Właściciele sklepów internetowych podczas wieloletniej działalności zdobywają nie tylko doświadczenie i wiedzę o wybranym segmencie rynku, ale przede wszystkim liczne kontakty. Konieczność poszukiwania najlepszych cen, negocjowania ofert oraz wyszukiwania okazji sprawia, że niejednokrotnie towar pozyskiwany jest od dużych partnerów. Czy warto założyć hurtownię internetową? Założenie hurtowni internetowej to najlepsza szansa na wykorzystanie zdobytych umiejętności. Poczyń krok milowy i wkrocz w inny wymiar sprzedaży. Zobacz, dlaczego warto zaangażować się także w sprzedaż hurtową!
- Sprzedaż hurtową rozpoczniesz z modułem B2B dla Twojego sklepu.
- Otworzenie hurtowni internetowej ma sens także wtedy, gdy skupiasz się na wąskiej gamie produktów.
- Gwarancję sukcesu stanowią unikatowe towary, po które każdy będzie musiał zgłosić się właśnie do Ciebie.
Rozwój sklepu internetowego
Podczas gdy zdecydowana większość sprzedawców skupia się na pozyskiwaniu nowych klientów i zatrzymywaniu stałych, Ty możesz wykorzystać szanse drzemiące w niszy rynkowej. W końcu każdy ze sprzedawców musi gdzieś się zaopatrzyć. Oczywistą odpowiedzią na pytanie skąd brać towar, jest hurtownia internetowa. Tych jednak nie powstaje tak wiele, jak sklepów dla klientów detalicznych. Stale zwiększająca się baza potencjalnych odbiorców jest szansą na szybkie zanotowanie znacznego wzrostu sprzedażowego. Rozwój sklepu internetowego nie musi ograniczać się do intensyfikacji działań marketingowych i poszerzania oferty!
Otworzenie hurtowni internetowej powinny rozważyć przede wszystkim osoby, które mają możliwość kupowania dużych ilości poszczególnych towarów. Szeroki asortyment jest kluczowy dla zdobycia wiernego grona odbiorców. Tu warto zastanowić się nad specjalizacją w konkretnej dziedzinie. Ciekawostkę stanowi jednak fakt, że hurtownię internetową warto otworzyć nawet przy niewielkiej ilości produktów. Kiedy?
Postaw na import produktu, którego aktualnie brakuje na rynku! Będąc jedynym dostawcą, zyskasz pewność, że wszyscy będą kupować właśnie u Ciebie. Ekologiczne akcesoria imprezowe, zdrowa żywność albo dodatki motoryzacyjne – może to one staną się Twoją żyłą złota?
Od sklepu internetowego do hurtowni online
Przejście od sklepu internetowego do hurtowni online jest jedną z dróg rozwoju, które warto wykorzystać. Kiedy posiadasz już niezbędne do działania na rynku e-commerce know-how, powinieneś skupić się na aspektach takich jak:
- najlepiej sprzedające się towary,
- przygotowanie przestrzeni magazynowej,
- uzgodnienie szczegółów współpracy z dostawcami.
Co więcej, rozpoczęcie działalności hurtowej nie wyklucza kontynuowania sprzedaży detalicznej. Stwierdzenie, że połączenie tych obszarów będzie korzyścią nie tylko dla Ciebie, ale i klientów, nie jest przesadne. Posiadając hurtownię, sprzedajesz więcej, mogąc zaoferować niższe ceny dla dotychczasowych konsumentów.
Ciekawostkę stanowi fakt, że otworzenie hurtowni internetowej okaże się prostsze niż Ci się zdaje. Dodatkowy moduł B2B pozwoli Ci szybko i sprawnie tworzyć grupy rabatowe ze zróżnicowanymi cenami dla poszczególnych kontrahentów oraz udostępniać im tylko wybrane informacje z Twojej oferty.
Dlaczego warto założyć hurtownię internetową?
Choć korzyści z założenia hurtowni internetowej zdają się być oczywiste, wielu z nich możesz nie dostrzegać. Z perspektywy sprzedawcy prężnie działającego na rynku e-commerce powinieneś zwrócić uwagę na aspekty takie jak:
- Uzyskanie niższych cen na sprzedawane produkty. Kupując duże ilości towaru u producenta możesz liczyć na atrakcyjne ceny, które umożliwią Ci przedstawienie konkurencyjnej oferty zarówno dla klientów detalicznych, jak i hurtowych.
- Poszerzenie zakresu swojej działalności o obsługę innych sklepów z branży.
- Szansę na częściową monopolizację rynku. Wyobraź sobie ogromny popyt na wybrany produkt w okresie przedświątecznym. Każdy wyprzedał już swoje zapasy, a Ty odnajdujesz jeszcze kilkanaście sztuk dla swoich klientów detalicznych.
- Zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie – swoich zarobków.
Otworzenie hurtowni internetowej jest dobrym pomysłem, choćby ze względu na to, że na początku możesz wystartować z zapasem kilku produktów i rozwijać swoją działalność systematycznie. Co więcej, wykorzystasz w ten sposób wolne miejsce magazynowe, a obserwacje z poprzednich lat pozwolą Ci określić produkty, które będą sprzedawać się w tym sezonie i nie staną się towarem nierotującym.