Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Jak założyć sklep internetowy w Niemczech?

Ostatnio pisałam o tym, że warto otworzyć e-sklep w Wielkiej Brytanii. Tym razem skupię się na drugim, co do wielkości, rynku e-commerce w Europie. Zgodnie z danymi agencji We Are Social, 74 % niemieckich Internautów robiło zakupy online w 2015 roku. Jak prognozują eksperci, nasi sąsiedzi w najbliższych latach jeszcze chętniej będą składać zamówienia w sieci. Dlatego, jeśli mieszkasz w Niemczech, powinieneś pomyśleć o wykorzystaniu trendu i założeniu swojego sklepu internetowego. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Niemiecki rynek e-commerce

Nasi sąsiedzi najczęściej kupują w sklepach wielobranżowych. Prym wśród portali e-commerce wiodą serwisy aukcyjne: Amazon i eBay. Oznacza to, że w tych miejscach powinieneś wystawić swoją ofertę.

Ponadto sprzedawaj różnorodne artykuły. Pod tym względem z pewnością przydatny będzie moduł integracji sklepu internetowego z hurtowniami, dzięki któremu poszerzysz swój asortyment. Sky-Shop.pl połączony jest z ponad 150 polskimi dostawcami, w tym dropshipping, a na życzenia naszego klienta możemy wykonać integrację również z zagraniczną hurtownią.

Pełną listę dostawców dostępnych na naszej platformie znajdziesz TUTAJ.

Warto wiedzieć, że Niemcy, podobnie jak inni Europejczycy, zazwyczaj zamawiają ubrania, książki i elektronikę. Jednak wejście w te popularne branże wiąże się z dużą konkurencje. Ponadto e-konsumenci z za zachodniej granicy wolą kupować w rodzimych witrynach. Dlatego powinieneś zaproponować im unikatowe i trudno dostępne produkty.

W tym przypadku asortyment, pochodzący z hurtowni, będzie jedynie dodatkiem do głównego towaru. Aby sprecyzować linię swoich produktów, przeprowadź analizę rynku, poznaj konkurencję i swojego potencjalnego klienta.

O czym jeszcze powinieneś pamiętać, zakładając sklep internetowy w Niemczech? Jeśli chcesz się dowiedzieć, to przejdź do kolejnego akapitu.

Oprogramowanie dla sklepu internetowego w Niemczech

Załóżmy, że przygotowałeś już strategię podboju niemieckiego rynku e-commerce i wiesz, co będziesz sprzedawał. W takim razie przed Tobą wybór oprogramowania pod sklep internetowy. Na co powinieneś zwrócić uwagę rozważając plusy i minusy narzędzia? Przede wszystkim dowiedz się, czy platforma sklepowa jest dostosowana do wymagań handlu transgranicznego.

Bez przeszkód powinieneś  ustawić w panelu administracyjnym język e-sklepu na niemiecki. W Sky-Shop.pl w cenie abonamentu możesz sprzedawać nawet w 10 językach, co umożliwi Ci rozwój e-biznesu. Pamiętaj także, że dzięki funkcji geolokalizacji, klient po wejściu do Twojej witryny, od razu zapozna się z jej zawartością w swoim języku.

Powinieneś również móc wybrać euro jako walutę płatności, co bez problemu zrobisz w Sky-Shop.pl. Zwróć uwagę, że wtedy obsłużysz wiele krajów z Unii Europejskiej, oczywiście pod warunkiem, że zastosujesz różne języki w swoim sklepie internetowym.

W czasie wyboru oprogramowania, powinieneś także przeanalizować opcje wysyłki produktu. Według MetaPack: Delivering Consumer Choice: Report, aż 92 % niemieckich e-konsumentów wybiera szybką dostawę do domu. Dlatego powinieneś zintegrować swój sklep internetowy z kurierami, działającymi w tym kraju.

W Sky-Shop.pl możesz wybierać pomiędzy kilkoma globalnymi dostawcami, np. DHL, GLS czy FedEx.

Istotny jest również sposób finalizacji transakcji. Z badań specjalistów z Bevh wynika, że Niemcy najczęściej płacą za zamówienie kartą kredytową. Chętnie stosują również płatność odroczoną czy wysyłają przelew. PayPal nie jest tak popularny w tym kraju jak w Wielkiej Brytanii.

Najważniejsze, aby w Twoim sklepie internetowym klient mógł sfinalizować transakcję kartą. Oczywiście w Sky-Shop.pl jest taka opcja. Dodatkowo proces składania zamówienia, tak jak i cały sklep, jest intuicyjny, bezpieczny i przyjazny dla użytkownika. Zmniejszy to liczbę porzuconych koszyków i zbuduje Twoją wiarygodność.

Co jeszcze? Myślę, że więcej zalet naszego oprogramowania i kreatora szablonu sklepu, poznasz w czasie testów. Pamiętaj, że możesz sprawdzić platformę Sky-Shop.pl przez 14 dni za darmo TUTAJ.

Dobre praktyki w sklepie internetowym w Niemczech

Polacy mają stereotyp Niemca formalisty. Czy w tym wyobrażeniu jest nuta prawdy? Trudno stwierdzić, zwłaszcza że założenie firmy za zachodnią granicą jest prostsze niż w naszym kraju. Ponadto prowadzenie działalności w Niemczech, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, wiąże się z mniejszymi kosztami niż w Polsce. Jednak z drugiej strony przepisy dotyczące e-commerce są bardziej rozbudowane u naszych sąsiadów.

Teraz podam kilka przykładów regulacji prawnych w Niemczech. Przede wszystkim klient powinien, jeszcze przed dodaniem towaru do koszyka, wiedzieć ile zapłaci za wszystko. Oznacza to, że już na karcie produktu do głównej ceny powinien być dodany koszt dostawy.

Ponadto button „zamawiam” powinien zawierać dodatkową adnotację „składam zamówienie podlegające opłacie”. Pamiętaj również, że w przypadku nieprzestrzegania przepisów, konkurencyjny niemiecki sklep internetowy może Ci wysłać upomnienie. Dlatego dokładnie zapoznaj się z prawem dotyczącym handlu online w tym państwie.

Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę, zakładając sklep internetowy w Niemczech? Zastanów się nad otworzeniem stacjonarnego puntu Obsługi Klienta, aby spersonalizować relacje z konsumentami. Ponadto zadbaj o łatwe i najlepiej darmowe zwroty. Powodzenia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu sklepu internetowego? W takim razie pobierz TEN PORADNIK.


5.00 avg. rating (94% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR