Jaki sklep internetowy wybrać?

Kinga Tobała
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Rozpoczęcie sprzedaży w branży e-commerce nie jest trudne, ale wymaga od przedsiębiorcy stworzenia konkretnej wizji swojej firmy. Jaki sklep internetowy otworzyć? Jaką wybrać branżę? Co sprzedawać? Takie pytania pojawiają się w głowach przyszłych właścicieli e-sklepów najczęściej. Dziś przyjrzymy się tym zagadnieniom nieco bliżej i podpowiemy Ci co zrobić, aby pasja stała się czymś więcej niż tylko przyjemnym zajęciem dodatkowym.

  • Przewagę w e-commerce daje profesjonalna obsługa i wyselekcjonowane towary, toteż warto wykorzystać wiedzę pochodzącą np. z wieloletniego hobby.
  • Aby założyć sklep internetowy, w którym nie będziesz martwił się aspektami technicznymi wystarczy skorzystać z gotowego, profesjonalnego oprogramowania Sky-Shop.pl
  • Tworząc sklep internetowy krok po kroku w pierwszej kolejności musisz skonfigurować sklep, następnie wykorzystać bezpłatne i płatne metody promocji. W przeciwnym razie przepalisz budżet marketingowy.

Spis treści artykułu

  1. Jaki sklep internetowy założyć?
  2. Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać?
  3. Jaki sklep internetowy wybrać na swoją pierwszą działalność?
  4. Sklep internetowy dropshippingowy
  5. Sklep internetowy z własnym magazynem
  6. Sklep internetowy typu marketplace

Jaki sklep internetowy założyć?


Wielu przedsiębiorców zastanawia się jaki sklep internetowy wybrać, a godziny spędzone na przeczesywaniu sieci i rozmyślaniu często kończą się fiaskiem. Nic dziwnego. Zazwyczaj sprzedawcy niechętnie dzielą się informacjami na temat najlepiej sprzedających się produktów oraz branż, w których można najwięcej zarobić. Niemniej jednak rozpoczęcie przygody z e-commerce wymaga obrania jakiegoś kierunku. Możesz studiować statystyki i obserwować zmieniające się trendy lub postawić na branżę, na której już się znasz.

Dowiedz się, co najlepiej sprzedaje się na Allegro i jak to sprawdzić!

Budowanie sklepu internetowego, u którego podstaw stoi pasja lub wiedza ekspercka znacząco ułatwia start. Co zyskasz?

  • Znajomość rynku i konkurencji;
  • dobór atrakcyjnego asortymentu i umiejętność selekcjonowania dobrych, cieszących się uznaniem w branży produktów;
  • wiedzę, która pozwala Ci doradzać potencjalnym klientom;
  • łatwość pisania dobrych opisów produktów, tworzenie ciekawego bloga ze wskazówkami i testami oraz unikalnego contentu na stronie.

Przykładowo: jesteś pasjonatem telefonów komórkowych, wiesz o nich wszystko, śledzisz trendy i nowinki technologiczne. W takiej sytuacji najlepszym kierunkiem dla Twojego e-biznesu będzie branża GSM. Możesz otworzyć sklep internetowy z telefonami i akcesoriami GSM. Już na początku wyczujesz, jaki asortyment powinieneś dobrać i z kim podjąć współpracę, aby móc zacząć sprzedawać. Dodatkowo, Twoja wiedza przyda się podczas prowadzenia sklepu internetowego. Jako specjalista fachowo doradzisz swoim klientom i zaproponujesz im najlepsze rozwiązania – kupujący z pewnością to docenią!

Potrzebujesz inspiracji? Zobacz 24 pomysły – co sprzedawać w internecie! Poznaj też sprzedawców z różnorodnych branż, którzy założyli sklep na Sky-Shop.pl! Odwiedź zakładkę Case Study na naszym blogu i zainspiruj się!

Pamiętaj, że jest to dopiero początek przygody z handlem internetowym. W następnej kolejności będziesz musiał zadbać o rozwój Twojej firmy. Podczas poszerzania listy dostawców warto pomyśleć także o dropshippingu, jako dodatkowej formie logistycznej w sklepie internetowym. Dzięki niemu z łatwością poszerzysz  swój asortyment o nowe produkty i przeniesiesz proces ich pakowania oraz wysyłki na hurtownię.

Poznaj sposób na sprzedaż w sklepie internetowym bez magazynu – zajrzyj do artykułów na temat dropshippingu!

Rodzaj sklepu internetowego. B2C czy B2B?

Podstawowy podział sklepów internetowych jest oparty o klientów, do których są kierowane. Wybór modelu sprzedaży B2C lub B2B będzie wpływał na rozwiązania, które powinne się znaleźć w Twoim sklepie.

  1. B2C – rodzaj sklepu internetowego kierowany do klientów indywidualnych, detalicznych.
  2. B2B – rodzaj sklepu internetowego kierowany do klientów biznesowych, firm.

Poznaj charakterystykę sklepów internetowych typu B2C i B2B!

Sklep internetowy B2C – dla klientów końcowych

Sklepy internetowe B2C, czyli Business to Customer są kierowane do klientów ostatecznych, którymi mogą być zarówno osoby fizyczne, jak i firmy. Kluczowy jest fakt, że kupione produkty nie są przeznaczone do dalszej odsprzedaży, a samo zamówienie obejmuje pojedyncze pozycje z oferty.
W zależności od oferowanego przez Ciebie asortymentu, większość zakupów będzie jednorazowa (np. w przypadku zakupu okien, mebli, sprzetu RTV i AGD) lub cykliczna (np. w przypadku karmy dla psów, kosmetyków, żywności).

Kluczowe funkcje w sklepach B2C:

  • dostępność szybkich płatności popularnych metod wysyłki np. Paczkomatów;
  • oznaczenia wspierające sprzedaż np. licznik czasu promocji, sekcja bestsellery, cross-selling;
  • kody rabatowe z zaawansowaną konfiguracją.

Poznaj dobre praktyki stosowane w najlepszych sklepach internetowych B2C!

Sklep internetowy B2B – dla hurtowni i firm

Sklepy internetowe B2B, czyli Business to Business są prowadzone przez podmioty zajmujące się odsprzedażą posiadanych produktów. Korzystają z nich producenci, dystrybutorzy i hurtownicy. Kluczowym aspektem ich działania jest sprzedaż dużej liczby sztuk wybranemu kontrahentowi. Co ważne, współpraca B2B zazwyczaj nie jest jednorazowa i skupia się na transakcjach cyklicznych.

Kluczowe funkcje w sklepach B2B:

  • zaawansowane grupy rabatowe (dostępne w module B2B dla sklepu internetowego);
  • wyświetlanie cen towarów w kwotach netto i brutto;
  • dostępność cen wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników.

Dodatkowym atutem sklepów B2C niezwiązanym bezpośrednio z funkcjami oprogramowania będzie możliwość otrzymania faktury z odroczonym terminem zapłaty.

Dowiedz się więcej o sprzedaży B2B!

Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać?


Jak wybrać najlepszą platformę sklepową? Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie Twojego biznesu. W końcu to na nim będziesz codziennie pracować, obsługując kolejne zamówienia. Jeżeli nie posiadasz szerokiej wiedzy technicznej i chcesz skupić się na biznesowym rozwoju e-sklepu – postaw na gotowe rozwiązanie abonamentowe i otwórz sklep na oprogramowaniu Sky-Shop.pl. Zapewni Ci ono szerokie możliwości rozbudowy i modyfikacji sklepu, a jednocześnie umożliwi prowadzenie sklepu bez znajomości zagadnień programistycznych i technicznych. Rozwiązanie abonamentowe to również świetny sposób na zminimalizowanie początkowych kosztów prowadzenia sklepu internetowego.

Zakładając sklep na Sky-Shop.pl zyskujesz:

  • 14-dniowy bezpłatny okres testowy,
  • Niski miesięczny abonament,
  • Aktualizacje i rozwój platformy w cenie abonamentu,
  • Utrzymanie infrastruktury serwerowej w ramach abonamentu,
  • Gotowe integracje z ponad 350 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping),
  • Ciągły rozwój oprogramowania (nowe funkcje, integracje i aktualizacje),
  • Bezpłatne wsparcie techniczne (infolinia, e-mail),
  • Grafikę sklepu w technologii RWD.

Jaki sklep internetowy wybrać na swoją pierwszą działalność?


Musisz mieć świadomość, że sklep internetowy możesz prowadzić na mnóstwo sposobów. Już na starcie staniesz przed wyborem modelu logistycznego oraz kanałów sprzedaży. Na ich trafny wybór będą miały wpływ:

  • rodzaj sprzedawanych towarów oraz konieczność ich zakupu;
  • budżet;
  • czas, jaki chcesz poświęcić na rozwój sklepu internetowego.

Sprawdzamy, jaki sklep internetowy wybrać na swoją pierwszą działalność i podpowiadamy komu rekomendowane są poszczególne formy.

Sklep internetowy dropshippingowy


Wśród nowych sklepów internetowych prym wiodą te dropshippingowe. Są to sklepy, w których za proces zamawiania towaru, magazynowania oraz wysyłania go do klientów odpowiada hurtownia dropshippingowa. Co więcej, towary u dostawcy kupowane i opłacane są dopiero wtedy, gdy zamówi je ostateczny odbiorca. Oznacza to, że prowadzenie internetowego sklepu dropshippingowego pozwala rozpocząć sprzedaż z małym wkładem finansowym, minimalizuje ryzyko inwestycji i pozwala prowadzić biznes w pojedynkę. Narzędziami, które zautomatyzują Twoją pracę są:

Dla kogo jest internetowy sklep dropshippingowy?

✔️ dla osób, którym posłuży do badania rynku;
✔️ dla osób, które nie posiadają pieniędzy na zatowarowanie magazynu;
✔️ dla osób, które chcą skupić się na doborze asortymentu i reklamie, bez zajmowania się logistyką;
✔️ dla osób, które chcą dorobić na etacie bądź na studiach.

Poznaj zaawansowane narzędzie do dropshippingu, jakim jest integracja z hurtowniami od Sky-Shop.pl!

Sklep internetowy z własnym magazynem


Pierwszą myślą u osób zastanawiających się jaki sklep internetowy wybrać jest ten z własnym magazynem. Jak sama nazwa wskazuje, jego prowadzenie wymaga posiadania mniejszej lub większej powierzchni magazynowej. U początkujących sprzedawców tę rolę często przejmują pokoje lub garaże. Prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu będzie wymagało wcześniejszego zatowarowania. Zarządzanie asortymentem wspomagają zaawansowane oprogramwoania magazynowo-księgowe.

Sprawdź systemy ERP, z którymi jest zintegrowany Sky-Shop.pl!

Dla kogo jest sklep internetowy z własnym magazynem?

✔️ dla osób, które łączą sklep internetowy ze sklepem stacjonarnym;
✔️ dla osób, które zatowarują magazyn towarem, na który jest popyt;
✔️ dla producentów.

Sklep internetowy typu marketplace


Prowadzenie sklepu internetowego typu marketplace skupia się na wykorzystaniu możliwości, jakie dają portale aukcyjne i agregatory ofert. Dzięki nim oferta prezentowana jest osobom, które szukają określonej grupy artykułów, co znacząco skraca drogę i koszty dotarcia do konsumenta. Zazwyczaj czas potrzebny do wygenerowania pierwszej sprzedaży na poratlu aukcyjnym jest krótszy niż ma to miejsce we własnym sklepie internetowym. Musisz jednak pamiętać o tym, że sprzedając np. na Allegro jesteś zobowiązany do odprowadzania prowizji za sprzedaż i przestrzegania regulaminu serwisu.

Oprogramowanie Sky-Shop.pl daje Ci dostęp do sprzedaży wielokanałowej. Oznacza to, że z jednego panelu administracyjnego obsłużysz wszystkie zamówienia z różnych miejsc, a informacje o cenach i stanach magazynowych będą aktualizowane automatycznie. Wśród dostępnych kanałów sprzedaży znajdziesz m.in.:

Pamiętaj, że prowadzenie sklepu internetowego typu marketplace nie wyklucza równoczesnego posiadania własnej strony internetowej z asortymentem. Poszczególne portale warto potraktować jako odrębne, uzupełniające Twoją startegię kanały sprzedaży.

Poznaj 5 miejsc, w których warto sprzedawać w Internecie!

Jaki sklep internetowy warto wybrać?

 

Wybory dotyczące sklepu internetowego dotyczą wielu płaszczyzn (w tym biznesowych i technologicznych), a każda z nich ma znaczenie dla jego bieżącego funkcjonowania i perspektyw wzrostu. By ułatwić sobie rozpoczęcie sprzedaży w Internecie zwróć uwagę na:

  1. Branżę – koniecznie wybierz tę, w której posiadasz wiedzę lub chcesz ją nabyć.
  2. Możliwości rozwoju – nawet jeśli w tym momencie dodatkowe możliwości nie są Ci potrzebne, zwróć uwagę na wszystkie funkcje, jakimi dysponuje system. Dodatkowe kanały sprzedaży np. Allegro, eBay bądź Amazon przydadzą Ci się, gdy zechcesz zwiększyć sprzedaż.
  3. Oprogramowanie sklepu internetowego – skup się na wyborze produktów i marketingu. Sprzedawaj, a rozwój i utrzymanie niezbędnych do sprzedaży funkcji oraz integracji zostaw specjalistom.

Wybierz Sky-Shop.pl i testuj wszystkie funkcje przez 14 dni zupełnie za darmo!

4.47 avg. rating (89% score) - 17 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.