35 pomysłów, co można zrobić własnoręcznie i sprzedawać

Katarzyna Kwartnik
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Rękodzieło to jeden ze świetnych pomysłów na biznes i najlepszych przepisów na sukces w branży e-commerce.

Bez względu na to, czy cukier, mąkę i masło zamienisz w ciasto, czy kawałek drewna w bransoletkę – będziesz oferować produkty wyjątkowe. To ogromna przewaga nad setkami sprzedawców!

Decyzja, co można robić własnoręcznie i sprzedawać, nie należy jednak do najłatwiejszych. W poniższym artykule zebraliśmy wiele inspirujących propozycji, które pomogą Ci odnaleźć swoją niszę. Podpowiadamy także, jak sprzedawać rękodzieło w Internecie.

Co robić własnoręcznie i sprzedawać? Sprawdzone propozycje

1. Biżuteria

To zdecydowanie jeden z najpopularniejszych rodzajów rękodzieła. Bransoletki, kolczyki, zegarki, naszyjniki… – możliwości jest naprawdę wiele. Podobnie jak materiałów, z których możesz je tworzyć. To chociażby drewno, metal, plastik, koraliki, ale także papier czy suszone kwiaty.

Pamiętaj, że w przypadku sprzedaży biżuterii online warto zadbać przede wszystkim o dobry marketing w mediach społecznościowych. To najlepsze miejsce do dzielenia się inspirującymi stylizacjami, będącymi dziełem Twoich rąk.

2. Mydła i akcesoria do kąpieli

Mydła, kule do kąpieli i inne akcesoria kosmetyczne z łatwością przygotujesz samodzielnie. Na YouTube znajdziesz setki kursów, które nauczą Cię tej sztuki w kilka godzin.

Klucz do sukcesu leży w wyborze odpowiednich półproduktów do tworzenia kosmetyków. Nie idź na kompromisy – Twoi przyszli klienci docenią jakość. Miej na uwadze, że jesteśmy coraz bardziej rozsądnie podchodzimy do składu takich produktów. Dobrym pomysłem może okazać się więc produkcja naturalnych, ekologicznych akcesoriów do kąpieli.

3. Świeczki

Rozejrzyj się po swoim mieszkaniu. Prawdopodobnie znajdziesz tam przynajmniej kilka, jeśli nie kilkanaście czy kilkadziesiąt, ozdobnych świeczek. To bardzo często wybierany upominek, a także dodatek do prezentów. Jest to również rzecz, którą z łatwością wykonasz samodzielnie, a potem sprzedasz. Podobnie, jak w przypadku akcesoriów do kąpieli, wystarczy uruchomić YouTube, by w kilka godzin nauczyć się samodzielnie tworzyć świeczki.

Postaraj się, aby Twoje produkty wyróżniały się na tle konkurencji – w tym przypadku jest ona spora. Podobnie jak wyżej, możesz postawić na ekologiczne składniki, niepowtarzalne zapachy lub personalizowane świece z własnym nadrukiem.

4. T-shirty z nadrukiem

Zwykła koszulka może być świetnym pomysłem na biznes. Pod warunkiem, że nie będzie nudnym t-shirtem. Jeśli masz zdolności artystyczne, możesz projektować różnego oryginalne grafiki i kreować trendy. Możesz także oferować koszulki z zabawnymi napisami lub personalizowane. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś dawał możliwość klientom stworzenia własnego nadruku.

Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się wszystkiego na temat sprzedaży t-shirtów w Internecie: Jak zacząć sprzedawać koszulki z własnym nadrukiem?

5. Słodycze

Uwielbiasz piec? Przekształć swoje hobby w dochodowy sklep internetowy. Wydaje Ci się, że nie masz szans w starciu z okolicznymi cukierniami? Postaraj się znaleźć swoją niszę. Postaw na wykorzystanie lokalnych, zdrowych produktów bądź wartościowe, a może nawet dietetyczne słodycze.  Możesz też rozwinąć biznes w kierunku cateringu, tworzyć smakołyki dla zwierzaków lub słodkie kosze podarunkowe.

Miej na uwadze, że w związku z pandemią, zainteresowanie kupnem artykułów spożywczych wzrasta. Może być to więc idealny moment na sprzedaż własnych wyrobów cukierniczych.

Poznaj więcej szczegółów: Jak założyć sklep internetowy z żywnością?

