Rozważasz otwarcie sklepu internetowego z bielizną? W tym artykule przedstawiamy kluczowe kroki, które pomogą Ci zrealizować ten plan. Dowiesz się, jak wybrać odpowiednią platformę e-commerce, skąd wziąć towar i jak przyciągnąć klientów.
Spis treści artykułu
Gdzie sprzedawać bieliznę w Internecie?
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia sprzedaży bielizny w Internecie jest wybór odpowiedniej platformy. Zobacz, na jakie rozwiązania warto się zdecydować.
1. Sklep internetowy z bielizną
Sprzedaż bielizny możesz prowadzić we własnym sklepie internetowym. To najlepsza szansa, aby wypromować Twój brand i stworzyć rozpoznawalną markę. Własny sklep to także szerokie możliwości personalizacji i prezentacji oferty w wybrany przez Ciebie sposób. Możesz m.in. dostosować wygląd strony, kategorie oraz kartę produktu do swoich potrzeb.
Założenie własnego sklepu internetowego z bielizną nie jest dzisiaj trudnym zadaniem. Nie wymaga również inwestowania dużej kwoty na starcie. Wystarczy, że wybierzesz platformę działającą w systemie abonamentowym taką jak Sky-Shop. Dzięki temu samodzielnie skonfigurujesz swój sklep i rozpoczniesz sprzedaż.
W Sky-Shop możesz liczyć na szereg funkcji ułatwiających prowadzenie sklepu w tym:
- intuicyjny kreator szablonu,
- gotowe integracje z hurtowniami,
- integracje z systemami płatności, kurierami, marketplace’ami oraz narzędziami marketingowymi,
- wygodną aplikację mobilną,
- wsparcie techniczne.
2. Sprzedaż bielizny na Allegro
Kolejnym kanałem, w którym warto sprzedawać bielizną, jest Allegro. Najpopularniejszy w Polsce portal aukcyjny daje dostęp do dużej bazy klientów, a dla wielu z nich stanowi pierwszą opcję zakupową. Oczywiście wiąże się to z dużą konkurencją, dlatego warto wyróżnić się na jej tle poprzez dobór asortymentu oraz korzystanie z dostępnych metod promocji ofert.
Dobrą strategią jest również potraktowanie sprzedaży na Allegro jako uzupełnienia do sklepu internetowego. W ten sposób równocześnie rozwijasz swoją markę i nie jesteś uzależniony od jednego kanału sprzedaży.
W Sky-Shop możesz skorzystać z oferty specjalnej dla nowych sprzedawców Allegro, dzięki której otrzymasz pakiet korzyści, w tym:
- 0% prowizji na start,
- 100 wyróżnień ofert za darmo,
- abonament profesjonalny,
- 500 zł do wydania na zakupy na Allegro.
Zobacz ofertę specjalną Allegro dla klientów Sky-Shop!
3. Sprzedaż bielizny w innych kanałach sprzedaży
Allegro to nie jedyna platforma sprzedażowa, z której możesz skorzystać. Warto zainteresować się takimi portalami jak:
W Sky-Shop możesz obsługiwać sprzedaż na tych platformach z poziomu jednego panelu administracyjnego. W ten sposób znacznie usprawnisz swoją pracę. To rozwiązanie sprawdzi się szczególnie przy sprzedaży wielokanałowej, która jest dzisiaj podstawą sukcesu w e-commerce.
Skąd pozyskiwać produkty do sklepu internetowego z bielizną?
Kolejny krok do uruchomienia sprzedaży bielizny w Internecie to pozyskanie towarów do sklepu. Do wyboru masz kilka opcji.
1. Hurtownia bielizny
Bieliznę do Twojego sklepu możesz pozyskać z hurtowni lub bezpośrednio od producenta. Wystarczy, że nawiążesz współpracę z wybranym dostawcą, aby zyskać dostęp do szerokiej gamy towarów. Pamiętaj, że do oferty hurtowni mają dostęp również inni sprzedawcy, dlatego zwróć szczególną uwagę na dobór asortymentu.
Sky-Shop pomoże Ci zautomatyzować sprzedaż bielizny z hurtowni. Dzięki gotowym integracjom szybko zapełnisz swój sklep produktami. Możesz również za darmo zintegrować się z wybraną przez Ciebie hurtownią.
2. Dropshipping
Jeżeli nie dysponujesz własną przestrzenią magazynową, możesz również zdecydować się na dropshipping. To model, w którym za dostarczenie towaru do klienta odpowiada hurtownia. Jako sprzedawca zajmujesz się obsługę klienta oraz promocją swojej oferty w sklepie lub w innych kanałach sprzedaży.
Dropshipping to dobry pomysł na start, szczególnie jeśli nie dysponujesz dużym wkładem początkowym. Za produkty zapłacisz bowiem dopiero wtedy, kiedy zamówi je Twój klient. W ten sposób możesz przetestować, jaki towar najlepiej sprawdza się w Twoim sklepie.
