Sky-Shop Blog Dropshipping Start w dropshippingu Dropshipping z AliExpress – porady

Dropshipping z AliExpress – porady

Dropshipping z AliExpress – porady
Dropshipping
11 min

Dropshipping nie bez powodu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród e-sprzedawców. Pozwala on sprzedawać w sieci bez konieczności magazynowania i zajmowania się wysyłką produktów. Oznacza to, że bez żadnego kontaktu z towarem można zarabiać na jego sprzedaży!

Ostatnimi laty świat e-commerce podbił również portal AliEpxpress. A wraz z nim – dropshipping z Chin. Wszystko za sprawą wyjątkowo niskich cen oferowanych przez tamtejszych sprzedawców.

Brzmi jak idealny pomysł na biznes?

Z pewnością kuszący – zwłaszcza dla osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie. Czy to jednak na pewno najlepsze rozwiązanie w Twoim przypadku? Już teraz podpowiemy, że znacznie lepszą opcją może okazać się współpraca z polskimi hurtowniami.

Poniżej zebraliśmy porady dotyczące dropshippingu z AliExpress. Owocnej lektury!

Kilka słów o AliExpress


Samego portalu prawdopodobnie nikomu przedstawiać nie trzeba. Obok Amazona jest to najpopularniejszy marketplace na świecie. Jego założycielem jest Jack Ma, którego firma Alibaba jest dziś warta 307 miliardów $. To właśnie od niej zaczyna się historia AliExpress.

Alibaba powstała w 1999 roku i miała ona połączyć chińskich i azjatyckich sprzedawców. To portal nastawiony na sprzedaż hurtową – zakup możliwy jest dopiero po przekroczeniu pewnej kwoty, a płatność odbywa się za pomocą przelewu bankowego.

AliExpress ma zgoła odmienny charakter. Jest to platforma przeznaczona dla niewielkich sprzedawców – można go porównać do rodzimego Allegro czy Amazona. Jedyna różnica to dłuższy czas dostawy.

Dropshipping z AliExpress – na czym polega?


Dropshipping to model logistyczny, który polega na tym, że właściciel sklepu zajmuje się jedynie jego rozwojem, marketingiem oraz obsługą klienta. Z kolei za wysyłkę i magazynowanie towarów odpowiadają zewnętrzni dostawcy.

Zalety takiego rozwiązania są oczywiste: Oszczędzasz czas oraz pieniądze. Nie musisz również martwić się o zaleganie towaru, który się nie sprzedaje.

👉 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj artykuł: 30 najczęściej zadawanych pytań o dropshipping lub obejrzyj krótki filmik:

Czas na Twój sukces!

Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!

  • Wybieraj spośród milionów gotowych produktów
  • Sprzedawaj we własnym sklepie, na Allegro i w innych kanałach
  • Korzystaj z nielimitowanego wsparcia ekspertów od pierwszych dni
Testuj bez zobowiązań

A jak dokładnie przebiega dropshipping z AliExpress?

  1. Klient kupuje produkt w Twoim sklepie internetowym.
  2. Pieniądze pojawiają się na Twoim koncie.
  3. Zamawiasz produkt na AliExpress, podając adres wysyłki Klienta.
  4. Produkt zostaje wysłany przez sprzedawcę z AliExpress.
  5. Różnica w cenie to Twój zysk.

Dropshipping z AliExpress – wady i zalety


Zalety 

  • Ogromna baza produktów. Tak duża, że nieznaleznienie tego, co Cię interesuje graniczy z cudem.
  • AliExpress nie pobiera żadnych opłat za sprzedaż w dropshippingu.
  • Ceny na AliExpress są wyjątkowo niskie, co pozwala Ci osiągać dużą marżę.
  • Nowości rynkowe pojawiają się na AliExpress w mgnieniu oka.

Wady 

  • Dostawa towarów do klienta może zająć kilka tygodni.
  • Produkty od różnych dostawców mogą przychodzić w różnym czasie.
  • Przy rejestracji konta trzeba kilka dni czekać na weryfikację karty kredytowej.
  • Nie wszyscy dostawcy znają angielski, co tworzy bariery komunikacyjne.

Skuteczny dropshipping z Chin – porady

Jakie produkty sprzedawać?