6. Zaproszenia, kartki

Jeśli drzemie w Tobie dusza artysty, wykorzystaj to, by stworzyć zyskowny biznes. Wszelkie zaproszenia i kartki są teraz bardzo popularne. W końcu branża weselna kwitnie.

Tego typu artykuły to jednak nie tylko wesela, a także urodziny, imieniny, święta oraz rocznice. Okazji do wręczania prezentów jest wiele, a bardzo często zdarza się, że towarzyszy im właśnie kartka – im bardziej oryginalna, tym lepiej.

7. Szaliki, czapki, swetry…

Coś dla miłośników szydełkowania. Na drutach można zrobić naprawdę wiele – propozycje z nagłówka to zaledwie początek listy. Co więcej, wszystkie te rzeczy można łatwo sprzedawać przez Internet.

Na początek postaraj się skupić na jednej branży i tworzyć np. ubranka dla dzieci czy zwierzaków. Wraz z rozwojem biznesu możesz rozszerzać sprzedaż o kolejne włóczkowe propozycje.

8. Zdjęcia

Produkty, które robimy samodzielnie, to już nie tylko tradycyjne szaliki i naszyjniki, ale także produkty cyfrowe. Na zdjęciach da się dobrze zarobić. Co więcej, nie trzeba wcale umawiać się na sesje i jeździć po całym kraju.

Fotografie bardzo łatwo możesz sprzedawać za pośrednictwem sklepu internetowego. Sprawdź nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej: Jak sprzedawać zdjęcia?

9. Grafiki

Kolejna mniej tradycyjna propozycja. Grafiki to właściwie temat rzeka. Od tych na potrzeby mediów społecznościowych, po strony internetowe, na obrazach i dekoracjach kończąc. Oznacza to także ogromny biznesowy potencjał.

Blokuje Cię, to, że nie znasz się na projektowaniu graficznym? Nic straconego. W sieci znajdziesz tysiące kursów, które pomogą zgłębić Ci tę wiedzę.

10. Akcesoria kuchenne i ozdoby

Wróćmy na moment do tradycyjnego rękodzieła. Jeżeli lubisz pracę z drewnem, możesz wykorzystać ją do tworzenia przydatnych i designerskich akcesoriów. W końcu plastik odchodzi powoli w zapomnienie.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Sprzedaż rękodzieła w Internecie – kolejne 25 pomysłów:

  • 11. Zakładki do książek.
  • 12. Ceramika.
  • 13. Kosze podarunkowe.
  • 14. Spersonalizowane prezenty.
  • 15. Naturalne kosmetyki.
  • 16. Balsamy do ust.
  • 17. Pluszowe zabawki.
  • 18. Zabawki dla zwierząt domowych.
  • 19. Meble z palet.
  • 20. Domki dla lalek.
  • 21. Kubki z nadrukiem.
  • 22. Dekoracje świąteczne.
  • 23. Ramki na zdjęcia.
  • 24. Szablony blogów/stron internetowych.
  • 25. E-booki i różnego rodzaju teksty.
  • 26. Plany treningowe.
  • 27. Plany żywnościowe.
  • 28. Etui na telefon.
  • 29. Magnesy.
  • 20. Płócienne torby z nadrukiem.
  • 21. Personalizowane albumy/scrapbooking.
  • 22. Portrety, pejzaże, plakaty.
  • 23. Breloczki.
  • 24. Zawieszki i przypinki.
  • 25. Stojaki na butelki.

Gdzie sprzedawać rękodzieło?

Czasy straganów z własnoręcznie wykonywanymi przedmiotami powoli odchodzą w niepamięć. Owszem, w niektórych miastach są one jeszcze atrakcją turystyczną, jednak w trzeciej dekadzie XXI wieku istnieją znacznie bardziej dochodowe pomysły na biznes.

Gdy mowa o sprzedaży rękodzieła w Internecie, masz do wyboru trzy opcje. Pierwsza z nich to własny sklep internetowy. Druga – sprzedaż na platformach zakupowych, jak Allegro. A trzecia? To łączenie obu wspomnianych opcji.

Na początku zachęcamy jednak do skupienia się na sprzedaży rękodzieła w jednym kanale, by stopniowo rozszerzać ją o kolejne. Własny sklep internetowy pozwoli Ci budować własną markę, poznać podstawy marketingu internetowego oraz zasady rządzące e-handlem.

Jak założyć własny sklep internetowy i sprzedawać rękodzieło?

