Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Jak pakować produkty w sklepie internetowym?

Praktycznie każdy e-przedsiębiorca wie, że produkty wysyłane do klientów powinny być zapakowane w bezpieczny i estetyczny sposób. Jednak nie możesz zapomnieć, że ten proces logistyczny wpływa również na świadomość Twojej marki. W takim razie jak pakować produkty w sklepie internetowym, aby rozpakowanie pudełka dostarczało pozytywnych emocji? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka cennych rad.

Zadbaj o bezpieczeństwo towaru

Zaczynamy od podstaw pakowania produktu w sklepie internetowym, czyli bezpieczeństwa. Dobrze przygotowana przesyłka zmniejszy prawdopodobieństwo uszkodzenia towaru w czasie dostawy, dzięki czemu unikniesz problemów z klientem i firmą kurierską.

Więc jak zapakować produkt, aby był bezpieczny? Przede wszystkim zadbaj o dobrej jakości materiały – kartony, taśmy, folię bąbelkową czy styropian.

Pamiętaj, aby dostosowywać sposób pakowania do przedmiotu. Z pewnością powinieneś lepiej zabezpieczyć asortyment, który może się stłuc. Zwróć również uwagę na wypełnienie wolnego miejsca, tak aby produkt nie przemieszczał się w środku opakowania.

Dobra rada! Nie używaj wypełniaczy, które wydzielają nieprzyjemny zapach. To odstraszy odbiorcę!

Estetycznie zapakuj produkt w sklepie internetowym

Paczka nie tylko powinna być zapakowana w bezpieczny sposób, ale i musi robić dobre wrażenie. Dlatego postaw na estetykę! Co oznacza to w praktyce?

Unikaj pakowania produktów do wcześniej używanych pudełek. Dobrym pomysłem może się również okazać wykorzystywanie fasadowych kartonów, zamiast tych tradycyjnych klapowych. Chociaż są one droższe, to lepiej wyglądają, a ich otwieranie jest o wiele łatwiejsze.

Jednak jeśli zdecydujesz się na standardowe rozwiązanie, to staraj się zużywać tylko tyle taśmy, ile jest potrzebne. Całe pudełko oblepione taśmą po pierwsze źle wygląda, a po drugie jest nieużyteczne.

Klient nie będzie mógł sobie poradzić z wyciągnięciem towaru, więc cała magia i pozytywne emocje wobec Twojego sklepu internetowego znikną. Ważne jest również to, jak przesyłka wygląda wewnątrz.

Daj klientowi wartość dodaną

Od pewnego czasu e-przedsiębiorcy zaczynają zwracać uwagę na sposób pakowania paczek i zdają sobie sprawę, że w ten sposób mogą wyróżnić się na tle konkurencji oraz znaleźć lojalnego klienta.

Dlatego wielu e-biznesmenów oblepia kartony firmową taśmą, a producenci zamawiają pudełka ze swoimi logotypami. Jednak dzisiaj może się okazać, że to za mało.

Pamiętaj, że rozpakowywanie produktu z Twojego sklepu internetowego powinno być porównywalne do otwierania prezentu. Czekanie na upragnione zamówienie wiąże się z pozytywnymi emocjami, więc spraw, aby utrzymały się one jeszcze długo po wyciągnięciu przedmiotu. W jaki sposób to zrobić?

Najpierw zadbaj o personalizację pudełek. Możesz zamówić opakowania, które będą nie tylko z Twoim logiem, ale i w barwach Twojej identyfikacji wizualnej, z motywami okazjonalnymi czy w wybranym przez Ciebie kształcie.

W ten sposób zastosujesz w praktyce brand marketing. Na rynku e-commerce są firmy, które zajmują się takimi spersonalizowanymi usługami.

Kolejnym krok to napisanie czegoś miłego. Możesz dodać bilecik z podziękowaniem za zakupy czy napisać, że pakowałeś ten produkt z przyjemnością. Dzięki temu od razu stworzysz więź z konsumentem.

Pamiętaj również, aby opowiadać historię swojej marki. Do produktu możesz dołączyć krótką informację, mówiącą o wartościach Twojej firmy, o tym, że klient jest dla ciebie najważniejszy czy, że Twój sklep internetowy powstał z pasji. Nie musisz wypowiadać się wprost, zawsze możesz ułożyć krótką rymowankę. Tak działa storytelling!

Marketing narracyjny (z jęz. ang. storytelling) – tworzenie obrazowej i interesującej historii o marce, w której wykorzystywane są charakterystyczne postacie i motywy. Narracja powinna być konsekwentnie przekazywana w kanałach firmy. Przykładem zastosowania storytellingu jest kampania Allegro „Czego szukasz?”.

Co jeszcze jest ważne w czasie pakowania produktu w sklepie internetowym? Gratisy! Nie muszą być drogie – czasami wystarczy drobiazg, który sprawi, że klient zapamięta Twój e-sklep. Przykład? Chociażby wlepka czy smycz, które jednocześnie będą reklamą w Twojej grupie docelowej.

Dobra rada! Pamiętaj, aby włożyć do paczki formularze zwrotu i reklamacji oraz inne potrzebne dokumenty, np. gwarancję. Zadbaj również o to, aby list przewozowy był przymocowany do kartonu w koszulce.

Dlaczego warto?

Estetycznie, kreatywnie i bezpiecznie zapakowany produkt w sklepie internetowym pomoże Ci zbudować pozytywny wizerunek w oczach klienta oraz u partnera biznesowego. Ponadto konsumenci lubią dzielić się swoimi emocjami, więc być może klient wstawi zdjęcie pięknie zapakowanego produktu w social mediach albo poleci Cię znajomemu. Pamiętaj, że dobre opinie w e-commerce są bezcenne 😉

Źródło: Instagram


5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR