Sky-Shop Blog Sklep internetowy Pomysł na sklep internetowy Projektowanie i tworzenie sklepów internetowych – profesjonalny poradnik

Projektowanie i tworzenie sklepów internetowych – profesjonalny poradnik

Sklep internetowy
12 min

Tworzenie sklepów internetowych jeszcze nigdy nie było tak proste! Dziś nie musisz być wytrawnym programistą czy grafikiem, by doskonale poradzić sobie z rozpoczęciem sprzedaży w Internecie i przekuciem pasji w zysk. Czas wykorzystać nieustanny wzrost zainteresowania zakupami w Internecie!

Zobacz krok po kroku, jak stworzyć projekt sklepu internetowego, którego budowa i codzienna obsługa stanie się przyjemnością!

Na czym polega projektowanie sklepów internetowych?

Kojarzysz, na czym polega tworzenie stron? Wykupujesz hosting, piszesz kod, tworzysz grafiki, instalujesz niezbędne wtyczki… Wymieniać można godzinami, a projektować – jeszcze dłużej. Możesz też jednak wykupić gotowy szablon strony i tylko dostosować go do swoich potrzeb.

W przypadku sklepów internetowych jest podobnie. Możesz spędzić długie godziny na ustalaniu szczegółów projektu z agencją i czekać na uruchomienie własnej witryny kilka miesięcy. Ale nie musisz.

Możesz skorzystać z platformy e-commerce, która umożliwi Ci błyskawiczne uruchomienie sprzedaży i da dostęp do prawie gotowego sklepu. Bez kodowania, tworzenia wymyślnych grafik czy martwienia się o jakiekolwiek aspekty techniczne.

I właśnie o tym opowiemy Ci w tym artykule. Dowiedz się, jak stworzyć swój własny sklep internetowy!

Jak stworzyć sklep internetowy w 7 prostych krokach?

Wybór oprogramowania na abonament, w którym korzystasz z dostosowanego do Twoich aktualnych potrzeb pakietu abonamentowego jest najszybszym i najprostszym sposobem na tworzenie nowych sklepów internetowych.

Szereg gotowych rozwiązań w pełni dostosowanych do sprzedaży online sprawia, że sklepy internetowe można uruchomić nawet w kilka/kilkanaście godzin, a z ich obsługą i dokonywaniem zmian poradzi sobie nawet laik! Funkcje e-commerce dostępne w poszczególnych pakietach są dostosowane do wielkości biznesu – tak, byś płacił jedynie za to, z czego korzystasz.

Zobacz, jak wygląda budowanie sklepów internetowych krok po kroku!

1. Zadbaj o formalności w sklepie online

Zanim zakładanie sklepu internetowego i dodawanie produktów rozpocznie się na dobre, warto zadbać o wszelkie formalności związane z:

Kluczowym z wymienionych aspektów jest założenie firmy. To ona ułatwi Ci nawiązywanie kontaktów z hurtowniami, kurierami i operatorami płatności.

Twój sklep w 30 minut!

Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!

  • Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
  • Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
  • Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Załóż sklep bezpłatnie!

Wybór nazwy i domeny dla sklepu

Nazwę sklepu internetowego i jego domenę warto wybierać jednocześnie. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której praca nad nazwą pójdzie na marne, ponieważ domena jest już zajęta. Wybierając nazwę zwróć także uwagę na jej ewentualne podobieństwo do marek, które istnieją już w sieci. Nieznaczne różnice np. Sklepik i Sklepikk sprawią, że Google podsunie Twoim klientom ofertę firmy, która prowadzona jest dłużej niż Twoja. Postaraj się, żeby:

  • Nazwa sklepu internetowego wskazywała na jego asortyment.
  • Domena dla e-sklepu była taka sama, jak jego nazwa.
  • Jeśli Twój sklep internetowy kierowany jest na rynek polski, wybierz domenę z końcówką .pl. W przypadku rynków zagranicznych lepiej sprawdzi się końcówka .com.

2. Zdecyduj, czy sprzedajesz wyroby własne czy produkty z hurtowni

Najważniejszym elementem każdego e-sklepu są produkty zaprezentowane w sposób zachęcający do zakupu. Od tego, skąd bierzesz towar do swojego sklepu internetowego będzie zależała forma uzupełniania danych produktowych. Możliwości jest kilka:

  • Sprzedaż wyrobów własnych. Ze względu na unikalne parametry każdego z towarów, wprowadzisz zdjęcia, opisy i wszelkie parametry ręcznie.
  • Handel produktami z hurtowni. Niezależnie od tego, czy korzystasz z dropshippingu, czy posiadasz własny magazyn, integracja z hurtowniami jest dla Ciebie! Mechanizm pozwoli na automatyczne pobranie wszystkich danych o Twojej ofercie sprzedażowej, dzięki czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu.

Sprawdź nasz artykuł na temat: Co to jest dropshipping?

Sprawdź nasz artykuł: „Jak zacząć sprzedawać na Allegro?”

Chcesz szybko założyć sklep internetowy? Nie trać czasu na sprowadzanie towaru czy żmudne fotografowanie poszczególnych produktów. Stwórz sklep dropshipping! Skorzystaj z gotowego oprogramowania i oferty hurtowni dropshipping, by bardzo szybko zapełnić wirtualne półki pożądanym towarem. Wybierz jednego, dwóch, trzech… – ilu chcesz dostawców i żongluj dostępnymi u nich towarami. Automatyzacja sprawia, że sprawnie kontrolujesz stany magazynowe i nie martwisz się o dostawy. Podjęcie współpracy z hurtownią jest naprawdę proste!

Nie masz pomysłu na własny sklep internetowy? Zobacz, co opłaca się sprzedawać w Internecie!

3. Wykorzystaj kreator sklepu internetowego, by stworzyć jego profesjonalny wygląd

Warto postawić na niezawodne oprogramowanie sklepu internetowego i przyjemną dla oka grafikę. Nowoczesny, przejrzysty widok produktów na stronie osiągniesz dzięki gotowym modułom zawartym w Kreatorze Szablonu Sklepu. Jak to działa?

  • Wchodzisz na stronę Sky-Shop.pl, wprowadzasz swój adres e-mail i klikasz „zakładam sklep bezpłatnie”.
  • W panelu administracyjnym sklepu przejdź do: Konfiguracja > Wygląd sklepu > Kreator wyglądu.
  • Każdy z modułów dostępny jest w kilku wersjach, spośród których wybierasz tę, z której chcesz skorzystać.
  • Przeciągasz kafelki zgodnie z własną inwencją.
  • W ten sposób budujesz widok strony głównej sklepu, karty produktu, koszyka, wbudowanego w sklep internetowy bloga i pozostałych elementów.
  • Sklep online jest już stworzony! Jego szatę graficzną zmienisz w dowolnym momencie.
Grafika w sklepie internetowym

Przygotowywanie sklepu internetowego w Sky-Shop.pl przy pomocy Kreatora Szablonu Sklepu

Szerokie możliwości konfiguracji to gwarancja uzyskania indywidualnego wyglądu Twojego sklepu za darmo, przy niewielkim nakładzie pracy i zachowaniu przejrzystości całej oferty.

Projektowanie sklepów z kafelków to prosty i szybki, ale nie jedyny sposób na nowoczesną, dobrze prezentujący się szablon sklepu.

Chcesz otrzymać gotowy wygląd sklepu dostosowany do Twoich potrzeb od A do Z? Sięgnij po indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego!

A dla tych, którzy szukają rozwiązań dopasowanych do branży, w której działają, przygotowaliśmy gotowe projekty sklepów internetowych.

Mnogość dostępnych rozwiązań sprawia, że wybór szaty graficznej jest naprawdę szeroki.

Pamiętaj, że platforma Sky-Shop wspiera Twoją sprzedaż, zapewniając:

👉 Krótki koszyk zakupowy

👉 Profesjonalną kartę produktu

4. Ustal metody płatności i formy dostawy w sklepie internetowym

Kiedy produkty są już przygotowane do sprzedaży, czas umożliwić ich zakup. W sprzedaży internetowej królują szybkie płatności online realizowane przez bramki płatnicze. To sposób, który pozwala na automatyczne uzupełnienie danych do transakcji i finalizację transakcji przy pomocy kilku kliknięć (np. przelewem, kartą lub blikiem). Zapewnia wygodę kupującemu, który nie musi martwić się o jakiekolwiek błędy oraz sprzedającemu, który natychmiast otrzymuje zapłatę i przystępuje do realizowania zamówienia. O czym musisz pamiętać uruchamiając bramkę płatniczą w nowo stworzonym sklepie internetowym?

  • Wszystkie bramki płatnicze wymagają zabezpieczenia danych w postaci certyfikatu SSL.
  • Bramkę, z której chcesz korzystać wybierzesz z listy bramek płatniczych. Nie instalujesz żadnych dodatkowych wtyczek płatności! Przed jej uruchomieniem konieczne jest podpisanie umowy z wybraną firmą.
  • Każda z bramek płatniczych pobiera prowizję od opłaconych z jej użyciem transakcji w Sky-Pay możesz liczyć na atrakcyjne warunki współpracy i szybkie uruchomienie płatności w sklepie (bez umowy, wystarczy wypełnić formularz)!