Dropshipping na portalu AliExpress zaczyna się od wyboru produktów do sprzedaży. Jeżeli znalazłeś już swoją niszę, możesz pominąć ten punkt. Jeśli jednak nie masz jeszcze pojęcia, co sprzedawać, zacznij od przejrzenia kategorii na platformie.

kategorie-aliexpress

Co interesuje Cię najbardziej? Które produkty mają potencjał? Dobrym pomysłem zwłaszcza na początek jest wybór jak najwęższej niszy. Zamiast sprzedaży wszystkich modeli obuwia, warto postawić np. na buty do biegania. Stopniowo możesz oczywiście rozszerzać asortyment.

👉 Przeczytaj też nasz artykuł: 24 pomysły, co sprzedawać w Internecie

Na co zwrócić uwagę przy wyborze konkretnych towarów?

1. Nie wybieraj markowych produktów

Po pierwsze, może okazać się, że są to podróbki. Po drugie, jeżeli nie uzyskasz licencji od danej marki, sprzedaż takich produktów będzie po prostu niezgodna z prawem.

2. Sprawdzaj liczbę zamówień

Produkty, które użytkownicy zamówili przynajmniej 200-300 razy to pewny wybór. Przede wszystkim dlatego, że bez wątpienia istnieje na nie popyt. Co więcej, wskazuje to, że na danym sprzedawcy można polegać – prawdopodobnie niektóre zamówienia pochodzą od tych samych osób.

3. Ocena produktu – powyżej 4.5

Raczej nie wymaga to szerokiego komentarza – wysokie oceny dobrze świadczą zarówno o jakości produktu, jak i uczciwości sprzedawcy.

W weryfikowaniu sprzedawców pomoże Ci darmowe rozszerzenie do Chrome, AliExpress Seller Check.

opinie-zamowienia-aliexpress

4. Wysyłka za pośrednictwem InPost

To dziś najszybszy i najbardziej niezawodny sposób dostawy do Polski z AliExpress. Kto nie ceni sobie wygody, jaką dają Paczkomaty?

5. Niska cena, ale wysoka marża

To, co powinno przesądzać o wyborze danego produktu to marża, jaką możesz uzyskać z jego sprzedaży. Jedna z najbardziej popularnych strategii to wybór produktów, które w Chinach sprzedawane są w znacznie niższych cenach niż w Polsce.

Pobierz kalkulator marży!

6. Dużo oryginalnych zdjęć produktów

Jeżeli dany sprzedawca ma w swojej ofercie oryginalne zdjęcia produktów, prawdopodobnie można na nim polegać. Kopiowanie od innych sprzedawców nie świadczy na jego korzyść.

AliExpress dropshipping – pozostałe wskazówki

1. Rozmawiaj ze sprzedawcami

Wystarczy komunikatywny, prosty angielski, by dogadać się z większością sprzedawców. Upewnij się, że są oni pomocni i szybko odpowiadają na pytania.

Możesz też uzyskać zniżki w przypadku zakupu towaru w większych ilościach – to kolejny powód, by kontaktować się ze sprzedawcami przez dokonaniem transakcji.

2. Porównuj ceny u różnych sprzedawców

Wielu sprzedawców na AliExpress oferuje te same produkty – jednak w różnych cenach. Sprawdzaj więc wszystkie oferty, by wybrać najbardziej korzystną. Pamiętaj, że w szerszej perspektywie nawet kilka centów robi dużą różnicę.

3. Twórz własne opisy produktów

Gdy mowa o dropshippingu na AliExpress, marketing jest kluczem do sukcesu. Oryginalne opisy produktów pomogą Ci osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach, a także zachęcą użytkowników do zakupu. Pod żadnym pozorem nie kopiuj ich z AliExpress!

4. Informuj klientów o przewidywanym czasie dostawy

Produkty z Chin nie znajdą się w Polsce wcześniej niż po 2-3 tygodniach od złożenia zamówienia. Nie ma w tym niczego złego – pod warunkiem, że Twoi klienci są o tym poinformowani.

Zadbaj więc o jasną komunikację na stronie Twojego sklepu. Pamiętaj także, aby odpowiednio skonfigurować szablony maili transakcyjnych.

5. Oferuj darmową dostawę

Ceny na AliExpress nie należą do najwyższych. Jeśli dobrze obliczysz marżę, może się okazać, że nawet z darmową dostawą dropshipping będzie opłacalny. Na pewno docenią to Twoi klienci, a Ty zbudujesz przewagę konkurencyjną.

Zwroty i reklamacje a AliExpress


To jedna z ciemnych stron dropshippingu z AliExpress. Niestety, wielu sprzedawców nie oferuje możliwości zwrotu czy wymiany towaru. To zrozumiałe – są one dość tanie, a proces logistyczny nie należy do najłatwiejszych.

Dlatego kwestie reklamacji i zwrotów musisz rozpatrywać samodzielnie. Pod warunkiem, że nie zdarzają się one zbyt często możesz oferować swoim klientom zwrot pieniędzy.

Jeśli jednak stają się one Twoją codziennością, dobrym pomysłem może być zmiana komunikacji. Prawdopodobnie opisy produktów w Twoim sklepie nie pokrywają się z rzeczywistością.

Pamiętaj jednak, że możliwość zwrotu jest dziś standardem – jeżeli takiej nie oferujesz, klienci mogą wybrać inny sklep.

Dlaczego ktoś miałby kupować w Twoim sklepie, skoro może bezpośrednio na AliExpress?

To pytanie, które często zadają sobie osoby zainteresowane dropshippingiem na AliExpress. Odpowiedź jest jednak prosta – bo oferujesz mu to, czego AliExpress nie zapewnia.

Zapomnijmy na chwilę o produktach. Co poza nimi sprawia, że klienci decydują się na zakup w konkretnym sklepie?

To przede wszystkim działania marketingowe, które powodują, że w ogóle znajdują się oni na jego stronie. Przemyślana komunikacja, troska o szczegóły i doskonałe rozumienie person – to wszystko sprawia, że e-sklepy mają naprawdę duże szanse w starciu z gigantem.

Ogromną przewagą Twojego sklepu nad AliExpress może być również to, że jest dostępny w polskiej wersji językowej. Na AliExpress opisy produktów czy jakiekolwiek inne treści w języku polskim to rzadkość.

I wreszcie pora na ostatni, ale niezwykle ważny czynnik, czyli obsługę klienta. Życzliwa, skuteczna i szybka pomoc jest tym, co może wyróżnić Twój sklep na tle konkurencji. Ogromne znacznie ma również język – AliExpress nie oferuje polskojęzycznego wsparcia.

👉 Dowiedz się więcej o czynnikach, które wpływają na pozytywne customer experience.

Dropshipping z Chin a opłata celna i VAT


Obowiązkiem opłacenia cła objęte są towary o wartości powyżej 150 euro. 

A co z podatkiem VAT? Teoretycznie, kupując na własny użytek towar o łącznej wartości poniżej 22 euro, jesteś zwolniony z obowiązku opłacania podatku. W przypadku, gdy przesyłka jest oznaczona jako podarunek od osoby prywatnej, kwota ta wzrasta do 45 euro. Jednak zasada ta nie dotyczy towarów importowanych w drodze zamówienia wysyłkowego. Okazuje się więc, że wbrew powszechnej opinii, wszystkie towary zamawiane z Aliexpress wiążą się z obowiązkiem płacenia podatku VAT.

Musisz więc odprowadzać VAT zgodnie z polskim prawem. Dowiedz się więcej: Sprzedaż internetowa a VAT.

Musisz liczyć się z tym, że w przypadku zatrzymania przesyłki na granicy i kontroli celnej konieczność uiszczenia opłaty celnej i VATu spadnie na Twojego klienta. Takie sytuacje należą na razie do wyjątków, jednak pamiętaj, by uwzględnić takie ryzyko w regulaminie swojego sklepu.

Sklep internetowy na potrzeby dropshippingu z AliExpress


Pamiętaj, że użytkownicy robią zakupy w Twoim sklepie internetowym – nie na AliExpress. Ba, nie muszą oni nawet wiedzieć, że to stamtąd pochodzą kupowane przez nich produkty.

Właśnie dlatego tak bardzo ważne jest stworzenie sklepu, który spełni oczekiwania współczesnych internautów i będzie wygodnym miejscem do zakupów.

