
Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Zgodnie z danymi samego giganta, każdego miesiąca odwiedza go 22 miliony użytkowników, a z raportu E-commerce w Polsce 2024 wynika, że jest najbardziej rozpoznawalną platformą marketplace – Allegro wskazuje aż 88% ankietowanych.
To wszystko sprawia, że sprzedając na portalu, musisz mierzyć się z dużą konkurencją. Samo wystawienie oferty to dziś za mało – aby zwiększyć sprzedaż, konieczne jest świadome zarządzanie ofertą, cenami i sposobami promowania.
Dowiedz się więcej.
Spis treści artykułu
Sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży na Allegro
Oto, co możesz zrobić, by sprzedawać więcej:
1. Skonfiguruj odpowiednio konto na Allegro
Skoro szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży na Allegro, masz już konto na portalu. Wciąż możesz się jednak upewnić, że podjąłeś dobre decyzje.
Przede wszystkim – nie warto decydować się na otwarcie zwykłego konta. Dużo lepszym, a w praktyce jednym słusznym, gdy myślisz o sprzedaży na szeroką skalę, jest konto firmowe.
Dlaczego? Chociażby dlatego, że daje Ci to możliwość uzyskania statusu Super Sprzedawcy i budzi większe zaufanie w oczach kupujących. Dzięki temu możesz także używać większej liczby zdjęć w opisach aukcji. Konto firmowe umożliwia również korzystanie z Allegro Analytics, co może pomóc w monitorowaniu i optymalizacji sprzedaży.
Musisz także liczyć się z tym, że z kontem prywatnym możesz sprzedawać tylko na Allegro Lokalnie.
Oto dokładne porównanie obu rodzajów kont:
Kolejna kwestia niezwykle istotna już przy zakładaniu konta to wybór loginu – nazwa konta na Allegro powinna wzbudzać zaufanie. Zrezygnuj więc z infantylnych zdrobnień i niekończących się szeregów cyfr – je możesz zostawić dla prywatnych loginów. Zadbaj też o to, by nazwa się wyróżniała na tle innych sprzedawców i była łatwa do zapamiętania.
👉 Przydatne wskazówki w tym zakresie znajdziesz w artykule o nazwie dla sklepu internetowego.
Korzystaj z integracji, której jakość potwierdza partnerstwo z Allegro
- ✔ Wystawiaj setki ofert w kilka minut
- ✔ Automatyzuj codzienną pracę i oszczędzaj kilka h dziennie
- ✔ Obsługuj całą sprzedaż z jednego panelu
2. Sprzedawaj za pośrednictwem kilku kont Allegro
Sprzedaż na kilku kontach, założonych na ten sam NIP, jest całkowicie legalna i zgodna z regulaminem Allegro. Co więcej, jest to też jedna z najskuteczniejszych metod na zwiększenie sprzedaży na portalu.
Co możesz zyskać, decydując się na taką strategię?
- Tworzysz złudzenie, że użytkownicy przeglądają oferty kilku różnych sprzedawców. Zwiększasz tym samym prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wybierze właśnie Twoją aukcję. No bo kto w trakcie zakupów ogranicza się do otworzenia tylko jednej oferty?
- Użytkownicy Allegro lepiej postrzegają konta, które skupiają się na sprzedaży produktów z jednej branży. Jeśli więc handlujesz np. akcesoriami dla niemowląt i jednocześnie zajmujesz się sprzedażą rowerów, świetnym wyborem będzie sprzedawanie ich za pośrednictwem dwóch różnych kont.
Bez obaw, sprzedaż na wielu kontach Allegro nie musi tworzyć chaosu i wyzwania organizacyjnego. Oprogramowanie Sky-Shop umożliwia obsługę sprzedaży nawet na kilkunastu czy kilkudziesięciu kontach z poziomu jednego panelu administracyjnego. Co ważne, liczba kont Allegro jest nielimitowana w każdym pakiecie.
👉 Dowiedz się więcej: Kilka kont Allegro. Czy to legalne? Jak obsługiwać?
Obejrzyj też film, w którym znajdziesz więcej informacji na temat sprzedaży na kilku kontach:
3. Sprzedawaj popularne produkty
Allegro nie jest idealnym miejscem do sprzedaży produktów niszowych. Na portalu sprawdzają się towary, które użytkownicy znają i aktywnie ich szukają.
Jak to zweryfikować?
- Do niedawna najlepszym rozwiązaniem był TradeWatch, czyli narzędzie stworzone do analizy sprzedaży na Allegro. Wciąż możesz z niego korzystać, ale znajdziesz tam wyłącznie dane archiwalne – dla okresów 06.2017 – 09.2020.
