Jak wypromować nowy produkt w sklepie internetowym?


Marketing sklepu

Każdorazowe wprowadzenie nowego produktu do sklepu internetowego wiąże się z nadzieją na zwiększenie dotychczasowej sprzedaży. Tymczasem wiele interesujących towarów wprowadzane jest do asortymentu w sposób niezauważalny. Poznaj 5 sposobów na sprzedaż nowego produktu w sklepie internetowym i ciesz się zainteresowaniem klientów!

Jak rozpocząć sprzedaż nowego produktu?

Zdecydowana większość sklepów internetowych bazuje na sprzedaży jednolitego asortymentu, który konsumenci już znają. Wprowadzona nowość może wywoływać u klientów mieszane emocje. Pojawienie się nieznanego dotychczas produktu w wielu przypadkach wywołuje nieufność związaną z brakiem rekomendacji i nieznajomością jego specyfikacji. W rezultacie zamiast zakupowego boomu na nowy produkt, możemy zanotować umiarkowanie wysoką sprzedaż, a nawet jej brak!

Promowanie nowego produktu w sklepie internetowym, zwłaszcza jeśli jest to projekt opracowywany przez dłuższy czas, powinno być przemyślaną procedurą i skupić się na marketingu prowadzonym z użyciem rozmaitych kanałów komunikacji, w których znajdują się potencjalni kupujący. Wzbudzenie pożądania nowości jeszcze przed jej pojawieniem się w sklepie to gwarancja wzmożonego zainteresowania Twoim produktem. Warto zaznaczyć, że nawet nowości stanowiące branżowy kąsek warto reklamować. Znane produkty wprowadzane do sklepu internetowego wzbudzają emocje, które należy wykorzystać do dalszej promocji. W końcu obniżenie ceny produktu przyciągnie do Ciebie większą ilość kupujących, a orientowanie się w aktualnych trendach wskaże na wysoki profesjonalizm.

1. Postaw na przedsprzedaż nowego produktu

Przedsprzedaż znana jako popularny pre-order jest najpopularniejszym sposobem na sprzedaż nowości w sklepie internetowym. Na czym polega pre-order? To udostępnienie możliwości zakupu jeszcze przed wprowadzeniem produktu do oficjalnej sprzedaży. Klient opłaca zamówienie na kilka dni bądź tygodni przed jego wejściem do dystrybucji, a otrzymuje w pierwszym dniu sprzedaży dla szerokiego grona konsumentów. Prowadzenie przedsprzedaży korzystnie wpływa na poczucie ekskluzywności oferty, z której korzystamy. Znajdujemy się w wąskim gronie, które mogło nabyć określony towar w pierwszej kolejności, wśród tych, którzy na pewno nie będą zmuszeni do czekania na kolejną z partii w przypadku wyczerpania zapasów magazynowych.
Co zrobić by przedsprzedaż była skuteczna?

  • Zastosuj promocję! Wszędzie, gdzie pojawia się wiadomość o pre-orderze, zamieść jasną informację o niższej cenie.

Bodźcem najlepiej działającym na klientów jest podanie kwoty obniżki. Jednak przy niewielkich upustach warto korzystać z zamieszczenia rabatu procentowego. W końcu wolimy skorzystać z obniżki na 5% niż 5 złotych przy towarze za 100 zł.

  • Jasno komunikuj, że prezentowana oferta to przedsprzedaż, a atrakcyjna cena zarezerwowana jest wyłącznie dla niej i zniknie po wprowadzeniu produktu do obrotu.
  • Pokaż, że ilość produktów w przedsprzedaży jest ograniczona. Wprowadzony limit wpłynie na szybsze podejmowanie decyzji zakupowej i nie odciąganie ich na ostatnią chwilę.

przedsprzedaż w sklepie internetowym

2. Eksponuj nowe produkty na stronie głównej

Strona główna jest wizytówką sklepu internetowego, na którą w pierwszej kolejności trafiają klienci. To na niej powinny pojawiać się zarówno informacje o najważniejszych promocjach, jak i nowościach. Do eksponowania nowych produktów warto wykorzystywać:

  • slidery,
  • wyskakujące okna pop-up,
  • zamieszczone na określony czas stałe elementy na dole, górze bądź boku strony,
  • wyznaczoną sekcję nowości.

