Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu Remarketing w sklepie internetowym – jak możesz go wykorzystać?

Remarketing w sklepie internetowym – jak możesz go wykorzystać?

Sklep internetowy
7 min

Nie możesz oczekiwać, że użytkownicy, którzy wchodzą na stronę Twojego sklepu będą od razu dokonywać zakupu. Większość z nich z tego nie zrobi – co łatwo sprawdzisz chociażby w Google Analytics.

Każda osoba, która wchodzi na Twoją witrynę, to jednak ogromny potencjał, który po prostu musisz wykorzystać. Najłatwiej to zrobić za pomocą remarketingu, czyli kampanii reklamowych, które stworzysz w systemie Google Ads czy Facebook Ads (Meta Ads). 

Na czym dokładnie polegają? Poznaj tajniki remarketingu w sklepie internetowym!

Co to jest i jak działa remarketing w e-commerce?

Remarketing to działania marketingowe, które mają na celu zachęcenie do zakupu użytkowników, którzy odwiedzili już Twój sklep, ale nie sfinalizowali transakcji. Może dotyczyć zarówno tych osób, które dodały już produkty do koszyka, jak i tych, którzy tylko przeglądali Twoją ofertę.

Kampanie remarketingowe polegają na tworzeniu spersonalizowanych reklam, których rolą jest zachęcenie do ponownej wizyty na stronie i oczywiście dokonanie zakupu w sklepie.

Tego typu kampanie możesz tworzyć za pomocą systemów reklamowych Google Ads i Facebook Ads, ale także narzędzi do e-mail marketingu. W tym drugim wypadku dotrzesz jednak wyłącznie do osób, które pozostawiły Ci już adres swojej poczty.

przykład remarketingu na facebooku

przykład remarketingu na Facebooku

Dlaczego warto wykorzystać remarketing w sklepie internetowym?

Remarketing jest bardzo skuteczną formą reklamy, która pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. W końcu reklamy kierujesz do osób, które odwiedziły Twój sklep internetowy, a co za tym idzie – wyraziły zainteresowanie Twoją ofertą. 

Jakie korzyści daje remarketing dla e-commerce? Sprawdź:

  • Zwiększysz konwersję. Osoby, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę, są bardziej skłonne do zakupu. Remarketing pozwala na docieranie do tych potencjalnych klientów, przypominając im o Twoich produktach.
  • Uratujesz porzucone koszyki. Odbiorca mógł opuścić Twoją witrynę na różnym etapie procesu zakupowego – na stronie głównej, liście produktów, karcie produktu czy w koszyku. Im internauta dalej zaszedł w Twoim e-sklepie, tym łatwiej będzie go przekonać do finalizacji transakcji.
  • Zwiększysz wartość poszczególnych zamówień. Za pomocą remarketingu możesz realizować kampanie cross i up-sellingowe.
  • Zwiększysz świadomość marki. Regularne wyświetlanie reklam remarketingowych pomaga w budowaniu świadomości marki. Nawet jeśli użytkownik nie dokona zakupu od razu, pamięta Twoją firmę i może do niej wrócić w przyszłości.
  • W optymalny sposób wykorzystasz budżet marketingowy. Remarketing zazwyczaj generuje wyższy współczynnik konwersji niż kampanie skierowane do grupy odbiorców, która nie miała jeszcze okazji poznać Twojego sklepu. Co więcej, remarketing dynamiczny automatycznie dostosowuje reklamy do indywidualnych zainteresowań użytkowników, co prowadzi do wyższego CTR i konwersji przy niższym koszcie.
  • Zwiększysz lojalność wśród klientów. Regularne przypominanie użytkownikom o Twojej ofercie pomaga w budowaniu długoterminowego zaangażowania i może prowadzić do powtarzalnych zakupów.
remarketing w wykonaniu Allegro

remarketing w wykonaniu Allegro

Przykłady skutecznego remarketingu w sklepie internetowym

Łap kilka gotowych strategii, które możesz wykorzystać, by docierać do użytkowników, którzy odwiedzili już Twój sklep i zachęcać ich do powrotu na stronę:

Ratowanie porzuconych koszyków

Utracone koszyki to zmora e-commerce, a remarekting jest jednym z najlepszych sposobów na to, by je odzyskiwać. Przypomnienia o przerwanych transakcjach mogą skutecznie przyciągnąć użytkowników z powrotem do witryny, zwiększając szanse na dokończenie transakcji.

Jak realizować takie działania?

  • Stwórz listę remarketingową dla użytkowników, którzy odwiedzili stronę koszyka, ale nie przeszli do strony z potwierdzeniem zamówienia.
  • Wyświetlaj spersonalizowane reklamy z produktami z koszyka i oferuj zachęty, takie jak zniżki lub darmową wysyłkę.

Zachęta do powrotu na stronę sklepu za pomocą ofert specjalnych

Jeżeli użytkownik nie dokonał zakupu od razu, prawdopodobnie rozważa też oferty innych sklepów. Co może go skłonić do zakupu u Ciebie? Właśnie zniżki.

Jak wdrożyć takie kampanie?

  • Stwórz segmenty użytkowników na podstawie ich zachowań (np. odwiedziny konkretnej strony produktu).
  • Wyświetlaj reklamy z kodami rabatowymi lub informacjami o bieżących promocjach.

Cross-selling i up-selling

Klient dokonał już zakupu? Świetnie. Pora zachęcić go do następnego, wyświetlając mu produkty komplementarne do zamówionego lub bardziej zaawansowane.

Jak wdrożyć taką strategię?

  • Stwórz listy remarketingowe dla użytkowników, którzy dokonali zakupu.
  • Wyświetlaj reklamy produktów, które są powiązane z ich wcześniejszymi zakupami lub oferuj wyższe wersje kupionych produktów.

Możesz też w tym celu skorzystać z narzędzia marketing automation, jak edrone.

👉 Dowiedz się więcej o cross-sellingu i up-sellingu w e-commerce.

Docenianie zaangażowania

Ktoś odwiedził Twojego bloga? Długo przebywał na stronie? Obejrzał wiele produktów? A może nawet zapisał się na newsletter? Warto docenić jego zaangażowanie i dotrzeć do niego z kampanią remarketingową.

By to zrobić:

  • Twórz segmenty użytkowników na podstawie wskaźników dotyczących zaangażowania.
  • Wyświetlaj spersonalizowane reklamy z rekomendacjami produktów lub unikalnymi ofertami, przeznaczonymi tylko dla wybranych klientów.

Rodzaje remarketingu

Możemy wyróżnić kilka rodzajów remarketingu:

  • Remarketing standardowy. Polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie dokonali konwersji. Reklamy te pojawiają się podczas przeglądania innych stron internetowych w sieci Google Display Network (GDN) lub na platformach społecznościowych. Są to jednak ogólne komunikaty, tworzone bez szczegółowej analizy zachowań użytkownika w witrynie.
  • Remarketing dynamiczny. To podejście, pozwalające zazwyczaj uzyskać wyższy współczynnik konwersji. Dzięki tego typu kampaniom wyświetlisz użytkownikom spersonalizowane reklamy zawierające dokładnie te produkty, które przeglądali w Twoim sklepie, lub podobne do nich towary, pochodzące np. z tej samej kategorii. Reklamy są oczywiście automatycznie dostosowywane na podstawie konkretnych zachowań potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę.
  • Remarketing w wyszukiwarkach (RLSA).  Pozwala na dostosowanie kampanii reklamowych w wyszukiwarkach (np. Google Ads) do osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Dzięki temu możesz zwiększyć skuteczność swoich kampanii, oferując lepiej dostosowane reklamy tym użytkownikom, gdy ponownie szukają powiązanych słów kluczowych.
  • Remarketing sekwencyjny. To strategia polegająca na wyświetlaniu serii reklam w określonej kolejności użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją witrynę. Celem jest budowanie zaangażowania krok po kroku, prowadząc użytkownika przez różne etapy ścieżki zakupowej.

Wiesz już, który z nich sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojego biznesu? 🙂

Jak uruchomić pierwszą kampanię remarketingową dla sklepu internetowego w Google Ads?

Remarketing możesz uruchomić w Google Ads lub w systemie reklamowym Facebooka. Na potrzeby dzisiejszego artykułu będziemy się posługiwać prostym retargetingiem w kampaniach Google.

  • Utwórz i zainstaluj kod śledzący na Twojej stronie za pomocą narzędzia Google Tag Manager. Umożliwi on zbieranie danych o użytkownikach.
  • W Google Ads stwórz listę remarketingową, składającą się z odbiorców, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali konwersji.
  • Utwórz nową kampanię reklamową i ustaw kierowanie na wybrane listy remarketingowe.
  • Stwórz kreacje. Zadbaj o atrakcyjne grafiki i teksty reklamowe.
  • Określ swój budżet i strategię ustalania stawek. Zadecyduj, ile chcesz wydawać i jak chcesz rozliczać reklamy. Najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest CPC, co oznacza płacenie za każde kliknięcie.
  • Po uruchomieniu kampanii, monitoruj jej wyniki i stale ją optymalizuj, aby zwiększyć skuteczność.

👉 Pamiętaj, że aby stworzyć listę remarketingową musisz mieć przynajmniej 100 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni. Więcej informacji na temat konfigurowania remarketingu znajdziesz na oficjalnej stronie Google.

Nie musisz jednak zajmować się tym samodzielnie. Powierz tworzenie kampanii Google Ads dla Twojego sklepu ekspertom!

Podsumowanie

Remarketing to niezastąpione narzędzie dla każdego sklepu internetowego, a z tego potencjału zdecydowanie warto skorzystać. Docierasz w końcu do osób, które już przyciągnąłeś do swojego sklepu – za pomocą innych działań marketingowych. Ta inwestycja z pewnością się opłaci – zaprocentuje większą konwersją oraz lepszą sprzedażą.

Pamiętaj, że za pomocą kampanii remarketingowych czy retargetingowych nie musisz docierać wyłącznie do osób, które nic u Ciebie jeszcze nie kupiły. Wykorzystaj je również, by zachęcać pozyskanych już klientów do ponownych zakupów. 

Pamiętaj, że klienta, mającego pozytywne doświadczenie z Twoim sklepem internetowym, łatwiej jest przekonać do następnego zakupu.

👉 Dowiedz się także, czym jest retargeting i czy różni się czymś od remarketingu. 

5.00 avg. rating (97% score) - 3 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.