Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Na czym polega model sprzedaży Dropshipping?

Właściciele sklepów internetowych mogą zarządzać magazynowaniem i wysyłką produktów na różne sposoby. Jednak w ostatnim czasie coraz bardziej popularnym modelem logistycznym w Polsce jest Dropshipping. Dowiedz się jak wykorzystać jego potencjał!

Zasady działania Dropshippingu

Dropshipping opiera się na tych samych zasadach sprzedażowych i logistycznych co inne modele, jednak z paroma różnicami. Na czym polega? Po złożeniu zamówienia, e-sklep przekazuje zlecenie dostawcy, a hurtownia wysyła do Klienta bezpośrednio produkt. 

Jako właściciel sklepu internetowego nie musisz czekać na dostarczenie towaru i dopiero potem kierować go odbiorcy. Dzięki temu czas dostawy znacznie się skraca. Ponadto nie magazynujesz asortymentu, więc nie płacisz za wynajem i nie zamrażasz gotówki w zgromadzonym towarze. Proces pakowania paczek również jest po stronie dostawcy.

Zadania sklepu internetowego

Jako właściciel e-sklepu zajmujesz się przede wszystkim marketingiem i pozyskiwaniem Klientów. Do Twoich zadań należy również przygotowanie atrakcyjnej witryny i czuwanie nad procesem sprzedaży. Ponieważ to właśnie na Twojej stronie internetowej odbiorcy zamawiają towar.

Pomimo, iż teoretycznie stajesz się pośrednikiem handlowym, w praktyce nie zwalnia Cię to od obsługi Klienta. Do Twoich obowiązków należy prowadzenie ewidencji sprzedaży. To Ty wystawiasz paragon lub fakturę za złożone zamówienie.

Możesz dostarczyć go do konsumenta na dwa sposoby:

  • w paczce, po wcześniejszym ustaleniu tego z hurtownią
  • elektronicznie.

Obsługą posprzedażową również zajmuje się sklep internetowy. Znaczy to, że Klienci kierują do Ciebie zwroty produktów bądź reklamacje. Jednak wiele hurtowni dropshippingowych proponuje pomoc w tej kwestii.

Rozpoczęcie sprzedaży w modelu Dropshipping

Dropshipping ma dużo zalet i w ostatnim czasie wiele sklepów internetowych korzysta z tego rozwiązania. Model ten preferują głównie przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce, gdyż znika bariera finansowa.

Jeżeli chcesz rozpocząć sprzedaż w formule dropshippingu, najpierw powinieneś znaleźć odpowiedniego dostawcę.

Sky-Shop.pl proponuje 41 gotowych integracji z hurtowniami dropshippingowymi. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Może LISTA TA zainspiruje Cię do wykreowania nowatorskiego pomysłu na sklep internetowy?

Następnie wynegocjuj z dostawcą korzystne dla siebie warunki umowy. Zadbaj o to, aby proces realizacji zamówienia był jasno i klarownie określony. Zwróć szczególną uwagę na sposób dostarczenia dowodu sprzedaży do Klienta oraz procedury zwrotu i reklamacji. Na koniec połącz Twój e-sklep z wybraną przez siebie hurtownią!

Więcej na temat automatycznej integracji z hurtowniami w Sky-Shop.pl przeczytasz TUTAJ.

Minusy Dropshippingu

Dropshipping mimo wielu zalet, ma również wady:

  • uzależnienie od oferty hurtowni
  • brak pełniej kontroli nad procesem realizacji zamówienia.

Dlatego, aby zminimalizować ewentualne mankamenty, proponujemy połączyć Dropshipping z innymi modelami logistycznymi. Więcej na temat innych rozwiązań przeczytasz TUTAJ.

Pamiętaj!
Integracje z hurtowniami służą tylko do integracji produktowej, czyli pobieraniu towarów i ich aktualizacji. Platforma Sky-Shop.pl nie ma żadnego związku z kwestiami handlowymi między sklepami a hurtowniami.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR