Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu Jak przenieść sprzedaż stacjonarną do Internetu? Z offline do online

Jak przenieść sprzedaż stacjonarną do Internetu? Z offline do online

Sklep internetowy
9 min

Prowadzisz sklep stacjonarny i chcesz przenieść sprzedaż do Internetu? To doskonała decyzja! Przeniesienie biznesu do świata online przyniesie Ci wiele korzyści.

Zapoznaj się z artykułem, z którego treści dowiesz się, dlaczego warto postawić na e-handel oraz jak zacząć sprzedaż w Internecie. Gotowy na podbój e-commerce?

  • Zobacz, dlaczego warto zastąpić handel stacjonarny sprzedażą online, sprzedawać hybrydowo i wielokanałowo.
  • Sprawdź, jak rozpocząć sprzedaż internetową w oparciu o gotowy e-sklep w mniej niż 24h!
  • Dowiedz się, jak zachęcić dotychczasowych klientów do zakupów w sklepie internetowym

Przewaga handlu online nad tradycyjnym

Zastanawiasz się, czy przeniesienie sprzedaży stacjonarnej do sieci będzie dla Ciebie korzystne? Poznaj 5️ powodów, dla których warto zmienić sklep stacjonarny w internetowy tak szybko, jak to tylko możliwe.

1. Zmniejszysz koszty!

Prowadzenie działalności handlowej w trybie stacjonarnym prawdopodobnie sporo Cię kosztuje. Czynsz, odstępne (w przypadku, gdy wynajmujesz lokal), rachunki za media i pensje pracowników, to tylko niektóre koszty, jakie generuje miesiąc w miesiąc Twój biznes. Sklep internetowy jest znacznie tańszy w utrzymaniu, dzięki czemu więcej pieniędzy zostaje w Twojej kieszeni.

Twój sklep już od od 89zł netto miesięcznie! Zobacz cennik.

2. Zwiększysz zasięg!

W sklepie stacjonarnym obsługiwałeś głównie klientów z najbliższej okolicy. Rozpoczynając działalność w e-commerce, dotrzesz do dużo szerszego grona odbiorców niż dotychczas. Nie spodziewałeś się, że może być ich tak wielu! 🙂 Zdobędziesz nowych klientów z całej Polski, a nawet Europy czy krajów mieszczących się na innych kontynentach!

3. Zyskasz czas dla siebie!

Jesteś przedsiębiorcą i zatrudniasz pracowników? Co jakiś czas musisz pojawiać się w sklepie, by monitorować ich pracę. Masz własny lokal lub budynek? Prawdopodobnie sam dbasz o jego stan techniczny i wizualny. Wynajmujesz lokal bądź stoisko? Pewnie pilnujesz kwestii związanych z formalnościami i rozliczeniami. Sklep online jest znacznie bardziej wygodny – dzięki niemu zyskasz czas dla siebie.

4. Zwiększysz zyski!

Na koniec korzyść, która spodoba Ci się najbardziej. 😉 Przenosząc sprzedaż ze sklepu stacjonarnego do Internetu, zwiększysz zyski z działalności gospodarczej! Zarobione pieniądze wykorzystasz na co tylko chcesz – np. rozwój swojej działalności, edukację czy spełnianie marzeń.

Większy zasięg + mniejsze koszty = większe zyski!

Zrób to z nami!

Przenieś sprzedaż do Internetu ze Sky-Shop i ciesz się:

  • Gotowym sklepem internetowym w cenie od 89zł netto miesięcznie;
  • Wszystkimi funkcjami niezbędnymi we współczesnym e-commerce;
  • Bezpłatnym wsparciem technicznym i dwoma tygodniami okresu testowego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Sprzedaż hybrydowa i wielokanałowa w e-commerce

Klientów miejscowych zachęcaj do dalszych zakupów online (np. kodami rabatowymi do Twojego e-sklepu), a tych internetowych, do stacjonarnych (np. zapraszając ich na pokazy produktów na żywo). Dzięki połączeniu sprzedaży stacjonarnej z internetową będziesz sprzedawać częściej i więcej!

Jeszcze lepsze efekty może przynieść Ci sprzedaż wielokanałowa. W Internecie masz do dyspozycji różne kanały, w których czekają na Ciebie tysiące nowych odbiorców! 🙂 Mowa o miejscach takich jak:

  • portale aukcyjne (Allegro, Amazon);
  • serwisy zakupowe (Facebook marketplace, Empik marketplace, Morele);
  • porównywarki cen (Skąpiec, Ceneo, Nokaut, Okazje);
  • portale ogłoszeniowe (OLX, Gumtree, Gratka)
  • social media (Facebook, Instagram, TikTok).

Sprawdź portale aukcyjne i porównywarki zintegrowane z oprogramowaniem

Jak przenieść sprzedaż do Internetu?

Zastanawiasz się, jak przenieść biznes do Internetu? Sprawdź, jak otworzyć sklep internetowy i rozpocznij sprzedaż internetową w kilku prostych krokach.

Fundament już masz!

Jesteś lepiej przygotowany, niż Ci się wydaje! 😉 W przeciwieństwie do innych osób, które chcą zacząć przygodę z e-commerce, możesz pochwalić się:

  • aktywną działalnością gospodarczą;
  • bazą lojalnych klientów;
  • ekspercką wiedzą o oferowanych produktach;
  • ustabilizowanymi relacjami z dostawcami;
  • własnym zapleczem magazynowym.

Nie dotyczą Ciebie rozterki, z jakimi zmagają się osoby, które chcą założyć sklep internetowy na etacie lub porzucić dotychczasowe zajęcie zarobkowe na rzecz e-commerce. Nic tylko to wykorzystać!

Zacznij od nazwy i domeny

Dotychczas nie przejmowałeś się nazwą sklepu? Teraz już powinieneś! 😉 Nazwa będzie Ci potrzebna do zakupu domeny, czyli adresu url Twojego sklepu, z którym kojarzona będzie Twoja marka online. Jaką nazwę dla e-sklepu wybrać?

👉 Poznaj wskazówki dotyczące wyboru domeny i wybierz jedną z 3️⃣ opcji:

1. Nazwa z szyldu

Sprawdź, czy możesz kupić domenę odpowiadającą nazwie widniejącej na szyldzie Twojego lokalnego sklepu. Jeżeli tak, z powodzeniem możesz jej użyć! 😉 To doskonały pomysł szczególnie, jeśli zamierzasz sprzedawać zarówno stacjonarnie, jak i w sieci. Wybierając domenę odpowiadającą nazwie z szyldu, uzyskasz ważną z perspektywy Twoich klientów spójność.

2. Nazwa Twojej nowej marki

Jeśli prowadzisz salon o wąskiej specjalizacji (np. rowerowy, wędkarski, zoologiczny czy odzieżowy), wybierz nazwę z potencjałem brandowym. Powinna być jednocześnie unikalna (niezastrzeżona), krótka oraz chwytliwa, czyli łatwa do zapamiętania, wymówienia i zapisania. Koniecznie sprawdź, czy znajdziesz odpowiadającą jej wolną domenę!

3. Nazwa lokalna

Jeżeli zaś prowadzisz typowy sklep wielobranżowy (np. spożywczo-przemysłowy), a niewielka skala działalności w zupełności Ci wystarcza, możesz pokusić się o wybór nazwy, która przyjęła się wśród Twoich klientów.

PRZYKŁAD: Załóżmy, że prowadzisz działalność w małym miasteczku, a Twój sklep nazywany jest przez mieszkańców „sklepem za skwerem”. Dobrze zrobisz, gdy nazwiesz swój sklep online wg. schematu Sklep za skwerem nazwa miejscowości i taką też domenę wykupisz. Będzie to korzystne zarówno pod kątem marketingu, jak i pozycjonowania.

Dla sklepu internetowego, który ma potencjał na ogólnopolskie zasięgi, wybierz domenę z rozszerzeniem .pl/.com, zaś dla sklepu, którego działalność ogranicza się do określonego obszaru – rozszerzenie regionalne.

Otwórz sklep internetowy!

Zastanawiasz się, jak przenieść sprzedaż do sieci szybko i niedrogo? Wybierz gotowy sklep internetowy w abonamencie! Stawiając na platformę e-commerce SaaS, zyskujesz m.in.:

  • gotowy sklep wyposażony we wszystkie niezbędne w e-handlu funkcje;
  • intuicyjny panel administracyjny, dzięki któremu samodzielnie skonfigurujesz witrynę sklepu;
  • regularne aktualizacje, bezpłatne wsparcie techniczne i pomoc w przypadku wystąpienia problemów;

👉 Poznaj wszystkie zalety oprogramowania dla sklepów SaaS.

Uruchomienie sklepu internetowego w oparciu o oprogramowanie typu SaaS to bułka z masłem. Rejestrujesz konto, potwierdzasz adres e-mail, logujesz się w serwisie i… masz gotowy sklep! 🙂 Zanim zaczniesz sprzedawać, musisz go jednak odpowiednio skonfigurować. Bez obaw – pomoc programisty czy grafika nie będzie Ci potrzebna. Podstawowych modyfikacji (układu, treści, grafik, menu, nagłówka i stopki) dokonasz całkowicie samodzielnie w prostym w obsłudze panelu administracyjnym. To łatwiejsze niż myślisz!

Jak przenieść sprzedaż ze sklepu stacjonarnego do sieci?

Wiesz już, jak przenieść sprzedaż do Internetu i o co zadbać na samym początku przygody z e-commerce. Pora na odpowiedź na pytanie jak przekierować klientów salonu stacjonarnego do sklepu internetowego. Dowiedz się, w jaki sposób poinformować ich o zmianie profilu działalności i zachęcić do dokonywania e-zakupów.

