O sensie prowadzenia sprzedaży na Allegro nikt dziś nie dyskutuje. Portal od lat pozostaje najbardziej rozpoznawalną marką wśród polskich serwisów e-commerce.
Według raportu Gemius spontanicznie wymienia go aż 86% badanych. A jak podaje samo Allegro, co miesiąc odwiedza je 18 milionów internautów. Nie dziwne więc, że nawet najwięksi gracze na rynku e-commerce prowadzą tam aktywne działania. Handel i wolumen sprzedaży w Internecie wzrasta z roku na rok. Rośnie również liczba sprzedawców, walczących o portfele klientów. Allegro daje jednak sporo możliwości, by dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona e-kupujących.
Na pewnym etapie pojawia się jednak pytanie, jak w pełni wykorzystać możliwości tego portalu? Największym wyzwaniem jest zdecydowanie duża konkurencja. Jak wyróżnić się na jej tle i jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Poniżej zebraliśmy wskazówki, które Ci w tym pomogą ?
Spis treści artykułu
Sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży na allegro
1. Skonfiguruj odpowiednio konto na Allegro
Stworzenie konta na platformie Allegro to w praktyce kilka kliknięć. Zakładam jednak, że skoro szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży, ten etap dawno jest już za Tobą. Warto się jednak upewnić, że podjąłeś słuszne decyzje.
Przede wszystkim – nie warto decydować się na otwarcie zwykłego konta. Dużo lepszym rozwiązaniem jest firmowe.
Dlaczego? Chociażby dlatego, że daje Ci to możliwość uzyskania statusu Super Sprzedawcy i budzi większe zaufanie w oczach kupujących. Dzięki temu możesz także używać większej liczby zdjęć w opisach aukcji. Musisz także liczyć się z tym, że z kontem prywatnym możesz sprzedawać tylko na Allegro Lokalnie.
Oto dokładne porównanie obu rodzajów kont:
Kolejna kwestia niezwykle istotna już przy zakładaniu konta to wybór loginu. Idealna nazwa konta na Allegro powinna wzbudzać zaufanie. Zrezygnuj więc z infantylnych zdrobnień i niekończących się szeregów cyfr – je możesz zostawić dla prywatnych loginów. Zadbaj o to, by nazwa się wyróżniała na tle innych sprzedawców i była łatwa do zapamiętania.
2. Sprzedawaj za pośrednictwem kilku kont Allegro
Rozwiejemy Twoje wątpliwości – rozpoczęcie sprzedaży internetowej na kilku kontach jest całkowicie legalna.
Korzystaj z integracji, której jakość potwierdza partnerstwo z Allegro
- ✔ Wystawiaj setki ofert w kilka minut
- ✔ Automatyzuj codzienną pracę i oszczędzaj kilka h dziennie
- ✔ Obsługuj całą sprzedaż z jednego panelu
Co więcej, jest to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży na Allegro. Co możesz zyskać, decydując się na taką strategię?
- Tworzysz złudzenie, że użytkownicy przeglądają oferty kilku różnych sprzedawców. Zwiększasz tym samym prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wybierze właśnie Twoją aukcję. Nie oszukujmy się, kto w trakcie zakupów ogranicza się do otworzenia tylko jednej oferty?
- Użytkownicy Allegro lepiej postrzegają konta, które skupiają się na sprzedaży produktów z jednej branży. Jeśli więc handlujesz np. akcesoriami dla niemowląt i jednocześnie zajmujesz się sprzedażą rowerów, świetnym wyborem będzie sprzedawanie ich za pośrednictwem dwóch różnych kont.
Bez obaw, sprzedaż na wielu kontach Allegro nie musi tworzyć chaosu i wyzwania organizacyjnego. Oprogramowanie do sprzedaży Sky-Shop umożliwia obsługę sprzedaży nawet na kilkunastu czy kilkudziesięciu kontach z poziomu jednego panelu administracyjnego. Co ważne, liczba kont Allegro jest nielimitowana w każdym pakiecie.
👉 Dowiedz się więcej: Kilka kont Allegro. Czy to legalne? Jak obsługiwać?
3. Sprzedawaj popularne produkty
Może zdarzyć się tak, że wcielisz w życie wszystkie porady opisane w tym artykule. Być może zrobisz nawet jeszcze więcej. Sprzedaż na Allegro mimo wszystko będzie stać w miejscu. Z dużym prawdopodobieństwem będzie to po prostu kwestia samych produktów.