3. Własne produkty
Własna produkcja bielizny to najlepszy sposób, aby wyróżnić się wśród konkurencji. Posiadanie swojej linii produktów pozwala na większą kontrolę nad jakością, designem i dostępnością asortymentu w sklepie internetowym. Dzięki temu możesz postawić na wysokiej jakości, unikalną bieliznę dopasowaną do potrzeb Twoich klientów.
Oczywiście samodzielne zaprojektowanie i wyprodukowanie bielizny wymaga odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności. Jeżeli jednak chcesz rozwijać się w tym kierunku, sprzedaż własnych produktów w sklepie internetowym będzie dobrym wyborem.
Dodatkowe porady
Prowadzenie sprzedaży w Internecie wymaga odpowiedniego planu i przygotowania strategii marketingowej. Dowiedz się, na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę.
1. Rób estetyczne zdjęcia
Internetowy sklep z bielizną powinien prezentować swój asortyment w równie atrakcyjny sposób jak sklepy stacjonarne. Do tego konieczne są wysokiej jakości zdjęcia prezentujące produkty z różnej perspektywy i podkreślające detale. Ważna jest szczególnie estetyka fotografii, ponieważ klienci kupują oczami.
👉 Przeczytaj więcej o zdjęciach w sklepie internetowym.
2. Twórz dobrze skonstruowane opisy produktów
Opisy powinny zawierać informacje na temat materiałów, krojów i innych istotnych cech. Zwróć również szczególną uwagę na dopasowanie rozmiarów – dobrze sprawdzą się tutaj tabele lub kalkulatory rozmiarów. W ten sposób możesz przekonać Twoich klientów do złożenia zamówienia bez konieczności fizycznego kontaktu z produktami. Dobrze skonstruowane opisy, zawierające słowa kluczowe wspierają również działania SEO.
👉 Sprawdź, jak napisać skuteczny opis produktu w sklepie internetowym.
3. Profesjonalna obsługa
W stacjonarnym sklepie z bielizną dobrze wyszkolona obsługa klienta jest na wagę złota. Zadbaj zatem o to, aby odbiorcy Twojego sklepu internetowego mogli równie szybko uzyskać fachową pomoc przy zakupach. Zapewnij swoim odbiorcom różnorodne możliwości kontaktu, takie jak mail, telefon, live czat czy media społecznościowe. Postaraj się przy tym jak najszybciej odpowiadać użytkownikom. Najczęściej zadawane pytania warto również zamieścić w zakładce FAQ.
👉 Przeczytaj więcej na temat profesjonalnej obsługi klienta w sklepie internetowym.
4. Stwórz bazę wiedzy dla klientów
Pomóż Twoim klientom w wyborze produktów poprzez przygotowanie poradników. Mogą to być wpisy blogowe lub materiały video na temat dobierania odpowiedniej bielizny czy dbania o poszczególne materiały. Taka baza wiedzy pomoże Ci także pozyskać nowych klientów, którzy przed dokonaniem zakupów przeprowadzają research w Internecie.
👉 Dowiedz się, jak założyć bloga w sklepie internetowym.
5. Marketing sklepu internetowego z bielizną
Nawet najlepiej działający sklep internetowy nie poradzi sobie bez odpowiedniej promocji. Zaplanuj działania marketingowe obejmujące kanały, z których korzysta Twoja grupa docelowa. Zwróć szczególną uwagę na:
- media społecznościowe – Facebook i Instagram pomogą Ci w atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę oraz zbudować relacje z odbiorcami Twojej marki. Są to media nastawione w dużej mierze na wizualia, dlatego świetnie sprawdzą się w promocji sklepu z bielizną;
- płatne kampanie – kampanie Ads pomogą Ci szybciej trafić do klientów. Co więcej, umożliwią precyzyjne targetowanie odbiorców, dzięki czemu łatwiej dotrzesz do Twojej grupy docelowej;
- SEO – dzięki pozycjonowaniu strony łatwiej trafisz do użytkowników korzystających z wyszukiwarki internetowej. Zadbaj o najważniejsze aspekty techniczne SEO oraz tworzenie wysokiej jakości, zoptymalizowanych treści;
- e-mail marketing – regularnie wysyłane newslettery oraz mailingi pomogą Ci utrzymać kontakt z Twoimi odbiorcami. W ten sposób możesz dostarczać klientom informacje o nowej ofercie, promocjach czy rabatach.
👉 Dowiedz się więcej na temat marketingu w sklepie internetowym.
Rozwiązania dla sklepu internetowego z bielizną w Sky-Shop
W Sky-Shop możesz liczyć na wiele gotowych funkcji, dzięki którym prowadzenie sklepu internetowego z bielizną będzie jeszcze łatwiejsze. Dedykowane rozwiązania pomogą Ci usprawnić sprzedaż i zadowolić Twoich klientów. Wśród nich znajdziesz m.in.:
- warianty produktów,
- filtrowanie,
- przechowalnię,
- kolekcje,
- moduł Instagrama.
Sprawdź dedykowane rozwiązania dla branży fashion w Sky-Shop!
Wszystkie możliwości platformy przetestujesz podczas 14-dniowego okresu próbnego. Załóż konto na Sky-Shop i zacznij sprzedawać!