedawać w sklepie internetowym.

Sklep internetowy pozwoli Ci na pracę niemal z każdego miejsca, a przy tym nie musisz martwić się o wynajęcie lokalu. Uruchomienie biznesu online wiąże się też zazwyczaj z mniejszym nakładem finansowym i czasowym. Zwłaszcza jeśli skorzystasz z gotowych rozwiązań, takich jak oprogramowanie dla sklepów internetowych Sky-Shop.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Dlaczego warto zdecydować się na Sky-Shop?

  • W łatwy i szybki sposób samodzielnie skonfigurujesz gotowy do uruchomienia sklep internetowy.
  • Otrzymasz dostęp do kompleksowej usługi, która pozwala na sprzedaż w wielu kanałach.
  • Zyskasz możliwość integracji z wieloma hurtowniami, marketplace’ami, systemami płatności, firmami kurierskimi oraz narzędziami marketingowymi.
  • Darmowa pomoc techniczna zapewni Ci wsparcie na każdym etapie prowadzenia sklepu.
  • Dzięki aplikacji mobilnej będziesz mógł w łatwy sposób zarządzać swoim sklepem.
  • Stały rozwój oprogramowania pozwala na dostęp do nowych funkcji i udogodnień, które usprawnią działanie Twojego sklepu.
  • 14-dniowy, darmowy okres próbny daje Ci możliwość przetestowania dostępnych rozwiązań.

Zobacz, jak założyć sklep internetowy

2. Sprzedaż na Allegro

Dobrym sposobem na pierwszą własną działalność jest też sprzedaż na Allegro. Charakteryzuje ją niski próg wejścia oraz prosta obsługa. Jeśli chcesz zacząć sprzedawać na Allegro, wystarczy, że założysz konto w tym serwisie. Zamówienia możesz w wygody sposób obsługiwać z poziomu panelu administracyjnego w Sky-Shop.

Pamiętaj jednak, że to rozwiązanie ma również swoje wady. Przede wszystkim musisz się liczyć z tym, że Allegro będzie pobierało prowizję od transakcji. W ten sposób znacznie trudniej będzie Ci również budować rozpoznawalność własnej marki. Warto zatem postawić na to rozwiązanie, jeśli masz już własny sklep internetowy i chcesz skorzystać z dodatkowych kanałów sprzedaży. Sky-Shop zapewni Ci prostą integrację z Allegro.

👉 Zobacz, jak otworzyć sklep internetowy na Allegro.

3. Sprzedaż za pomocą marketplace’ów

Marketplace’y mogą stanowić Twoje główne miejsce sprzedaży, ale przede wszystkim sprawdzą się jako dodatkowe kanały, które pomogą Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców. Ich główną zaletą jest łatwa obsługa oraz dostęp do licznego grona klientów. Sprzedaż możesz prowadzić za pomocą takich platform jak:

  • Empik Marketplace,
  • Morele,
  • Ceneo (Kup teraz),
  • OLX.

Korzystając ze Sky-Shop, w prosty sposób skoordynujesz sprzedaż za pomocą różnych kanałów z poziomu jednego panelu administracyjnego. Skorzystaj z dostępnych integracji.

4. Dropshipping

To świetny pomysł na własną działalność, jeśli nie chcesz lub nie możesz inwestować na starcie dużych kwot. W tym modelu proces wysyłki jest przeniesiony całkowicie na hurtownię lub producenta, dzięki czemu Ty możesz się skupić na obsłudze klientów. Nie musisz zatem mieć własnego magazynu, a za towar płacisz, dopiero kiedy otrzymasz zamówienie, dzięki czemu ograniczasz koszty związane z prowadzeniem sprzedaży.

Dowiedz się więcej na temat sprzedaży w dropshippingu.

Co warto sprzedawać w dropshippingu? Zwróć szczególną uwagę na artykuły:

  • które rzadko podlegają zwrotom,
  • cieszą się dużym popytem,
  • można na nich ustalić wysoką marżę,
  • są trudne w magazynowaniu.

👉 Sprawdź, co warto sprzedawać w dropshippingu.

5. Handmade

Najprostszym sposobem, żeby wyróżnić swój biznes, jest tworzenie produktów ręcznie. Masz wtedy pewność, że towar w Twoim sklepie jest unikatowy. To również świetny pomysł na przekucie Twojego hobby w źródło zarobku.

Opcji jest naprawdę wiele – możesz sprzedawać makramy, kartki okolicznościowe, ręcznie robioną biżuterię, ozdoby czy zabawki. Sprawdź również inne pomysły na własnoręczną produkcję. Artykuły handmade dają Ci też możliwość ustalenia wysokiej marży, a co za tym idzie, zwiększenia Twoich zysków.

👉 Dowiedz się więcej o sprzedaży produktów handmade.

6. Sprzedaż rzeczy z drugiej ręki

Second-handy cieszą się coraz większą popularnością nie tylko wśród osób, które chcą oszczędzić na ubraniach, ale przede wszystkim wśród miłośników oryginalnych stylizacji. Wiele osób decyduje się też na rzeczy z drugiej ręki ze względu na ekologię. Wygodnym rozwiązaniem są second-handy online, w których klient może liczyć na jakość, spokojnie przejrzeć ofertę i upolować prawdziwe perełki.

Zwróć uwagę na dobór artykułów do Twojego sklepu – produkty markowe lub wykonane z naturalnych czy luksusowych materiałów dają Ci możliwość ustalenia wyższej marży, zwłaszcza jeśli ubrania będą w dobrym stanie. Sprzedając artykuły z drugiej ręki, nie musisz także obawiać się o to, że sprzedawane przez Ciebie rzeczy wyjdą z mody. Wśród klientów na pewno znajdziesz miłośników vintage.

👉 Sprawdź, jak otworzyć sklep internetowy z odzieżą.

7. Produkty personalizowane

Personalizowane produkty to kolejny sposób na to, żeby wyróżnić Twoją ofertę i zaspokoić potrzeby wymagających klientów. Takie artykuły to także doskonały pomysł na prezent. Możesz zatem liczyć na wzrost sprzedaży w okresie bożonarodzeniowym, a także w przypadku różnych świąt, jak Walentynki, Dzień Kobiet czy Dzień Nauczyciela. Warto także ustawić zakładkę w Twoim sklepie internetowym, w którym znajdą się gotowe podpowiedzi na prezent.

8. Kosze prezentowe i boxy tematyczne

Skoro już jesteśmy przy tematyce prezentowej, zwróć uwagę na gotowe rozwiązania, jakim są kosze prezentowe. Takie zestawy możesz tworzyć samodzielnie z dostępnych produktów – zazwyczaj dostosowane są one do konkretnej okazji lub osoby. Kosze z kosmetykami, słodyczami, przetworami czy herbatami sprawdzą się jako prezenty świąteczne, urodzinowe czy imieninowe.

Dobrym pomysłem jest też tworzenie boxów tematycznych związanych np. z książkami czy grami komputerowymi. Zestawy dla fanów mogą stanowić nie tylko oryginalny prezent, ale będą również gratką dla kolekcjonerów zbierających gadżety związane z ich zainteresowaniami. Przy takich produktach szczególnie polecana jest sprzedaż online, ponieważ w tym przypadku możesz liczyć na większe grono odbiorców.

9. Produkty ekologiczne

Świadomość kupujących na temat wpływu konsumpcji na środowisko naturalne jest coraz większa, dlatego coraz częściej wybierają oni ekologiczne odpowiedniki artykułów jednorazowych lub produkty w opakowaniach wielokrotnego użytku. Jeśli sam troszczysz się o środowisko, postaw na green marketing i ekologiczne produkty. W asortymencie Twojego sklepu mogą się znaleźć:

  • wielorazowe produkty higieniczne,
  • naturalne kosmetyki w szklanych opakowaniach,
  • pojemniki na jedzenie na wynos,
  • ekologiczne środki do sprzątania domu,
  • biodegradowalne opakowania.

10. Żywność

Coraz więcej osób decyduje się na zakup artykułów spożywczych przez internet. Taka forma jest doceniana przez klientów szczególnie ze względu na oszczędność czasu, łatwe porównanie ofert, duży wybór, wygodną dostawę oraz wygodne ceny. W sklepach online można także znaleźć produkty trudniej dostępne stacjonarnie.

Jeśli myślisz o biznesie w branży spożywczej, dobrze jest znaleźć niszę. Możesz zdecydować się np. na sprzedaż produktów BIO, ekologicznych, regionalnych lub wyrobów własnych. Pamiętaj, że nie musisz mieć towaru, aby otworzyć internetowy sklep spożywczy. Możesz także zdecydować się na sprzedaż w dropshippingu, korzystając z integracji z hurtowniami z branży.

👉 Sprawdź, jak otworzyć sklep spożywczy online.

11. Korepetycje i szkolenia

Jeśli chcesz wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie w jakiejś dziedzinie, możesz postawić na korepetycje i szkolenia. Warto przy tym rozważyć działalność online, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. To także ułatwienie dla Ciebie, ponieważ możesz pracować z dowolnego miejsca.

Korepetycje i szkolenia to biznes, w który nie musisz inwestować dużych nakładów pieniędzy. Najważniejsza jest tutaj Twoja wiedza oraz sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Przy prowadzeniu tego typu działalności warto również postawić na sprzedaż nagrań szkoleń, e-booków, audiobooków czy innych materiałów edukacyjnych. Takie rozwiązanie dostępne jest na platformie Sky-Shop, która umożliwia dystrybucję produktów cyfrowych.

12. Copywriting lub korekta tekstów

Jeśli świetnie operujesz językiem, jesteś kreatywny, a zasady interpunkcji oraz ortografii masz w małym palcu, możesz założyć własną działalność i oferować usługi copwyriterskie lub w zakresie korekty tekstów.

Początkowo warto szukać zleceń w grupach na portalach społecznościowych lub nawiązać współpracę np. z agencją marketingu, dzięki czemu będziesz mógł liczyć na stałe zlecenia. Systematyczna praca pozwoli Ci zbudować profesjonalne portfolio i wyrobić sobie markę, dzięki czemu będziesz mógł negocjować wyższe stawki za swoje usługi.

13. Fotografia

Kolejnym pomysłem na zarabianie na pasji jest oferowanie usług fotograficznych. Możesz wyspecjalizować się w danej dziedzinie np. fotografii produktowej lub okolicznościowej. Warto przy tym promować swoją działalność w mediach społecznościowych oraz szukać zleceń na dedykowanych grupach. Istotnym elementem będzie również posiadanie własnego portfolio – warto je zamieścić je w internecie, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć Twoje prace.

Kolejną opcją jest sprzedaż fotografii w sklepie internetowym. To rozwiązanie dla osób, które chciałyby poszerzyć swoją działalność. Co ważne, możesz oferować zdjęcia nie tylko w wersji fizycznej, ale także cyfrowej. Dowiedz się więcej na temat tego, jak sprzedawać zdjęcia w sklepie internetowym.

14. Grafika

Jeśli masz artystyczną duszę i tworzysz w digitalu, możesz zdecydować się na świadczenie usług graficznych. Coraz więcej firm decyduje się na współpracę z freelancerami, którzy mogą liczyć na zlecenia przy różnorodnych projektach. Pole do popisu jest naprawdę szerokie – od tworzenia grafik na media społecznościowe po projektowanie sklepów internetowych.

Świadczenie usług graficznych nie musi być Twoim jedynym źródłem dochodu. Możesz także sprzedawać swoje projekty w sklepie internetowym – jako pliki cyfrowe lub produkty fizyczne np. plakaty albo koszulki z nadrukami. To dobre rozwiązanie, ponieważ daje Ci możliwość zarabiania wtedy, kiedy nie masz żadnych zleceń.

Zobacz, jak zarabiać na produktach cyfrowych

15. Usługi cukiernicze

Dla miłośników pieczenia dobry pomysł na biznes to otworzenie własnej cukierni. Bardziej elastycznym rozwiązaniem będzie pieczenie ciast na zamówienie – przede wszystkim pozwoli Ci dostosować czas pracy do Twoich możliwości. Możesz także zająć się tworzeniem słodkich stołów na różne imprezy okolicznościowe. Takie usługi są szczególnie pożądane w okresie ślubnym oraz komunijnym.

