Sky-Shop Blog Dropshipping Start w dropshippingu Zarobki w dropshippingu. Ile i jak możesz zarabiać?

Zarobki w dropshippingu. Ile i jak możesz zarabiać?

Dropshipping
8 min

Nie można w sposób jednoznaczny odpowiedzieć na pytanie o opłacalność dropshippingu. Jest to przedmiotem wielu burzliwych dyskusji na forach czy facebookowych grupach.

Jedni twierdzą, że dropshipping to wręcz idealny przepis na zarabianie pieniędzy w Internecie. Drudzy – że jest to jedynie sposób na dorobienie do etatu czy postawienie pierwszych kroków w biznesie. A jeszcze inni są zdania, iż jest to kompletnie nieopłacalny model biznesowy.

Jak jest naprawdę? Ile można zarobić w dropshippingu? I czy warto spróbować swoich sił w takim biznesie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

  • Efektywność sprzedaży zależy od wielu czynników. Składają się na nie przede wszystkim warunki współpracy z hurtownią, ale także popyt na dany asortyment i skuteczność działań marketingowych.
  • Marża różni się w zależności od konkretnych produktów, ale także branż. Ustala ją sprzedawca.
  • Dropshipping przyciąga wiele osób ze względu na niski próg wejścia do branży e-commerce, ale wypracowanie wysokich zysków wymaga przemyślanej strategii i zaangażowania.

Ile można zarobić na dropshippingu?

Z rozmów z naszymi klientami i obserwacji branży wynika, że marża w dropshippingu wynosi ok. 20-35%. Twój zarobek zależy od cen produktów, które sprzedajesz, i ich liczby.

Zasada jest więc prosta –  i to niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy czy sprzedajesz na Allegro. Im więcej sprzedajesz, tym wyższy zysk generujesz. Nie ma więc uniwersalnej kwoty, którą możemy w tym miejscu przytoczyć. Zarobki w dropshippingu zależą od wielu czynników.

Jedno nie ulega jednak wątpliwościom – na dropshippingu zdecydowanie da się zarobić. Trzeba tylko liczyć się z tym, że na początkowym etapie nie będą to raczej sumy wynoszące kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Zarabianie w dropshippingu wymaga zaangażowania i przemyślanych działań – dokładnie tak, jak każdy inny rodzaj sprzedaży w Internecie.

Musisz mieć jednak na uwadze, że z czasem Twoje dochody w dropshippingu będą rosnąć. Im dłuższa współpraca z hurtowniami, tym więcej możliwości negocjacyjnych się przed Tobą otworzy.

👉 Dowiedz się więcej o dropshippingu:

Czy aby zarabiać w modelu dropshipping, muszę mieć sklep internetowy?

Nie. Prowadzenie sklepu w dropshippingu, to zaledwie jedna z możliwości.

Opcji jest jednak znacznie więcej. Możesz sprzedawać na Allegro, Empik Place, OLX czy innej platformie sprzedażowej.

Kluczowe jest to, by robić to za pośrednictwem oprogramowania, dającego dostęp do funkcjonalnych integracji z hurtowniami.

Czas na Twój sukces!

Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!

  • Wybieraj spośród milionów gotowych produktów
  • Sprzedawaj we własnym sklepie, na Allegro i w innych kanałach
  • Korzystaj z nielimitowanego wsparcia ekspertów od pierwszych dni
Testuj bez zobowiązań

Jak można zarobić na dropshippingu?

Aby uwolnić potencjał drzemiący w dropshippingu i maksymalnie zwiększyć zarobki, zastosuj poniższe rady:

1. Wybierz produkty o wysokiej marży

Odnalezienie takich produktów umożliwi Ci oczywiście tylko rzetelna analiza rynku. Zadbaj więc o to, aby przeprowadzić ją jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży w modelu dropshipping.

Z naszych obserwacji wynika, że produkty, na których możesz osiągnąć najwyższą marżę, to:

  • akcesoria do telefonów – zwłaszcza etui,
  • artykuły z branży erotycznej,
  • meble i elementy wyposażenia domu.

Jako początkujący przedsiębiorca w e-commerce musisz jednak zrobić research we własnym zakresie i zweryfikować potencjał poszczególnych towarów. Pamiętaj jednak, że dropshipping daje Ci duże pole do testów. Możesz testować w swoim sklepie internetowym czy na Allegro, czy konkretne produkty sprzedają się zgodnie z oczekiwaniami. W końcu nie płacisz za ich zakup.

2. Stwórz oryginalne opisy produktów i autorskie zdjęcia

Potencjalni klienci muszą znaleźć na Twojej stronie czy aukcjach wszystkie niezbędne informacje na temat danego produktu. W innym przypadku mogą szukać ich u konkurencji. Postaraj się zawrzeć w opisie coś więcej niż standardowa specyfikacja towaru – postaw na język korzyści.

Zadbaj również o profesjonalne zdjęcia, prezentujące produkty z różnych perspektyw. Nie tylko zachęcisz dzięki temu do zakupu, ale także ograniczysz ryzyko zwrotów.

Sprawdź artykuł na temat „Jak napisać dobry opis produktu”

3. Unikaj często zwracanych towarów

Zwroty w dropshippingu to dość newralgiczna kwestia. Nie wszystkie hurtownie dropshippingowe zajmują się bowiem ich obsługą – w praktyce ten obowiązek często spoczywa na barkach sprzedawców. Co więcej, zwroty skutkują zamrożeniem gotówki – bez względu na to, kto je obsługuje.

Jeżeli zależy Ci więc na osiągnięciu jak najwyższych zarobków, zrezygnuj z branż, które charakteryzują się najwyższą częstotliwością zwrotów. Jest to na przykład odzież czy obuwie.

4. Zainteresuj się progami rabatowymi dla Twojego biznesu

Niektóre hurtownie oferują rabaty, dzięki którym możesz zarobić więcej na dropshippingu. Polegają one na tym, że po przekroczeniu określonego obrotu możesz liczyć na lepsze ceny u dostawców. W takiej sytuacji warto zrealizować wskazaną liczbę zamówień – nawet jeżeli na początku marża nie jest wysoka.

👉 Przeczytaj także: O co pytać przed rozpoczęciem współpracy z hurtownią dropshipping?

5. Łącz sprzedaż w dropshippingu z własnym magazynem

Nie da się ukryć, że dropshipping jest najbardziej opłacalny, jeśli łączysz go z tradycyjną sprzedażą internetową (z magazynem). Chodzi tu o to, by zainwestować w produkty cieszące się największym popytem.

Taka strategia pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję, gdy w hurtowniach zabraknie danych towarów. Co więcej, będziesz mógł wtedy podnieść ceny i zarabiać jeszcze więcej.

Co wpływa na zarobki w dropshippingu?

Jeżeli usłyszysz czy przeczytasz kiedyś, że na dropshippingu zarabia się np. 5 lub 50 tysięcy miesięcznie, nie będzie to uniwersalne stwierdzenie. Twoje zarobki będą zależeć bowiem od wielu czynników, a oto one:

1. Jaka jest wysokość marży w dropshippingu?

Standardowa marża w tym modelu wynosi 20-35% i właśnie tymi liczbami warto się kierować podczas obliczania początkowych zysków. Pamiętaj jednak, że jej wysokość różni się w zależności od produktów, ale także od samej branży.

A jak wiadomo, marża to najważniejszy czynnik, wpływający na osiągane zyski w dropshippingu. Jest to innymi słowy zysk ze sprzedaży danego produktu.

Marżę ustalasz oczywiście samodzielnie – po wcześniejszym określeniu warunków współpracy (w tym cen produktów) z hurtownią. Sam więc decydujesz, ile będziesz zarabiać na sprzedaży konkretnego produktu.