Wśród wielu osób panuje przekonanie, że założenie własnego sklepu internetowego to ogromne przedsięwzięcie, wymagające sporych nakładów czasowych i finansowych. Jest ono oczywiście błędne – dzięki współczesnym rozwiązaniom e-commerce sprzedaż rękodzieła rozpoczniesz błyskawicznie.

Wystarczy, że zdecydujesz się na sklep internetowy w modelu abonamentowym, jak Sky-Shop. W ramach miesięcznego abonamentu otrzymasz dostęp do oprogramowania sklepu internetowego wraz z wszystkimi niezbędnymi funkcjami do prowadzenia sprzedaży w Internecie.

A oto, jakie kroki dzielą Cię od rozpoczęcia sprzedaży:

  1. Założenie działalności gospodarczej. Jeśli sprzedajesz rękodzieło i nie musisz współpracować z hurtowniami, dobrym pomysłem może się okazać również sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej. Jedyny warunek do spełnienia, to osiąganie miesięcznego przychodu niższego niż połowa wartości pensji minimalnej brutto. Miej jednak na uwadze, że działalność sporo ułatwia, zwłaszcza w kontekście współpracy z innymi firmami (bramkami płatności czy kurierami), a koszty jej założenia i prowadzenia nie są wysokie.
  2. Wykupienie domeny i wymyślenie nazwy sklepu internetowego. Sky-Shop zapewnia miejsce na serwerze – o hosting nie musisz się więc troszczyć.
  3. Założenie konta na Sky-Shop.pl. Na początek testowego – całkowicie bezpłatnego.
  4. Konfiguracja sklepu. Czyli wprowadzenie wszystkich niezbędnych danych, produktów, a także dostosowanie wyglądu do swoich preferencji.
  5. Wybór bramki płatności. Pamiętaj, że szybkie płatności to dziś absolutna podstawa w sprzedaży internetowej. Musisz także wykupić certyfikat SSL, by klienci mieli pewność, że ich pieniądze są bezpieczne.
  6. Nawiązanie współpracy z firmą kurierską. Na początek dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z usług brokera kurierskiego (jak Apaczka czy Furgonetka). Zapewnia on dostęp do wielu różnych metod wysyłki produktów w jednym miejscu.
  7. Opracowanie regulaminu sklepu internetowego i polityki prywatności. Jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia, najlepiej będzie, jak zaufasz prawnikom.

I to wszystko – możesz sprzedawać! Teraz pora na działania marketingowe, które wypromują Twoje produkty. Jeśli chcesz zdobyć wiedzę w tej tematyce, zachęcamy do lektury artykułów z kategorii marketing i promocja.

Dowiedz się więcej także o zakładaniu sklepu internetowego:

👉 Jak założyć sklep internetowy?

👉 Tworzenie sklepu internetowego w 7 krokach

Jakie rękodzieło najlepiej się sprzedaje?

Odpowiedzi na to pytanie niestety nie znamy – nie przeprowadzono w Polsce stosownych badań. Możemy jednak podpowiedzieć Ci, jak sprawdzić, czy Twój pomysł ma szansę na sukces.

W pierwszej kolejności będziesz musiał sprawdzić, czy wytwarzane przez Ciebie produkty znajdą odbiorców. Możesz wykorzystać do tego celu darmowe narzędzie Google Trends. Służy ono do analizowania popularności wyrażeń, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google. Oto przykładowy raport:

jakie-rekodzielo-najlepiej-sie-sprzedaje

Przydatne może okazać się także narzędzie TradeWatch, służące do analizy trendów w sprzedaży na Allegro. Sprawdzisz za jego pomocą, jakie kategorie produktów są najchętniej kupowane oraz ewentualną sezonowość poszczególnych towarów.

tradewatch-co-sprzedawac-na-allegro

Konieczne będzie również przeprowadzenie analizy konkurencji. Skoro o sprzedaży internetowej mowa, z pomocą przyjdzie oczywiście wyszukiwarka. Na tym etapie raczej wiesz już, jakie produkty chcesz sprzedawać. Po prostu wpisz w Google związane z nimi frazy i sprawdź, jak wiele sklepów internetowych działa w danej branży. Zastanów się, czym wyróżnisz się na ich tle?

A jeśli wciąż szukasz idealnego pomysłu na biznes, zachęcamy do zapoznania się z artykułami:

5.00 avg. rating (99% score) - 5 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.