Do jego stworzenia nie potrzebujesz dużych nakładów czasowych ani finansowych. Wiedza programistyczna czy umiejętności graficzne także okażą się zbędne. Oprogramowanie w modelu abonamentowym Sky-Shop pozwoli Ci błyskawicznie uruchomić sklep, a następnie wygodnie obsługiwać sprzedaż – nawet z poziomu aplikacji mobilnej!

Dowiedz się, jak krok po kroku założyć sklep internetowy

Sky-Shop to:

  • sklep zaprojektowany w technologii RWD,
  • możliwość korzystania z ponad użytecznych 1200 funkcji,
  • elastyczne pakiety abonamentowe, dzięki którym płacisz tylko za te funkcje, z których naprawdę korzystasz,
  • intuicyjny panel administracyjny,
  • gotowe integracje z ponad 330 hurtowniami,
  • gotowe integracje z Allegro, eBay, marketplace’ami, systemami płatności, kurierami oraz narzędziami marketingowymi,
  • aplikację mobilną do zarządzania sklepem,
  • bezpłatne wsparcie techniczne doradców.

Wybierając Sky-Shop, możesz korzystać również z integracji z hurtowniami dropshipping. Oznacza to, że w bardzo łatwy sposób będziesz mógł rozszerzyć swoją ofertę i proponować swoim klientom produkty nie tylko z AliExpress, ale również od innych dostawców.

Dropshipping z Chin + Allegro


W dropshippingu można sprzedawać nie tylko w sklepie internetowym – możesz to robić za pośrednictwem dowolnych platform zakupowych. Oczywistym wydaje się być Allegro – w końcu co miesiąc odwiedza je aż 18 milionów użytkowników!

Jeżeli prowadzisz już sklep na Sky-Shop, możesz korzystać z dwukierunkowej integracji z Allegro. Pozwoli Ci ona obsługiwać całą sprzedaż z poziomu jednego panelu administracyjnego.

👉 Więcej o jej funkcjach przeczytasz w artykule: Integracja Sky-Shop z Allegro – funkcje i wskazówki

Pamiętaj, że otwierając się na nowe kanały sprzedaży, zwiększasz liczbę potencjalnych klientów!

Czy dropshipping z AliExpress to na pewno dobry wybór?

Dropshipping z AliExpress wydaje Ci się ciekawą opcją? Musisz liczyć się z tym, że współpracując z chińskimi dostawcami, możesz napotkać wiele trudności – również podatkowe. W dobie rosnących kosztów transportu takie rozwiązanie może wcale nie być opłacalne.

Znacznie pewniejszą opcją jest współpraca z polskimi dostawcami. 

Dopiero taki model pozwala Ci w pełni wykorzystać potencjał dropshippingu. Twoi klienci otrzymują towar błyskawicznie, a Ty cieszysz się ze sprawnej i wygodnej komunikacji ze swoimi partnerami biznesowymi.

Co więcej, dzięki zaawansowanemu modułowi integracji z hurtowniami w Sky-Shop korzystasz z funkcji, które automatyzują obsługę sprzedaży i po prostu ułatwiają Ci pracę. Produkty wraz ze zdjęciami pojawią się w Twoim sklepie w kilka minut – nie musisz ich dodawać ręcznie. Dane dotyczące stanów magazynowych aktualizują się nawet do 12x na dobę, a informację o zamówieniach wyślesz do wybranych dostawców automatycznie.

Sprawdź listę hurtowni dropshipping zintegrowanych ze Sky-Shop i zacznij sprzedawać!

Dropshipping z AliExpress – podsumowanie


Dropshipping na AliExpress to bez wątpienia interesująca możliwość, jaką stwarza branża e-commerce. Wielu sprzedawców zarabia w ten sposób niemałe pieniądze i promuje ten model jako świetny pomysł na biznes. Czy rzeczywiście tak jest? Nie nam to oceniać. Z pewnością może się on opłacać.

Alternatywą (lub świetnym uzupełnieniem) dla dropshippingu na AliExpress jest dropshipping polegający na współpracy z polskimi hurtowniami. 

Oprogramownie Sky-Shop daje Ci dostęp do gotowych integracji z ponad 200 hurtowniami dropshipping. Zasady współpracy ustalasz oczywiście samodzielnie – jednak są to firmy działające w Polsce, a na ich korzyść przemawia z całą pewnością szybka dostawa produktów oraz przejrzysta polityka podatkowa.

4.35 avg. rating (87% score) - 20 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.