Mała kampania informacyjna

Przeprowadź małą kampanię informacyjną, dzięki której dasz znać swoim klientom o nowych możliwościach. O zmianie sposobu sprzedaży możesz ich poinformować na kilka sposobów:

  • Rozwieś plakaty w najbardziej widocznych miejscach Twojego sklepu (na drzwiach, w witrynie, przy ladzie itp.). Postaraj się również umieścić je w terenie, w promieniu od kilku do kilkunastu kilometrów od Twojej placówki handlowej. Nie musisz inwestować w plakaty graficzne – świetnie sprawdzą się również kartki A4 z estetycznie sformatowanym tekstem!
  • Roznieś ulotki zapraszające do Twojego sklepu online. Rozdaj je w okolicy miejsca, w którym dotychczas działałeś i wręcz każdemu klientowi kupującemu w Twoim jeszcze otwartym sklepie stacjonarnym. Graficzne ulotki możesz zastąpić wydrukami lub nowymi wizytówkami z adresem Twojego sklepu.
  • Wyślij SMSy lub maile wszystkim klientom, których dane kontaktowe posiadasz. Zadbaj o krótki i treściwy przekaz, np. „W związku z przeniesieniem sprzedaży do Internetu, zapraszam do składania zamówień online na www.domenasklepu.pl. W razie jakichkolwiek pytań, pozostaję do dyspozycji …„.
  • Jeśli masz fanpage na Facebooku, publikuj na nim posty informujące o postępach w przenoszeniu sprzedaży do Internetu. Proś klientów o opinie na temat wyglądu czy funkcji strony i rozwiewaj ich wątpliwości dotyczące funkcjonowania sklepu po zakończeniu dokonywania zmian. Możesz podjąć podobne działania na Instagramie.
  • Otwórz lub zaktualizuj profil Google Moja Firma! Uzupełnij dane o link do nowego sklepu internetowego oraz adres swojej placówki, nawet jeśli planujesz ją zamknąć. Tym sposobem wszyscy, którzy będą szukać Twojego sklepu w Mapach Google, dowiedzą się o Twoim sklepie internetowym.
  • Mów o zmianach. Informacja słowna jest równie ważna, co pisemna, a newsy rozchodzą się pocztą pantoflową w zawrotnym tempie.

Pierwsze kroki w e-marketingu

Dotychczas nie musiałeś przejmować się e-marketingiem? Teraz, gdy otwierasz własny sklep internetowy, powinieneś zainteresować się tym tematem. Pomyśl o obecności w mediach społecznościowych, serwisach zakupowych i porównywarkach cen. Zastanów się również nad SEO i prowadzeniem wspierającego marketing i pozycjonowanie bloga. Poniżej znajdziesz linki do artykułów, z których dowiesz się, jak promować sklep na różne sposoby. Miłej lektury!

👉Marketing w sklepie internetowym – porady

👉 Jak promować sklep internetowy na Facebook’u

Jak przenieść sprzedaż do sieci i rozwiać wątpliwości klientów?

Najtrudniejsze w przenoszeniu sprzedaży do Internetu, jest przekonanie dotychczasowych klientów do zmiany sposobu dokonywania zakupów oraz udowodnienie, że jest to rozwiązanie lepsze od tego, do którego się przyzwyczaili. 😉 Poniżej przedstawiamy typowe problemy i wątpliwości, jakie mogą zgłaszać Twoi klienci wraz z propozycjami ich rozwiązań.

Niechęć do zakupów z wysyłką

W sklepie stacjonarnym klienci otrzymują towar natychmiast, dzięki czemu nie muszą czekać na jego dostawę, ani też za nią płacić. Zagwarantuj im możliwość osobistego odbioru zamówień w placówce stacjonarnej (a w przypadku jej zamknięcia – miejscu znajdującym się w pobliżu) lub bezpłatną dostawę (możesz ją realizować samodzielnie, z zaoszczędzonych na redukcji kosztów środków)!

Na platformie sklepów internetowychZobacz, jak to działa.

Chęć dotknięcia i przetestowania produktu

Handlujesz produktami, które warto przed zakupem obejrzeć, dotknąć, przymierzyć czy przetestować (np. odzieżą, obuwiem, rowerami, kaskami, wózkami dla dzieci itp.)? Nie odbieraj potencjalnym klientom takiej możliwości! 🙂 Zapraszaj do oględzin wyrobów w placówce stacjonarnej (jeśli zamierzasz ją dalej prowadzić) lub zaznaczaj, że mogą umówić się z Tobą na fizyczną prezentację produktów – napisz też o tym na stronie internetowej swojego sklepu.

Biznes z offline do online. Podsumowanie

Wkroczenie na rynek e-commerce przyniesie Ci mnóstwo korzyści. Bezpieczeństwo i stabilność biznesu, zmniejszenie kosztów jego prowadzenia, zwiększenie zasięgu oferty i zysków oraz oszczędność czasu, to tylko część z nich! Mamy nadzieję, że dzięki lekturze tego artykułu, przekonałeś się do zamiany sklepu stacjonarnego na sklep online i wiesz, jak przenieść sprzedaż do Internetu tak, byś nadal mógł czerpać satysfakcję ze swojego biznesu! 🙂

4.81 avg. rating (95% score) - 21 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.