Jak zarobić na sklepie internetowym?

Katarzyna Kwartnik
Sklep internetowy

Sklep internetowy to dziś jeden z najbardziej popularnych pomysłów na biznes. Nie da się również zaprzeczyć, że branża e-commerce rozwija się dziś bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Według danych z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej w Polsce zakupy w Internecie robi już 73% internautów, a ich liczba stale rośnie.

Z drugiej strony, otwierając sklep internetowy, musisz się liczyć z dużą konkurencją. To, czy uda Ci się na nim zarobić, w ogromnej mierze zależy od tego, czy wyróżnisz się na tle licznych konkurentów.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak i ile możesz zarobić na sklepie internetowym i z jakich innych sposoób zarabiania przez internet warto skorzystać.
  • Czy warto rozszerzać sprzedaż w internecie o dodatkowe kanały i jak to robić.
  • Dlaczego trzeba pamiętać o skutecznym marketingu w sklepie internetowym.

Spis treści

  1. Jak zarobić na sklepie internetowym?
  2. Jak zacząć zarabiać w Internecie?
  3. Ile można zarobić na sklepie internetowym?
  4. Jak zarobić w Internecie? Inne sposoby

Jak zarobić na sklepie internetowym?


Każdego dnia na całym świecie powstają setki sklepów internetowych. Bez względu na to, czy biznes w e-commerce postrzegasz jako sposób na dorobienie do etatu, czy główne źródło dochodu, musisz znaleźć sposób na to, by zachęcić klientów do kupowania właśnie u Ciebie. Samo otworzenie sklepu niestety nie wystarczy.

1. Znajdź swoją niszę

Zdecydowanie najłatwiejszym przepisem na to, by zarobić na sklepie internetowym, jest odnalezienie najmniej konkurencyjnej branży. Niszy nie musisz jednak postrzegać jako całkowicie rewolucyjnego czy nieznanego nikomu do tej pory asortymentu.

Może być to oczywiście unikalny produkt, jednak jeżeli takim nie dysponujesz, nie powinieneś się zniechęcać. Zamiast tego postaraj się zaoferować klientom jakąś wartość dodaną – to może być Twoja nisza! Możesz np. oferować darmowy montaż sprzedawanych przez siebie produktów czy wydłużony okres bezpłatnego zwrotu.

Pamiętaj, że Zalando nie było pierwszym sklepem z ubraniami, a Allegro – portalem aukcyjnym. Udało im się jednak odnaleźć niszę, dzięki której zdeklasowali konkurencję.

2. Postaw na oprogramowanie, które umożliwi Ci rozwój biznesu

By dobrze zarabiać, za dynamiką branży e-commerce trzeba nadążyć. Warto więc wybrać oprogramowanie, które umożliwi błyskawiczne rozpoczęcie sprzedaży, a później jej obsługę bez konieczności martwienia się jego aktualizacjami czy technikaliami.

Dostęp do praktycznie gotowego sklepu internetowego otrzymasz, uruchamiając sprzedaż na platformie e-commerce SaaS – jak Sky-Shop. Co ważne, dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mógł korzystać również z szeregu integracji i funkcji wspierających sprzedaż w Internecie. Jego cena zaczyna się już od 99 zł miesięcznie.

Dowiedz się więcej o zakładaniu sklepu internetowego na oprogramowaniu działającym w modelu abonamentowym:

👉 Jak założyć sklep internetowy?

Obejrzyj także webinar:


Wszystkie funkcje oprogramowania Sky-Shop możesz testować przez 14 dni – bezpłatnie i bez żadnych zobowiązań.

Na skróty

Klienci są po prostu niezadowoleni z Twojego produktu

  • Sklep internetowy z blogiem
  • Integracje z hurtowniami (+310)
  • Pełną funkcjonalność platformy: Allegro, eBay, Facebook i inne
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

3. Buduj zaufanie do sklepu

Klienci nie będą robić zakupów w Twoim sklepie, jeśli nie będą mieli gwarancji, że cały proces nie będzie niósł ze sobą najmniejszego ryzyka. Musisz więc robić wszystko, by zdobyć ich zaufanie. W tym celu:

  • Stwórz regulamin i politykę prywatności.
  • Uruchom możliwość dodawania opinii w sklepie i innych kanałach (Facebook, Opineo).
  • Postaw na niezawodną obsługę klienta.
  • Wykup i zainstaluj certyfikat SSL.

Zaufanie poskutkuje z kolei poleceniami, czyli stałym napływem klientów do Twojego sklepu.

4. Wdrażaj skuteczny marketing

By Twój sklep na siebie zarabiał, internauci muszą się dowiedzieć o jego istnieniu. Zanim zacznie działać poczta pantoflowa, możesz polegać jedynie na efektywnym marketingu.

Pozycjonowanie, Google Ads, content marketing i social media to dziś absolutna podstawa. Możliwości jest jednak znacznie więcej i warto wiedzieć, jak z nich korzystać.

