Jaki sklep internetowy wybrać? Jak go promować?

Maciej Cebertowicz
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Rozpoczęcie sprzedaży w branży e-commerce nie jest trudne, ale wymaga od przedsiębiorcy stworzenia konkretnej wizji swojej firmy. Jaki sklep internetowy otworzyć? Jaką wybrać branżę? Co sprzedawać? Takie pytania pojawiają się w głowach przyszłych właścicieli e-sklepów najczęściej. Dziś przyjrzymy się tym zagadnieniom nieco bliżej i podpowiemy Ci co zrobić, aby pasja stała się czymś więcej niż tylko przyjemnym zajęciem dodatkowym.

  • Przewagę w e-commerce daje profesjonalna obsługa i wyselekcjonowane towary, toteż warto wykorzystać wiedzę pochodzącą np. z wieloletniego hobby.
  • Aby założyć sklep internetowy, w którym nie będziesz martwił się aspektami technicznymi wystarczy skorzystać z gotowego, profesjonalnego oprogramowania Sky-Shop.pl
  • Tworząc sklep internetowy krok po kroku w pierwszej kolejności musisz skonfigurować sklep, następnie wykorzystać bezpłatne i płatne metody promocji. W przeciwnym razie przepalisz budżet marketingowy.

Spis treści artykułu

Jaki sklep internetowy założyć?
Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać?
Jak promować sklep internetowy?
Bezpłatne metody promocji sklepu
Płatne metody promocji sklepu

Jaki sklep internetowy założyć?


Wielu przedsiębiorców zastanawia się jaki sklep internetowy wybrać, a godziny spędzone na przeczesywaniu sieci i rozmyślaniu często kończą się fiaskiem. Nic dziwnego. Zazwyczaj sprzedawcy niechętnie dzielą się informacjami na temat najlepiej sprzedających się produktów oraz branż, w których można najwięcej zarobić. Niemniej jednak rozpoczęcie przygody z e-commerce wymaga obrania jakiegoś kierunku. Możemy studiować statystyki i obserwować zmieniające się trendy lub postawić na branżę, na której już się znamy.

Słyszałeś powiedzenie Rób w życiu to, co kochasz, a nigdy nie będziesz musiał pracować”? Wykorzystanie życiowej pasji w prowadzeniu biznesu nie zwalnia z mozolnej pracy nad jego rozwojem, ale na pewno ułatwia start. Zastanów się, co w życiu lubisz robić, co Cię interesuje, na czym znasz się najlepiej. Z pewnością znajdziesz kilka dziedzin w swoim życiu, w których jesteś ekspertem. Dzięki temu:

  • znasz rynek i konkurencję,
  • dobierasz atrakcyjny asortyment i selekcjonujesz produkty, na które aktualnie panuje popyt,
  • posiadasz wiedzę, która pozwala Ci doradzać potencjalnym klientom,
  • z łatwością piszesz dokładne opisy produktów, prowadzisz bloga, czy tworzysz unikalny content na stronie.

Przykładowo: jesteś pasjonatem telefonów komórkowych, wiesz o nich wszystko, śledzisz trendy i nowinki technologiczne. W takiej sytuacji najlepszym kierunkiem dla Twojego e-biznesu będzie branża GSM. Możesz otworzyć sklep internetowy z telefonami i akcesoriami GSM. Już na początku wyczujesz, jaki asortyment powinieneś dobrać i z kim podjąć współpracę, aby móc zacząć sprzedawać. Dodatkowo, Twoja wiedza przyda się podczas prowadzenia sklepu internetowego. Jako specjalista fachowo doradzisz swoim klientom i zaproponujesz im najlepsze rozwiązania – kupujący z pewnością to docenią!

Potrzebujesz inspiracji? Zobacz 24 pomysły – co sprzedawać w internecie! Poznaj też sprzedawców z różnorodnych branż, którzy założyli sklep na Sky-Shop.pl! Odwiedź zakładkę Case Study na naszym blogu i zainspiruj się!

Pamiętaj, że jest to dopiero początek przygody z handlem internetowym. W następnej kolejności będziesz musiał zadbać o rozwój Twojej firmy. Podczas poszerzania listy dostawców warto pomyśleć także o dropshippingu, jako dodatkowej formie logistycznej w sklepie internetowym. Dzięki niemu z łatwością poszerzysz  swój asortyment o nowe produkty i przeniesiesz proces ich pakowania oraz wysyłki na hurtownię.

Poznaj sposób na sprzedaż w sklepie internetowym bez magazynu – zajrzyj do artykułów na temat dropshippingu!

Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać?


Jak wybrać najlepszą platformę sklepową? Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie Twojego biznesu. W końcu to na nim będziesz codziennie pracować, obsługując kolejne zamówienia. Jeżeli nie posiadasz szerokiej wiedzy technicznej i chcesz skupić się na biznesowym rozwoju e-sklepu – postaw na gotowe rozwiązanie abonamentowe i otwórz sklep na oprogramowaniu Sky-Shop.pl. Zapewni Ci ono szerokie możliwości rozbudowy i modyfikacji sklepu, a jednocześnie umożliwi prowadzenie sklepu bez znajomości zagadnień programistycznych i technicznych. Rozwiązanie abonamentowe to również świetny sposób na zminimalizowanie początkowych kosztów prowadzenia sklepu internetowego.

Zakładając sklep na Sky-Shop.pl zyskujesz:

  • 14-dniowy bezpłatny okres testowy,
  • Niski miesięczny abonament,
  • Aktualizacje i rozwój platformy w cenie abonamentu,
  • Utrzymanie infrastruktury serwerowej w ramach abonamentu,
  • Gotowe integracje z ponad 280 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping),
  • Ciągły rozwój oprogramowania (nowe funkcje, integracje i aktualizacje),
  • Bezpłatne wsparcie techniczne (infolinia, e-mail),
  • Grafikę sklepu w technologii RWD.

Jak promować sklep internetowy?


Nie można zapomnieć również o działaniach marketingowych, które przyciągną klientów do Twojego sklepu. Aby zacząć sprzedawać, a z czasem zwiększać obroty, musisz uruchomić machinę marketingową, która sprawi, że staniesz się widoczny w sieci. Pamiętaj, że dobrze przygotowany i zoptymalizowany sklep to połowa sukcesu. Zadbaj o atrakcyjną grafikę, szczegółowe opisy i wyraźne zdjęcia produktów, a później inwestuj pieniądze w płatne kampanie reklamowe. W zależności od wiedzy, jaką posiadasz, część działań możesz wykonywać zupełnie samodzielne, inne zlecać firmom specjalizującym się w określonej tematyce.

Skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO Twojego sklepu od grupy iCEA!

Jakie są bezpłatne metody promocji sklepu internetowego?

Bezpłatne metody promocji sklepu internetowego skupiają się na tym, co możesz zrobić samodzielnie. Wiedza dostępna w Internecie pozwoli Ci przeprowadzić wszystkie podstawowe działania marketingowe i solidnie przygotować sklep do dalszej, płatnej promocji. Co powinieneś robić, żeby reklama była dla Ciebie darmowa?

  • Regularnie optymalizuj treść sklepu – pisz własne tytuły i opisy produktów oparte o słowa kluczowe. Pamiętaj, aby treść na stronie była unikalna i przydatna dla odwiedzających Twój sklep.
  • Wykorzystuj fora branżowe – bądź aktywny i udzielaj profesjonalnych odpowiedzi na pytania. Takie działania ściągną ruch na Twoją stronę.
  • Prowadź bloga – pisz na nim o wszystkim, co dotyczy Twojej branży i Twojego sklepu. Możesz zamieszczać np. testy produktów, nowinki z branży czy wydarzenia z życia firmy.
  • Współpracuj z blogerami – podejmij działania z influencerami związanymi z Twoją branżą. Możesz współpracować na zasadzie barteru.
  • Otwórz kanał na Youtube – zacznij prowadzić vloga eksperckiego, jako uzupełnienie bloga. Możesz prezentować i testować swoje produkty, tworzyć poradniki itp.
  • Stwórz newsletter – regularnie wysyłaj wiadomości e-mail do swoich klientów. Zamieszczaj w nich informacje o nowościach i rabatach.
  • Działaj w social mediachFacebook, Instagram, Pinterest i wiele innych kanałów stanowią doskonałe narzędzia do darmowej promocji. Buduj społeczności skupione wokół Twojej marki i kieruj ruch do sklepu.

Jakie są płatne metody promocji sklepu internetowego?

Decydując się na płatne metody promocji sklepu internetowego musisz uwzględnić zarówno koszt prowadzenia samych działań (budżet reklamowy), jak i koszt ich obsługi. Oczywiście, jeśli zdobędziesz wiedzę marketingową i nauczysz się obsługi poszczególnych narzędzi, koszt może ograniczyć się do budżetu reklamowego. Do najlepszych metod płatnej promocji sklepu należą:

  • Pozycjonowanie – warto skorzystać z profesjonalnej usługi pozycjonowania. Pamiętaj, że dużą część czynności możesz wykonać we własnym zakresie.
  • Porównywarki cen – są to jedne z najbardziej popularnych miejsc, w których klienci szukają produktów. Wśród najpopularniejszych marketplace’ów można wymienić np.: Google Shopping, Ceneo czy eMag. 
  • Google Ads – kampanie produktowe w sieci reklamowej Google Ads to skuteczna metoda promocji w internecie. Prawidłowo skonfigurowane reklamy skierują użytkowników wprost do Twojego sklepu.
  • Facebook ADS – zainwestuj w reklamy na Facebooku! Dzięki szerokim możliwościom ich targetowania dotrzesz do nowych grup odbiorców zainteresowanych asortymentem w Twoim sklepie.
  • Współpraca z blogami branżowymi – możesz podjąć współpracę z blogami branżowymi w zakresie promocji np: artykuły sponsorowane, miejsca na reklamę itp.
  • Bazy mailingowe – zaplanuj kampanię i stwórz mailing, który sprzedaje!

Przedstawione formy promocji to fundamenty udanego marketingu e-sklepu. Pamiętaj, że korzystając tylko z jednej z nich nie otrzymasz pożądanych efektów. Siłą dobrej promocji jest wielokanałowość i fakt, iż na sukces składa się wiele drobnych kroków i działań, a nie tylko jeden wybrany. Nie musisz od razu aktywować wszystkich kanałów promocji, ale postaraj się sukcesywnie wprowadzać jeden po drugim. Nie bój się testować nowych metod i skrupulatnie sprawdzaj, które z nich przynoszą najlepsze efekty!

4.36 avg. rating (87% score) - 14 votes 5
Maciej Cebertowicz
Manager ds. Sprzedaży i Rozwoju produktu

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.