Sprzedaż słodkich wyrobów jest możliwa nie tylko stacjonarnie, ale także za pośrednictwem internetu. Dzięki temu poszerzysz grono potencjalnych klientów, którzy będą mogli cieszyć z dostawy produktów pod same drzwi.

16. Usługi kosmetyczne

Pomysłem na własny biznes, który może Ci zapewnić stałe grono klientów, jest także oferowanie usług kosmetycznych. Jeśli potrafisz robić makijaż lub paznokcie, możesz zdecydować się na usługi z dojazdem, dzięki czemu zapewnisz swoim odbiorcom wygodę. Takie rozwiązanie sprawi również, że nie będzie konieczne wynajęcie i płacenie czynszu za lokal. W tym przypadku warto zadbać o profesjonalne portfolio oraz promocję usług np. w mediach społecznościowych.

17. Organizacja imprez

Jeżeli jesteś mistrzem organizacji, potrafisz planować i zajmować się wieloma rzeczami jednocześnie, możesz rozważyć założenie firmy z zakresu organizacji imprez. Zazwyczaj wiąże się to z załatwianiem wielu spraw i poświęceniu dużej ilości czasu, dlatego wiele osób decyduje się na skorzystanie z usług specjalisty w tej dziedzinie. Mogą być to mniejsze imprezy firmowe czy konferencje lub duże uroczystości, np. wesela albo bankiety.

18. Catering

Prowadzenie własnej firmy cateringowej to świetne rozwiązanie, jeśli chcesz prowadzić biznes w branży gastronomicznej. Spróbuj wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji, specjalizując się w jakiejś niszy, np. diecie wegańskiej, keto lub bezglutenowej. Dobrą opcją może być także oferowanie diety pudełkowej, która staje się coraz bardziej popularną formą zamawiania posiłków. Kolejnym pomysłem jest organizacja cateringu na różnego rodzaju imprezy.

19. Social media

W mediach społecznościowych czujesz się jak ryba w wodzie? Jesteś kreatywny i na bieżąco śledzisz internetowe trendy? Być może przed Tobą kariera w social mediach! Nie musisz sam być twórcą – możesz prowadzić działania na rzecz innej firmy. Promocja w social mediach to dzisiaj nieodłączny element działań promocyjnych większości firm, które często korzystają w tym zakresie z usług freelancerów.

20. Florystyka

Jeśli kochasz kwiaty, wiesz wszystko o ich pielęgnacji, a przy tym możesz pochwalić się zmysłem artystycznym, postaw na pracownię florystyczną. Kwiaciarnia to dobry pomysł na biznes, jednak musisz liczyć się z dużą konkurencją. Warto zatem wyróżnić swoją ofertę, np. poprzez oferowanie coraz bardziej popularnych flower boxów. Dobrym pomysłem będzie stworzenie internetowej pracowni florystycznej – dzięki temu możesz tworzyć kompozycje na zamówienia i dostarczać je pod drzwi klienta.

Dlaczego warto założyć własny biznes?


Prowadzenie własnej działalność to marzenie wielu osób. Chociaż niesie ze sobą ryzyko niepowodzenia oraz wymaga dużego nakładu pracy, ma również liczne zalety. Dlaczego warto zdecydować się na własną działalność?

  • Założenie własnego biznesu to szansa na rozwijanie swoich pasji oraz realizację zawodowych aspiracji.
  • Własny biznes pozwala na większą niezależność – sam jesteś swoim szefem, więc możesz decydować, kiedy i jak pracujesz.
  • Nie ogranicza Cię standardowy czas pracy – musisz jedynie trzymać się terminów realizacji usług lub zamówień.
  • Pracujesz na siebie i swój własny rachunek.
  • Masz wpływ na kształt swojego biznesu – to Ty decydujesz, z kim współpracujesz i jaki jest wizerunek Twojej firmy.
  • Budujesz własną markę, dzięki czemu masz większą satysfakcję z osiąganych sukcesów.
  • Jesteś w stanie zwiększyć swoje dochody.