Oczywiście, że zanim nie zaczniesz sprzedawać, nie będziesz na 100% wiedzieć, czy dane towary będą cieszyć się zainteresowaniem wśród kupujących na Allegro. Istnieją jednak narzędzia, które pomogą Ci oszacować popyt na konkretne produkty.
Pierwsze z nich to TradeWatch, czyli narzędzie stworzone do analizy sprzedaży na Allegro. Pomoże Ci ono określić, jakie produkty cieszą się popularnością wśród konsumentów, a na które nie ma popytu. Sprawdzisz w nim również sezonowość poszczególnych towarów.
Kolejne narzędzie to Google Trends. Z Allegro wprawdzie nie ma ono nic wspólnego, jednak pozwoli Ci sprawdzić, jakie produkty cieszą się zainteresowaniem przez użytkowników wyszukiwarki. Pamiętaj, że w większości przypadków to właśnie w Google rozpoczyna się ścieżka zakupowa Twoich przyszłych klientów.
👉 Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Co najlepiej sprzedaje się na Allegro? Jak to sprawdzić?
4. Zadbaj o wysoką jakość tekstową i wizualną swoich ofert
Oferty na Allegro składają się z wielu elementów. Po kolei omówimy teraz wszystkie z nich tak, byś za kilka chwil mógł zacząć zwiększać sprzedaż.
Tytuł aukcji na Allegro
Masz do dyspozycji 50 znaków. Musisz wykorzystać je tak, by zawrzeć tam wszystkie informacje, które mogą skłonić użytkownika do kliknięcia.
Wybór nieodpowiednich słów kluczowych spowoduje, że nikomu nawet nie wyświetli się Twoja aukcja. Najlepszą metodą jest w tym wypadku prostota. W tytule użyj takich słów, z jakich mogą korzystać użytkownicy Allegro, by odnaleźć dany produkt.
Sprawdź również, jakich fraz używa Twoja konkurencja. Postaraj się czymś wyróżnić na ich tle – może to być chociażby taka błahostka jak rozpoczynanie każdego słowa od dużej litery.
Pamiętaj, że nie możesz w tytułach używać słów: HIT, Okazja, Wyprzedaż i Nowość. Jeżeli zależy Ci na wyróżnieniu ofert w ten sposób, możesz wykupić takie etykiety.
Miniaturka
Allegro ma ściśle sprecyzowane zasady odnośnie miniaturek – niestety w tym aspekcie nie możesz wykazać się więc kreatywnością.
Przede wszystkim miniaturki powinny prezentować produkty na białym tle, a ich maksymalny rozmiar nie powinien przekraczać 2560×2560 pikseli.
W przypadku pewnych branż możesz prezentować produkty na modelach czy modelkach – i warto z tej możliwości korzystać. Mowa oczywiście o odzieży i ubraniach.
Ścisłe trzymanie się zasad wyznaczonych przez Allegro może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – chociażby dlatego, że większość z nich jest podyktowana badaniami, które dowodzą, że dane rozwiązania działają lepiej niż inne.
Cena produktu
Na Allegro panuje wojna cenowa. Oferowanie jak najniższych cen może przyczynić się do wzrostu liczby transakcji na Twoim koncie, ale raczej nie okaże się przepisem na zwiększenie zysków.
Niestety, nie ma jednego uniwersalnego przepisu na zawsze skuteczną strategię cenową na Allegro. Przy ustalaniu cen swoich produktów musisz zwrócić uwagę na co najmniej kilka czynników:
- ceny konkurencji,
- koszt pozyskania produktów,
- realna wartość, jaką dany produkt daje klientom.
Przy ustalaniu cen na Allegro polecamy skorzystać z LivePrice. To narzędzie służące do monitoringu i automatyzacji cen w porównywarkach cenowych oraz na Allegro. LivePrice automatycznie reaguje na zmiany cen u konkurencji, dostosowując Twoje tak, byś wygrywał w tej pełnej wyzwań walce.
👉 Przeczytaj także nasz artykuł o strategii cenowej – znajdziesz tam 15 sposobów, które pomogą Ci ustalić skuteczną politykę na Allegro.
👉 Przyda Ci się również na pewno kalkulator marży i narzutu.
Opis aukcji na Allegro
Zapomnij o kopiowaniu opisów od producentów i wrzucaniu ich na Allegro. Chyba, że nie chcesz się wyróżniać na tle setek sprzedawców.
Zamiast tego postaw na rozbudowane opisy podzielone na sekcje. Każda z sekcji powinna zaczynać się od nagłówka/śródtytułu. Ułatwisz w ten sposób użytkownikom skanowanie tekstu i odnalezienie interesujących ich informacji.
Pamiętaj też, by opisy na Allegro były całkowicie unikalne. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, opisy produktów w tych obu miejscach muszą się różnić.
Zdjęcia w opisie aukcji
Zdjęcia produktowe, czyli tzw. pack-shoty zostaw dla miniaturek. W opisach aukcji na Allegro postaw na zdjęcia, pokazujące produkty w użyciu.
Dodawaj tak dużo zdjęć, jak to możliwe – w przypadku kont firmowych liczba ta wynosi 16. Pokazuj szczegóły. Im więcej fotografii, tym lepiej użytkownicy będą mogli zapoznać się z produktem, a więc wzrasta też szansa, że sfinalizują zakup.
5. Promuj swoje oferty na Allegro
Zwiększenie sprzedaży to przede wszystkim umiejętny marketing i promocja. Jakie możliwości masz w tej kwestii na Allegro?
Zaufanie to podstawa
Allegro daje wiele opcji promocji ofert. Zaczniemy jednak od tej, której nie kupisz za pieniądze, czyli zaufania. A jak budować zaufanie na Allegro?
Oczywiście przede wszystkim dzięki ocenom i opiniom. Twoim zadaniem, jako sprzedawcy, jest dołożenie wszelkich starań, by negatywne komentarze pojawiały się jak najrzadziej. Pomoże w tym dobra komunikacja oraz spełnianie zapewnień, przedstawionych w opisach ofert.
Zaufanie zbudujesz również dzięki przejrzystym i dokładnie opisanym warunkom zwrotów i reklamacji. Zadbaj również o nienaganną obsługę klienta.
Allegro Smart!
Allegro Smart! to program abonamentowy, w ramach którego kupujący zyskują darmową dostawę oraz zwrot produktów kupionych na aukcjach Allegro. Klienci, którzy jednorazowo zapłacą 49 zł mogą cieszyć się darmową dostawą przez cały rok. Warunkiem jest zrobienie zakupów za więcej niż 40 zł u jednego sprzedawcy.
Wizja “darmowej” dostawy kusi. Korzystający z tego programu kupują więc u sprzedawców, na aukcjach których figuruje etykieta “Smart”. Jakie warunki trzeba spełniać, by ją zdobyć?
- Musisz zdobyć minimum 5 pozytywnych, unikalnych opinii w ciągu ostatniego roku.
- Musisz również posiadać status Super Sprzedawcy lub dysponować wskaźnikiem poleceń na poziomie 98% lub wyższym.
- Trzeba będzie także uzupełnić warunki zwrotów na aukcjach i przypisać je do swoich ofert.
- Należy też na bieżąco regulować wszelkie opłaty.
Jeżeli możesz odhaczyć wszystkie z powyższych kwestii, pora przejść do kolejnego etapu. Aktywacja Allegro Smart! wymaga także:
- Oferowania minimum 2 form dostawy z 2 różnych grup w cenie, która mieści się w przedziale określonym przez Allegro.
lub
- Oferowania tylko 1 z form dostawy zamieszczonych powyżej i uzupełnienie minimum 50% numerów śledzenia przesyłki dla transakcji z ostatnich 30 dni.
👉 Programowi Smart! poświęciliśmy cały artykuł, w którym poznasz znacznie więcej szczegółów: Allegro Smart dla sprzedających. Wszystko, co musisz wiedzieć!
Etykieta Super Sprzedawca
Poza oczywistym wyróżnieniem, status Super Sprzedawcy daje Ci również dostęp do darmowej puli monet Allegro.
Otrzymasz go, jeśli obsługujesz klientów na wysokim poziomie, realizujesz odpowiednią liczbę zamówień i posiadasz określoną liczbę komentarzy. Warunkiem jest również posiadanie konta firmowego.
👉 Dowiedz się więcej: Super Sprzedawca na Allegro. Jak nim zostać?
Monety Allegro
To kolejny, obok SMART program lojalnościowy Allegro. Jak podaje sam portal, prawie 6 mln kupujących zbiera Monety i wymienia je na kupony, a co trzeci z nich kupuje tylko w ofertach z Monetami.