👉 Poznaj tajniki marketingu sklepu internetowego!

5. Zdobywaj lojalnych klientów

Prowadząc różne działania marketingowe, możesz sprawić, że na Twojej stronie będą pojawiać się potencjalni klienci. Jednak tak naprawdę powinieneś się skupiać na tych, którzy rzeczywiście sfinalizują sprzedaż, a później robić wszystko, by wrócili po kolejne zakupy.

Nie jest w końcu tajemnicą, że pozyskanie nowego klienta jest nawet 5-krotnie droższe, niż skłonienie do ponownych zakupów kogoś, kto już raz ich dokonał.

W budowaniu grona lojalnych klientów pomoże Ci oczywiście uruchomienie programu lojalnościowego. Pamiętaj jednak także, by skupiać się na stworzeniu społeczności wokół swojej marki. Zadbaj o regularną komunikację, wysyłając newslettery. Twórz kampanie remarketingowe. 

Nie daj o sobie zapomnieć – to klucz do wysokich zarobków w e-commerce.

Sprawdź, jak budować lojalność klientów e-commerce.

6. Twórz content

W budowaniu społeczności wokół Twojego sklepu pomoże Ci tworzenie różnego rodzaju treści. Jedną z najlepszych opcji w tym zakresie jest prowadzenie ciekawego, profesjonalnego kanału na YouTube.

Możesz zacząć jednak od treści pisanych i prowadzenia bloga. Wskazane będzie również dzielenie się ciekawymi materiałami w mediach społecznościowych. Gdy uda Ci się zbudować naprawdę liczną społeczność, możesz uruchomić grupę na Facebooku.

Wszystkie te działania pokażą potencjalnym klientom, że proponujesz coś więcej, niż tylko kolejny sklep internetowy.

Jak zacząć zarabiać w Internecie?


Jeżeli dopiero planujesz rozpoczęcie zarabiania w Internecie i nie jesteś przekonany, czy sklep internetowy to dobry pomysł, możesz spróbować swoich sił w dropshippingu. Unikniesz wtedy ryzyka związanego z wydawaniem pieniędzy na towary, które będą zalegać w magazynie. Ba, zapomnisz także o kosztach związanych z wynajmem powierzchni magazynowej.

Jak to działa?

Dropshipping to model logistyczny, w którym Ty, jako właściciel sklepu odpowiadasz za obsługę klienta i marketing. Z kolei magazynowaniem i wysyłką produktów zajmuje się hurtownia, z którą współpracujesz.

dropshipping

Jest to więc świetny i bezpieczny sposób, by przetestować swój pomysł na biznes czy dobór asortymentu.

Dowiedz się więcej o dropshippingu:

Ile można zarobić na sklepie internetowym?


To, że na sklepie internetowym da się zarobić, nie podlega jakimkolwiek wątpliwościom. A ile? To oczywiście zależy, nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie.

Jeff Bezos, założyciel Amazona, jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Z drugiej strony, na rynku działa też wielu małych sprzedawców, dla których sklep internetowy jest tylko sposobem na dorobienie do etatu. Tysiące przedsiębiorców znajduje się gdzieś pośrodku tych dwóch skrajnych punktów.

Pamiętaj jednak, że to od Ciebie w największej mierze zależy, ile zarobisz. Decydujący wpływ będzie mieć wybór asortymentu oraz efektywność działań marketingowych.

 👉 Czy da się prowadzić sklep internetowy na etacie? Sprawdź!

Jak zarobić w Internecie? Inne sposoby


Sklep internetowy to nie jedyny sposób na zarobek w Internecie. Co więcej, to nawet nie jedyna metoda zarabiania na sprzedaży w sieci.

Możesz również spróbować swoich sił w handlu na Allegro czy Empik Marketplace. Warto mieć również na uwadze, że ostatnimi czasy w Polsce działalność rozpoczął Amazon. Co więcej, łączenie kilku kanałów sprzedaży pozwoli Ci zarobić na sklepie internetowym jeszcze więcej.

A jeżeli szukasz innych pomysłów na zarabianie w sieci, niekoniecznie związanych z e-commerce, sprawdź nasze zestawienie: 25 pomysłów, jak zarabiać przez Internet.

Podsumowanie

Internet stwarza ogromne możliwości pod kątem prowadzenia biznesu i zarabiania pieniędzy. Dzięki niemu powstało wiele stanowisk i firm, które jeszcze 20-30 lat temu trudno było sobie wyobrazić. Ten rozwój zdecydowanie jednak nie zwalnia.

Branża e-commerce stwarza więc ogromny potencjał, który warto wykorzystać. Co więcej, zainteresowanie e-handlem z roku na rok rośnie.

👉 Czujesz, że branża e-commerce to coś dla Ciebie? Sprawdź, jak wygląda prowadzenie sprzedaży w sieci zza kulis – przetestuj Sky-Shop przez 14 dni bezpłatnie!

4.47 avg. rating (89% score) - 38 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.