Jaki sklep internetowy wybrać? Jak go promować?

Maciej Cebertowicz
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Rozpoczęcie sprzedaży w branży e-commerce nie jest trudne, ale wymaga od przedsiębiorcy stworzenia konkretnej wizji swojej firmy. Jaki sklep internetowy otworzyć? Jaką wybrać branżę? Co sprzedawać? Takie pytania pojawiają się w głowach przyszłych właścicieli e-sklepów najczęściej. Dziś przyjrzymy się tym zagadnieniom nieco bliżej i podpowiemy Ci co zrobić, aby pasja stała się czymś więcej niż tylko przyjemnym zajęciem dodatkowym. Z artykułu dowiesz się:

  • Jaki sklep internetowy otworzyć?
  • Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania dla sklepu internetowego?
  • Jak promować sklep internetowy?

Jaki sklep internetowy?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się jaki sklep internetowy wybrać, a godziny spędzone na przeczesywaniu sieci i rozmyślaniu często kończą się fiaskiem. Nic dziwnego. Zazwyczaj sprzedawcy niechętnie dzielą się informacjami na temat najlepiej sprzedających się produktów oraz branż, w których można najwięcej zarobić. Niemniej jednak rozpoczęcie przygody z e-commerce wymaga obrania jakiegoś kierunku. Możemy studiować statystyki i obserwować zmieniające się trendy lub postawić na branżę, na której już się znamy.

Słyszałeś powiedzenie Rób w życiu to, co kochasz, a nigdy nie będziesz musiał pracować”? Wykorzystanie życiowej pasji w prowadzeniu biznesu na pewno nie zwalnia z mozolnej pracy nad jego rozwojem, ale na pewno ułatwia start. Zastanów się, co w życiu lubisz robić, co Cię interesuje, na czym znasz się najlepiej. Z pewnością znajdziesz kilka dziedzin w swoim życiu, w których jesteś ekspertem. Dzięki temu:

  • znasz rynek i konkurencję,
  • dobierasz atrakcyjny asortyment i selekcjonujesz produkty, na które aktualnie panuje popyt,
  • posiadasz wiedzę, która pozwala Ci doradzać potencjalnym klientom,
  • z łatwością piszesz dokładne opisy produktów, prowadzisz bloga, czy tworzysz unikalny content na stronie.

Przykładowo: jesteś pasjonatem telefonów komórkowych, wiesz o nich wszystko, śledzisz trendy i nowinki technologiczne. W takiej sytuacji najlepszym kierunkiem dla Twojego e-biznesu będzie branża GSM. Możesz otworzyć sklep internetowy z telefonami i akcesoriami GSM. Już na początku wyczujesz, jaki asortyment powinieneś dobrać i z kim podjąć współpracę, aby móc zacząć sprzedawać. Dodatkowo, Twoja wiedza przyda się podczas prowadzenia e-sklepu. Jako specjalista fachowo doradzisz swoim klientom i zaproponujesz im najlepsze rozwiązania – kupujący z pewnością to docenią!

Poznaj sprzedawców z różnorodnych branż, którzy założyli sklep na Sky-Shop.pl! Odwiedź zakładkę Case Study na naszym blogu i zainspiruj się!

Pamiętaj, że jest to dopiero początek przygody z handlem internetowym. W następnej kolejności będziesz musiał zadbać o rozwój Twojej firmy. Podczas poszerzania listy dostawców warto pomyśleć także o dropshippingu, jako dodatkowej formie logistycznej w e-sklepie. Dzięki niemu z łatwością poszerzysz  swój asortyment o nowe produkty i przeniesiesz proces ich pakowania oraz wysyłki na hurtownię.

Poznaj sposób na sprzedaż w sklepie internetowym bez magazynu – zajrzyj do artykułów na temat dropshippingu!

Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać?

Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie Twojego biznesu. W końcu to na nim będziesz codziennie pracować, obsługując kolejne zamówienia. Jeżeli nie posiadasz szerokiej wiedzy technicznej i chcesz skupić się na biznesowym rozwoju e-sklepu – postaw na gotowe rozwiązanie abonamentowe, takie jak Sky-Shop.pl. Zapewni Ci ono szerokie możliwości rozbudowy i modyfikacji sklepu, a jednocześnie nie będzie wymagało od Ciebie znajomości zagadnień programistycznych i technicznych. Rozwiązanie abonamentowe to również świetny sposób na zminimalizowanie początkowych kosztów prowadzenia e-sklepu.