Podczas prezentacji wybranego produktu postaw na wyróżniającą się grafikę, która przykuje uwagę, a ewentualne dane techniczne przedstaw w formie przejrzystej infografiki.

3. Zorganizuj konkurs w mediach społecznościowych

Organizacja konkursu, w którym nagrodę będą stanowiły oferowane nowości jest okazją do zwiększenia ich rozpoznawalności. Przedstawienie oferty niejednokrotnie rozbudza potrzeby zakupowe, a osoby, którym nie udało się wygrać, decydują się na zakup produktu w przyszłości. Dodatkowym atutem konkursów jest zaangażowanie uczestników. Konieczność wykonania kilku prostych kroków przekłada się na zwiększenie zasięgu postów, a co za tym idzie powiększa się grono kupujących powiadomionych o nowościach w sklepie internetowym.

4. Zamieść informacje o nowościach na blogu

Kolejnym sposobem promocji nowego asortymentu jest uwzględnienie go we wpisach na blogu sklepu internetowego. Informacja o specyfikacji i sposobie wykorzystania korzystanie wpłynie na zwiększenie świadomości klientów. Co więcej, we wpisie możesz dodać przycisk typu CTA, który bezpośrednio przekieruje czytelnika do oferty z pre-orderem.

Warto skorzystać także ze współpracy z blogerami. Sklep internetowy może przekazać produkt do testów na drodze barteru. W zależności od przyjętej strategii, możemy poprosić influencera, by przekierował swoich odbiorców do pre-orderu po zamieszczeniu informacji o prowadzeniu testów, które zobaczą światło dzienne po premierze lub poprosić o publikację jeszcze przed oficjalną dystrybucją. Dowolność w ustaleniach będą miały jedynie osoby, które dysponują własnym, autorskim asortymentem, który nie jest uzależniony od firmy zewnętrznej i jej planu sprzedażowego.

5. Newsletter pomoże Ci trafić do obecnych klientów

Podczas promowania nowych produktów warto wykorzystywać obecnych klientów sklepu internetowego. To szerokie grono, który obdarzyło już Twoją markę zaufaniem. Być może zapisali się już do newslettera i udostępnili swoje dane dotyczące preferencji zakupowych. Dzięki temu będziesz mógł przedstawić im jak najbardziej spersonalizowaną ofertę. Tworząc mailing, który sprzedaje musisz pamiętać, że zawarte w nim treści muszą być atrakcyjne.
Prócz informacji o nowościach, którą zamieścisz w rozsyłanych e-mailach, warto udostępnić klientom zapisanym do bazy mailinowej specjalny rabat. Nawet 5 lub 10% może sprawić, że poczują się wyjątkowo. W końcu tylko stali klienci mogą liczyć na wspomnianą obniżkę.

Wprowadź nowy produkt i nie martw się o sprzedaż

Jeśli chcesz wprowadzić nowy produkt do sklepu, ale martwisz się o popyt i zainteresowanie klientów, warto przed jego wprowadzeniem przebadać rynek. Doskonałym sposobem na sprawdzenie, czy nowy asortyment będzie cieszył się popularnością jest dropshipping. Model logistyczny, w którym towar przesyłany jest bezpośrednio z hurtowni do klienta, nie wymusza ponoszenia kosztów na zakup oferowanego towaru. Daje więc szerokie możliwości w testowaniu wprowadzanych nowości.
Kilka miesięcy prowadzenia sprzedaży w dropshippingu pozwoli Ci zdecydować, czy chcesz sprowadzać produkt do swojego magazynu i sprzedawać.

5.00 avg. rating (98% score) - 7 votes 5

Senior Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.