- Używając Google Trends. Narzędzie pozwoli Ci sprawdzić, jakie produkty cieszą się zainteresowaniem wśród użytkowników wyszukiwarki. Pamiętaj, że w większości przypadków to właśnie w Google rozpoczyna się ścieżka zakupowa Twoich przyszłych klientów.
- Korzystając z dowolnego narzędzia do analizy słów kluczowych, np. Senuto czy darmowy planer słów kluczowych w Google Ads (choć pokazuje on mniej precyzyjne dane). Wpisuj do niego nazwy fraz związanych z interesującym Cię asortymentem + Allegro, czyli np. opony rowerowe Allegro, jak poniżej:
👉 Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Co sprzedawać na Allegro?
4. Dopracuj swoje oferty – pod względem wyglądu i tekstów
Dopracowane oferty to większa szansa na finalizacje transakcji. Zwróć szczególną uwagę na:
Tytuł aukcji na Allegro
Masz do dyspozycji 50 znaków. Musisz wykorzystać je tak, by zawrzeć tam wszystkie informacje, które mogą skłonić użytkownika do kliknięcia.
Najlepszą metodą jest w tym wypadku prostota. W tytule użyj takich słów, z jakich mogą korzystać użytkownicy Allegro, by odnaleźć dany produkt.
Sprawdź również, jakich fraz używa Twoja konkurencja. Postaraj się czymś wyróżnić na ich tle – może to być chociażby taka błahostka, jak rozpoczynanie każdego słowa od dużej litery.
Pamiętaj, że nie możesz w tytułach używać słów: HIT, Okazja, Wyprzedaż i Nowość. Jeżeli zależy Ci na wyróżnieniu ofert w ten sposób, możesz wykupić takie etykiety.
Miniaturka
Allegro ma ściśle sprecyzowane zasady odnośnie miniaturek – niestety w tym aspekcie nie możesz wykazać się więc kreatywnością.
Przede wszystkim miniaturki powinny prezentować produkty na białym tle, a ich maksymalny rozmiar nie powinien przekraczać 2560×2560 pikseli.
W przypadku pewnych branż (jak np. odzież czy obuwie) możesz prezentować produkty na modelach czy modelkach – i warto z tej możliwości korzystać.
Ścisłe trzymanie się zasad wyznaczonych przez Allegro może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – chociażby dlatego, że większość z nich jest podyktowana badaniami, które dowodzą, że dane rozwiązania działają lepiej niż inne.
Opis aukcji na Allegro
Zapomnij o kopiowaniu opisów od producentów i wrzucaniu ich na Allegro.
Zamiast tego postaw na rozbudowane opisy podzielone na sekcje. Każda z sekcji powinna zaczynać się od nagłówka/śródtytułu. Ułatwisz w ten sposób użytkownikom skanowanie tekstu i odnalezienie interesujących ich informacji.
Pamiętaj też, by opisy na Allegro były całkowicie unikalne. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, opisy produktów w tych obu miejscach muszą się różnić.
👉 Przeczytaj poradnik, w którym znajdziesz szczegółową instrukcję, jak przygotować dobry opis aukcji Allegro.
Dowiedz się więcej o tworzeniu skutecznych opisów:
Zdjęcia w opisie aukcji
Zdjęcia produktowe, czyli tzw. pack-shoty zostaw dla miniaturek. W opisach aukcji na Allegro postaw na zdjęcia, pokazujące produkty w użyciu.
Dodawaj tak dużo zdjęć, jak to możliwe – w przypadku kont firmowych liczba ta wynosi 16. Pokazuj szczegóły. Im więcej fotografii, tym lepiej użytkownicy będą mogli zapoznać się z produktem, a więc wzrasta też szansa, że sfinalizują zakup.
👉 Dowiedz się więcej o zdjęciach w e-commerce.
5. Buduj zaufanie klientów
Każdy chce robić zakupy u sprzedawców, którzy mają pozytywne opinie, rzetelne opisy produktów i oferują sprawną obsługę klienta. Jak zatem budować zaufanie wśród użytkowników Allegro?
- Dbaj o wysoką jakość obsługi i zwyczajną uprzejmość. Szybko odpowiadaj na pytania klientów, doradzaj, jeżeli tego oczekują i przede wszystkim – sprawnie i bezpiecznie wysyłaj przesyłki.
- Przejrzyście i dokładnie opisz warunki zwrotów i reklamacji.
- Dokładaj starań, by negatywne komentarze pojawiały się jak najrzadziej. Pomoże Ci w tym dobra komunikacja oraz spełnianie zapewnień, przedstawionych w opisach ofert. Jeżeli wiesz np., że wysyłka się opóźni, poinformuj o tym klienta zawczasu.
👉 Dowiedz się więcej o obsłudze klienta w e-commerce.
6. Przeanalizuj konkurencję i dostosuj politykę cenową
Na Allegro panuje wojna cenowa. Oferowanie jak najniższych cen może przyczynić się do wzrostu liczby transakcji na Twoim koncie, ale raczej nie okaże się długoterminowym przepisem na zwiększenie zysków.
Przy ustalaniu cen swoich produktów musisz zwrócić uwagę na co najmniej kilka czynników: ceny konkurencji, koszt pozyskania produktów, realną wartość, jaką dany produkt daje klientom.
Co możesz zrobić, by kształtować ceny na optymalnym poziomie?
- Skorzystaj z narzędzi do analizy cen, jak np. LivePrice. To narzędzie służące do monitoringu i automatyzacji cen w porównywarkach cenowych oraz na Allegro. LivePrice automatycznie reaguje na zmiany cen u konkurencji, dostosowując Twoje tak, byś wygrywał w tej pełnej wyzwań walce.
- Obserwuj najlepszych sprzedawców w swojej kategorii – sprawdzaj, jakie produkty promują, jak prezentują oferty i jakie strategie cenowe stosują.
- Testuj różne strategie cenowe – czasem lepiej podnieść cenę i dodać jakąś wartość dla użytkownika (np. lepsze zdjęcia, dłuższa gwarancja) niż konkurować wyłącznie kosztami.
👉 Przeczytaj także artykuł o strategii cenowej – znajdziesz tam 15 sposobów, które pomogą Ci ustalić skuteczną politykę na Allegro.
👉 Przyda Ci się również na pewno kalkulator marży i narzutu.
7. Dołącz do programów Allegro
Chodzi przede wszystkim o:
Allegro Smart!
Allegro Smart! to program abonamentowy, w ramach którego kupujący, którzy jednorazowo zapłacą 59,90 zł mogą cieszyć się darmową dostawą przez cały rok. Warunkiem jest zrobienie zakupów za więcej niż 45 zł u jednego sprzedawcy.
Wizja “darmowej” dostawy kusi. Korzystający z tego programu (jest ich ponad 6 milionów!) kupują więc u sprzedawców, na aukcjach których figuruje etykieta “Smart”.
Według warunków opisanych na Allegro, by dołączyć do programu, musisz:
- utrzymywać poziom jakości sprzedaży wyższy niż neutralny,
- lub uzyskać co najmniej 5 unikalnych pozytywnych ocen (kciuk w górę) w ciągu ostatnich 12 miesięcy oraz mieć średnią ocen sprzedaży na poziomie co najmniej 98%,
- lub mieć tytuł Super Sprzedawcy,
- i na bieżąco regulować wszelkie opłaty, a także przestrzegać regulaminu.
👉 Programowi Smart! poświęciliśmy cały artykuł, w którym znajdziesz więcej szczegółów: Allegro Smart dla sprzedających. Wszystko, co musisz wiedzieć!
Etykieta Super Sprzedawca
Super Sprzedawca to specjalny program dla najlepszych sprzedających dla portalu. Wyróżnia on Twoje oferty i buduje zaufanie wśród kupujących.
Otrzymasz go, jeśli obsługujesz klientów na wysokim poziomie i realizujesz odpowiednią liczbę zamówień (50 w ciągu ostatnich 30 dni).
👉 Dowiedz się więcej: Super Sprzedawca na Allegro. Jak nim zostać?
Smart! Monety Allegro
W ramach tego programu kupujący mogą zbierać wirtualne punkty – Smart! Monety, które następnie wymieniają na kupony rabatowe, obniżające wartość kolejnych zakupów.
Aby umożliwić taką opcję klientom kupującym na Twoich ofertach, musisz:
- Posiadać konto firmowe na Allegro.
- Utrzymywać jakość sprzedaży na poziomie neutralnym lub wyższym.
Koszt przyznania jednej Smart! Monety wynosi 1,23 zł brutto. Przykładowo, jeśli zdecydujesz się przyznać 5 Smart! Monet za zakup w Twojej ofercie, całościowy koszt wyniesie 6,15 zł brutto za każdą transakcję.
8. Promuj swoje oferty na Allegro
Zwiększenie sprzedaży to przede wszystkim umiejętny marketing i promocja. Jakie możliwości masz w tej kwestii na Allegro?
Allegro Ads
To system o działaniu zbliżonym do Google Ads. Możesz precyzyjnie ustalać, komu będą wyświetlać się na Twoje reklamy i w zdecydowanej większości przypadków płacisz dopiero, gdy ktoś w nie kliknie.
Stawkę reklamową ustalasz w oparciu o stawki, dyktowane przez konkurencję.
