Autor:Maciej Cebertowicz
Manager ds. Sprzedaży i Rozwoju produktu

Jaki sklep internetowy wybrać? i jak go promować?

Rating:

Rozpoczęcie działania w branży e-commerce nie jest trudne, ale wymaga posiadania pomysłu na swoją firmę. Wiele osób zastanawia się, jaki sklep internetowy otworzyć. Dziś przyjrzymy się tematowi e-handlu, tak by pasja stała się czymś więcej niż tylko przyjemnym zajęciem dodatkowym. Dowiedz się:

  • Jaki sklep internetowy otworzyć
  • Jak promować sklep internetowy

 

Jaki sklep internetowy?

Wiele ludzi zastanawia się jaki sklep internetowy wybrać, a godziny spędzone na przeczesywaniu sieci i rozmyślaniu kończą się fiaskiem. Nic dziwnego. Nikt przecież nie będzie chciał podzielić się informacją na temat tego, na czym można najwięcej zarobić. Niemniej jednak rozpoczęcie przygody z e-commerce wymaga obrania jakiegoś kierunku.

I tutaj pojawia się złota myśl: Rób w życiu to, na czym znasz się najlepiej, a przy okazji będziesz mógł się z tego utrzymywać”. Ta myśl powinna być Twoją myślą przewodnią zaczynając podczas wymyślania pomysłu na e-biznes. Zastanów się, co w życiu lubisz robić, co Cię interesuję, na czym znasz się najlepiej. Na pewno znajdziesz kilka dziedzin w swoim życiu, w których jesteś ekspertem. Jak już wybierzesz swoją branżę, możesz ją wykorzystać aby rozpocząć swoją przygodę w e-handlu korzystając z oprogramowania sklepów Sky-Shop.pl

Przykładowo, jesteś pasjonatem telefonów komórkowych, wiesz o nich wszystko, śledzisz trendy i nowinki technologiczne. W takiej sytuacji będąc ekspertem w dziedzinie GSM, najlepszym kierunkiem dla Ciebie zaczynając e-biznes będzie branża GSM. Możesz otworzyć sklep internetowy z telefonami i akcesoriami GSM. Już na początku wyczujesz, jaki asortyment powinieneś dobrać i z kim podjąć współpracę, aby móc zacząć sprzedawać. Dodatkowo, Twoja wiedza przyda się podczas prowadzenia e-sklepu. Jako specjalista możesz liczyć na łatwiejszy start, bowiem klienci cenią sobie fachowe doradztwo w każdym sklepie. Jest to wartość sklepu, którą da się zbudować pasją do danej dziedziny. Klienci na pewno Ci się odwdzięczą, a nawet zrozumieją fakt wyższych cen niż u konkurencji.

Niemniej jednak jest to dopiero początek przygody z handlem internetowym. W następnej kolejności będziesz musiał zadbać o rozwój Twojej firmy. Wiąże się to z ciągłym poszerzaniem swojego asortymentu i zdobywaniu nowych kontaktów handlowych. Podczas poszerzania listy dostawców warto pomyśleć także o dropshippingu jako dodatkowej formie logistycznej w e-sklepie dzięki której możesz znacząco poszerzyć swój asortyment o produkty, które sprzedają się rzadko ale jak już się sprzedadzą wtedy nie musisz mieć ich na stanie, wystarczy, że zlecisz dropshipping swojej hurtowni.

 

Przeczytaj także – Dropshipping co to jest i jak można zarabiać bez magazynu?

 

Jak promować sklep internetowy?

Nie można zapomnieć także o marketingu swojego sklepu. Musisz pamiętać bardzo ważną rzecz – samo nic się nie sprzeda, a klienci nie trafią do Ciebie z bezkresu internetu. Aby Twój sklep internetowy sprzedawał i zwiększał sprzedaż musisz uruchomić machinę marketingową, która spowoduje iż zaczniesz być widoczny w sieci dla potencjalnych klientów. Wspomnę tutaj o kilku różnych bardzo skutecznych metodach które pomogą Ci w łatwy sposób zdobywać klientów, całkowicie darmowych i tych płatnych

 

Jak skutecznie promować sklep internetowy za darmo:

  • Optymalizuj treść sklepu – Pamiętaj tylko unikalna treść w sklepie pojawia się wysoko w wynikach google. Pisz własne tytuły i opisy produktów oparte o słowa kluczowe – Daje świetne efekty
  • Fora branżowe – Bądź aktywny na forach branżowych – Dzięki temu możesz zdobyć dużo ruchu w swoim sklepie
  • Prowadź bloga – Załóż eksperckiego bloga sklepowego – Pisz na nim o wszystkim co dotyczy Twojej branży i Twojego sklepu np: testy produktów, nowinki z branży
  • Współpraca z blogerem – Podejmij współpracę z blogerem branżowym – Spróbuj współpracować na zasadzie barterowej
  • Youtube – Zacznij prowadzić vloga eksperckiego jako uzupełnienie bloga – Możesz prezentować i testować swoje produkty, tworzyć poradniki itp
  • Newsletter – Wysyłaj newsletter do swoich klientów z promocjami i ofertami specjalnymi – Pamiętaj o personalizacji
  • Social Media – Facebook, Instagram, Pinterest i wiele innych – To doskonałe narzędzia do darmowej promocji – Możesz zdobyć tam nowych klientów, a także utrzymać aktualnych. Pamiętaj o profesjonalnym kreowaniu Twojej marki na portalach.

 

Jak wypromować e-sklep płatnie:

  • Pozycjonowanie SEO – Jest to grunt pod nogami e-sklepu. Warto skorzystać z profesjonalnej usługi pozycjonowania.
  • Porównywarki cen – Są to jedne z najbardziej popularnych miejsc gdzie klienci szukają produktów np: Google Shopping, Ceneo itp
  • AdWords – Kampanie AdWords to skuteczne metody promocji w internecie dodatkowo można dostosować odpowiedni budżet.
  • Współpraca z blogami branżowymi – Możesz podjąć współpracę z blogami branżowymi w zakresie promocji np: artykuły sponsorowane, miejsca na reklamę etc.
  • Bazy mailingowe – Zaplanuj kampanię i stwórz mailing, który sprzedaje!

 

Przedstawione formy promocji to fundamenty udanego marketingu e-sklepu. Pamiętaj, korzystają tylko z jednej z nich nie otrzymasz pożądanych efektów. Siłą dobrej promocji jest wielokanałowość i fakt iż na sukces składa się wiele drobnych kroków i działań, a nie tylko jeden wybrany.

 

Nie musisz od razu aktywować wszystkich kanałów promocji ale postaraj się sukcesywnie wprowadzać jeden po drugim.

3.67 avg. rating (76% score) - 6 votes 5

Maciej Cebertowicz

Manager ds. Sprzedaży i Rozwoju produktu