Szybkie płatności to filar każdego sklepu internetowego. Dziś do rozwiązań, które obowiązkowo powinny pojawić się na ścieżce zakupowej klienta dołączają płatności odroczone. Już 69% millenialsów deklaruje, że decyduje się chętniej na zakup w sklepie, jeśli widzi dostępną metodę BNPL (buy now, pay later) taką, jak PayPo. Sprawdź, jakie korzyści przyniesie dla Twojego sklepu!
Spis treści artykułu
Czym są płatności odroczone PayPo?
PayPo to prosta, intuicyjna i bezpieczna metoda płatności, która pozwala klientom odroczyć płatność za zakupy w czasie (buy now, pay later). Oznacza to, że konsument kupuje i otrzymuje produkt już teraz, a płaci za niego:
- za 30 dni, bez dodatkowych kosztów
- lub rozkłada płatność na wygodne raty.
To kupujący decyduje, którą z dwóch form wybierze.
Jak działa PayPo?
- Klient wybiera PayPo jako metodę zapłaty za zamówienie.
- PayPo opłaca zamówienie, a sprzedawca natychmiast otrzymuje wpłatę.
- Klient odbiera przesyłkę i ma 30 dni na opłacenie zamówienia w PayPo bez dodatkowych kosztów.
Jeśli klient robi zakupy z PayPo po raz pierwszy, to musi podać swoje podstawowe dane, na podstawie których w kilka sekund otrzymuje decyzję o odroczeniu płatności. Następnie potwierdza transakcję wyłącznie kodem SMS – bez konieczności logowania się do banku, podawania hasła oraz danych karty płatniczej.
Dzięki PayPo klient płaci za zamówienie, kiedy mu wygodnie – po otrzymaniu produktu, a nie z góry, jak dotychczas.
Włącz PayPo w swoim sklepie!
Jak płatności odroczone PayPo wpływają na sprzedaż w sklepie?
Rosnące zainteresowanie kupujących modelem BNPL (buy now, pay later) nie jest obojętne sprzedawcom. Ci, którzy dopiero zastanawiają się nad udostępnieniem ich klientom, mogą przyjrzeć się poczynaniom innym.
Sklepy, które już mają w ofercie PayPo wskazują na kilka czynników sprzedażowych, które udaje im się poprawić z wykorzystaniem tej metody płatności.
1. Wzrost wartości koszyka zakupowego z PayPo
Sklepy, które udostępniają klientom PayPo notują wyższą wartość koszyka zakupowego średnio o 20-40% w stosunku do alternatywnych metod płatności. W niektórych przypadkach wzrosty są jeszcze większe i wynoszą nawet 50-60%. Dlaczego się tak dzieje?
- Możliwość odroczenia płatności ułatwia i podjęcie decyzji zakupowej.
- Klient decyduje się na droższe produkty (np. w formie up-sellingu) często z segmentu premium.
- W koszyku pojawia się więcej produktów.
- Odroczenie płatności daje możliwość rozłożenia płatności w czasie, a sam zakup nie nadwyręża portfela.
Przykładowo jeden z partnerów PayPo – topowy polski sklep modowy, udostępniając klientom płatności odroczone PayPo, tylko na przestrzeni pięciu miesięcy, osiągnął średnią wartość transakcji zrealizowanych za pośrednictwem tej metody aż o 43% wyższą w stosunku do innych metod płatności. Wygenerował on tym samym prawie 7,5 mln dodatkowego przychodu. W najlepszym miesiącu współpracy, wskaźnik wzrostu był jeszcze większy i wyniósł prawie 65%.
2. Mniej porzuconych koszyków
Inny ważnym wskaźnikiem, który możesz poprawić z PayPo jest liczba porzuconych koszyków. Wiemy, że to bolączka nie jednego e-commercu. Statystycznie, nawet 70% kupujących w sieci przerywa zakupy i porzuca swój koszyk. Powody takiego zachowania są różne – często jest to zbyt skomplikowany proces zakupowy, zbyt wysokie koszty dostawy lub brak ulubionej formy doręczenia, a czasami brak wystarczających środków na koncie. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej aż 22% klientów przerywa zakupy, aby sprawdzić swój stan konta i możliwości finansowe przed finalizacją zamówienia.
Płatności odroczone są doskonałą odpowiedzią dla takich sytuacji. Według danych PayPo, sklepy które udostępniają tę formę płatności, odzyskują średnio nawet 15-20% porzuconych koszyków. Pomaga w tym wykorzystanie odpowiedniej komunikacji w sklepie lub w działaniach marketingowych.
Nie chodzi tu tylko o brak środków, ale również niepewność, którą niweluje w klientach ta forma płatności. Klient, który waha się nad zakupem danego produktu o wiele chętniej doda go do koszyka, jeśli będzie mógł najpierw go sprawdzić, zobaczyć lub przymierzyć, a zapłacić za niego później. Pamiętaj, że wciąż aż 64% kupujących twierdzi, że ważna jest dla nich możliwość obejrzenia wybranych towarów „na żywo” przed zapłaceniem za nie.
3. Nowi, powracający klienci
Sklep, który udostępnia w swojej ofercie płatności odroczone zyskuje też nowych, lojalnych klientów, którzy nie tylko kupują więcej i chętniej. Co mówią dane PayPo o ich klientach?
- Robią zakupy internetowe aż dwa razy częściej.
- Wskazują PayPo jako ulubioną metodę płatności, tuż po BLIKu.
- Większość z nich deklaruje, że przed finalizacją zamówienia sprawdza, czy jest tam dostępna płatność PayPo.
Takie zachowania klientów powodują, że sklep udostępniający tę metodę płatności staje się częścią ekosystemu zakupowego PayPo i zyskuje dostęp do nowej, bardzo dużej bazy potencjalnych klientów. Efektem tego jest wzrastający udział płatności PayPo w koszykach sklepów. U sprzedawców współpracujących z PayPo, średnio 10% wszystkich transakcji jest realizowanych za pośrednictwem tej metody płatności, a u niektórych ta wartość osiąga nawet 30%.
Powyższe preferencje i zachowania potwierdzają też dane rynkowe – już 69% millenialsów deklaruje, że decyduje się chętniej na zakup w sklepie, jeśli widzi dostępną metodę BNPL, a 62% z nich uważa, że w przeciągu kilku następnych lat rozwiązania BNPL zastąpią karty kredytowe.
4. Wyższa konwersja sprzedaży i lepsze wyniki reklamowe
Sklepy korzystające z płatności odroczonych odnotowują też wyższą konwersję sprzedaży. Dzieje się tak, dlatego że klienci częściej decydują się na zakup produktów w pierwszej cenie lub podczas wyprzedaży kupują znacznie więcej towarów. Dodatkowo partnerzy PayPo zauważają, że płatności odroczone są bardzo często wykorzystywane przez kupujących podczas wypuszczania nowych dropów i kolekcji limitowanych. Dzięki temu klienci mogą nabyć wymarzone produkty już teraz, a zapłacić za nie później, kiedy im jest wygodnie, np. po wypłacie, bez nadwyrężania portfela.
Podstawą uzyskania wysokich wzrostów jest odpowiednia komunikacja o płatnościach odroczonych PayPo. Informacja na ich temat powinna być zawarta nie tylko w koszyku zakupowych, ale przede wszystkich na karcie produktu. Pomaga ona podjąć klientowi decyzję o zakupie.
Jeden z partnerów PayPo umieszczając badge na karcie produktu w ciągu miesiąca zwiększył liczbę transakcji z PayPo aż o 87%. Dodatkowo informacje o możliwości zapłacenia za zakupy później warto wykorzystywać również w materiałach reklamowych. Zwiększa to ich współczynnik klikalności. Według danych partnerów PayPo, CTR w takim przypadku jest średnio aż 3 razy wyższe niż w przypadku tych samych materiałów bez informacji o możliwości zapłacenia później.
Płatności odroczone stają się standardem w branży e-commerce
Według badania Checkout.com, rozwiązania BNPL (buy now, pay later) będą jednym z głównym czynników kształtujących światowy rynek e-commerce. Korzysta z nich coraz więcej kupujących w sieci. W 2021 r. aż 56% konsumentów zrobiło zakupy za pośrednictwem płatności odroczonych, a ich wartość osiągnęła prawie $100 miliardów. Według prognoz do 2025 r. ma ona wzrosnąć aż do $680 miliardów.
Z raportu Bain & Company wynika, że amerykańscy kupujący stawiają płatności odroczone na równi z nowoczesnymi formami konsumowania cyfrowej rozrywki, takimi jak np. Netflix. W Polsce rozwiązania BNPL są też coraz popularniejsze. Już 60% konsumentów zna płatności odroczone, a 30% zamierza z nich skorzystać. Z usług firmy PayPo, lidera branży BNPL w Polsce, skorzystało już prawie 750 tysięcy, którzy zrobili zakupy na ponad 1 mld złotych.
Nie zwlekaj! Aktywuj PayPo w swoim sklepie!
Artykuł powstał we współpracy z płatnościami odroczonymi PayPo.