Zakładając sklep na Sky-Shop.pl zyskujesz:

  • 14-dniowy bezpłatny okres testowy,
  • Niski miesięczny abonament,
  • Aktualizacje i rozwój platformy w cenie abonamentu,
  • Utrzymanie infrastruktury serwerowej w ramach abonamentu,
  • Gotowe integracje z ponad 280 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping),
  • Ciągły rozwój oprogramowania (nowe funkcje, integracje i aktualizacje),
  • Bezpłatne wsparcie techniczne (infolinia, e-mail),
  • Grafikę sklepu w technologii RWD.

Jak promować sklep internetowy?

Nie można zapomnieć również o działaniach marketingowych, które przyciągną klientów do Twojego sklepu. Aby zacząć sprzedawać, a z czasem zwiększać obroty, musisz uruchomić machinę marketingową, która sprawi, że staniesz się widoczny w sieci. Pamiętaj, że dobrze przygotowany i zoptymalizowany sklep to połowa sukcesu. Zadbaj o atrakcyjną grafikę, szczegółowe opisy i wyraźne zdjęcia produktów, a później inwestuj pieniądze w płatne kampanie reklamowe.

Bezpłatne metody promocji sklepu: 

  • Regularnie optymalizuj treść sklepu – pisz własne tytuły i opisy produktów oparte o słowa kluczowe. Pamiętaj, aby treść na stronie była unikalna i przydatna dla odwiedzających Twój sklep.
  • Wykorzystuj fora branżowe – bądź aktywny i udzielaj profesjonalnych odpowiedzi na pytania. Takie działania ściągną ruch na Twoją stronę.
  • Prowadź bloga – pisz na nim o wszystkim, co dotyczy Twojej branży i Twojego sklepu. Możesz zamieszczać np. testy produktów, nowinki z branży czy wydarzenia z życia firmy.
  • Współpracuj z blogerami – podejmij działania z influencerami związanymi z Twoją branżą. Możesz współpracować na zasadzie barteru.
  • Otwórz kanał na Youtube – zacznij prowadzić vloga eksperckiego, jako uzupełnienie bloga. Możesz prezentować i testować swoje produkty, tworzyć poradniki itp.
  • Stwórz newsletter – regularnie wysyłaj wiadomości e-mail do swoich klientów. Zamieszczaj w nich informacje o nowościach i rabatach.
  • Działaj w social mediach – Facebook, Instagram, Pinterest i wiele innych kanałów stanowią doskonałe narzędzia do darmowej promocji. Buduj społeczności skupione wokół Twojej marki i kieruj ruch do sklepu.

Płatne metody promocji sklepu: 

  • Pozycjonowanie – warto skorzystać z profesjonalnej usługi pozycjonowania. Pamiętaj, że dużą część czynności możesz wykonać we własnym zakresie.
  • Porównywarki cen – są to jedne z najbardziej popularnych miejsc, w których klienci szukają produktów. Wśród najpopularniejszych marketplace’ów można wymienić np.: Google Shopping, Ceneo czy eMag. 
  • Google ADS – kampanie produktowe w sieci reklamowej Google ADS to skuteczna metoda promocji w internecie. Prawidłowo skonfigurowane reklamy skierują użytkowników wprost do Twojego sklepu.
  • Facebook ADS – zainwestuj w reklamy na Facebooku! Dzięki szerokim możliwościom ich targetowania dotrzesz do nowych grup odbiorców zainteresowanych asortymentem w Twoim sklepie.
  • Współpraca z blogami branżowymi – możesz podjąć współpracę z blogami branżowymi w zakresie promocji np: artykuły sponsorowane, miejsca na reklamę itp.
  • Bazy mailingowe – zaplanuj kampanię i stwórz mailing, który sprzedaje!

Przedstawione formy promocji to fundamenty udanego marketingu e-sklepu. Pamiętaj, że korzystając tylko z jednej z nich nie otrzymasz pożądanych efektów. Siłą dobrej promocji jest wielokanałowość i fakt, iż na sukces składa się wiele drobnych kroków i działań, a nie tylko jeden wybrany. Nie musisz od razu aktywować wszystkich kanałów promocji, ale postaraj się sukcesywnie wprowadzać jeden po drugim. Nie bój się testować nowych metod i skrupulatnie sprawdzaj, które z nich przynoszą najlepsze efekty!

4.25 avg. rating (85% score) - 12 votes 5
Maciej Cebertowicz
Manager ds. Sprzedaży i Rozwoju produktu

Powiązane posty