W sklepie internetowym muszą pojawić się również różne formy wysyłki. Dziś zdecydowana większość klientów wybiera Paczkomaty InPost oraz dostawy kurierskie. Istnieją dwa sposoby, na to, by zapewnić klientom możliwość korzystania z tych usług:

  1. Podpisanie indywidualnej umowy z firmą kurierską, która zazwyczaj wiąże się z szacunkowym określeniem ilości odbieranych w miesiącu paczek. Daje możliwość negocjowania cen.
  2. Wykorzystanie brokera kurierskiego, który udostępnia oferty wielu przewoźników w atrakcyjnych cenach, bez konieczności wiązania się umową z konkretną firmą.

Zobacz, z jakimi kurierami i brokerami kurierskimi możesz zacząć współpracę i uzgodnij jej warunki!

Dowiedz się więcej 👇

5. Dodaj profesjonalny regulamin dla sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego jest niezbędny przy sprzedaży online. Chroni zarówno kupujących, jak i sprzedających. Zawiera szereg istotnych informacji obejmujących m.in.:

  • moment zawarcia umowy między sklepem internetowym i kupującym,
  • informację o przesłaniu faktury drogą mailową, co jest powszechnie stosowanym zabiegiem podczas rozliczania dropshippingu,
  • wszelkie szczegóły związane z płatnościami, dostawą oraz zwrotami towarów.

Z uwagi na fakt, że możesz nie zdawać sobie sprawy z istnienia wielu niuansów prawnych, napisanie napisanie regulaminu sklepu internetowego warto powierzyć profesjonalistom. Pamiętaj, że kopiowanie regulaminów ze stron internetowych bez zgody autora jest przestępstwem i nie gwarantuje dopasowania wszystkich klauzul do Twojej działalności.

Tworząc własny sklep online miej na uwadze, że większość osób będzie szukała informacji o dostawie, zwrotach oraz wszelkich zasadach w stopce strony. Dlatego regulamin warto zamieścić właśnie tam.

6. Wykorzystaj inne kanały sprzedaży e-commerce

E-commerce to bardzo dynamiczna branża, a stagnacja jest Twoim wrogiem. Właśnie dlatego jak najszybciej warto zacząć planować rozwój sklepu. A możliwości jest wiele.

By w pełni wykorzystać biznesowy potencjał e-commerce, postaw na sprzedaż wielokanałową, czyli omnichannel. To strategia bazująca na zamieszczaniu swoich ofert tam, gdzie pojawiają się potencjalni klienci. Jako początkujący sprzedawca musisz mieć świadomość, że utworzenie sklepu internetowego to początek drogi do osiągnięcia sprzedaży. Najpierw klienci, dzięki pozycjonowaniu sklepu, reklamom, promocji w Social Media oraz aktywności na branżowych grupach muszą dowiedzieć się o jego istnieniu.

Zanim to się stanie, warto skorzystać z innych kanałów sprzedaży, takich jak Allegro, gdzie dotarcie do Twoich potencjalnych klientów jest dużo prostsze. Nie jest to jednak jedyny kanał dodatkowy, którym warto się zainteresować! Co ważne, intuicyjny panel administracyjny Sky-Shop zapewnia wygodną obsługę wszystkich zamówień z jednego miejsca!

Poznaj 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie!

7. Postaw na skuteczny marketing

Budowa sklepu internetowego i opublikowanie go w sieci to dopiero początek Twojej drogi w e-commerce. Twój sklep nie zacznie sprzedawać tylko dlatego, że powstał. By zaczęli go odwiedzać klienci i wyróżniał się on na tle konkurencji, musisz zadbać o jego promocję.

Jakie działania marketingowe są najważniejsze na rynku e-commerce?

  • Płatne reklamy, przede wszystkim Google Ads. Dzięki nim błyskawicznie dotrzesz do Twoich klientów.
  • Pozycjonowanie sklepu internetowego. Widoczność w wynikach wyszukiwania to absolutna podstawa w e-commerce. Skuteczne SEO pomoże Ci podbić ich szczyty.
  • Aktywność w mediach społecznościowych. Kto nie korzysta w czasie wolnym z choć jednego portalu społecznościowego? Jeżeli są tam Twoi klienci, Ty również powinieneś zaznaczyć swoją obecność na Instagramie, Facebooku czy TikToku.
  • E-mail marketing. Radzimy Ci budować bazę maili już od początku istnienia Twojego sklepu. Dzięki temu niskim kosztem w dowolnym momencie trafisz do osób, które wyraziły już zainteresowanie Twoją marką.

Oczywiście zanim wdrożysz konkretne działania przeanalizuj potrzeby klientów. Pomoże Ci w tym stworzenie buyer persony.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Nie ma jednego, uniwersalnego kosztu sklepu internetowego. Zależy on od wielu czynników. 

Np. na koszt stworzenia sklepu internetowego wpływ ma przede wszystkim wybrana platforma e-commerce. Będzie on najniższy w przypadku oprogramowań typu SaaS, znacznie wyższy w przypadku platform Open Source (jak PrestaShop czy WooCommerce, wtyczka do WordPress), a najwyższy – w przypadku rozwiązań dedykowanych.

Gdy mowa o Sky-Shop, własny sklep uruchomisz już 89 zł miesięcznie. Do tego musisz doliczyć jeszcze koszt domeny.

Samo założenie sklepu to jednak dopiero początek drogi. Musisz liczyć się także z kosztami związanymi z utrzymaniem sklepu i jego prowadzeniem.

W praktyce są to następujące wydatki:

  • abonament platformy,
  • marketing,
  • zakup towaru (unikniesz tego wydatku prowadząc sklep w dropshippingu),
  • koszty prowadzenia działalności (składki ZUS),
  • koszty księgowości,
  • koszty związane z opłaceniem różnych narzędzi – np. marketingowych,
  • ewentualny wynajem powierzchni magazynowej czy biura,
  • koszty związane z zatrudnieniem pracowników.

👉 Dowiedz się więcej: Ile kosztuje sklep internetowy?

Dlaczego warto prowadzić własny sklep internetowy?

Prowadzenie sklepu internetowego to najpopularniejszy sposób na sprzedaż w Internecie. Dlaczego warto to robić?

  • Udział w rosnącym rynku e-commerce – sprzedaż online stale rośnie, oferując ogromne możliwości rozwoju i przede wszystkim – zarobku.
  • Elastyczność w zarządzaniu biznesem – możesz prowadzić sklep z dowolnego miejsca i dostosować godziny pracy do swoich potrzeb.
  • Brak ograniczeń lokalizacyjnych – sklep działa 24/7 i dociera do klientów z całego kraju czy nawet świata.
  • Pełna kontrola – samodzielnie decydujesz o cenach, ofercie i strategii marketingowej.
  • Skalowalność – możesz rozwijać Twój biznes w swoim tempie, zwiększając ofertę z czasem.
  • Brak ograniczeń w zakresie asortymentu – możesz oferować produkty fizyczne, cyfrowe czy nawet usługi, dostosowując ofertę do swojego modelu biznesowego.

Co zyskujesz tworząc nowoczesny sklep internetowy za pośrednictwem platformy e-commerce Sky-Shop?

Oferujemy Ci między innymi:

  • Możliwość uruchomienia sklepu i sprzedaży w kilka dni,
  • codzienne aktualizacje i rozwój oprogramowania,
  • pomoc obsługi technicznej,
  • wydajny hosting w cenie abonamentu, dzięki czemu kupno serwera jest zbędne,
  • dostosowanie projektu pod urządzenia mobilne,
  • dobrą optymalizację pod pozycjonowanie,
  • gotowe narzędzie posiadające wszystkie niezbędne integracje m.in. z kurierami, bramkami płatniczymi, hurtowniami, Allegro i innymi kanałami sprzedaży,
  • sklep dostosowany do RODO.

Podczas gdy zespół Sky-Shop.pl zajmuje się wszystkimi kwestiami technicznymi i rozwojem oprogramowania, z którego korzystasz, Ty skupiasz się na dostosowaniu sklepu i samej sprzedaży! Przy samodzielnym budowaniu sklepu internetowego najlepiej wybrać oprogramowanie SaaS, które natychmiast po konfiguracji jest gotowe do sprzedaży. Co ważne, jego obsługa nie wymaga wiedzy z zakresu IT, toteż będzie idealnym rozwiązaniem dla początkujących sprzedawców.

Tworzymy sklepy internetowe od 2009 roku. Ponad dekada doświadczenia w e-commerce i przeszło 35 000 klientów, którzy założyli sklep z wykorzystaniem naszej platformy, sprawia, że doskonale rozumiemy rozwiązania, jakich potrzebują sprzedawcy. Poznaj opinie naszych klientów oraz nasze realizacje sklepów.

Potrzebujesz wyceny? Po prostu sprawdź nasz cennik i wybierz pakiet dla siebie.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub zostaw komentarz 😉 Odpowiemy!

4.80 avg. rating (95% score) - 20 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.