👉 Dowiedz się, jak obliczyć marżę i narzut.

Co ważne, niektóre hurtownie stosują politykę blokowania cen na ustalonym poziomie. Oznacza to, że zobowiązujesz się do sprzedaży produktów w określonym przedziale cenowym, co nieco ogranicza możliwości w zakresie ustalania marży.

👉 Sprawdź listę ponad 290 hurtowni dropshipping zintegrowanych ze Sky-Shop.

2. Popyt na oferowane produkty

Załóżmy, że udało Ci się znaleźć świetne produkty. Ustaliłeś też wyjątkowo korzystne warunki współpracy z hurtownią. Nikt ich jednak nie kupuje – bo zwyczajnie nikt ich nie szuka.

Zasada jest prosta – im większy popyt na dane towary, tym więcej zarobisz na dropshippingu. Zainteresowanie konkretnym asortymentem możesz weryfikować chociażby za pomocą narzędzia Google Trends.

Pamiętaj, by wybierać takie produkty, które cieszą się dużą popularnością wśród potencjalnych klientów Twojego sklepu, a nie konkurencji.

3. Konkurencja

Aktywność konkurencji wpływa zarówno na wysokość marży w danej branży, jak i możliwości w zakresie dotarcia do klientów.

Pamiętaj więc, aby przed wyborem asortymentu przeanalizować działania potencjalnych konkurentów. Największą wagę powinieneś przyłożyć do sprzedawców handlującymi towarem z hurtowni, z którymi planujesz nawiązać współpracę.

4. Koszty, jakie ponosisz w dropshippingu

Prowadząc sprzedaż w tym modelu, musisz liczyć się z pewnymi wydatkami. Będą to przede wszystkim:

  • Miesięczne opłaty za oprogramowanie sklepu internetowego. Te, w przypadku dostosowanej do dropshippingu platformy Sky-Shop, zaczynają się już od 199 zł miesięcznie – jeżeli wybierzesz jeden z dedykowanych pakietów dropshippingowych.
  • Prowizje, pobierane np. przez bramki płatności, ale także portale typu marketplace (Allegro, Empik Marketplace, OLX).
  • Podatek dochodowy i inne koszty wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej. Dowiedz się więcej o tym jak rozliczać dropshipping.

5. Skuteczność działań marketingowych

Założenie sklepu internetowego czy konta na Allegro i nawiązanie współpracy z hurtownią nie wystarczy, by dropshipping się opłacał. Musisz przecież dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.

Dlatego to właśnie od skuteczności strategii marketingowej w ogromnej mierze będzie zależał Twój zarobek. Ogromne znaczenie będzie miał również dobór kanałów sprzedaży.

👉 Dowiedz się więcej na temat marketingu sklepu internetowego.

Czy dropshipping się w ogóle opłaca?

Opłacalność Twojego biznesu nie zależy tylko od wybranego modelu logistycznego. Dropshipping umożliwia Ci prowadzenie sprzedaży internetowej, na której bezsprzecznie da się zarobić. Jednak to, ile dokładnie zarobisz na takiej działalności, będzie zależeć od podjętych przez Ciebie kroków i obranych kierunków rozwoju Twojej firmy.

Pamiętaj, że sprzedaż w systemie dropshipping oznacza wiele oszczędności w porównaniu do prowadzenia tradycyjnego sklepu internetowego. Wynikają one z:

  • braku konieczności inwestowania dużych kwot w towary,
  • wyeliminowania ryzyka związanego z zakupem produktów, które się nie sprzedają,
  • braku konieczności wynajmu powierzchni magazynowej, a także opłacaniem programów koniecznych do ich obsługi,
  • zmniejszenia liczby osób obsługujących sklep internetowy.

Jeżeli masz pytania związane z rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu zachęcamy do kontaktu lub komentowania tego artykułu!

4.00 avg. rating (80% score) - 65 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.