Przeczytaj koniecznie: Jak otworzyć własną firmę?

Czy jest konieczna rejestracja własnej działalności?

Jeśli chcesz rozpocząć prowadzenie własnego biznesu, możesz skorzystać z dwóch rozwiązań:

  • założenie firmy (np. jednoosobowej działalności gospodarczej albo spółki cywilnej),
  • działalność nierejestrowana.

Działalność nierejestrowana pozwala na prowadzeniu sprzedaży lub oferowaniu usług bez konieczności rejestracji w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Dzięki temu możesz zminimalizować biurokrację oraz przetestować Twój pomysł na biznes bez większego ryzyka. Pozwoli Ci to również na początku ograniczyć koszty prowadzenia działalności, ze względu na brak składek ZUS i prowadzenia pełnej księgowości.

Aby skorzystać z tego rozwiązania, upewnij się, że spełniasz poniższe warunki:

  • w ciągu ostatnich 60 miesięcy (5 lat) nie prowadziłeś działalności gospodarczej,
  • wykonywane przez Ciebie usługi nie wymagają uzyskania koncesji, licencji lub innych pozwoleń,
  • prowadzisz działalność samodzielnie,
  • Twój miesięczny przychód nie przekroczył kwoty 75% płacy minimalnej na dany rok.

Jak widzisz, działalność nierejestrowana nie zawsze jest możliwa przy zakładaniu biznesu. Jeśli jednak myślisz o prowadzeniu sprzedaży na małą skalę, dobrze rozważyć to rozwiązanie.

👉 Zobacz, co warto sprzedawać bez działalności gospodarczej.

Jeśli Twój biznes zacznie osiągać znaczące przychody, powinieneś założyć działalność gospodarczą. Samo uruchomienie firmy nie jest zbyt skomplikowane, ale wymaga podjęcia ważnych decyzji i spełnienia określonych wymagań formalnych.

👉 Sprawdź, jak szybko i łatwo zarejestrować firmę

Gdzie szukać dofinansowania na własną działalność gospodarczą?


Zakładanie własnej firmy zawsze wiąże się z inwestycją środków finansowych. Być może jest to kwestia, która powstrzymuje Cię przed podjęciem decyzji o starcie biznesu. Pamiętaj jednak, że w wielu przypadkach możesz liczyć na dofinansowanie z różnych źródeł.

Najpopularniejszą opcję stanowi skorzystanie z dotacji z Urzędu Pracy. Co ważne, nie musisz zwracać pieniędzy, jeśli zostaną one wydane w sposób określony we wniosku i będziesz prowadzić działalność przez minimum 12 miesięcy. Aby uzyskać takie dofinansowanie, powinieneś jednak spełnić określone wymagania. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule Dofinansowanie z Urzędu Pracy.

Pozostałe opcje uzyskania dofinansowania na własną działalność to m.in.:

  • dotacje unijne,
  • pożyczki na start w biznesie,
  • crowdfunding,
  • prywatni inwestorzy.

Przeczytaj również: Jak otworzyć własny biznes bez pieniędzy?

Jaka działalność gospodarcza się opłaca? Podsumowanie


Dobry pomysł na własną działalność to podstawa sukcesu. Skorzystaj z naszych inspiracji i gotowych podpowiedzi, żeby znaleźć właściwy dla Ciebie kierunek rozwoju. Przede wszystkim jednak podążaj za swoimi zainteresowaniami oraz umiejętnościami.

Jeśli chcesz poznać więcej pomysłów na własną działalność, zobacz pozostałe wpisy na naszym blogu.

A jeżeli zdecydujesz się na założenie sklepu w Internecie, skorzystaj z możliwości, jakie daje Sky-Shop. Czeka na Ciebie 14-dniowy okres testowy! Jeśli masz jakieś pytania, napisz do nas na mail info@sky-shop.pl lub zostaw komentarz.

4.67 avg. rating (93% score) - 15 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.