Strefa Okazji
Strefa Okazji to osobny dział na Allegro, gdzie prezentowane są atrakcyjne oferty z obniżonymi cenami, wyróżnione oznaczeniem Okazja.
Oferty te są promowane na stronie głównej Allegro i w dedykowanej sekcji, co zwiększa ich widoczność i przyciąga potencjalnych klientów.
Aby Twoja oferta mogła zostać umieszczona w Strefie Okazji, musi spełniać następujące kryteria:
- Cena produktu musi być obniżona o co najmniej 3% w stosunku do najniższej ceny tego produktu w tej ofercie z ostatnich 30 dni.
- Oferta powinna odnotować przynajmniej jeden zakup w ciągu ostatnich 30 dni.
Allegro automatycznie oblicza procent obniżki w stosunku do najniższej ceny produktu w ofercie z ostatnich 30 dni i wyświetla ją jako przekreśloną, co dodatkowo podkreśla atrakcyjność oferty.
Wyróżnienie i Wyróżnienie Elastyczne
Te opcje pozwalają na promowanie oferty przez określony czas, co zwiększa jej widoczność w wynikach wyszukiwania i na listach promowanych produktów w danej kategorii.
Jak działają?
- Wyróżnienie – oferta jest promowana przez 10 dni.
- Wyróżnienie Elastyczne – oferta jest promowana przez 1 dzień.
Oferty z Wyróżnieniem pojawiają się nad ofertami bez tej opcji, a jeśli są połączone z produktem z Katalogu Produktów Allegro, mogą zostać Top ofertą.
Pakiet Promo
Pakiet Promo to zestaw składający się z trzech elementów:
- Wyróżnienie, czyli promocja oferty przez 10 dni.
- Pogrubienie – wyróżnienie tytułu oferty pogrubioną czcionką.
- Podświetlenie ofety za pomocą niebieskiego tła.
Promowanie na stronie działu
Wybierając tę opcję, oferta jest wyróżniona na stronie głównej wybranego działu w specjalnej galerii promowanych ofert.
W galerii wyświetlane są miniatury, ceny i tytuły ofert, co umożliwia kupującym szybkie przejście do promowanej oferty.
Czas wyświetlania oferty i liczba odsłon zależą od liczby sprzedawców korzystających z tej opcji w danym dziale.
👉 Dowiedz się więcej: Opcje promowania na Allegro
9. Sprzedawaj w różnych kanałach
Na Allegro da się świetnie zarabiać – i bez wątpienia warto robić wszystko, by sukcesywnie zwiększać sprzedaż. Jednak to, co pozwoli Ci osiągnąć najlepsze wyniki, to sprzedaż wielokanałowa.
Jeśli więc zależy Ci na jak największych maksymalnych zyskach, połącz sprzedaż na Allegro z handlem w innych kanałach. Oczywistym wyborem jest sklep internetowy. Jego założenie da Ci możliwość tworzenia własnej marki. To coś, co na Allegro jest raczej nieosiągalne.
Oczywiście, prowadząc sklep internetowy, będziesz musiał poświęcić więcej czasu na marketing i budowanie własnej rozpoznawalności. Będziesz mógł jednak zapomnieć o prowizjach oraz ciągle zmieniających się zasadach, do których musisz się dostosowywać.
Na sklepie internetowym opcje się nie kończą. Warto rozważyć również inne platformy sprzedażowe – jak EmpikPlace czy OLX. Wszystkie z nich dają możliwość dotarcia do zupełnie nowych klientów.
Posłuchaj także filmu, w którym Kinga analizuje, gdzie lepiej sprzedawać – na Allegro czy we własnym sklepie:
10. Wybierz odpowiednią platformę, która umożliwi Ci wygodne prowadzenie sprzedaży
Łączenie sprzedaży w sklepie internetowym i na Allegro może wydawać się skomplikowane. Wcale jednak takie nie jest. Wystarczy, że wybierzesz oprogramowanie, które umożliwia obsługę zamówień w tych dwóch miejscach z poziomu jednego panelu administracyjnego.
Oto, jakie możliwości daje Ci dwukierunkowa integracja Sky-Shop z Allegro:
- automatyczne pobieranie zamówień,
- automatyczne wznawianie i zamykanie aukcji,
- automatyczne pobieranie zamówień, wpłat,
- automatyczne aktualizowanie stanu magazynowego,
- automatyczne aktualizowanie cen i liczby sztuk wybranego produktu na aukcjach,
- wystawianie ofert “Kup teraz”,
- obsługa wielu kont Allegro,
- obsługa etykiet kurierskich Allegro oraz Allegro Smart.
Zacznij testować Sky-Shop już teraz. Załóż darmowe konto i zadecyduj, czy nasza platforma pomoże Ci w zwiększaniu sprzedaży.