Jedna moneta to koszt 1,23 zł. Załóżmy, że wyróżniasz swoją ofertę 5 monetami. Za każdym razem, gdy ktoś dokona w niej zakupu, dopłacasz dodatkowo 6,15 zł.
Aby dołączyć do programu, musisz posiadać konto firmowe, ocenę minimum 4.8 oraz przynajmniej 5 ocen “polecam” zdobytych w ciągu ostatnich 30 dni.
Allegro Ads
System o działaniu zbliżonym do Google Ads. Stawkę reklamową ustalasz w oparciu o stawki, dyktowane przez konkurencję.
Płacisz jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę i przejdzie do Twojej oferty.
Strefa Okazji
Jak podaje Allegro, Strefa Okazji to miejsce, gdzie średnia liczba transakcji jest 50 razy wyższa od średniej w serwisie. Oferty z programu mogą znajdować się w trzech miejscach: na stronie głównej, na podstronie “strefa okazji” oraz na listach ofert.
Za takie możliwości Allegro pobiera opłatę stałą oraz prowizję od sprzedaży. Dokładne cenniki są uzależnione od wyboru sposobu wyróżnienia i warto je sprawdzić na oficjalnej stronie portalu.
Pogrubienia i podświetlenia
Są to dwie opcje, które możesz po prostu zaznaczyć podczas wystawiania oferty.
W przypadku tego rozwiązania Allegro pobiera opłatę 10 dni (19 zł/29 zł pakiet). Musisz liczyć się także z dodatkową prowizją od sprzedaży.
6. Sprzedawaj poprzez różne kanały
Na Allegro da się świetnie zarabiać – i bez wątpienia warto robić wszystko, by sukcesywnie zwiększać sprzedaż. Jednak to, co pozwoli Ci osiągnąć najlepsze wyniki, to sprzedaż wielokanałowa.
Jeśli więc zależy Ci na jak największych maksymalnych zyskach, połącz sprzedaż na Allegro z handlem w innych kanałach. Oczywistym wyborem jest sklep internetowy. Jego założenie da Ci możliwość tworzenia własnej marki. To coś, co na Allegro jest raczej nieosiągalne.
Oczywiście, prowadząc sklep internetowy, będziesz musiał poświęcić więcej czasu na marketing i budowanie własnej rozpoznawalności. Będziesz mógł jednak zapomnieć o prowizjach oraz ciągle zmieniających się zasadach, do których musisz się dostosowywać.
Na sklepie internetowym opcje się nie kończą. Warto rozważyć również takie portale jak Empik Marketplace czy OLX. Wszystkie z nich dają możliwość dotarcia do zupełnie nowych klientów.
👉 Przeczytaj także: 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie
7. Wybierz odpowiednią platformę, która umożliwi Ci wygodne prowadzenie sprzedaży
Łączenie sprzedaży w sklepie internetowym i na Allegro może wydawać się skomplikowane. Wcale jednak takie nie jest. Wystarczy, że wybierzesz oprogramowanie, które umożliwia obsługę zamówień w tych dwóch miejscach z poziomu jednego panelu administracyjnego.
Oto, jakie możliwości daje Ci dwukierunkowa integracja Sky-Shop z Allegro:
- automatyczne pobieranie zamówień,
- automatyczne wznawianie i zamykanie aukcji,
- automatyczne pobieranie zamówień, wpłat,
- automatyczne aktualizowanie stanu magazynowego,
- automatyczne aktualizowanie cen i liczby sztuk wybranego produktu na aukcjach,
- wystawianie ofert “Kup teraz”,
- obsługa wielu kont Allegro,
- obsługa etykiet kurierskich Allegro oraz Allegro Smart.
Podsumowanie
Sprzedaż na Allegro to w Polsce wyzwanie, przed którym staje większość e-sprzedawców. Ci, którzy się na to nie decydują, na pewno na jakimś etapie to rozważali – bądź czeka ich to w przyszłości.
By zwiększyć sprzedaż na tym portalu, musisz robić wszystko, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Porady, które zebraliśmy powyżej, na pewno Ci w tym pomogą. Pamiętaj także, mimo ogromnej popularności, na Allegro świat e-commerce się nie kończy. Czasem warto się skupić na zwiększaniu sprzedaży w ogóle – a nie tylko na wspomnianym portalu.
Zachęcamy do lektury naszych pozostałych artykułów na temat Allegro: