Sky-Shop Blog Sklep internetowy Zwiększanie sprzedaży Retargeting w sklepie internetowym – jak możesz go wykorzystać?

Retargeting w sklepie internetowym – jak możesz go wykorzystać?

Sklep internetowy
5 min

Zdobycie nowego klienta jest nawet do 5 razy droższe, niż skłonienie do ponownych zakupów już pozyskanego. Jest to także po prostu dużo łatwiejsze. Retargeting to więc jeden z najbardziej skutecznych i opłacalnych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Z poniższego artykułu dowiesz się:

  • czym jest retargeting,
  • jaka jest różnica między nim a remarketingiem,
  • jak najlepiej wykorzystywać ich możliwości.

Co to jest retargeting?

Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś, że przeglądałeś buty w jakimś sklepie internetowym, a następnie widziałeś je na prawie każdej stronie, którą odwiedzałeś. Na tym właśnie polegają kampanie retargetingowe.

Innymi słowy, w retargetingu chodzi o kierowanie reklam do osób, które miały kontakt z marką, czyli odwiedziły daną stronę. Jego celem najczęściej jest zachęcenie do powrotu do sklepu i dokonania zakupu.

Ale… czy to nie po prostu remarketing?

Powszechnie w branży marketingowej obu terminów (remartketing i retargeting) używa się zamiennie. Warto jednak wiedzieć, że między tymi dwoma sposobami reklamy istnieją pewne różnice.

Retargeting a remarketing

Prawdopodobnie słyszałeś o remarketingu, o retargetingu zaś – niekoniecznie. Jest tak dlatego, że najpopularniejszy system reklamowy (Google Ads) nie rozróżnia obu tych typów kampanii i określa je obie mianem remarketingu.

Marketingowi puryści powiedzieliby Ci jednak, że:

  • Retargeting polega na docieraniu do osób, które odwiedziły Twój sklep, ale nie sfinalizowały jeszcze transakcji.

Przykładowe wykorzystanie retargetingu:

Retargeting możesz wykorzystywać na przykład, by odzyskiwać porzucone koszyki. Jeśli użytkownik przegląda produkty w Twoim sklepie, a nawet doda je do koszyka i mimo wszystko zdecyduje się na opuszczenie stronę, możesz pokazać mu owe produkty ponownie.

  • Remarketing z kolei polega na docieraniu do osób, które kupiły już coś kiedyś w Twoim sklepie, i zachęceniu ich do ponownych zakupów.

Przykładowe wykorzystanie remarketingu:

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z kosmetykami. Klient kupuje żel pod prysznic i pastę do zębów. Jak myślisz, jak szybko zużyje on owe produkty? Po dwóch, trzech miesiącach? Właśnie wtedy powinieneś uruchomić kampanię remarketingową, która przypomni mu o Twoim sklepie i zachęci do ponownych zakupów.

Zarówno retargeting, jak i retargeting pozwalają tworzyć Ci spersonalizowane reklamy i docierać do użytkowników rzeczywiście zainteresowanych Twoimi produktami. Kampanie tego typu cechują się również wysokim współczynnikiem konwersji – przy niskim jej koszcie.

Remarketing (retargeting) w Google Ads

Google Ads to zdecydowanie najczęściej wykorzystywany system do remarketingu i retargetingu. Dzięki niemu możesz wyświetlać użytkownikom reklamy w wyszukiwarkach, ale także większości stron internetowych oraz YouTube.

remarketing-reklama-sklepu-interenetowego

Oto rodzaje remartketingu (i retargetingu) w Google Ads:

  • Standardowy – pozwala na tworzenie kampanii w sieci reklamowej Google i wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły stronę Twojego sklepu.
  • Dynamiczny – to najlepsze rozwiązanie dla sklepów internetowych i „ulepszona” wersja remarketingu standardowego. Dzięki retargetingowi dynamicznemu, możesz wyświetlać użytkownikom dokładnie te produkty, które wcześniej przeglądali.
  • W wyszukiwarkach – jeśli użytkownik odwiedził już Twój sklep i używa wyszukiwarki, by ponownie znaleźć produkty, które wcześniej przeglądał, możesz za pomocą reklamy przypomnieć mu o swojej ofercie.
  • Wideo – umożliwia tworzenie kampanii retargetingowych i remarketingowych na YouTube.

? Przeczytaj więcej o możliwościach Google Ads: Poradnik Google Ads dla sklepu internetowego

Retargeting na Facebooku

Retargeting to nie tylko Google – sporo do powiedzenia na tym polu ma również Facebook.

reklama-sklepu-odziezowego-fb

Aby tworzyć kampanie retargetingowe na Facebooku, musisz wcześniej skonfigurować Piksel. To fragment kodu, który dodaje się do strony, by Facebook mógł zbierać informacje o zachowaniach użytkowników na Twojej stronie.

Dzięki gromadzonym danym, możesz tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, co pozwoli Ci dotrzeć do osób, które np. odwiedziły stronę Twojego sklepu, ale nie sfinalizowały transakcji.

Facebook umożliwia również tworzenie reklam dynamicznych, co oznacza, że każdy odbiorca zobaczy najbardziej istotne dla niego produkty.

Co ważne, z poziomu Menedżera reklam na Facebooku, możesz uruchamiać kampanie wyświetlające się nie tylko na samym portalu, ale także na Instagramie i Messengerze.

Retargeting w email marketingu

Kampanie retargetingowe (i remarketingowe) można również tworzyć za pomocą email marketingu. Musisz mieć jednak uwadze, że wtedy możesz docierać wyłącznie do osób, które zapisały się do Twojej bazy.

Wykorzystując klasyczny email marketing, możesz informować swoich klientów o wyprzedażach, zniżkach czy innych ofertach specjalnych. To jednak tylko remarketing, a co z retargetingiem?

By realizować kampanie retargetingowe za pomocą maili, musisz korzystać z funkcji marketing automation. Konieczne jest do tego bowiem śledzenie zachowania użytkowników na stronie – na co takie systemy pozwalają.

Do remarketingu i retargetingu możesz wykorzystywać również powiadomienia web push – na podobnych zasadach co email marketing.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Retargeting i remarketing – jak robić to dobrze?

Na koniec zostawiamy kilka porad, które pomogą Ci prowadzić skuteczne kampanie reklamowe:

  • Nie bądź nachalny. Zbyt dużo reklam może sprawić, że osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego – klienci zaczną je po prostu ignorować.
  • Dokładnie przeanalizuj ścieżkę zakupową Twoich klientów i dostosuj czas uruchamiania kampanii do ich nawyków.
  • Na bieżąco optymalizuj kampanie i przeprowadzaj testy AB. 
  • Aktualizuj listy remarketingowe tak, by reklamy nie trafiały do użytkowników, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupu.

Zapoznaj się również z innymi artykułami z kategorii marketing i promocja sklepu internetowego.

4.41 avg. rating (88% score) - 17 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.